منطقه ممنوعه

ماهنامه نسیم بیداری اواخر سال گذشته ، گفت وگوی مبسوطی را در باره کارکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام با اینجانب انجام داد و در ادامه نیز به طرح سووالاتی در خصوص آقای هاشمی رفسنجانی پرداخت که بخشهایی از آن جهت قضاوت مخاطبان محترم در زیر آمده است.
دیدگاههای مطرح شده در این مصاحبه ، واکنشهای تندی را در طیف حامیان آقای هاشمی به دنبال داشت و برخی عناصر به جای پاسخگویی عالمانه به نظرات مطرح شده ، مصاحبه کننده را با توسل به توصیف های زیر ، مورد هجمه قرار دادند.
مطالب سخیف، دارای حبّ و بغض‌های سیاسی و جناحی ، خارج شدن از مسیر ادب و متانت نسبت به بزرگان ، پنجه کشیدن به روی بزرگان انقلاب، جوانفکر نماد بزرگی بادکنکی ، فریفته پُست و مقام دو روزه دنیا ، سقوط کرده به چاه بی اخلاقی و حریم شکنی ، روزنامه نگار و مدیر نوپا ، اظهارنظر موهن و مغلطه آمیز ، نوکیسه سیاسی، مطالب شیطنت آمیز و گستاخانه ، مملو از توهین و زشتی ، این عناصر نوآمده، مدیر نوپای خبرگزاری ایرنا ، نوکیسه گان شتابزده ، بی پروا ، جنجالی و به دور از عقلانیت سیاسی …
ما در یک کشور آزاد زندگی می کنیم و هرکس حق دارد دیدگاهها و نظرات دیگری را مورد نقد منصفانه قرار بدهد. توصیف های فوق از اظهارات بنده ، بازتابی از میزان انصاف منتقدین است و مخاطبین محترم با ملاحظه این نظرات ، می توانند قضاوت کنند که اینجانب تا چه حد به موازین اخلاقی پایبند بوده ام.
بخشهایی از این گفت وگو به شرح زیر است :
-شما معتقدید که مجمع عملکرد خوبی نداشته است ، آیا همین طور است؟
بله متاسفانه همین طور است یعنی مواقعی وجود داشته که مجمع خوب عمل نکرده و انتظار این است که تصمیمات مجمع در چارچوب قانون اساسی اتخاذ شود. واقعیت آن است که اگر اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بر سر مصوبات مجلس حادث شود ، مجلس مصوبه خود را با درنظر گرفتن مصلحت نظام به مجمع تشخیص می فرستد و مجمع نیز طبق قانون اساسی وظیفه دارد که تشخیص دهد مصلحت اندیشیده شده از سوی مجلس وارد هست یا خیر؟ اگر وارد تشخیص داد، مصوبه به قانون تبدیل می شود و اگر وارد ندانست ، مصوبه باید به مجلس عودت داده شود تا نظر شورای نگهبان را تامین کند. این برداشت شفاف از وظیفه مجمع تشخیص کاملا منطبق بر قانون اساسی است. اما کاری که در سالهای گذشته انجام شده با قانون اساسی انطباق نداشته است.
قانون اساسی صراحت دارد مجلس تنها نهاد قانونگذاری در کشور است و هیچ نهاد دیگری حق قانونگذاری ندارد اما شاهد هستیم که مجمع تشخیص به تدریج یک ماهیت قانونگذاری برای خود تعریف کرده است.
از طرف دیگر برخی از نمایندگان مجلس نیز با صراحت اعلام کرده اند که مجلس می تواند به وضع قوانین خلاف شرع و مغایر با قانون اساسی بپردازد که این ادعا نیز با تکیه بر کارکرد نادرست مجمع تشخیص مطرح شده است. طبق قانون اساسی مجلس شورای اسلامی حق ندارد به وضع قوانین مخالف شرع و قانون اساسی بپردازد اما شاهد هستیم که این اصل نیز با یک برداشت انحرافی از کارکرد مجمع تشخیص نقض می شود و حتی برخی از نمایندگان مجلس به این مساله یک نگاه انحرافی دارند.
-اما مجمع که هیچگاه داعیه تصویب امر خلاف شرع را نداشته است
فارغ از اینکه مجمع با چه انگیزه ای به بحث در باره مصوبات ارجاعی مجلس می پردازد، مهم آن است که کارکرد ناصحیح مجمع ، باعث سوء برداشت یا تفسیر انحرافی برخی از نمایندگان شده و آنها چنین تصور کرده اند که به پشتوانه مجمع می توانند مصوباتی مخالف شرع و مغایر با قانون اساسی داشته باشند که چنین برداشتی قطعا غلط و محکوم است .
-اما خوب مجمع معتقد است که برخی مصوبات به خاطر مصلحت نظام و کشور باید اجرایی شوند؟ یا نباید بشوند؟
این امر در حیطه وظایف مجمع نمی گنجد. کار مجمع طبق قانون اساسی فقط تشخیص مصلحتی است که مجلس آن را از قبل در نظر گرفته است . یعنی فقط باید تشخیص دهد که مصلحت مزبور صحیح است یا خیر ؟
-ولی قاعدتا مجمع طبق قانون و آنچه مقام رهبری تعیین کرده اند، برای نظارت و بررسی مصلحت است . شما فکر نمی کنید بعضی اوقات این نقش نظارتی شامل این شود که اعلام کند که فلان مصوبه باید اجرا شود یا خیر؟
در قانون اساسی از نظر نظارتی هیچ نقشی برای مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش بینی نشده است . در ارتباط با مجلس و شورای نگهبان وظیفه خاصی بر عهده مجمع گذاشته شده است که این وظیفه اکنون خارج از قاعده و به صورت منحرف شده از قانون اساسی عمل می شود.
-یعنی مجمع فراتر از قانون اساسی عمل می کند ؟
نکته ای که بنده عرض کردم کاملا شفاف است و برای هر کسی قابل درک است و نیازی به تفسیر و توضیح ندارد. خیلی شفاف است .اما من نمی دانم چه کسی و با چه منطق و دلیلی ، برداشت دیگری را ملاک عمل مجمع قرار داده که خلاف قانون اساسی است.
-آقای جوانفکر چرا اینقدر به آقای هاشمی انتقاد دارید و ایشان را به نوعی زیر ذره بین قرار می دهید ؟
بنده با هیچکس خصومت شخصی ندارم و اتفاقا شخصا برای آقای هاشمی احترام قائل هستم. بالاخره آقای هاشمی رفسنجانی شخصیت مهمی در کشور بوده که در مقاطعی از سال های پس از انقلاب یک نقش کلیدی ،موثر و تعیین کننده برعهده داشته است و خوب محبوبیت و مقبولیتی نیز داشته و تاثیر گذار بوده است .ولی بعد از آن ، رفتار و مواضع ایشان و اقداماتی که کردند به خودشان آسیب زده است .اگر هم نقدی صورت می گیرد ، متوجه عملکرد ایشان است و حکم کلی درمورد ایشان صادر نمی کنیم که همه گذشته ایشان زیر سوال برود. اگر چنین رویکردی داشته باشیم ، دچار یک اشتباه اساسی شده ایم . یک اشکال مهم در نظام ما وجود دارد که اگر آن را برطرف کنیم ، زمینه بسیاری از این مسایل از بین می رود و آن این است که نظام انقلابی ما یک نظام ادامه دار و پویایی است و در مسایل جهانی و منطقه ای حرف برای گفتن دارد. وقتی می خواهیم این نظام را با این خصوصیات حفظ کنیم لازمه اش این است که اجازه دهیم چرخش مدیران ،نخبگان و تصمیم گیران وجود داشته باشد و آدم ها دراین سیستم حکومتی رسوب نکنند.
آدم ها نباید رسوب کنند و خاندان و طایفه ای خاص را تشکیل بدهند و بعد در درون نظام چالش های سنگین به وجود بیاید . چنین چیزی ، بسیار منطقی ، اصولی و قابل قبول است. وقتی فردی در چرخه حرکت عمومی کشور ، باقی بماند و ریشه دار شود، تبعات و گرفتاری های ، زیاد و گسترده ای بوجود می آید. از جمله این گرفتاریها، احساس مالکیت در درون افراد است و بر پایه همین احساس است که از موضع بالا و احساس مالکیت نسبت به نظام ، شروع به نوشتن نامه های بدون سلام می کنیم ، درحالی که نظام متعلق به عموم مردم است و این مردم هستند که صاحب اختیارند و انتخاب می کنند و رای می دهند.
-مشخصا الان شما درباره آقای هاشمی صحبت می کنید فکر نمی کنید این طور صحبت کردن درباره ایشان وقتی مثلا در مجلس خبرگان مردم به ایشان رای داده اند زیر سوال بردن رای و نظر مردم باشد ؟
بنده جایگاه ایشان (آقای هاشمی) را به عنوان نماینده مردم در مجلس خبرنگاران زیر سووال نبرده ام . باید مراقب باشیم که در باره این مساله ای که من مطرح کردم فرافکنی نشود. می گویم فردا را مردم انتخاب می کنند اما یارگیری و تیم درست کردن و ساختار و تشکیلات درست کردن برای حفظ و بقای فرصت به دست آمده ، کار درستی نیست.
-آقای جوانفکر طوری صحبت می کنید که انگار تمام مشکل کشور آقای هاشمی و نگرش ایشان است ؟ چرا این طور نگاه می کنید ؟یعنی کشور دیگر مشکلی ندارد ؟
من اصلا چنین نگاهی ندارم و شما در قضاوتتان اشتباه می کنید.
-چرا مثلا هر هفته یکی دو گزارش و سرمقاله علیه آقای هاشمی در روزنامه ایران چاپ می شود.یا همین حرف هایی که الان زدید.
نه ، لزوما این طور نیست که برای آقای هاشمی باشد. بالاخره آقای هاشمی یک نفر است و دارد کار می کند اما ، مجموعه و عواملی هستند که به ایشان چسبیده اند خودشان هم صاحب نقش هستند . اما رویه غلطی که در کشور شکل گرفته و دارد اثر سو می گذارد مشخص است. بالاخره این ها در اقتصاد کشور نقش دارند و اثر می گذارند ،عواملشان نقش دارند و در نقاط تصمیم گیری حاضر هستند. آن ها نفوذ دارند و اثر منفی می گذارند خیلی از اتفاقات در عرصه اقتصاد می افتد که رد پای این ها دیده می شود .
-خوب اگر این قدر نقش دارند چرا اعلام نمی کنید ؟
دستگاه های مربوطه بیایند و اعلام کنند. آقای وزیر اطلاعات اعلام کرده است که برخی افراد که در درون نظام قرار دارند میلیاردها تومان وارد بازار ارز و سکه کرده اند و باعث افزایش بی رویه قیمت ها شده اند. اینها چه کسانی هستند؟ چگونه ممکن است افرادی در درون نظام وجود داشته باشند و به حرکت سالم اقتصادی کشور آسیب برسانند؟ این مسائل باید مورد رسیدگی قرار گیرد. این همه دولت برای حفظ ثبات اقتصادی در کشور تلاش می کند اما افرادی به خود جرات می دهند امنیت اقتصادی مردم را برهم بزنند و برای مردم نگرانی ایجاد کنند.
من فکر می کنم که رسوب برخی افراد در نظام مدیریتی کشور موجب خسارت و آسیب است . ما به آنها می گوییم. دستتان درد نکند . از شما به خاطر زحماتی که کشیده اید، تشکر می کنیم اما دارید سابقه خودتان را خراب می کنید. خوب در یک مقطعی زحمت کشیدید و با تلاشی که به عمل آوردید، سابقه خوبی برای خودتان ایجاد کردید. چرا این سابقه را خراب می کنید .این سوال کردن ها اشکالی دارد؟ می خواهیم نفرات بعدی جا پای آن ها نگذارند اشکالی دارد ؟
من فکر می کنم حرف های من منطقی و اصولی است و اگر کسانی در برابر آن منطق دیگری دارند به من بگویند و من قطعا می پذیرم .اما واقع قضیه این است که مقابل این حرف ها ، کسی منطق دیگری ارائه نمی دهد .
-اما آقای جوانفکر این طور به نظر می رسد که در هر بزنگاه انتخاباتی ناگاه هواداران دولت یاد نقد آقای هاشمی می افتند. به گفته بعضی ها انگار می خواهند از این طریق رای جمع کنند و دوگانه احمدی نژاد هاشمی راه بیاندازند و انتقاداتی که به دولت می شود را بپوشانند؟
ممکن است افرادی چنین انگیزه هایی داشته باشند ،اما من چنین انگیزه ای ندارم و در دولت هم تا آن جایی که می دانم نه آقای رییس جمهور و نه دولت چنین انگیزه ای ندارند. ما اگر اشتباهی داریم نمی خواهیم اشتباهمان را در پس چهره منفی و مساله دار فرد دیگری پنهان کنیم .بالاخره ما هم ضعف داریم و ضعف ما قابل نقد است و هرکسی می تواند مارا نقد کند .
آقای هاشمی هم یک انسان تاثیرگذار بوده است. کارهایی می کنند که بعضا اشتباه است و باید به ایشان تذکر داده شود . چه کسی می تواند بگوید که ایشان اشتباه ندارند؟ بالاخره رفتارهای اشتباهی داشتند و می توانند جبران کنند، به شرط این که خودشان بخواهند و تمایلی به این کار داشته باشند.چقدر مقام معظم رهبری فرصت برای ایشان فراهم کرده اند؟واقعا فرصت های زیادی برای جبران در اختیارایشان گذاشتند اما پیداست که ایشان کمتر به سمت جبران اشتباهات پیش رفته اند. البته امیدوارم آقای هاشمی ، در جهت اصلاح رفتارهای گذشته، اقدام عملی انجام دهد.
اگر کس دیگری به غیر از آقای هاشمی رفسنجانی بود ، قطعا نظام با وی برخورد می کرد اما بالاخره نظام ملاحظه جایگاه افراد را می کند و بستر فراهم می کند تا اشتباهات جبران شود .بینید بعد از این که آقای هاشمی از ریاست جمهوری کنار رفت مقام معظم رهبری با ایشان چگونه برخورد کردند. ایشان را به عنوان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزیدند و جایگاه بسیار مهمی به ایشان دادند اما آقای هاشمی با وجود چنین اهتمامی که از مقام رهبری دید، نامزد انتخابات مجلس شد و می خواست ریاست مجلس ر ا بر عهده بگیرد و آن جا را نشانه رفته بود. خوب دیدید که مردم به ایشان پشت کردند و او نتوانست به مجلس راه پیدا کند.
این رفتارهای خود ایشان است که به ایشان آسیب زده است نه این که عده ای بنشینند و با حرف های بی حساب به ایشان لطمه بزنند .
-ولی یک سری حرف های ایشان انتقاد به عملکرد دولت بوده است ،دولت باید جواب می داد و اگر …
بله آقای هاشمی رفسنجانی پیوسته با آقای احمدی نژاد مخالف بوده است و حتی قبل از انتخابات سال ۱۳۸۴ نیز تلاش زیادی کردند که ایشان وارد عرصه انتخابات نشوند و بعدا که در انتخابات پیروز شدند ، شاهد رفتارهای عجیب و غریبی از طرف ستاد آقای هاشمی بودیم. خوب به چه حقی این کار صورت گرفت؟چرا نمی خواستند آقای احمدی نژاد بیایند؟چرا فضای فکری جامعه علیه آقای احمدی نژاد مسموم شد و برای تخریب چهره ایشان برنامه ریزیهایی صورت گرفت؟ و انواع و اقسام ترفندها را به کار بردند.خوب چه کسی این کارها را کرد ؟ از روز اول این خط غلط را چه کسی ادامه داده و از هرفرصتی برای تخریب دولت و فشار بر رییس جمهور استفاده کرده است؟
آقای هاشمی رفسنجانی باید قدر فرصت هایی که نظام برایشان فراهم کرد، می دانست و هنوز هم باید قدر بداند. ایشان به جای این که رفتار خود را اصلاح کند و فضای خصومت را تغییر بدهد و رفاقت ها را بیشتر کند، همواره در صف اول مقابله با آقای احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم قرار داشته است. آیا این صف آرایی به معنی توهین به رای مردم نبوده است؟
-با نگاه به صحبت هایی که آقای هاشمی کرده اند ایشان دولت را نقد کردند فکر نمی کنم تخریبی انجام داده باشند؟
ایشان چه چیزی را نقد کردند؟ همواره روی خط تخریب رییس جمهور حرکت کرده اند و هر تصمیم دولت را به شکل های مختلف زیر سوال برده اند.کدام گام را ایشان برداشتند که بتوانند ادعا کنند مجمع تشخیص مصلحت نظام به نفع دولت عملکردی داشته است. یکی را نام ببرند و بگویند چه کار کردند؟
-پس به نظرشما مجمع باید رئیس اش را عوض کند تا مورد قبول شما قرار گیرد ؟
این که به عهده ما نیست. مقام معظم رهبری باید آن را مشخص کنند. با این حال آقای هاشمی رفسنجانی به استراحت و دوران بازنشستگی هم احتیاج دارند. ایشان اکنون ۸۰ سال سن دارند و کار اجرایی برای آقای هاشمی در این سن و سال خوب نیست و تجربه نشان داده که نتیجه سودمندی از این کار حاصل نمی شود.
-اما آقای جوانفکر چهره های دیگری در نظام هستند که همچنان و به رغم سن بالا در مناصب مختلف حضور دارند مثل دبیر شواری نگهبان، دبیر جامعه روحانیت و… آیا خانه های آن ها پر نشده است؟
در ارتباط با آن موضوعی که مطرح کردم ، فقط آقای هاشمی رفسنجانی را مدنظر نداشتم. من فکر می کنم که نگهداشتن افراد مسن در نظام حکومتی ، ظلم به آنها و خانواده هایشان نیز هست . آنها حق دارند استراحت کنند و به شکل مناسبی تجربیاتشان را به دیگران عرضه کنند.
-پس هرکسی که سن زیادی دارد باید از مناصبش کنار برود؟
من در مقامی نیستم که بخواهم برای دیگران تعیین تکلیف کنم اما با یک نگاه عمومی به عرصه مدیریتی کشور مناسب می دانم که افراد در نظام حکومتی و مدیریتی کشور رسوب نکنند. من در صلاحیت خود نمی بینم که نسبت به مقام فقاهتی افراد اظهار نظر کنم و از دخالت در این مساله پرهیز دارم.
-پس مشکلی با سن آقای هاشمی ندارید با نوع نگاه ایشان مشکل دارید؟
سخنان من واضح و روشن است . من با ایشان هیچ خصومتی ندارم و اتفاقا در مقطعی از زمان به ایشان علاقمند بودم اما بعدا با اشتباهاتی که کردند ، نگاهم نسبت به ایشان عوض شد. ما به صورت بی منطق با کسی مواجهه نمی کنیم.

۷۴ نظر »

  1. مسعود گفت :

    اردیبهشت ۱۴م, ۱۳۹۱ در ۰۲:۰۶

    واقعا مطلب سایت فتنه گر انتخاب به قلم مسئولش، حرصم را دراورد. یکی نیست به این بچه (مصطفی فقیهی) بگوید آخر این همه خوش رقصی برای هاشمی، چه نتیجه ای برای درستی فضای مملکت دارد؟ ممنونم از آقای جوانفکر، واقعا با متن بی اندازه ساده خود، قلم تند امثال فقیهی را نقش برآب کردید، با نگاهی کذرا به مصاحبه می توان مشاهده کرد که اساسا این آقایان نزدیک به هاشمی، یا مصاحبه را نخوانده اند و یا مغرضانه درصدد بهانه ای برای حمله به دولت و زحمتکشانش از جمله حضرتعالی هستند. خداوند توفیق روزافزونی برایتان ارمغان آورد

  2. افروز گفت :

    اردیبهشت ۱۴م, ۱۳۹۱ در ۱۲:۲۵

    سلام
    یک سوال داشتم از حضور شما
    تا جایی که یادم هست آقای رئیس جمهور به عنوان یک رویه بسیار عالی در دوره ریاست جمهوری شان هر چند وقت یکبار از طریق صدا و سیما به طور زنده و مستقیم با مردم صحبت می کردند و مردم را در جریان امور اقتصادی سیاسی داخلی و خارجی و فرهنگی و اقدامات دولت قرار می دادند به طوریکه فاز اول هدفمندی یارانه ها با صحبت های منطقی و اعتمادی که ایشان به مردم دادند به بهترین شکل و با کمترین تورم آغاز شد. صحبت های زنده تلویزیونی ایشان با مردم در اغلب اوقات بسیاری از ابهامات را مرتفع و به شایعات بی اساس در جامعه پایان میداد. اما الان مدت هاست که اول به بهانه اینکه روسای سایر قوا هم می خواهند با مردم صحبت کنند! و چون آنها در بخش خبری شبکه دوم با مردم صحبت می کنند صحبت رئیس جمهور که منتخب و برایند ملت است را به نیمه های شب منتقل کردند و الان هم چند ماه است که مدام این گفتگو را عقب می اندازند (نمی دانم چه کسی) به طوریکه خود آقای احمدی نژاد بارها گفته اند که در موضوعات مختلف می خواهند با مردم صحبت کنند اما هنوز این ارتباط میسر نشده است. گفتگوی دو هفته پیش ایشان هم که ظاهرا به دلیل اعتراض نمایندگان به اینکه آقای احمدی نژاد می خواهد در این گفتگو دستور آغاز فار دوم هدفمندی را بدهد لغو شد که البته من فکر می کنم پیش از اینکه نمایندگان اعتراض بکنند لغو شده بود چون که در روز قبل از جلسه مجلس و در حالیکه هنوز خبر این گفتگو بر روی سایت های رسمی بود صدا و سیما به هیچ وجه این خبر را اعلام نکرد و به عبارت دیگر مشخص بود که هنوز اجازه برای صحبت ایشان صادر نشده است. سوال اصلی من این است چرا با وجودی که وزیر امور خارجه آمریکا می تواند هر وقت اراده کند به طور مستقیم و بدون هیچ واسطه ای از طریق شبکه صدای آمریکا با مردم ایران در ارتباط مستمر باشد و سیاست های دولت آمریکا را برای مردم ایران تشریح کند و آمریکا را دوست و خیرخواه مردم معرفی نماید، رئیس جمهور ایران با پشتوانه بالاترین رأی در تاریخ این کشور برای هر چند ماه که حالا نزدیک به سال دارد می شود صحبت مستقیم با مردم که آنهم با آن همه شرط و شروط مواجه بود این طور محدود است و در صدا و سیمای به قول بی بی سی دولتی ایران به رئیس جمهور کشور اجازه صحبت با مردم داده نمی شود؟ آیا معنای حکومت دینی این است؟

  3. علوی مشهد گفت :

    اردیبهشت ۱۵م, ۱۳۹۱ در ۱۲:۲۶

    آقای جوانفکر
    تعجب می کنم رسانه دولت خودش را با رسانه شهرداری تهران درگیر می کند ؛ خواهشمند است رسانه دولت را در مقابله رسانه شهرداری کوچک نکنید.
    رویکرد عدالت در روزنامه دولت خیلی ضعیف است.فکری به حال آن بکنید.
    اتحاد جناح راست برای کسب قدرت در کشور به بهانه خدمت مثال زدنی است.!(جبهه متحد اصول گرایان)

  4. عماد آبشناس گفت :

    اردیبهشت ۱۵م, ۱۳۹۱ در ۱۷:۰۸

    برخی دوست دارند بت سازی کنند. متاسفانه اینان نمی توانند حرف منطق را حتی اگر از مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور و فردی که سالها مورد اطمینان رهبری بوده قبول کنند. مطالبی که شما بیان نمودید حرف اکثریت جامعه ایران می باشد.

  5. جوادی /مشهد گفت :

    اردیبهشت ۱۵م, ۱۳۹۱ در ۲۲:۱۷

    سلام

    کسانی که روی مردم سرمایه گذاری کند پیروز است.
    کسانی که روی احزاب سرمایه گذاری می کنند ؛ بد جوری ضرر می کنند.

  6. سرباز ولایت گفت :

    اردیبهشت ۱۶م, ۱۳۹۱ در ۰۵:۲۱

    سلام، خدا قوت

    با این شعر جدید به روزم :

    تــزویــر شود مانع اجرای عدالت، جز این که غمی حیدر کرّار ندارد

    یا علی

  7. محمد صادق گفت :

    اردیبهشت ۱۶م, ۱۳۹۱ در ۱۵:۵۶

    آقای جوانفکر عزیز مطلب شما در مورد زیاد ماندن افراد در یک مسئولیت یا با سن بالا ماندن در یک مسئولیت آیا اشکال به ماندن مقام معظم رهبری در مقام رهبری نظام تلقی نمیشود؟!

  8. مرتضی رحیمی گفت :

    اردیبهشت ۱۶م, ۱۳۹۱ در ۱۷:۴۳

    آقای هاشمی در موضع گیری علیه دولت تنها نیستند. تعداد زیادی از سیاست – مدار ! ها در تیم ایشان بازی می کنند. مردم هم باهوش هستند و اقدامات و مواضع آن ها را رصد می کنند. این موضوع هم دال بر انکار خدمات و سوابق درخشان آن بزرگواران به انقلاب نیست. کسی که به انقلاب بزرگ ترین خدمات را کرده بیش از ما باید در حفظ آن حساس باشد. عجیب است که با تاکیدات فراوان رهبر بزرگوار انقلاب در مورد حفظ وحدت و با وجود تهدیدهای کمرشکن خارجی و تحریم های چند لایه و همه جانبه قدرتمداران جهان باز هم برخی از خواص و شخصیت های کشور بدون هیچ نگرانی به تضعیف نظام و تشویش مردم می پردازند. آقای علی لاریجانی و ایضا حاج صادق …در مصاحبه های اخیرشان صریحا چنین کرده اند. حرمت امام زاده را باید از متولی آن انتظار داشت. اگر روسای قوا مردم را نگران کنند دیگر از اشخاص درجه دو و سه و همینطور از مزدوران اجانب چه انتظاری می توان داشت ؟ پناه بر خدا. من گاهی فکر می کنم بعید است که اشخاصی در این سطح نتوانند مساله بدین روشنی را درک کنند و گاهی هم پیش خود می گویم احتمال دارد از شدت کار و فعالیت روزانه نمی توانند به مصالح بزرگتر بیاندیشند. به هر روی برایم قابل باور نیست که علی لاریجانی اصولگرا برود اینطرف و آنطرف سخنرانی کند و بگوید دولت می خواهد بنزین را فلان قیمت کند و فلان کالا را گران کند. علاقه ای که به این انقلاب بزرگ و دغدغه ای که نسبت به خون فرزندان شهید این مردم دارم مرا به خوشبینی های بیشتر وامی دارد. امید است که صرفا غافل باشند و تنها در این صورت است که نصیحت ما موثر خواهد بود. فذکّر انّ الذّکری تنفع المومنین.

  9. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    اردیبهشت ۱۶م, ۱۳۹۱ در ۱۹:۲۹

    آقای محمد صادق
    با سلام و احترام
    اشاره بنده در مصاحبه با مجله نسیم بیداری به رسوب افراد در ساختارهای نظام و تشکیل تدریجی قوم و قبیله ای خاص مربوط می شود. در همین مصاحبه تصریح کردم که افراد مسن در کارهای اجرایی جواب نمی دهند و باید کارهای اجرایی را به
    جوان تر ها سپرد. جایگاه مقام معظم رهبری یک جایگاه رفیع علمی ، سیاسی ، فقاهتی است و چنین جایگاهی زیبنده شخصیت حکیم و فرزانه ای مانند حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است.

  10. امیرحسین گفت :

    اردیبهشت ۱۶م, ۱۳۹۱ در ۲۰:۱۰

    مجلسی که خودش قانون وضع میکند و خودش قانون شکنی میکند
    ۱-در قانون هدفمندی یارانه ها تصویب میکند قیمت حاملهای انرژی هر سال ۲۰% اضافه شود
    ۲-تصویب میکند که در سال ۹۱ قیمت حاملهای انرژی اضافه نشود
    بابا شاهکارن به خدا

  11. رضا از تربت جام گفت :

    اردیبهشت ۱۷م, ۱۳۹۱ در ۰۷:۴۵

    با عرض سلام و ادب و احترام خدمت جناب آقای جوانفکر

    راستش وقتی به این فکر میکنم که دوره خدمت دولت آقای احمدی نژاد تا یک سال و اندی دیگر به پایان میرسد دلتنگ میشوم, و از این میترسم که در این ۸ سال دست افرادی مثل آقایان هاشمی و اعوان و انصارشان را این دولت از چنگ اندازی به ثروت و قدرت کوتاه کرده است , با جو سازی و زمینه سازی هایی که در این مدت بر علیه دولت انجام داده اند , دوباره بعد از این سر و کله آقایان در مسند قدرت و ثروت پیدا نخواهد شد؟ آیا آقایان لاریجانی و قالیباف که اینقدر وام دار این آقایان هستند و اینطور سنگ اینها را به سینه میزنند دوباره این آقایان را به سر منزل مقصود نخواهند رساند؟ چه کنیم دکتر که دلمان خون است

  12. آیدین گفت :

    اردیبهشت ۱۷م, ۱۳۹۱ در ۱۸:۳۵

    با سلام مجدد،

    امروز در سایت ایسنا تصاویری از جلسۀ مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور آقای احمدی نژاد دیدم. حضور ایشان گویا جلسه را پر نشاط کرده بود. چهرهای همگی بشاش و خندان بود. امیدوارم مجمع تشخیص مصلحت نظام به برکات اجرای عدالت پی برده باشد.

    http://isna.ir/fa/imageReport/91021609001/11

    سیاستبازان همواره وسیله را هدف قرار می دهند و دوراندیشی آنها از بعد مادی پدیده ها فراتر نمی رود. همواره شیطان به لغزشهای آنها مهر اعتبار میزند، و جایگاهشان را در دید عوام الناس بالا میبرد. ولی در عمل نتیجه ای جز خسران و ضرر نمی برند.

    سیاستمدار هوشمند آن است که جزخداوند مؤثری در عالم وجود نبیند، و تمام اهدافش را در چهارچوب اجرای عدالت برنامه ریزی کند. بزرگترین الگوها در این زمینه ائمۀ اطهار هستند.

    سلامت و پیروز باشید

  13. محمد صادق گفت :

    اردیبهشت ۱۸م, ۱۳۹۱ در ۲۰:۴۳

    با سلام و احترام
    بنده حرف شما را قبول دارم ولی مجمع تشخیص مصلحت و شورای نگهبان هیچ کدام از جملهکار های اجرایی به حساب نمی آید
    بنظر بنده شما سخن شایسته خود را با مثالهای حساسیت بر انگیز مکدر کردید

  14. شاهین نایبی فر گفت :

    اردیبهشت ۲۰م, ۱۳۹۱ در ۱۱:۱۰

    جناب آقای دکتر جوانفکرٰمشاور محترم رئیس جمهور
    با سلام و احترام
    رهبر معظم انقلاب در معرفی اعضای جدید مجمع مجددا جناب اقای هاشمی را به عنوان رئیس مجمع انتخاب کردند و خوشبختانه جناب آقای دکتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهور در جلسات این دوره مجمع شرکت می کنند و از همین رهگذر می توان وحدت و انسجام را در جامعه و بین نیروهای انقلاب تقویت کرد و همه ما اگر خود را سرباز انقلاب و ولایت می دانیم باید تقویت کننده وحدت در کشور باشیم نه اینکه به بهانه های مختلف و با مقاله نویسی های گوناگون موجبات بروز اختلاف و تشنج در جامعه را فراهم آوریم.
    امیدوارم حضرتعالی که از رجال بزرگ سیاسی کشور بوده و مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی که نبض نظام در اخل و دست بزن نظام در مقابل دشمنان خارجی است و همچنین مدیر مسئول روزنامه ایران هستید از این پتانسیل جهت رفع کدورت بین مسئولین نظام استفاده کنید.
    (و آخر الدعوانا ان الحمد و لله رب العالمین)

  15. شیرین گفت :

    اردیبهشت ۲۱م, ۱۳۹۱ در ۱۸:۵۵

    اقای جوانفکر مصاحبه شما را خواندم مطالبتان جالب بود به خصوص در مورد بازار طلا وارز وخودی های نظام که گل به نظام زدند !!در مورد اقای رفسنجانی ایشان اشتباه زیادی داشتند ولی تورا به خدا این اختلافات خوب که کنار کنار گذاشته شود برای ارامش کشور هم خیلی بهتره ..همین که اقای احمدی نژاد در جلسه تشخیص مصلحت نظام شرکت کرد واختلافات راکنار گذاشت کار پسندیده ای بود وامیداورم که تداوم هم داشته باشه با این کار دشمن را ناراحت ودوستان را خوشحال کرد ..اقای جوانفکر شما وکیهانی ها بد جوری از هم انتقاد میکنید ؟؟!! کیهان هم دغدغه اش نظام وانقلاب است شاید بعضی از مطالبش را بدجور بگوید ویا تند روی کند ولی از انصاف نه شما ونه کیهانیها ونه ما نباید خارج شویم ..

  16. محمدی / مشهد مقدس گفت :

    اردیبهشت ۲۱م, ۱۳۹۱ در ۲۰:۱۵

    جناب آقای جوانفکر

    سلام و احترام

    از جنابعالی انتظار داریم ، به رسم کیهان و فارس و رجا نیوز در اطلاع رسانی اخبار کشور باندی و قبیله ای نباشید. به نظرم رسانه ایران می تواند الگوی وحدت رسانه ای باشد. شان رسانه ی دولت را حفظ کنید و در مسایل کلان جهان و ایران پناهگاه نخبگان و فرهیختگان ایران و جهان باشید.

    پاسخگویی های رسانه ملی ایران ، به شبه خبرگزاری های مثل سایت آقای زاکانی ، و یا خبرگزاری فارس ویاروزنامه های محفلی هم چون کیهان و …جز خدشه به شان دولت جمهوری اسلامی ایران چیز دیگری نیست.

    شما که جوانفکر هستید ، می شود خوشفکر هم باشید. انصافا ۶ ماه است صفحه روزنامه ایران را می خوانم و از انی که می بینم ، وقت دوستان روزنامه به پاسخگویی به روزنامه شهرداری تهران و …می پردازید بسیار متاثر می شوم. حیف این سرمایه وفرصت است.با تاسی از جناب آقای احمدی نژاد سکوت در برابر این هجمه ها ، شاید چهره تان را پیر و موهایتان را سفید کند ، اما خداوند شادابی روحی و روانی برای شما منظور خواهد کرد انشا ئالله

    شما نگران برخی از شایعه سازی ها و روانگردهای خبری سایت های آقایان نباشید. بنده از متن مردم تا حدودی خبر دارم.مردم وفادار به نظام اسلامی ، رهبر عزیزمان و رویس جمهور محبوبشان هستند.

    دوباره از جنابعالی انتظار دارم حتی در وبلاگتان این زمینه را فراهم کنید تا هم چون گذشته ، به مسال اصلی و کلان جهان و ایران بپردازید.

    ما از رسانه ی ملی ایران انتظار داریم منادی وحدت باشد و جناحی وباندی عمل نکند ونیندیشد.ان شاالله

  17. پژوتن گفت :

    اردیبهشت ۲۳م, ۱۳۹۱ در ۱۸:۵۵

    سلام آقای جوانفکر سلام،

    این مطالبی که شما در اینجا درج کردید، واقعیاتی هست که آحاد جامعه ازشون آگاه هستند. اینکار شما بسیار کار بجا و پسندیده ای هست و من فکر میکنم با توجه به حملات ناجوانمردانه ای که به طور روزانه از طرف یک مشت زیاده خواه گردن کلفت و روزنامه های زنجیره ای شون (که بعضاً از بودجه های دولتی هم استفاده میکنند) از زمین وهوا پاکترین و خدمتگزارترین دولت در طول تاریخ ایران را روزانه میکوبونن، درج این مطالب و یادآوری واقعیتها در روزنامه ایران و وبلاگ شما باعث میشه که تا حدودی این توطئه ها تا اندازه ای خنثی بشه. که البته من از شما و روزنامه ایران و ایرنا انتظار دارم که در حوزه اطلاع رسانی فعال تر عمل کنید.

    برخی ازدوستان از شما انتقاد میکنند که درج واقعیات و دفاع از حق از جانب شما یک عمل باندی و قبیله ای محسوب میشه، و ما باید وحدت را حفظ کنیم. خوب اگر بنا بود حق با باطل وحدت کنه، که خوب دلیلی نبود که انقلاب کنیم و اینهمه شهید بدیم و زیر بار یک جنگ تحمیلی و اینهمه تحریم بریم. خوب با دولت طاغوت وحدت میکردیم. من تعجب میکنم روی هیچکدام از ارگانهای ما به جز دولت هیچ نظارتی نیست و ما ادعا میکنیم که این ارگانها مستقل هستند و مستقل عمل میکنند! مستقل از چی، مستقل از منافع مردم.
    شما ببینید در مجلس قانون کاپیتالیسیون وضع کردن که خودشون از حقوق شهروندی ویژه برخوردار باشند و هیچکس جرأت نکنه بگه چرا بالای چشمت ابروست. برای هر نماینده بودجه ۷۰۰ میلیونی تخصیص دادن، و خیلی مزایای دیگه، اما وقتی نوبت به یارانه مردم میرسه میگن نقدینگی میره بالا، قیمت ها ممکنه بالا بره. خوب بالا بره، یک ذره کمتر بخور. برای کسیکه توی بعضی از مناطق محروم مگس از روی صورت ها شون رژه میره، براش چه فرقی میکنه که قیمتها آزاد بشه. اون همون که بتونه با اون پول یک آذوقه ای برای خودش فراهم کنه، یک لباسی برای خودش بخره، کلاهشم میندازه هوا.

    بعد ما بیام ۵۰ سال حق و حقوق این اشخاص رو پایمال کنیم که مبادا اجناس یا حاملهای انرژی رو به قیمت واقعیشون خریداری کنیم. یعنی ما داریم از طبقه محروممون صدقه میگیریم، به جای اینکه بهشون کمک کنیم. من که زمانی که متوجه این مطلب شدم از خودم خجالت کشیدم.
    شما ببینید طرف میاد روز قبل از انتخابات میگه، بنزین اینقدر میشه، گازوییل اینقدر میشه، برق اینقدر میشه. آیا این صحیح که یک نفر با شایع به خاطر منافع حزبی اونهم در روز قبل از انتخابات، بیاد امنیت اقتصادی کشور رو به خطر بندازه.

    باور کنید بغض گلوی من رو گرفته بود زمانی که دیدم رییس جمهور عزیزمون از سر ناچاری و به خاطر مصالح کشور مون رفتن به مجمع. با خودم فکر میکردم اگر یک هزارم این فشارهایی که به ایشون وارد میشه به من وارد شده بود، من همه چیزرو ول میکردم.
    خیلی عذر میخوام ، ولی بعضی از این دوستانی که اینجا کامنت گذاشتند، فکر میکنن کمافی السابق میشه به شعور مردم توهین کرد. مردم میدونند چرا رهبری عزیز این آقا رو در سمتشون ابقاء کردن (که اقدام بسیار هوشمندانه و به جایی بود)، اما به خاطر مصالح کشور کسی نمیاد این دلایل رو بازگو کنه.

    من در آخر صحبتهام، میخواستم به ریئس جمهورمون بگین خیلی دوستشون داریم و اگر خدای نخواسته، خدای ناخواسته طرحهای بزرگ دولت (توزیع عادلانه یارانه ها، حق استفاده از انرژی هسته ای، و …) به خاطر خیانت بعضی افراد کوته فکر که فقط به منافع خودشون فکر میکنند به سر انجام نرسه، ایشون همیشه به عنوان یک اسطوره مقابله با ظلم وفساد توی قلب تک تک ماها جا دارند. این رو حتماً بهشون بگید.

  18. مرتضی عارفی خرمی گفت :

    اردیبهشت ۲۴م, ۱۳۹۱ در ۱۸:۲۳

    جناب اقای جوانفکر
    سلام
    لطفا این نظرم را در روزنامه ایران چاپ کنید تا تشنگان قدرت حتما آن را بخوانند…

    آقای حداد عادل و علی لاریجانی باید این موضوع را بفهمند و درک کنند که دیگر دوره ی یکه تازی آنها به پایان رسیده است .الان چندین دوره متوالی است که آقایان خون خود را رنگین تر از دیگران می دانند و با حمایتهای غیر مستقیم بر مسند قدرت می نشینند و همیشه هم حس قدرت طلبی و انحصار طلبی دارند و خود را حجت خدا نزد مردم می دانند.بس کنید از این همه قدرت طلبی و انحصار طلبی که دارید.مگر فقط شما وجود دارید…حالا یک پشتوانه ی حمایتی و رانتی عظیم از جاهایی دارید دیگر قرار نیست که این همه منم منم کنید…شما هر دو در مجالس هفتم و هشتم امتحان خود را در موضع انفعال پس داده اید و تعجب کردم که چگونه از طرف مردم تهران و قم به مجلس راه یافتید؟؟!شما چطور به خود اجازه می دهید که حرف از کاندیداتوری ریاست مجلس نهم را بزنید؟؟؟!شما تشنگان قدرتید و این هم برای همه به اثبات رسیده است.آقای حداد عادل هر کی هستید برای خود هستید مواظب اظهار نظرهای خود باشید…مگر نماینده ی مردم در مجلس باید اول به فکر منافع جناحی خود باشد؟؟؟شما از کدام اصولگرایی صحبت می کنید؟؟؟از نظرات شما بوی استبداد و دیکتاتوری سیاسی به مشام می رسد…از ۲۹۰ نماینده فقط حدود ۱۰۰ تا از جبهه ی متحد هستند و حتی ۴۰ تا ۵۰ تا دیگر از جبهه ی پایداری هستند که همان ها دور شما را در مجلس نهم خواهند گرفت.الباقی همه مستقلین هستند.البته شما حربه کردید و در عید از همه نمایندگان مستقل و … برای سفر زیارتی سیاسی به مناطق عملیاتی جنوب کشور دعوت کردید اما فقط ۷۰ نفر شما را یاری کردند…می خواستید عدد فراکسیونی خود را بالا ببرید؟؟؟! ما تمام این مسائل را قدرت طلبی و انحصار طلبی شما می دانیم.کنار بکشید .این اظهار نظرهای شما تماماً بوی محافظه کاری و سکوت و سکوت و مصلحت اندیشی منفعلانه را می دهد…از مجلس نهم استعفا دهید…شما با این طرز فکر و اندیشه اصلا برای مجلس مناسب نیستید…از همین حالا غیر اصولگرایان را دشمن می دانید و هیچ جایگاهی برای نظر و ارا انها قائل نیستید .این یعنی دیکتاتوری سیاسی که شما انرا به خوبی بلدید.مردم ما محافظ منافع جناحی جریان اصولگرایی نمی خواهند که شما می خواهید از منافع اصولگرایی دفاع کنید.مردم ما به نماینده ای نیاز دارند که قانونگذار و ناظر مستقل و منصف باشد.

  19. شاهین نایبی فر گفت :

    اردیبهشت ۲۴م, ۱۳۹۱ در ۱۹:۳۶

    جناب پژوتن عزیز
    با سلام و تحیات
    در اینکه رئیس جمهور ما فردی خدوم است هیچ شکی نیست و اصولا مفهوم” خدمت بی منت “را برای اولین بار ایشان مطرح نمود و در زمینه محرومیت زدائی از نقاط محروم کشور بسیار موفق عمل کرده اما نکته مهم اینجاست که نباید خدمات گذشته کاملا نفی گردد و اگر اختلافی بین کارگزاران نظام وجود دارد باید در وحله اول توسط خود افراد حل گردد نه اینکه هر اختلاف نظری رسانه ای گردد که دشمنان قسم خورده خارجی که هم اکنون در مرزهای شرقی و غربی کشور حضور دارند امکان بهره برداری پیدا کرده و به نظام و کشور ضربه بزنند ملت ما شهید داده تا اسلام در کشور حاکم گردد نه اینکه به بهانه برخورد با فساد آبروی نظام مخدوش گرددٰاگر هر کس در کشور مرتکب بزه شود قوه قضائیه و دستگاه های نظارتی با انان برخورد خواهند کرد اما قرار نیست که اقدامات دستگاه قضائی در مبارزه با مفسدین علنی باشد مضافا اینکه دین مبین اسلام حفظ ابروی و حرمت مومن را از واجبات می داند و به هیچ کس اجازه نمی دهد که با ابروی مومنان بازی کند و اگر ما می گوئیم که مسئولین باید با یکدیگر وحدت داشته باشند صرفا جهت ابادانی کشور و تقویت نظام و خدمت بهتر به ملت است اما منظور ما از وحدتٰٰ اغماض از فساد مفسدین نیست خواست ما از تمامی مسئولین بویژه دولت محترم و قوه قضائیه برخورد قاطع با مفسدان در هر جایگاه ومقامی است و این برخورد اگر از راه درست ان باشد موجب تقویت نظام می گردد.

  20. کاوه گفت :

    اردیبهشت ۲۵م, ۱۳۹۱ در ۱۹:۵۳

    همین که انحصار این فرد شکسته شد خیلی کار بزرگی بود

  21. شیرین گفت :

    اردیبهشت ۲۷م, ۱۳۹۱ در ۱۳:۵۲

    جناب اقای مرتضی عارفی خو دیواری کوتاه تر از اقای حداد عادل پیدا نکردید !! این نسبتها دیکتاتور سیاسی یا استبداد وتشنه قدرت به اقای حدادعادل نمی چسبد !!! اظهار نظرهایشان از دلسوزیست نه محافظه کاری ونه سکوت ونه مصلحت اندیشی تا حالا نشنیدم که اقای حداد عادل بخواهد مسئولی را تخریب کند …و اقای جوانفکر در این مدت بدترین انتقادها که چه عرض کنم باید گفت بد ترین تخریب ها برعلیه اقای احمدی نژاد وهمکارانشان صورت گرفته از جریان انحرافی و فساد اقتصادی و رمال و جن گیر و سی دی های ظهور را همه به دولت جسباندند اولا دریغ از یک جواب درست حسابی از طرف دولت وان طرف هم قوه قضاییه با ان بگیر به بندها !! وبعد ازادی !!!وبعد هم دریغ از یک جواب از سوالی که خودشان ایجاد کردند که دولت با رمال جن گیر ارتباط دارد مستند ظهوررامشایی تهیه وتکثیر کرده جریان انحرافی در دولت واین اواخر هم ارتباط فساد افتصادی با جریان انحرافی !!؟؟؟وهم چنین ازادی اقای ملک زاده (با جرم های متعددی که به اونسبت دادند باعرض معذرت حتی تا فساد اقتصادی هم پیش رفت (درسایت ها نقل قول از نمایندگان مجلس ))بعد گفتند که عفو رهبری شامل حالش شده ؟؟ واقعا فردی که متهم به جرم ها ی زیاد وهنوز دوره محکومیتش شروع نشده شامل عفو میشود؟؟؟ در بحث اقتصادی هم که شکر خدا در تخریب وانتقاد کم نگذاشتند از اظهار نظر رییس مجلس در روز انتخابات با گفتن بنزین ۲ هزار تومانی وووووو بحث جدل ها درمجلس .. واقای جوانفکر حتی دریغ اریک جواب منطقی در بحث اقتصادی از طرف دولت ویکتازی مجلس دراین زمینه

  22. پیام گفت :

    خرداد ۴م, ۱۳۹۱ در ۱۰:۰۴

    با سلام

    به انحرافات و نداندم کاری هاتون ابروی احمدی نزاد را بردید و نزد نیروهای ارزشی و ولایی ضعیفش کردید

    چرا مثل قبل رهبری از احمدی نزاد حمایت نمیکند؟

    میدانم نظرم را به نمایش نمیذارید

  23. شاهین نایبی فر گفت :

    خرداد ۶م, ۱۳۹۱ در ۱۸:۳۱

    سلام جناب جوانفکر
    کجائی با وبلاگت قهر کردی یا با ما؟ که دیگه سری به هیچ کدوممون نمی زنی نه کنه باز خدای نکرده عارضه ای اتفاق بدی مثل نمونه روزنامه ایران حادث شده امیدوارم سلامت باشی.

  24. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    خرداد ۷م, ۱۳۹۱ در ۰۶:۰۳

    آقای پیام
    با سلام و احترام
    از حساسیتی که نسبت به حمایت رهبری عزیز از رئیس جمهور محترم دارید متشکرم. برای درک حقیقت باید از درگاه بصیرت وارد شوید. حجت بر همه ما تمام است. حمایت از احمدی نژاد با شرط ملاحظه حمایت رهبری عزیز از ایشان کار شاقی نیست. نیروی ارزشی و ولایی که انشاء الله شما هم در زمره آنها هستید حتما دارای بصیرت و ضمیری روشن است و حقیقت را از میان تمامی گرد و غبارهایی که این روزها به پا کرده اند ، تشخیص می دهد. ضمن آنکه رهبری عزیز همواره از آقای احمدی نژاد حمایت کرده اند و همچنان حامی ایشان هستند.
    موفق باشید

  25. مصطفی کاظمی-قزوین گفت :

    خرداد ۱۷م, ۱۳۹۱ در ۱۲:۰۶

    با سلام. برای شما مدیر توانا و با جرات و با لیاقت آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

  26. فرشید گفت :

    خرداد ۱۸م, ۱۳۹۱ در ۱۷:۱۵

    سلام
    دلم برای شنیدن صدای آرامش بخشتون تنگ شده بود گفتم بیام اینجا عرض ادب کنم.

  27. سارینا گفت :

    خرداد ۱۸م, ۱۳۹۱ در ۲۰:۰۳

    جوان خود سنبله اندیشه هستی*********تو منصور دلی در حق پرستی
    انا الحق تو اقرار خدا بود *******کزان از غصه و غم هر چه رستی

  28. مرتضی گفت :

    خرداد ۱۹م, ۱۳۹۱ در ۱۵:۵۴

    چند وقتیه پیداتون نیست آقای جوانفکر نکنه شما هم این آخر دولت رفتیید بستید؟؟؟

  29. مصطفی گفت :

    خرداد ۲۴م, ۱۳۹۱ در ۱۴:۳۲

    واقعا خیلی عجیب است . سایت “ج” خود را در جایگاهی نشانده که به همه امر و نهی می کند و برای قوای مختلف کشور تعیین تکلیف می کند و … ظاهرا افرادش دچار توهمند.
    البته اظهار نظر ایراد ندارد، اما توهین های این سایت از حد فراتر رفته و هر اهانتی را که شما تصور کنید به هر شخصیت و مسوولی روا می دارد و دست آخر هم مثل افرادی که سرخود را زیر برف کرده و فکر می کند دیگران او را نمی بینند، مدعی توهین آمیز بودن اظهارات دیگران می شود و می خواهد درس عبرت به دیگران بدهد.
    یک دهم این توهین ها در هر روزنامه ای باعث بسته شدن آن روزنامه می شود . آیا سایت ها امتیاز ویژه ای نسبت به مطبوعات دارند که هر روز بر حجم توهین ها به معاون رییس جمهور و مشاور رییس جمهور اضافه می شود؟

  30. سیامک گفت :

    خرداد ۲۶م, ۱۳۹۱ در ۱۷:۴۷

    سلام دکتر-سخنان صفار هرندی در قبل از خطبه های نماز جمعه امروز قم را بخوانید که چه اراجیفی به هم بافته،رسما
    رئیس جمهور و نزدیکان را حتی به بی نمازی متهم کرده-واقعا دولت باید از وی شکایت کند

  31. ilia.naraghi گفت :

    خرداد ۲۷م, ۱۳۹۱ در ۱۴:۴۰

    سلام
    با مطلب بعد از سخنان رهبری در جمع مجلسیها بیان شد:احمدی نژاد یک رکعت نماز هم نخوانده به روزم
    لطفا سر بزنید

  32. شفق گفت :

    تیر ۱م, ۱۳۹۱ در ۲۱:۴۸

    سلام
    چرا از خبرگزاری ایرنا هیچ کس همراه دکتر احمدی نژاد به آمریکای لاتین نرفته؟ اکثر اخبار شما به نقل از سایت ریاست جمهوری است و هیچ عکس و تصویر مخصوص ایرنا ارسال نشده چرا؟

  33. شاهین نایبی فر گفت :

    تیر ۱م, ۱۳۹۱ در ۲۲:۲۶

    سلام اقای جوانفکر
    قلم بدست شو یه مطلب جدید یه حرف تازه یه اقدام انقلابی یه طوفان دیگه به پا کن چند سال دیگه باید همین مطلبو با نظراش ببینیم پس قلمو بردار ٰٰ.فکر کنم کمی دچار انفعال شدی یه مطلب درمورد اهمیت انسجام قوا به خصوص قوای ثلاثه بنویس تا حالا که همش از جدائی های قوا حکایت نوشتی حالا یه بارم که شده برا خدا از وحدت حرف بزن

  34. ilia.naraghi گفت :

    تیر ۲م, ۱۳۹۱ در ۲۳:۳۲

    سلام
    میلاد سید و سالار شهیدان ، حضرت اباعبدالله الحسین و میلاد حضرت قمر بنی هاشم ، ابالفضل العباس (ع) بزرگ جانباز و علمدار دشت کربلا ، یل ام البنین ، اسوه عاشقی و دلدادگی و میلاد سید الساجدین امام العارفین زین العابدین (ع) بر همه عاشقان و شیفتگان این بزرگواران مبارک باد.

  35. رهیاب نیوز گفت :

    تیر ۶م, ۱۳۹۱ در ۰۰:۰۱

    باسلام وعرض ارادت؛ با مطلب”آقایان فأین تذهبون” که درواقع درددلی درباره هتاکی ها به دولت خدمتگزار است به روز هستم؛ منتظر حضورگرمتان ونظرات سازنده شما هستم.
    یا علی مدد؛ التماس دعا

  36. سهراب گفت :

    تیر ۷م, ۱۳۹۱ در ۲۰:۴۰

    سلام بر شما و بر احمدی نژاد مبارز
    بیش از یکسال است که دکتر احمدی نژاد سکوت الهام بخش وحدتشان را آغاز کرده اند. بیش از یکسال است که یک اقلیت محض که تمام منافع حاصل از قدرت و ثروت را برای همیشه برای خودشان می خواهند کسانی که سالهاست نمی گذارند ایران عزیز ما به جایگاه والا و شایسته خودش برسد مردم به هویت و فرهنگ اصیل خودشان برگردند و عشق و آزادی در جامعه جاری شود با تمام توان همه بنیان های زیبایی که احمدی نژاد و احمدی نژادی ها بنا نهاده بودند ویران کرده اند و روز به روز حوزه تخریبشان را گسترده تر کرده اند تا جامعه را به حدی از انفجار برسانند که نه تنها احمدی نژاد بلکه تفکرش که برگرفته از حقیقت هویت و فرهنگ و اعتقادات ملت ایران است برای همیشه فراموش شود و آنچنان عجله دارند در باور کردن و باوراندن به پایان رساندن احمدی نژاد که حتی تحمل این یکسال با وجود همه توطئه ها و کارشکنی و نقشه های ناجوانمردانه روزانه شان باز هم برایشان دشوار است. احمدی نژادی که این یکسال را به سکوت گذراند کسی نبود که اجازه دهد اینطور تفکرات و اعتقادات و اصولی را که به خاطرش به این عرصه وارد شده بود زیر پا له کنند و حتی بدتر از قبل و فضای جامعه را آنچنان بسته و آزادی های مردم را آنقدر سلب و استعدادهای این ملت را آنقدر ناامید و اقشار محروم را زیر فشار خرد کنند. احمدی نژادی که می شناختم کسی نبود که اجازه دهد صهیونیست ترین رسانه ها از رساندن صدایش به گوش جهان صرف نظر کنند با وجود همه کینه ورزی شان چه برسد به رسانه ای مانند صدا و سیما. احمدی نژادی که می شناختم اجازه نمیداد دیگران برایش دستور کار ایجاد کنند و هر روز با ایجاد اخلالی در شرایط اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی او را وادار به عقب نشینی از مواضعش کنند بلکه او بود که معتقد بود باید از استراتژی فعال استفاده کرد و باید دستور کار روزانه آنها را تعیین کرد تا دیگر فرصت نکنند در زمین ما جلو بیایند. چه چیز باعث شده آقای احمدی نژاد تا این حد کوتاه بیاید حتی اگر به قیمت سکوت در برابر از دست رفتن خیلی از آن چیزهایی باشد که همه مان باور کرده بودیم می شود و می توانیم؟ حضرت یعقوب (ع) پس از سالها فراق حضرت یوسف (ع) به برادرانش گفت من چیزی می دانم که شما نمی دانید و گویی یقین داشت به پایان همه سختی ها ، آیا آقای احمدی نژاد هم چیزی می داند که ما نمی دانیم ؟

  37. حسین سرشارمقدم گفت :

    تیر ۲۴م, ۱۳۹۱ در ۱۶:۵۴

    در پورتال اینترانتی سازمانهای دولتی از جمله سپاه و ارتش و … نشانی از روزنامه دولتی (ایران) وجود ندارد ولی روزنامه کیهان و جمهوری اسلامی غیردولتی چرا ! تا مغز پرسنل سازمانها را با مشاورت افرادی مانند هرندی اخراجی و تشکیل کلاس های عقیدتی هدفمند بر علیه دولت شتشوی مغزی بدهند

  38. ilia.naraghi گفت :

    تیر ۲۶م, ۱۳۹۱ در ۰۰:۴۸

    سلام
    با مطلب،‘‘‘کودتای اقتصادی علیه دولت و سکوتی که اگر بشکند…‘‘‘به روزم.
    مطلب رو بخونین ودر موردش نظر بدید.

  39. علی رضا گفت :

    تیر ۲۸م, ۱۳۹۱ در ۱۱:۳۳

    سلام آقای جوانفکر
    من شناخت چندانی از شما و مشایی ندارم فقط می دانم که ((تعرف الاشیاء بالضدادها)) برای همین وقتی می بینم کسانی که شما را متهم به انواع و اقسام اتهامات می کنند خود درگیر در مفاسد اقتصادی و غیره هستند نمی توانم حرفهایشان را باور کنم.
    در ایام انتخابات به آقای دکتر احمد. ت که برای تبلیغات به محله ما آمده بود و شدیدا بر ضد دولت و جریان انحرافی صحبت می کرد گفتم چرا زمین گرفتی؟ چرا ۳۰۰۰ متر؟ چرا شهرک غرب؟ چرا به قیمت نازل؟ و چرا….
    که هیچ پاسخ قانع کننده ای نداشت….

    ای کاش تورم و فشار اقتصادی زبان اینها اینقدر باز نمی کرد! ای کاش!

  40. هوشیار گفت :

    تیر ۲۹م, ۱۳۹۱ در ۱۳:۱۴

    آقای لاریجانی آیا حقیقتا منشا گرانی های اخیر اجرای نادرست قانون هدفمندی یارانه هاست؟
    در طول سالیان سال همواره گروهها و افرادی که سودای ریاست جمهوری را در سر می پرورانند از شگردهای متفاوت و حساب شده ای بهره برده و می برند که با توجه به حال و هوای کشور در آن ایام شگردهای خود را بر اساس آن برنامه ریزی و اجرا می کنند.امروز که نمی شود به اقدامات عمرانی و اقدامات علمی و شان خدمت رسانی دولت احمدی نژاد خللی وارد کرد به ناچار به سراغ مسئله گرانی های اخیر می روند اما غافل از این هستند که اگر سخنانشان در ارتباط با کم کاری و ضعف دولت واجرای نامناسب هدفمند کردن یارانه ها صحیح باشد پس باید پرسید که نقش قوه تحت نظر آنها در این رابطه چیست؟ آیا زمانی که به راحتی اصل ۱۱۳ قانون اساسی را می توان نادیده گرفت و با قدرت و با شهامتی عجیب ۲+۲را ۵ اعلام کرد و زمانی که براحتی بتوان و براساس اصل ۸۵ و ۱۳۸ قانون اساسی حکم به ابطال مصوبات دولت داد!اگر هم نظر این فرضیه را بتوان پذیرفت آیا مقصرگرانی های اخیر اجرا کنندگان این قانون هستند؟
    ظاهرا فراموش کرده اید که تمامی مجامع بین المللی و مسئولین این کشور و بخصوص مقام معظم رهبری بارها اجرای موفق این قانون را ستودند.
    حال ۲ مبحث در روبروی ما قرار دارد که به صورت مختصر به آنها می پردازم:
    ۱- چرا علیرغم اجرای موفق مرحله اول قانون هدفمند کردن یارانه ها اجرای ورحله دوم متوقف شده است؟ آیا غیر از تصمیم شتابزده و سیاسی مجلس هشتم در ایجاد مانع برسر راه این قانون بدین صورت که با تورم ۲۰ درصدی و مجاز بودن دولت به افزایش حامل های انرژی با رشدی زیر میزان واقعی تورم ؛ این طرح مجلس در صورت اجرا می توانست به اجرای فاز دوم این قانون کمک کند ؟ آنچه که برای ملت شریف ایران مهم است این است که متاسفانه اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها به کمک عوامل داخلی و خارجی فعلا متوقف شده است و در سکوت مقامات دولتی بویژه شخص رئیس جمهور فضا برای اتهام زنی به دولت و شانه خالی کردن مقامات سایر قوا فراهم شده است.
    ۲-آیا بحران بوجود آمده بر سرماجرای سکه و ارز که نقش بسیاری در گرانی ها اخیر را به خود اختصاص داده ناشی از ضعف در اجرای قانون هدفمندی است؟
    آیا ردپای مافیای کنجاله ذرت و سویا در گرانی مرغ را ندیده اید؟آیا احتکار کنجاله به قانون هدفمندی مرتبط است آیا گرانی مرغ و شیر و فراورده های دامی براساس گران شدن برق است و یا آب و گاز؟
    شاید هم دام ها در زیر نور لامپ های رشته ای شیر بیشتر می دهند تا لامپ های کم مصرف؟
    در پایان ذکر این نکته لازم است که مردم ما آگاه هستند و همواره نشان داده ان که اسیر فضا سازی ها نمی شوند.

  41. بهراد گفت :

    تیر ۳۱م, ۱۳۹۱ در ۲۳:۵۲

    سلام
    حلول ماه رمضان بر شما مبارک
    به آقای احمدی نژاد بگویید با مردم صحبت کنند هر طور که صلاح می دانند و می توانند اما حتما با مردم صحبت کنند خیلی ها هستند که دلشان نمی خواهد و با استفاده از قدرتشان اجازه نمی دهند صدای آقای احمدی نژاد به مردم برسد اما آقای احمدی نژاد باید این فضا را بشکنند باید راهی پیدا کنند و با مردم صحبت کنند. حتما راهی وجود دارد.

  42. نویسنده رییس جمهور ایرانیان گفت :

    مرداد ۷م, ۱۳۹۱ در ۱۸:۰۳

    در غربت رسانه ای حامیان رییس جمهور انقلابی…

    “رییس جمهور ایرانیان” ظهر امروز فیلتر شد!

    و ما این راه را با قدرت ادامه خواهیم داد…

  43. حامی مردمی مهندس مشایی گفت :

    مرداد ۲۱م, ۱۳۹۱ در ۱۵:۴۰

    با سلام خدمت آقای مهندس جوانفکر
    من از هم محله ای های آقای مهندس مشایی در فرمانیه خیابان شهید رحیمی هستیم./ الان ۱۲ سال است که مهندس مشایی در این محل سکونت دارند . مردم بجز خوبی و مردم داری از این خانواده چیزی ندیده اند . خیلی از کسانی که با انقلاب و نظام هیچ ارتباطی نداشتند وقتی که مشکلی برایشان پیش آمده بود و با مراجعه به مهندس مشایی برطرف شد کلا دیدشان نسبت به نظام و مسئولین دولت اقای احمدی نژاد عوض شده است. متاسفانه سادگی مهندس مشایی در برخورد با مردم موجب شده است که ایشان توسط یک خانواده مصادره شود و متاسفانه از ارتبط خود به ایشان ضربه زدند. این خانواده خانه خود را به آقای مهندس اجاره داده اند ولی نمک خورده و نمکدان شکسته اند، پسر این خانواده بنام علی ریکایی که چندین سال بیکار بود و بعدا پیمانی ۵ ساله سپاه شد و بعد از اتمام ۵ سال به دلیل اینکه سنش بالا بود جذبش نکردند. وی که ادارای ثبات فکری نمی باشد چند سال پیش علنا علیه خانواده مهندس و اطرافیانش صحبت می کرد. وی اولین کسی بود که رضا گلپور را به منطقه آورد و در منزل پدرش در همسایگی خانه مهندس برایش جلسه گذاشت و عده ای از مسئولین سپاه و بچه های فرهنگی منطقه را جمع می کرد و گلپور برایشان از جریان انحرافی صحبت می رکد!!!!
    ریکایی در چند جا برای گلپور سخنرانی می گذاشت و خودش هم حرفهای وی را تایید می کرد. وی بدلیل اینکه بیکار شده بود و مهندس هم برایش کاری نمی کرد بشدت از بی مدیریت بودن سیستم مهندس صحبت می کرد و حتی به نقل از مادر مرحومش اولین کسی بود که شائبه مشکل دار بودن همسر مهندس که از نظر ما اهالی خانمی متدین و هیئتی می باشد را پخش کرد. وی می گفت که ظاهرا همسر مهندس با بسیج و ….مشکل دارد و از نظر روحی هم تا صبح بیدار است و نمی خوابد و …اما به وسطه لطف مهندس در شرکت گاز مشغول بکار شد . الان هم در محل با جوانان و کسانی که کار بازرگانی می کنند در ارتباط است و نامه های آنها را می گیرد و می گوید به مهندس می رسانم و تا کنون چندین نفر را هم سر کیسه کرده است و کاری هم برایشان انجام نداده و به آنها هم می گوید که مهندس کارشان را رد کرده است ، حالا بنده خدا یه پولی به ریکایی داده چند وقت هم منتظر بوده و کلی امیدوار یک دفعه بگویند که جواب منفی بوده است. مگر ریکایی چه کاره است از طرف دکتر احمدی نژاد و مهندس مشایی حرف می زند . اگر خواستید از مهندس بپرسید که وی چقدر نامه های مردم را به ایشان داده است!!
    اینکه گلپور دشمن دولت و مهندس مشایی است ولی در طبقه پایین منزل مهندس حضور پیدا می کند از عجایب روزگار است!!
    ارتباط با حفاظت اطلاعات سپاه منطقه شمیران و چندین بار حضور در آنجا که بعضی بسیجی ها دیده بودند!!!
    علیرغم اینکه الان می گوید با گلپور مشکل دارد ولی با وی سرمایه گذاری کرده و چندین میلیون تومان الان دست اقای گلپور پول دارد.
    شک نکنید تیک افرادی نظیر گلپور و دیگران را که خانواده و اقوام مهندس مشکل دار هستند را ریکایی زده است.
    تکثیر نامه های گلپور که در سایت عماریون منتشر شده بود در بین مردم و حتی موردی در روبروی مسجد علوی تجریش در ماه رمضان که دیده شده بود.
    ایشان معتقد است با شما ارتباط مستقیم دارد و حتی بعضی وقتها جلوی افراد با تلفن صحبت می کند و می گوید که الان آقای جوانفکر بود در مورد فلان موضوع صحبت می کردیم!!!!
    از نظر خانوادگی درست است که خانواده شهید هستند ولی در خانواده شان چند معتاد و افراد سطح پایین و شر هستند. آدمهایی که دائما از نظام و مسئولین توقع دارند و اگر براورده نشود و دیر براورده شود یک شبه علیه نظام می شوند.
    امیدواریم که شما و تیم آقای مشایی که الان مورد هجمه داخلی و خارجی قرار گرفته اید حواستان به افارد ماجراجو و دو رو باشد
    .
    التماس دعا دارم.

  44. سیامک گفت :

    مرداد ۲۱م, ۱۳۹۱ در ۲۲:۱۶

    سلام آقای دکتر
    نظرتان در مورد این مطلب چیست؟http://oboudiat.com/?p=79
    مخصوصا این قسمت:
    واقعیت این است آن چیزی که احمدی نژاد را تا مرز استعفاء برد؛ همان احمدی نژاد را وادار به سکوت می کند. احمدی نژاد قطعا هیچ حرفی نمی زند چون اگر قرار بود حرفی بزند هیچگاه قصد استعفاء نمی کرد.احمدی نژاد استعفاء نداد اما در واقع ما باید احمدی نژاد را یک رئیس جمهور ۶ ساله تلقی کنیم. که بنا به هر دلیلی در این ۲ سال دارد نقش رئیس جمهور را بازی می کند. پس انتظار شکستن سکوت احمدی نژاد را نداشته باشید!

  45. رییس جمهور ایرانیان گفت :

    شهریور ۲۰م, ۱۳۹۱ در ۲۲:۰۴

    یادداشت تحلیلی “رییس جمهور ایرانیان” را حتما بخوانید:

    - بله! ما قصد اجرای مدل پوتین – مدودف را داریم. حرفی هست؟

    (( احمدی نژاد عزیز؛ بی صبرانه منتظر مدودف شما هستیم ))

    http://ir-president.blogfa.com/post-31.aspx

    و من الله توفیق

  46. سید هدایت موسوی گفت :

    مهر ۸م, ۱۳۹۱ در ۲۲:۲۰

    برادر آزاده و عزیزم و سرورمکرم جناب آقای جوانفکر
    سلام علیکم
    درست اواخر ماه رمضان بود که با لطف و پیگیری جناب سرو… سعادت دیدار حضرتعالی نصیبم گشت ، قرار بر این داشتم تا از مشکلات وگرفتاریهای خودم و گروه حامیان شما و دولت کریمه در خوزستان برایتان سخن بگویم وحتی تصمیم داشتم که درخواستهایی هم برای بهبود اوضاع داشته باشم .
    بارها سخنهایی را که قرار بود در حضور حضرتعالی بیان کنم را پیش خودم تکرار کردم و با یک آمادگی کامل شرفیاب شده بودم . اما به محض اینکه چهره ی مبارک شمارا زیارت نمودم بغض وحشتناکی شروع به جویدن گلویم کرد که احتمالا از سر شوق دیدار بود ویا بزرگی و عظمت شما در پس چهره ی مهربان و صمیمیتان بود که مرا به آن روز انداخته بود و چاره ای جز سکوت و سکوت وسکوت نداشتم . من در آنروز خیلی شرمنده ی بزرگ منشی شما شدم . امیدوارم مرا حلال بفرمایید .
    برادرم اینک که شمارا به خاطر سربلندی ما ودولت ما دربند گرفتارنموده اند ما برخودمان می بالیم که چون تویی را در پیشانی جبهه ی ایمان و حقیقت داریم و برخودمان می بالیم که مسیرمان را درست انتخاب کرده ایم و به وجود شما عشق می ورزیم .
    برادرم خوشا به حالت که نور یقین در جان ات روشن شده است نوری که در جان شما روشن شده شبیه نوری است که در جان میثم تمارها و حبیب بن مظاهرها و … به وجود آمده بود که این نور حقیقت بصیرت را در شما به وجود آورده است.
    با آرزوی آزادی شما و همه ی زندانیان راه حقیقت
    برادرکوچک شما سید هدایت الله موسوی رحیمی- خوزستان

  47. آیدین گفت :

    مهر ۹م, ۱۳۹۱ در ۰۰:۴۹

    جناب آقای جوانفکر،

    با عرض سلام و ارادت،

    تقبل الله،

    خوشا به سعادت رستگرانی که در راه احیاء عدالت زندان کشیدند.
    انشاءالله مشمول عنایات ویژۀ خداوند و حضرت ولی عصر (عج) باشید.
    التماس دعا،

    سلامت و پیروز باشید.

  48. فرشید گفت :

    مهر ۲۴م, ۱۳۹۱ در ۱۲:۲۱

    آفرین بر آیدین.

  49. میثم گفت :

    مهر ۲۶م, ۱۳۹۱ در ۲۰:۲۳

    سلااااام. دلتنگتونم. زیاد

  50. مجتبی ذوالفقاری گفت :

    مهر ۲۷م, ۱۳۹۱ در ۲۲:۰۴

    سلام علیکم.
    مطالبتون عالی بود.
    ما همانند همیشه در کنار شما خواهیم بود و نخواهیم گذاشت برخی ها بخواهند علیه شما جو سازی نمایند.
    میتوانید روی ما حساب کنید.
    یا حق

  51. ایلیا عرشیا گفت :

    آبان ۳م, ۱۳۹۱ در ۰۳:۱۰

    سلام
    مینویسم تا هنگامی که از زندان امدید بدانید عدالت طلبان همواره به یاد شما بودند و فراموشتان نکردند

  52. مرتضی رحیمی یگانه گفت :

    آبان ۵م, ۱۳۹۱ در ۱۳:۲۴

    صوفی شهر بین که چون لقمه ی شبهه می خورد / پاره دمش دراز باد این حیوان خوش علف ! عنایت بفرمایید مطلب جدیدی گذاشته ام. نظراتتان را به جان خریدارم. شاد باشی عزیز. فرا رسیدن عید سعید قربان را خدمت شما تبریک عرض می کنم.

  53. مهران آزادپی گفت :

    آبان ۶م, ۱۳۹۱ در ۱۲:۲۲

    سلام !
    مثل همیشه مطالبتون زیبا بود !
    میهمان این حقیر شوید با مطلب : ریاست محترم قوه قضائیه ، مردم هم این روزها قانون را می خوانند !
    حق یار

  54. آیدین گفت :

    آبان ۸م, ۱۳۹۱ در ۰۳:۴۴

    جناب آقای جوانفکر،

    با عرض سلام و تبریک عید قربان،

    این روزها اخبار داغ است از جلوگیری غیر قانونی قوۀ قضایه از بازدید رئیس جمهور از زندان اوین. محکومیت ناعدالانه و بی دلیل شما هم نشانگر انحراف بزرگ قوه قضایه از قانون اساسی است که وسیلۀ تسویه حسابهای سیاسی شده و از عدالت دور می شود. در این چند سالی که خوانندۀ وبلاگ شما هستم شاهدم که جز با ابراز احترام و عشق در مورد ولایت و مقام معظم رهبری سخن نگفتید. تا امروز این عشق را با عمل، بیان و همچنین با سکوتان نشان می دهید.

    در این روزگرامی با شما ابراز همبستگی می کنم، آرزو می کنم خداوند بر اجر این مجاهدت شما بیافزاید و هرچه زود تر آزاد شده به نزد خانوادۀ محترم بازگردید.

    سلامت و پیروز باشید

  55. پژوتن گفت :

    آبان ۱۲م, ۱۳۹۱ در ۱۷:۵۷

    سلام آقای جوانفکر عزیز،

    امیدروارم که حالتون خوب خوب باشه و در صحت و سلامتی کامل به سر ببرید. آقای جوانفکر، این شرایطی که برای شما بوجود آوردن، اگر هر بدی داشت، ولی یک چیز خوبی که از توی این ماجرا در اومد، این بود که همه ما با طعم شیرین عدالت آشنا شدیم. شمایی که سالها در دفترمقام معظم رهبری مشغول به کار بودید و ولایتمداری شما بر کسی پوشیده نیست، اینطوری بدون هیچ مدرکی، برای شما حکم صادر میشه، و حکمم ده دقیقه قبل از سخنرانی دکتر احمدی نژاد در سازمان ملل به اجرا گذاشته میشه.
    افرادی رو همه ما میشناسیم که علاوه بر مخالفت با مقام معظم رهبری، امنیت ملی کشور رو برای ماهها به خطر انداخته بودن، اما کسی با این افراد برخورد نمیکنه، و در مناصب مهم کشوری مشغول به کار هستن.
    این که بعضی ها چون دولت بهشون آزادی نزدیک به مطلق داده، میان از طریق رسانه های وابسته به خودشون و دوستانشون روزانه و هماهنگ به رییس جمهور منخب و همکاراشون تهمت میزنن و ناسزاگویی میکنن، و بعدشم تصور میکنن چون این تهمتهارو صدها بار تکرار کردن، بنابراین این تهمتها در نزد مردم به واقعیت تبدیل خواهد شد، غافل از اینکه خودشون دارن اعتبار شون رو در بین مردم از دست میدن.
    هدفشون این هست که توهین به رییس جمهور و همکارانشون رو به صورت یک امر عادی در بیارن، غافل از اینکه خودشون رو دارن بین مردم کوچیک میکنن.
    غصه نخورید آقای جوانفکر، ماه هیچوقت پشت ابر نمیمونه، این مدتم سپری میشه، روسیاهیش میمونه به ذغال!

  56. غلامرضا گفت :

    آبان ۲۴م, ۱۳۹۱ در ۲۳:۰۰

    برای برادرم مشایی:
    جناب آقای مشایی، دیدم که از هر طرف آماج تیر مزوران کینه توز آتش افروز قرار گرفته ای، خواستم آن صعوه ای باشم که با قطره ای آب در منقار، به حرب حریق فتنه ی نمرودیان علیه ابراهیم آمده بود، داستانش را میدانید…

    مرحبا او را که صد تیر زبان
    سوی او رفت و نشد او را زیان

    آن که باشد در پناه کردگار
    دشمن او را کی تواند کرد خوار

    سوره ناس وفلق او را پناه
    پس کجا ترسد ز انبوه سپاه

    دشمنش را کور دید و بی رمق
    آنکه بیند خویش را مهمان حق

    او که رفتن پیش او دشوار نیست
    با کلوخ انداز او را کار نیست

    بگذرد از راههای صعب و سخت
    دره و کوه وبیابان و درخت

    وز کمین سوسمار و نیش مار
    کی هراسد او به وقت کارزار

    او رونده در ره حق با شتاب
    بط چه ترسد گر شود پلها خراب

    آنچه آمد بر سر پیغمبران
    بر مشایی آمد از بد گوهران

    ساحرش گفتند آن جادوگران
    فعل خود را بسته بر پیغمبران

    طعنه ها بشنید و رو واپس نکرد
    سر بسوی مردم ناکس نکرد

    مرحبا بر مشی و بر رفتار او
    مرحبا بر فعل و بر گفتار او

    صبر او را صبر ایوبان ستود
    از خدای صابران او را درود

    غلامرضا انحرافی

  57. مظلومی گفت :

    آبان ۲۶م, ۱۳۹۱ در ۱۱:۳۱

    دکتر خیلی دلتنگت شدیم
    انشالله خدا به بدخواهان نشون میده که ظلم کردن در حق مظلومی مثل شما یعنی چی
    این روزهای سخت تمام می شود و این بهای ولایت مداری شماست دکتر جان

  58. حامد اقبال گفت :

    آذر ۱۹م, ۱۳۹۱ در ۲۰:۳۷

    آقای جوانفکر سلام
    نمی دانم کی این پیام رو می خوانی
    دیدم سایتت خیلی وقته بروز رذسانی نشده وقتی اینو دیدم دلم بیشتر بحال آقای احمدی نژاد سوخت
    چون دیدم طرفدارانش تو زندان رفتن هم با بقیه فرق دارند
    از خیلی ها شنیدم بعضی از مابهترون تو اوین لپ تاب دارند و سایتشون هر روز بروز میشه و بیانیه میدن اما شما…….

  59. من یک مسافرم گفت :

    آذر ۳۰م, ۱۳۹۱ در ۱۰:۴۷

    آزادی تون مبارک

  60. میثم گفت :

    دی ۱م, ۱۳۹۱ در ۱۹:۳۷

    سلااام. خوشحالم که به عنوان مرخصی هم که شده از زندان بیرون آمدید. ما همیشه به یاد شما هستیم.

  61. بخشی سورکی گفت :

    اسفند ۸م, ۱۳۹۱ در ۲۲:۵۹

    سلام
    با بخشی از نظرات شما موافقم اما بالاخره باید همیشه همه ملزومات برای مصلحت در نظر گرفته شه…والسلام علی من التبع الهدی

  62. شاهین نایبی فر گفت :

    اسفند ۱۲م, ۱۳۹۱ در ۲۱:۵۵

    باز بوی باورم خاکستری استٰ صفحه های دفترم خاکستری استٰ پیش از اینها حال دیگر داشتمٰ هرچه می گفتند باور داشتمف پیل ها زهر حلائل خورده اندٰ مهرورزان مهر باطل خورده اندٰ باز همن بحث عقیل و مرتضی است آهن تقتیده مولا کجاست
    و الله من اتبع الهدی

  63. حسنخانی رضا گفت :

    اسفند ۲۰م, ۱۳۹۱ در ۲۲:۴۵

    سلام آقای جوانفکر عزیز
    چقدر زود گذشت ، واقعا چقدر زود گذشت آخرین کامنت را در عاشورا ۸۸ در وب شما نوشتم از آن واقعه شوم جناح موسوم به سبز البته دقیق تر بگویم جناح و جریان انحراافی واقعی موسوم به سبز که هنوز خاطرات تلخ ش جگر ملت عزیزمان را می سوزاند و داغی ست که در دل ملت ایران نهاده شد و تا ابد جلوه گری می کند.
    چقدر زود گذشت از خرداد ۸۸ که در کامنتی برای تان گفتم با گذشت ۴ سال از عمر دولت مردمی دکتر هنوز پشیمان نیستم از انتخاب خود و شما گفتید امیدوارم که در چهار سال دوم نیز پشیمان نباشید هنوز هم با جرئت تمام می گویم که بهترین انتخاب را داشتم.
    چقدر زود گذشت و چقدر زود عده ای با دلی آکنده از حرص و کینه از چهره شخصیت هایی مظلوم و متعهد را به بازی گرفتند و از آنها چهره های خبیث در انظار عمومی ساختند تا به اهداف شوم خود دست یابند.
    همانطور که این ۸ سال هم چو صاعقه گذشت چند ماه آینده نیز مثل باد می گذرد و فصل برداشت میرسد.
    آن وقت است که انحرافیون واقعی می خواهند حاصل هجمه ها و حملات خود به آبروی مومنین را بچینند.
    افسوس که این زراعت ثمری نخواهد داشت و دوباره باید بنشینیم و ببینیم این بار قرار است چه داغی را بر دل ملت عزیزمان بگذارند

  64. آیدین گفت :

    فروردین ۱م, ۱۳۹۲ در ۲۲:۴۱

    جناب آقای جوانفکر،
    با سلام و عرض ارادت،
    سال نو را به شما محترم تبریک می گویم، و از درگاه خداوند، سالی بهاری همراه با موفقیت، سلامتی، خوشی و سعادتمندی، برای شما و خانواده ی محترم آرزو دارم.

  65. رحیم گفت :

    فروردین ۲۶م, ۱۳۹۲ در ۲۳:۵۴

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
    لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کَانَ یرْجُو اللَّهَ وَالْیوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا(الأحزاب/۲۱)
    مسلما برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی بود، برای آنها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می‌کنند.
    وَلَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ قَالُوا هَذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِیمَانًا وَتَسْلِیمًا(الأحزاب/۲۲)
    (اما) مؤمنان وقتی لشکر احزاب را دیدند گفتند: «این همان است که خدا و رسولش به ما وعده داده، و خدا و رسولش راست گفته‌اند!» و این موضوع جز بر ایمان و تسلیم آنان نیفزود.
    مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ ینْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا(الأحزاب/۲۳)
    در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.
    لِیجْزِی اللَّهُ الصَّادِقِینَ بِصِدْقِهِمْ وَیعَذِّبَ الْمُنَافِقِینَ إِنْ شَاءَ أَوْ یتُوبَ عَلَیهِمْ إِنَّ اللَّهَ کَانَ غَفُورًا رَحِیمًا(الأحزاب/۲۴)
    هدف این است که خداوند صادقان را بخاطر صدقشان پاداش دهد، و منافقان را هرگاه اراده کند عذاب نماید یا (اگر توبه کنند) توبه آنها را بپذیرد؛ چرا که خداوند آمرزنده و رحیم است.
    وَرَدَّ اللَّهُ الَّذِینَ کَفَرُوا بِغَیظِهِمْ لَمْ ینَالُوا خَیرًا وَکَفَى اللَّهُ الْمُؤْمِنِینَ الْقِتَالَ وَکَانَ اللَّهُ قَوِیا عَزِیزًا(الأحزاب/۲۵)
    خدا کافران را با دلی پر از خشم بازگرداند بی‌آنکه نتیجه‌ای از کار خود گرفته باشند؛ و خداوند (در این میدان)، مؤمنان را از جنگ بی‌نیاز ساخت (و پیروزی را نصیبشان کرد)؛ و خدا قوی و شکست‌ناپذیر است!
    سلام بردارم یکهو دلم تنگت شد .
    انشا الله همیشه در پناه حق باشید و صابر . فقط خواستم بگم خودت و راهت را دوست دارم .رسم دنیا همینه ولی شیر در قفس هم شیره . خدا نگهدارت .

  66. حق جو گفت :

    اردیبهشت ۳م, ۱۳۹۲ در ۱۱:۱۷

    درسال حماسه سیاسی ودرانتخابات ریاست جمهوری ، مابه کسی رای می دهیم که به مردم امید به زندگی ببخشد . چراکه بی تفاوتی دولتها باعث شده مسن ترها بخاطراینگه مبادا روزی برای امرارمعاش شرمنده فرزندان ویا دیگران شوندنسبت به آینده مضطرب ونگران باشند وجوانان نیز ازبیکاری به آینده بی علاقه ، افسرده ودچار روزمرگی وخمودگی شده باشند . ، پس اولا” برای سرپرستان خانوار حداقل بیمه بازنشستگی و بیمه خدمات درمانی سهم دولت درنظر گرفته وبه حساب تامین اجتماعی واریزنماید وسهم افراد اختیاری باشد . دوما” برای جوانان بیکارمقرری ماهیانه درنظر بگیرد . متاسفانه نمایندگان مجلس هم تاکنون هیچگونه اقدامی نکرده اند . به عبارتی مانند ملی شدن نفت وگازومنابع طبیعی، منابع انسانی یعنی آحادجامعه نیزملی اعلام بکند. زیرا آرامش حق ما ست. لطفا” جهت ادای دین به جامعه امروزی ونسل های آینده ،اطلاع رسانی کرده وبادیگران درمیان بگذارید.

  67. آیدین گفت :

    اردیبهشت ۴م, ۱۳۹۲ در ۰۱:۴۹

    جناب آقای جوانفکر،

    با سلام و عرض ادب،

    هر وقت سایت ایرنا و ایران را می خوانم به یاد شما هستم. فکر می کردم دوران سلب آزادی شما شش ماه باشد که باید این روزها تمام شده باشد. امیدوارم به زودی یادداشتهای جدیدی از شما بخوانم.

    به کوری چشم بدخواهان، از درگاه خداوند آرزو می کنم انشاء الله شما را در میان همراهان دولت یازدهم ببینم …

    سلامت و پیروز باشید.

  68. جانباز از اصفهان گفت :

    اردیبهشت ۱۶م, ۱۳۹۲ در ۰۹:۵۲

    /
    با سلام بر شما دوستان انقلابی

    با مطلب مهم و/ قابل تأمل:

    دست اندکاران شورای نگهبان تحمل می کنیم ، ولی نگران همسویی ناخود آگاه شما با دشمنان داخلی و خارجی هستیم

    به روز شده ام. دوستان حتما” مطالعه بفرمایید.

    http://noore14d3.blogsky.com

    /

  69. آیدین گفت :

    اردیبهشت ۲۱م, ۱۳۹۲ در ۲۳:۴۲

    جناب آقای جوانفکر،

    با سلام و خسته نباشید،

    نامزدیتان در انتخابات را تبریک می گویم.

    این دوره هم فشاره ها روی مردم، هم هجمه ی تخریبها، تحریمها و کارشکنی ها و هم کارهای سانزده ی دولت، بزرگ و بی سابقه بودند. درس بزرگ انتخابات پیش این بود که کلید مشارکت بالای مردم در انتخابات شرکت موکلان امین و عادل است. با این حال نامزدهای طرفدار عدالت و همراه مردم، مثل یک مربی یا کاپیتان تیم فوتبال هستند که در رخت کن در نیمه ی پایانی بازی انگیزه ی مشارکت و حماسه را در دل بازیکنان پر رنگ تر می کنند: یادآور شدن پیروزی پیش رو، پیروزی متعلق به ملت، روشن کردن حقایق، پاسخگویی به سووالات، ابهامات، مرهم بخشیدن به زخم ها و دردها، و چه مرهمی بهتر از توجه خالصانه، ایجاد انگیزه ی همراهی برای آخرین مرددها …

    خوشبختانه شما مثل شیر از کارنامه ی دولت دفاع می کنید. آقای جوانفکر اگر امکانش حال که نامزد ریاستجمهوری هستید پیشنهاد می کنم امکانات ارتباط عمومی وبلاگتان را گسترش بدهید: پرسش و پاسخ زنده چند رسانه ای، chat، یک نوع مناظره مستقیم با مردم، مردم این بار به عنوان شریک، دستاندرکار و همراه. مردم طبیعتا با انگیزه ی بیشتری شرکت می کنند. در نگاه اول به نظر می رسد که مناظره ی دو مسوول در رادیو تلویزیون بیننده ی بیشتری دارد. ولی وقتی مردم صرفا بیننده باشند میزان انگیزه ی مشارکت و همراهی به چه میزان است؟ این سووال برایش ایجاد می شود که یک بیننده که بیشتر تأثیر پذیر است چه اثرگذاری دارد؟ بخصوص وقتی این اجمامع فکری وجود داشته باشد که عموم مردم صرفا بیننده اند، حرکت یک نفر چه اثری دارد وقتی بقیه حرکت نکنند؟ ولی یک گفتگوی مستقیم یا جلسه ی تبادل نظر که در مخاطب انگیزه ی مشارکت و مسوولیت ایجاد می کند، حرکت و همراهی ایجاد می کند. از سوی دیگر گفتگو و حرکت در میان همکاران، هم محله ای ها، دوستان و نزدیکانش انعکاس پیدا می کند، … یرای همراهی آخرین مرددها این بهترین راه به نظرم می رسد.

    آقای جوانفکر، برای کمک در خدمتم.

    سلامت و پیروز باشید.

  70. نصرت الهی گفت :

    تیر ۴م, ۱۳۹۲ در ۲۲:۴۱

    سلام
    با مطلب«از برکات انتخاب آقای روحانی!»بروزم.
    یاعلی

  71. عمار گفت :

    مرداد ۷م, ۱۳۹۲ در ۲۰:۵۲

    با عرض سلام و تسلیت شهادت مولای متقیان

    دل را ز شرار عشق سوزاند علی (ع)
    یک عمر غریب شهر خود ماند علی (ع)
    وقتی که شکاف فرق او در محراب
    گفتند مگر نماز می خواند علی (ع)

    به عنوان تبیین یک فتنه ی پنهان که کلید تمام جریانات سیاسی در دست اوست وبلاگی راه اندازی کردم هر چند کوچک اما امیدوارم در این جنگ سایبری به اندازه ی خودش مفید باشد.

    در صورتی که موافق بودید خوشحال میشم تبادل لینک داشته باشیم.

    بیش از همگان گناه ما بود ولی ….
    ما را به محبت علی (ع) بخشیدند.
    التماس دعا

  72. سجاد گفت :

    مهر ۲۸م, ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۷

    سلام
    با مطلبی در مورد مورد مظلومیت اقای دکتر احمدی نژاد به روز هستم
    موفق باشید
    یا علی مدد

  73. سجاد گفت :

    آبان ۴م, ۱۳۹۲ در ۰۸:۴۱

    باسلام و احترام
    با مطلب “دروغهایی از مدعیان راستگویی” در مورد اکاذیب علی مطهری به روز هستم.
    http://WWW.MOATAKEF.BLOGFA.COM
    یا علی مدد

  74. احسانیان گفت :

    اسفند ۳م, ۱۳۹۲ در ۱۷:۵۵

    سلام آقای جوانفکر خیلی مردی دوستت دارم چهره دوست داشتنی داری خیلی آقایی

RSS نظرات این نوشته · آدرس دنبالک

ارسال نظر