مجلس حافظ حقوق مردم است نه دولت !

“ما نمایندگان حافظ حقوق مردم هستیم نه دولت” . این جمله را دبیرکل یک حزب سیاسی اصلاح طلب و نماینده مجلس هشتم ، در بیان تذکر آیین نامه ای ایراد کرد و بعدا به تیتر و سوتیتر برخی از رسانه ها تبدیل شد. سکوت رئیس محترم مجلس و سایر نمایندگان در برابر این ادعا ، به طور طبیعی به منزله تایید آن از سوی مجلس تلقی می شود.

معنی و مفهوم این سخن ، آن است که دستگاهها و ارکان مختلف اداره کشور از جمله دولت ، دارای حقوقی مستقل از مردم هستند و حقوق آنها ممکن است در تضاد با حقوق مردم باشد.

شکل گیری چنین باور و برداشتی در میان نمایندگان مجلس ، آسیب های فراوانی را به دنبال دارد و در ادوار گذشته ، شاهد رفتارهای غلطی بوده ایم که متاثر از همین بدفهمی و برداشت سوء بوده است. از جمله این رفتارهای غلط آن است که نمایندگان مجلس با هدف و بعضا به بهانه حمایت از حقوق مردم به صف آرایی در برابر دولت بپردازند و لوایح و برنامه های دولت را عقیم بگذارند و با مصوبات خود دست دولت را در مقام اجرا و انجام وظایف خود ببندند.

تجربه به جای مانده از گذشته های نه چندان دور ، نشان داده است که قائل بودن حقوق مستقل از مردم برای دستگاههای مختلف ، بویژه هنگامی که مجلس و دولت به سبب همسویی و همفکری ، در جست و جوی منافع مشترکی باشند ، برای سرنوشت کشور و مردم ، با مخاطرات زیادی همراه است و در عمل شاهد به انجام رسیدن اقداماتی خواهیم بود که حاصلی جز تضییع منافع و حقوق مردم در پی ندارد.

باز هم به تجربه ثابت شده است ، کسانی که با چنین نگرشی در مقام مدیریت اجرایی کشور قرار می گیرند ، تصمیمات و اقداماتشان در بسیاری از موارد ، هم سو با اراده و خواسته های به حق و منطقی مردم و در جهت برطرف کردن نیازها و مشکلات واقعی آنها نیست و از همین رو در برخی از دولتها و بویژه در دوران حاکمیت مدعیان اصلاحات ، شاهد بروز و ظهور رفتارهای بعضا ناهنجاری در سطوح مدیران اجرایی کشور بودیم که هیچ سنخیتی با شان و منزلت مردم و همسویی و هم جهتی با خواسته ها و نیازهای آنان نداشت .

شایسته است به این نکته توجه شود که همه دستگاهها و ارکان نظام اسلامی ، مشروعیت و مقبولیت خود را از رای و اراده مردم به دست می آورند و نمی توان مستقل از مردم هیچ هویتی را برای قوای مختلف و حتی برای نظام اسلامی متصور بود.

مایه تعجب و حیرت است در شرایطی که پیوستگی و یکپارچگی کم نظیری را میان ملت عزیز و سربلند با دولت نهم ، شاهد هستیم ، چگونه برخی افراد ، عامدانه خود را به کج فهمی می زنند و با غرض ورزی سعی در القاء بیگانگی و انفصال دولت و ملت دارند!

این در حالی است که دولت نهم برپایه چهار اصل عدالت گستری ، مهرورزی ، خدمت به بندگان خدا و پیشرفت و تعالی مادی و معنوی کشور تشکیل شده و آقای احمدی نژاد رئیس جمهور محبوب مردم نیز با صراحت و افتخار بر تعهد و پایبندی خود و دولت متبوعش به دفاع از حقوق مردم در همه عرصه ها تاکید کرده  و عملکرد دولت نیز مبتنی بر همین رویکرد اصولی بوده است.

اعضای هیات دولت نیز در میثاق نامه خود با رئیس جمهور اینگونه متعهد شده اند: مدت زمانی را که در دولت اسلامی حضور دارم، خود را وقف خدمت صادقانه و متواضعانه به مردم و رفع مشکلات آنان و پیشرفت کشور نموده و از حقوق مردم دفاع نمایم و در مقابل بدخواهان ملت و متجاوزان به حقوق عمومی با قدرت بایستم ، مجاهدت در راه خدا، شجاعت، مردمداری، کاردانی و کارآمدی، ساده زیستی، روحیه خدمت گزاری و عشق به مردم را بر هر معیار دیگری ترجیح دهم ، خدمت به محرومین و مناطق محروم را در سرلوحه اقدامات خود قرارداده و آن را یک ارزش بی بدیل بدانم.

رئیس جمهور احمدی نژاد خود را نوکر و خادم مردم می داند و اعضای هیات وزیران نیز هیچ شان و منزلتی جز خدمتگزاری برای خود قائل نیستند و هیچ هویت و اعتباری مستقل از مردم نیز برای دولت در نظر ندارند و در چنین شرایطی ، انعکاس سخنان هجو و خلاف واقع از تریبونهای عمومی نظیر مجلس شورای اسلامی ، آرامش فکری و روانی را از جامعه سلب می کند. شاید نتوان به دبیرکل فلان حزب اصلاح طلب که با استفاده از تریبون مجلس شورای اسلامی به طرح سخنان بی اساس و غیرمنطقی علیه دولت نهم می پردازد ، خرده گرفت و او را در این زمینه مورد پرسش قرار داد اما به راستی ، سکوت و همصدایی مجلس شورای اسلامی با اینگونه سخنان چه پیامی را به جامعه منتقل می کند؟

۳۳ نظر »

  1. رضا گفت :

    اسفند ۲۴م, ۱۳۸۷ در ۰۰:۰۹

    با سلام
    پاسخ این پست را در پاراگراف اول در نامه ای که ارسال شد (در اینباکستان موجود است) داده ام. تنها این نکته را می خواهم یادآور شوم جناب جوانفکر شاید بتوانند مقطعی تعدادی را بدبین دولت کنند اما این عمل مقطعی است و با قیاس کوتاهی از اوضاع دولت پیشین با اوضاع کنونی باز تمامی دسیسه ها نقش بر آب می شود.

  2. حسین گفت :

    اسفند ۲۴م, ۱۳۸۷ در ۰۵:۲۸

    هرچقدر هم شعار دهید، این یک واقعیت است که اگر توازنى در قواى یک حکومت نباشد، و همه قدرت ها همسو باشتد، چنان فسادى پدیدار مى آید که فقط ملت را بیچاره خواهد کرد. فرقى هم ندارد حکومت دینى باشد یا خیر. به قول حضرت على حکومت با جهل مى ماند با ظلم نه.

  3. عباس گفت :

    اسفند ۲۴م, ۱۳۸۷ در ۰۸:۵۴

    با سلام پیامی که از رفتار احزاب مختلف اعم از اصلاح طلب و اصول گرا و حتی خیلی از سران نظام منتقل می شود بسیار واضح است و این را دیگر تمام مردم درک می کنند « حذف احمدی نژاد » . ولی به یاری خداوند متعال و عنایت امام زمان عزیز (عج) و حمایت مردم انقلابی بار دیگر حماسه سوم تیر تکرار خواهد شد .

  4. فرشید گفت :

    اسفند ۲۴م, ۱۳۸۷ در ۰۹:۳۱

    با سلام
    و با تشکر از اینکه مدتی است خواننده های وبلاگ وزین خودتونو به مرخصی “اجباری” نمی فرستید و گویا در یک زمانبندی خاص و به طور منظم می خواهید در قالب نوشتن به دفاع از حقوق مردم، محرومان و در نهایت عدالت و عدالت گستری، بپردازید.
    دست مریزاد و خدا قوت.
    امیدوارم به این برنامه لااقل تا پایان انتخابات دهم ادامه بدید چرا که به شدت نیاز به انتشار چنین مطالبی از سوی افرادی مثل شما احساس میشه، باز هم ممنون.

  5. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    اسفند ۲۴م, ۱۳۸۷ در ۱۱:۲۷

    آقا فرشید
    با سلام
    از ابراز محبت های شما متشکرم.
    از خداوند متعال خاضعانه می خواهم که بنده را از فهم و شناخت صحیح مسائل برخوردار کند تا در سایه لطف و رحمتش ، بتوانم در دفاع از حق و حقیقت ، با شجاعت و پایمردی بایستم و منافع و مصالح بی ارزش و زودگذر مادی و دنیایی مانع انجام وظیفه ام نشود.
    موفق باشید

  6. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    اسفند ۲۴م, ۱۳۸۷ در ۱۱:۳۴

    عباس آقا
    با سلام
    از ابراز لطف شما متشکرم.
    برای دولت نهم ، اصلی ترین اولویت به برگزاری انتخابات پرشور و با حضور گسترده مردم مربوط می شود. فکر می کنم به این عرصه باید فراتر از نامها و نشانها توجه کرد ، وظیفه امروز و فردا را شناخت و صادقانه به انجام آن مبادرت کرد. ما بقی امور به تدبیر و هدایت خداوند همیشه حاضر و ناظر ، رقم خواهد خورد .
    موفق باشید

  7. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    اسفند ۲۴م, ۱۳۸۷ در ۱۱:۳۸

    حسین آقا
    با سلام
    درستش این است الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع ظلم.
    همه قوا باید در جهت حق و حقیقت عمل کنند. این همسویی فساد آور نیست. همسویی میان قوا و دستگاهها وقتی فساد آور است که هریک در جست و جوی منافع مادی خود باشند و خدا را از صحنه برنامه ریزی و تصمیم گیری شان حذف کنند.
    موفق باشید

  8. ابوالفضل - پ گفت :

    اسفند ۲۴م, ۱۳۸۷ در ۱۳:۰۵

    باسلام و خسته نباشید
    آقای جوانفکر مسکوت گذاشتن لوایح دولت در مجالس گذشته مسبوق به سابقه بوده و خواهد بود و این جدال میان دولت و مجلس ناشی از دیدگاههای متفاوت دولت و مجلس در نحوه اداره کردن جامعه می باشد نه ناشی از بدبینی دولت و مجلس به یکدیگر همچنان که در همین مجلس نمایندگانی مثل آقای رسایی که وکیل الدوله هستند در بسط دیدگاههای دولت در مجلس از هیچ کوششی دریغ نمی کنند .
    اما آنچه از فحوای کلام شما برمی آید این است که هرآنچه دولت تصمیم بگیرد باید مجلس بدون هیچ تعللی و نقدی اقدام به تصویب آن نماید چون که شما از حمایت مردمی برخوردار هستید نه آقای جوانفکر همچنانکه شما از رای مردم برخوردار بودید همین مجلسیان از رای خوب مردم برخوردار بودند و صرفا اینکه یک میثاق نامه ای بین دولتیان شکل گرفته که خادمین مردم باشند پس هر آنچه دولت انجام می دهد در جهت مصالح مردم باشد و بدون هیچ چونه و چرایی باید مورد قبول و عمل همگان واقع شود نه آقای جوانفکر این تمامیت خواهی مربوط به عصر ما نیست شاید احتیاج است نگاهی به گذشته داشته باشید که عاقبت چنین نگرش هایی طرد می باشد.
    اما یک سوال آیا شما به واقع به این مسئله اعتقاد دارید که مشروعیت و مقبولیت تمام ارکان نظام جمهوری اسلامی بسته به رای مردم دارد اگر چنین است پس این گفته شما مغایر با فرمایشات آقای مصباح یزدی دارند که می فرمایند حکومت مشروعیتش را از خدا می گیرد و مقبولیتش را فقط از مردم می گیرد .

  9. سفیر گفت :

    اسفند ۲۴م, ۱۳۸۷ در ۱۳:۴۹

    با سلام
    به نظر من این حرف(البته تا این ساعت نمیدانم از طرف کیست) حرف بسیار درستیست.
    اگر دولت در جهت منافع مردم است پس قاعدا نباید مسیرش با مسیر مجلس جدا باشد.
    آیا بنظر شما فقط هر چه دولت بگوید درست است و در جهت مردم است یا نه؟
    من نمیدانم چرا شما هر کس حرف مخالفی با دولت میزند را دشمن ملت و خائن و از این جور چیزها نام ببرید.
    بهتر بود در این مطلبتان به مواردی اشاره میکردید که دولت بنفع ملت حرف زده و مجلس مخالف آن.
    برای اینکه ببینید مردم چقدر رئیس جمهور را دوست دارند به مراسم استقبال ( تقریبا همه دیگر از ماجرای یزد اطلاع دارند یا ماجرای ارومیه) سوار تاکسی یا اتوبوس یا مترو شوید یا هر کجا که مردم جمع میشوند بروید و ببینید .
    البته میثاق نامه هم خود جای بحث دارد مگر ما قانون نداریم مگر در قانون اساسی ما از عدالت و خدمت به مردم حرف نزده که باید دوباره از وزیر تعهد انجام آن را بگیریم یا مگر دولتهای دیگر در ایران غیر اسلامی بوده و فقط این دولت اسلامی است.
    در پایان آقای جوانفکر این مجلس که با این سخن همراهی کرده بخاطر این است که این سخنیست درست .
    در ضمن اکثریت این مجلس با اصولگرایان است نه اصلاح طلبان.

  10. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    اسفند ۲۴م, ۱۳۸۷ در ۱۸:۵۴

    آقای سفیر
    با سلام
    اینطور نیست که هرچه دولت ، مجلس یا هر نهاد دیگری بگوید درست است و درجهت مردم است. اصولا طرح این سووال در اینجا بی معنی و خارج از بحث است . بنده هیچوقت مدعی این حرف بی منطق نشده ام که هر کس حرف مخالفی با دولت می زند ، دشمن ملت و خائن است. شما حتما به اهمیت و ضرورت پرهیز از دادن نسبت نادرست و خلاف واقع به دیگران واقفید، بنابراین لطفا در نسبت دادن سخن به این و آن جانب احتیاط را رعایت کنید. بحثی که بنده در اینجا مطرح کردم این بود که همه دستگاهها و ارکان نظام هویت خود را از مردم به دست می آورند. همه خادم و نوکر مردم باید باشند و هیچ حقوقی مستقل از حقوق مردم برای هیچ دستگاهی نباید متصور شد. حقوق دستگاهها ، وقتی محترم است که قبل از آن حقوق مردم ادا شده باشد. مالک و صاحب همه سرمایه ها و دارایی ها و ثروتهای ملی ، مردم اند و دولت و مجلس و… فقط وکیل مردم برای به هزینه گرفتن درست آن هستند . ما صاحب اختیار و مالک آن نیستیم. این دو تا نگاه متفاوت را می رساند.
    برخی از مسائلی که شما مطرح کرده اید ، کاملا خارج از بحث است.
    ضمنا ما قانون داریم اما با وجود قانون و امضائ میثاق نامه بازهم می بینید که بعضی ها به خاطر باورها ورفتارهای غلط ، بازهم زیرآبی می روند.
    موفق باشید

  11. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    اسفند ۲۴م, ۱۳۸۷ در ۱۹:۰۶

    آقای ابوالفضل پ
    با سلام
    بحثی که بنده مطرح کرده ام ، ساده و روشن است . بنده گفته ام که دولت هیچ حقوقی مستقل از مردم ندارد آن هم این دولت که هیچ شان و منزلتی جز خدمتگزاری به مردم برای خود قائل نیست. گفته ام که نه تنها دولت بلکه همه ارکان نظام مقبولیت و مشروعیت خود را از رای مردم به دست می آورند. گفته ام در شرایطی که پیوستگی و یکپارچگی کم نظیری میان ملت با دولت وجود دارد چگونه برخی افراد ، عامدانه خود را به کج فهمی می زنند و سعی در القاء بیگانگی و انفصال دولت از ملت دارند! شما با چه منطقی به این مواضع و سخنان لقب تمامیت خواهی داده اید؟! مبنای شما در اینگونه قضاوت ها چیست /
    هرکس مسوول حرف و سخن خود است وبنده هم مرید آقای مصباح یزدی نیستیم و البته این امر به معنی مهاجه یا مقابله با ایشان نیست.نظر ایشان بسیار محترم است و بنده هم شخصیت شامخ ایشان را تکریم می کنم. اما در کشورما ولایت فقیه وجود دارد و بنده مطیع و تابع نظر رهبر معزز انقلاب هستم.
    موفق باشید

  12. آیدین گفت :

    اسفند ۲۴م, ۱۳۸۷ در ۲۰:۰۳

    با سلام و خسته نباشید،

    جناب آقای جوانفکر،

    شکی نیست که برخی از نمایندگان “جناحهای سیاسی” حاضر در مجلس، (چرا که از دیدگاه بنده لفظ نمایندۀ مردم برای برخی از آنها قابل استفاده نیست) از این نهاد استفادۀ ابزاری در راستای منافع سیاسی خود می کنند. و حتی در بسیاری از مواقع این مسئله موجب جهت گیرهای نمایندگان بر عکس منافع ملی و ملت ایران می شود. بسیاری از مانع تراشیهایی که بدونه ارائۀ دلایل موجه ، بر سر راه دولت می کردند و می کنند و خواهند کرد، مثالهای گویایی در این زمینه هستند.
    بنده اگر امکانش را داشتم از این نماینده سؤال می کردم، مواردی را که نمایندگان مجلس هشتم در دفاع از حقوق مردم در برابر دولت برخاستند، کدام هستند؟ چرا که در موارد بسیاری از این عملکردها که بنده به خاطر دارم، اغراض شخصی، سیاسی و حزبی بر انگیزۀ حفاظت و دفاع از حقوق مردم غلبه کرده بود.
    البته تلاش دولت نهم در راستای عدالت گستری، خدمت به مردم و احیاء و پشتیبانی از حقوقشان، طبیعتا موجب ناخشنودی رقبای سیاسی آقای احمدی نژاد می شود. وقتی هم که کلامی برای گفتن و دلیلی برای ارائه کردن در توجیه و توضیح این ناخشنودی وجود ندارد، ناچار به شعار وکلی گویی متوصل می شوند.
    و جملۀ بالا که یک نمایندۀ اصلاح طلب مطرح کرده به خودی خود، و اگر با اقامۀ دلیل و برهانی همراه نباشد، چیزی جز شعاری نادرست و بی محتوی و کلی گویی محض نیست. و بنده، بیان نا گفتۀ آن را بیشتر به گلایه ای میبینم که چرا آقای احمدی نژاد هم از حقوق مردم دفاع می کنند؟ “ما نمایندگان حافظ حقوق مردم هستیم« نه دولت!»” چرا دولت در زمین ما شخم میزند؟

    سلامت و پیروز باشید.

  13. داریوش زمانی گفت :

    اسفند ۲۵م, ۱۳۸۷ در ۰۰:۰۴

    سلام آقای جوانفکر
    متاسفانه بعضی از احزاب امروز ایران برای خود هر حقی را قائل هستند و خود را مجاز می دانند هر حرفی را از هر تریبونی بزنند اما دیگران را فاقد چنین حقی می دانند. نمونه اش در همین مجلس. از نظر این احزاب آنها مجازند هرگونه که لازم دیدند اصولگراترین دولت را مورد هجوم قرار دهند و تخریب کنند اما همین افراد طافت یک مقایسه ساده بین دولت نهم و دولت های گذشته را از تریبون مجلس ندارند و شگفت انگیز اینجاست که همین افراد دولت و حامیانش را متهم به تمامیت خواهی میکنند.

    در راهی که در پیش گرفته اید موفق باشید

  14. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    اسفند ۲۵م, ۱۳۸۷ در ۱۰:۱۹

    آقای زمانی
    با سلام
    از شما به دلیل نظری که در وبلاگ گذاشته اید متشکرم.
    با شما هم عقیده ام که احزاب در کشور ما بسیار مبتدی هستند و بیشتر شبیه یک باند سیاسی عمل می کنند تا یک حزب سیاسی با شاخصه های یک حزب .
    موفق باشید

  15. از تبار کویر گفت :

    اسفند ۲۵م, ۱۳۸۷ در ۱۲:۵۰

    آقای جوانفکر حتما یادتان نرفته است که این نمایندگان منتخب مردم هستند و جالب‌تر این که بیشترشان از خودتان.

    جمله «سکوت و همصدایی مجلس شورای اسلامی با اینگونه سخنان چه پیامی را به جامعه منتقل می کند؟» شما یعنی توهین به مردم.

    اگر قبول دارید باید به رای مردم احترام گذاشت پس بهتر است اجازه دهید نمایندگان مردم کارشان را انجام بدهند.

    شما طوری حرف می‌زنید که نماینده مردم باید بله قربان‌گوی دولت باشند. اگر هم به سواد مجلس شک دارید ایم راه انتقاد کردن نیست.

    پیشنهاد می‌کنم به وصیتنامه حضرت امام راحل رجوع کنید.

  16. فرشید گفت :

    اسفند ۲۵م, ۱۳۸۷ در ۱۴:۰۳

    http://www.irpetro.com/newsdetail-3437-fa.html

  17. مهدی نادری نژاد گفت :

    اسفند ۲۵م, ۱۳۸۷ در ۱۶:۵۹

    با سلام
    جناب جوانفکر!
    به این مفاهیم دقت کنید: مصلحت نظام، حافظ حقوق و…
    آیا این مفاهیم به درستی در ادبیات سیاسی ما بکار گرفته می شوند که بخواهم در موضوع مورد اشاره شما نظری داشته باشم؟
    جناب جوانفکر !
    خیلی وقت است که مفاهیم این چنینی اعتبار خود را باخته اند. مداقه بر سر عبارات این چنینی آیا گل آلود کردن آب نیست؟

  18. sanayenews گفت :

    اسفند ۲۵م, ۱۳۸۷ در ۱۹:۲۵

    http://www.sanayenews.com/content/view/14270/1/

  19. sanayenews گفت :

    اسفند ۲۵م, ۱۳۸۷ در ۱۹:۳۳

    http://mihanpress.com/content/view/159/37/

  20. هموطن گفت :

    اسفند ۲۶م, ۱۳۸۷ در ۰۳:۳۹

    آقای جوانفکر عزیز. به آیین‌های سال نو نزدیک می‌شویم. پیشاپیش به شما شادباش می‌گویم و برای هموطنانم، آرزوی بهروزی و سربلندی در یک سال موفق را دارم.
    راستش یک موضوع بسیار فکرم را مشغول کرده، و آن، تلاش سازماندهی شده برای نشانه رفتن هویت‌مندی بومی مردم کشور ماست. دهها و صدها سال تلاش شد تا آیینهای نوروز را از تاریخ این سرزمین پاک کنند، حتی زمانی که این آیینها پس از گره خوردن با مفاهیم دینی، متعالی شدند و تقدس یافتند. یک کار بزرگ و تاریخی در دولت نهم، که متاسفانه به شکل ناجوانمردانه‌یی مورد بی‌توجهی رسانه‌ها قرار گرفت، ثبت ملی آیینهای نوروز و سال نو بود. این کار را هیچ کسی نمی‌توانست انجام بدهد مگر دکتر احمدی‌نژاد…
    چند شب پیش، یک کارشناس عزیز در صدا و سیما می‌گفت: “مردم ما بهتر است روی سفره‌های هفت‌سین خود، تخم مرغ نگذارند و رنگ نکنند. اسراف می‌شود!” آیا حقیقتاً اینطور است؟ آیا اسراف، آن یک تخم مرغ است، یا هزاران متر مکعب آب که ما روزانه صرف شستن خودروها و کوچه‌هایمان می‌کنیم؟ آیا اسراف یک تخم مرغ رنگی است، یا میلیونها دلار سرمایه‌ی ملی که صرف استعمال دخانیات می‌کنیم؟
    این تلاشها برای مبارزه با باورمندی‌های مردم، حقیقتاً غیر از تاثیر سوء بر جامعه، هیچ چیزی ندارند. ما موسیقی سالم و اصیل را در صدا و سیما ممنوع کردیم، و امروز خوراک جوانان ما، موسیقی پرخاشگرانه و مخربی است که در جنگ جهانی دوم، در ایالات سیاه‌نشین آمریکا مرسوم بوده.
    ما پریدن از روی آتش را به هزاران بهانه ممنوع کردیم و کار را به جایی رساندیم که امروز باید با پرتاب نارنجک و آتش گرفتن خانه‌های مردم مبارزه کنیم.
    شاید با نظریات من، موافق نباشید، اما اینها به عقیده‌ی من، واقعیاتی هستند که روی داده‌اند. ما در مقابل بیان شفاف این واقعیتها، هرگز انعطاف نشان ندادیم، و رسانه‌ها برای طرح اینگونه مباحث، مجال نداشته‌اند، و اوضاع آنگونه یی شده که می‌بینید.
    از دولت نهم متشکرم، که به فکر نوروز، تعزیه و میراث فرهنگی و معنوی این سرزمین بوده و هست. ای کاش بیشتر از این نگذاریم که این میراث، لکه دار شود.
    یا علی مدد
    التماس دعا

  21. ر-م گفت :

    اسفند ۲۶م, ۱۳۸۷ در ۰۹:۱۵

    جناب جوانفکر و مهمانان محترم سایت
    باسلام و عرض ادب

    در راستای مطلب وزین تان بخواهی یا نخواهیم سیاه نمایی ها بر علیه عملکرد های درخشان دولت نهم حداقل تا انتخابات دهم افزایش خواهد یافت وظیفه دوستداران حکومت اسلام ناب محمدیست که در یک صف واحد این هجمه ها را با تحلیل درست دفع کنند.
    از جمله این سیاه نمایی ها از طرف دکتر فی الواقع من حیث المجموع (صادق زیبا کلام ) مطرح کرده توجه تان را جلب می کنم .
    ایشان بر خلاف اسمشان نه کلام زیبا بیان کردن و نه سر سوزنی صداقت بخرج دادن
    ایشان در جواب سوالی افاضه داشتند که اگر در این شرایط بحرانی!! فی الواقع آقای موسوی کاندید نمی شدند باید از ایشان سوال می کردیم که تعهد شما نسبت به امام و اسلام و و نظام و انقلاب چه شده و ما تا کجا باید سقوط بکنیم !!؟تا امثال موسوی ها احساس وظیفه کنند و ادای تکلیف و بیایندو…….
    اشتباه ننمی شنویم این حرف ها از شیبور های رسانه ای دول بیگانه نیست. این حرف ها در عین آزادی واقعی از زبان شخصی ایراد شده که در داخل نظام با سلام و صلوات و در رفاه کامل بدون هیچگونه دغدغه مادی دارد زندگی می کند واز قضا اکثرا سنگ سینه مثلا هاشمی رفسنجانی را هم به سینه می زند.
    زمانه ی غریبی شده ، منکرات با تمام توان اراده کرده که جای معروف را بگیرد غافل از آنکه دوستداران دکتر احمدی نژاد عزیز به تکلیف الهی خویش عمل می کنند و نتیجه هر چه باشد به مشیت الهی گردن می نهند .
    انشاء الله ملت نجیب ایران در خرداد۸۸ جوابی در خور به این سیاه نمایی خواهد داد و با انتخاب دکتر احمدی نژاد عزیز برای همیشه ریشه این ناهنجاریها را خشک خواهد کرد.

  22. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    اسفند ۲۶م, ۱۳۸۷ در ۰۹:۴۰

    آقا رضا
    با سلام
    ضمن تشکر از توضیحات شما ، توصیه برادرانه ام این است که با دیگران حتی اگر دشمن ما باشند ، بماند که افرادی مانند آقای زیبا کلام حداکثر رقیب یا مخالف فکری ما محسوب می شوند، با احترام و بدون اسائه ادب صحبت کنیم. اثر کلام من و شما وقتی بیشتر می شود که به اصول و مبانی ارزشی متعهد و وفادار بمانیم. پیشاپیش سال نو را به شما برادر عزیز و دلسوز تبریک و تهنیت عرض می کنم و از خداوند منان سلامتی شما را خواستارم.
    موفق باشید

  23. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    اسفند ۲۶م, ۱۳۸۷ در ۰۹:۴۶

    هموطن عزیز
    با سلام
    نکاتی که شما گفته اید بسیار منطقی و درست است. بنده هم مثل شما فکر می کنم و معتقدم که جلوی اسراف را باید گرفت حتی با خراب نکردن یک تخم مرغ. در همه مواردی که مطرح کرده اید با شما هم عقیده هستم و توجه شما به این نکات را حاکی از هوشمندی و دلسوزی شما می دانم.
    بنده نیز پیشاپیش سال نو را به شما هموطن گرامی صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می کنم و آرزو می کنم زندگی شما و همه هموطنان عزیزمان ، همواره سرریز از خیر و برکت الهی باشد.
    موفق باشید

  24. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    اسفند ۲۶م, ۱۳۸۷ در ۰۹:۵۳

    از تبار کویر
    با سلام
    - بنده به هیچوجه به مردم یا نمایندگان محترم مجلس توهین نکرده ام و هرگز چنین نخواهم کرد. همه ما نیازمند تذکر هستیم و تذکر به مجلس هم اگر از سر خودخواهی و خودبرتربینی نباشد و انگیزه ی نیک اندیشی و دلسوزی وجود داشته باشد، حتما لازم و ضروری است.
    - نمایندگان محترم مجلس برای انجام کارشان منتظر اجازه بنده نیستند و آنها کار خودشان را انجام می دهند.
    - نماینده مجلس نه تنها نباید بله قربان گوی دولت بلکه بله قربان گوی هیچکس دیگری هم نباید باشد. نمایندگان محترم مجلس وظایف سنگینی برعهده دارند که اگر از آنها غفلت کنند ،ضربه سنگینی به کشور و منافع ملت وارد خواهد شد. این وظایف را باید به درستی شناخت و در عملی کردن آنها هوشمندی و درایت به خرج داد.
    موفق باشید

  25. omid گفت :

    اسفند ۲۶م, ۱۳۸۷ در ۱۶:۲۸

    سلام
    نگران نیستیم . اینهات بازی روزگار را فراموش کرده اند .

  26. حامیان احمدی نژاد گفت :

    اسفند ۲۶م, ۱۳۸۷ در ۱۶:۴۹

    جناب آقای جوانفکر
    سلام علیکم
    اینجانب مدیر وبلاگ جنبش دعوت از جناب آقای دکتر احمدی نژاد می باشم . این جنبش و پایگاه اینترنتی حاصل اجماع خودجوش تعدادی از وبلاگ نویسان مستقل و ارزشی حامی دولت نهم و شخص آقای دکتر احمدی نژاد است .
    با عنایت به اینکه ارتباط مستقیم با رئیس جمهور دشوار و مشمول مرور زمان است از محضر جنابعالی استدعا داریم ضمن اعلام ایجاد این جنبش به محضر ایشان ، اعلام فرمایید که ما و سایر دوستان که به این جنبش مرتبط شده اند تقاضای هدایت از سوی ایشان در راستای همکاری بی چشمداشت در خصوص هر نوع حمایت و تبلیغ نامبرده در جامعه و خصوصاً عرصه اینترنت را دارند .
    لذا به جهت اینکه فعالیت های ما به صورت خودسر خدای ناکرده با برنامه های آقای دکتر تعارض پیدا نکنند و به ضد تبلیغ بدل نشوند مستدعیست در اسرع وقت ارائه طریق آقای احمدی نژاد را به سمع ما برسانید .
    با توجه به تحرکات زودهنگام سایر رقبا که متاسفانه به دلیل تهی بودن دستشان از تبلیغ به تخریب آقای دکتر اقدام نموده اند ، این گمان می رود که در صورتی که به صورت سازمان یافته و هدفمند مسیری به دوستان و یاران عزیز نمایانده نشود فرصت هواداری به ضربه ای کاری بدل شود .
    با عنایت به پبام آن آیه شریفه ( عزت و ذلت در دست خداست ) بر این باوریم که سایر مدعیان هرچه در بوق کنند اگر خدا نخواهد کاری از پیش نخواهند برد ، لکن در میان جوانان پر نشاط ارزشی عدم هماهنگی و برنامه ریزی شدیداً به چشم می آید . لذا از حضورتان استدعا دارم به یادداشت حقیر بپردازید و علی رعم مشغله فراوانی که در خدمتگذاران دولت نهم سراغ دارم در اسرع وقت به انتظار شما خواهم ماند .
    سلام ما را به آقای احمدی نژاد برسانید و بگویید دوستانی دارید که در لایه های پنهان جامعه در اوج محرومیت های گوناگون به احترام تفکر وعملکرد شما بی هیچ چشمداشتی تا این لحظه از شما حمایت کرده اند و باز هم در موضع خود ثابت قدمند . تا روزی شود که دولت را به صاحب اصلی انقلاب تحویل دهیم . انشا الله
    از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن
    نشانی اینترنتی و پست الکترونیک ما نیز در اختیار شماست از طریق درج نظر یا ایمیل چراغ دلمان را روشن بفرمایید .
    اللهم عجل لولیک الفرج

  27. آیدین گفت :

    اسفند ۲۶م, ۱۳۸۷ در ۱۹:۱۴

    سلام و خسته نباشید،

    جناب آقای جوانفکر،

    امروز در اخبار منتشر شده توسط رویترز خواندم که ظاهرا آقای خاتمی به سود آقای موسوی از انتخابت کناره گیری کردند. البته نمی دانم قطعی است یا نوعی بازار گرمی است، زیرا در سایتهای ایرانی ایرنا و ایسنا بازتاب آن را در صفحه های نخست ندیدم، البته شاید خوب نگاه نکردم…
    در نظری که در یادداشت پیشینتان گذاشتم، نوشته بودم که این آقایان برنامۀ مشخصی برای کشور ندارند و فقط از ظرفیت شخصیتی خود برای مقابله با آقای احمدی نژاد بهره برداری می کنند. و حالا چه به سادگی از نامزدی در انتخابات کناره گیری می کنند. البته هر چه گشتم نقطه مشترکی میان شعارهای آقای خاتمی و “اسلام ناب محمدی” آقای میر حسین موسوی نیافتم. متأسفانه آقای میر حسین هم، با اشارۀ لفظی به “اسلام ناب محمدی”، تا کنون برنامه مشخصی جز انتقاد و مقابله با گزینۀ آقای احمدی نژاد ارائه نکردند. نمی دانم سایت کلمه متعلق به آقای موسوی است یا خیر ولی سؤالی از ایشان داشتم که روی تماس سایت کلمه مطرح کردم ولی تاکنون جوابی هم دریافت نکردم. آدرس تماسی هم از ایشان ندارم. حال این سؤال را برای شما نیز مطرح می کنم و اگر روزی ایشان را دیدید و به یاد بنده بودید و این سؤالم را با ایشان مطرح کردید ممنون میشوم. و آن سؤال این است:
    « جناب آقای میر حسین موسوی، به گفتۀ خود جناب عالی از بیست و چند سال پیش تا امروز، دستهای قدرتمدار شما را به دلیل آرمانها و عقیده هایتان، از عرصه قدرت شستند و کنار گذاشتند. به شکلی که در پنج دورۀ پی درپی انتخابات ریاست جمهوری پیشین نامزد انتخابات نشدید و حتی پشت هیچ یک از نامزدان هم قرار نگرفتید، و در عرصه اجرای کشور حضور برجسته ای نداشتید. بنده کنجکاوم بدانم در این چهار سال ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد چه اتفاقی افتاده که شما دوباره شور و اشتیاق شرکت در عرصه اجرایی کشور را یافتید؟ آیا آن دستهای قدرتمداری که شما را در آن روزها شستند و کنار گذاشتند امروز به لطف تلاش آقای احمدی نژاد، ضعیفتر شدند و در عرصه قدر حضورکم رنگتری دارند؟ »
    البته سؤالهای دیگری هم از ایشان دارم: «جناب آقای میر حسین موسوی، برنامۀ شما برای ریاست جمهوری چیست؟ آیا تفاوتهایی میان اهداف شما و آقای احمدی نژاد وجود دارد؟ بنده که نقاط اشتراک زیادی میان آنها میبینم و اگر چنین است تنها دلیلی که برای حضور شما از دیدگاه بنده میتواند وجود داشته باشد روش رسیدن به این اهداف است که می تواند متفاوت باشد، و در این صورت روشهای شما چیست؟ و چه اهرامهایی برای اعمال بهینۀ این روشها دارید؟ اینها سؤالاتی است که به عنوان یک شهروند ایرانی قبل از رأی دادن باید آنها را بدانم و پیشاپیش از پاسختان سپاس گذارم.»
    هرچند می دانم گزینه ای بهتر از آقای احمدی نژاد تا امروز مطرح نیست، ولی اگر روزی سؤالاتم به دست ایشان برسد، کنجکاوم جوابشان به سؤالاتم را بدانم …

    سلامت و پیروز باشید

  28. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    فروردین ۵م, ۱۳۸۸ در ۱۳:۴۹

    حامیان عزیز
    با سلام
    همانطور که می دانید آقای احمدی نژاد در انتخابات نهم ریاست جمهوری نیز تشکیل ستاد انتخاباتی ندادند و ستادهای تشکیل شده ، کاملا مردمی بود و در تهران نیز ستاد مردمی انتخابات دکتر احمدی نژاد تشکیل شده بود. ظاهرا ایشان در این دوره نیز ستاد رسمی انتخاباتی تشکیل نخواهند داد و گروههای مردمی مانند شما دوستان عزیز که بدون هیچگونه چشمداشتی مایل به تبلیغ به نفع دکتر احمدی نژاد هستند ، می توانند ستادهای مردمی را داوطلبانه فعال کنند. البته تصور می کنم که ایشان در آستانه انتخابات بیانیه ای را در این زمینه منتشر خواهند کرد که می تواند راهگشای دوستان و علاقمندان باشد.
    عزیز و سربلند باشید

  29. majid گفت :

    فروردین ۱۱م, ۱۳۸۸ در ۱۵:۴۲

    Be name Khoda
    Az web lage shoma besiar lezat bordam.Mesle hamishe ba hosele wa rasekh be doustan wa gheire jawab midahid.

  30. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    فروردین ۱۵م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۰۳

    آقا مجید
    با سلام
    ضمن تبریک سال نو از ابراز لطف و محبت شما سپاسگزارم
    عزیز و سربلند باشید

  31. مسابقه گفت :

    فروردین ۱۷م, ۱۳۸۸ در ۲۰:۳۷

    اول سلام، دوم سال نو مبارک، سوم از شما دعوت می کنیم در مسابقه وبلاگ نویسی دانشجویان سراسر کشور شرکت کنید، چهارم لوگوی مثلثی درسایت هست، لطف می کنید اگر آن را در وبلاگ خود بگذارید، پنجم به دیگران اطلاع دهید.
    یا علی

    http://qc.ut.ac.ir/weblog.htm

  32. مداح زاده گفت :

    خرداد ۱۶م, ۱۳۸۸ در ۱۸:۴۱

    با سمه تعالی
    با سلام و احترام
    ادامه ی این بحث (در خصوص مشایی) را با توجه به اینکه هیچ یک از حامیان عزیزمان احمدی نژاد از آن دفاع نکردند و خودایشان نیز دفاعی (نه در مناظره و نه در …) ارائه نفرمودند ، جدلی بیش نمی دانم .
    لذا از همین مقدار که قابل دانستید و پاسخی ارائه فرمودید ، سپاسگزارم .
    والسلام لاهله
    مداح زاده

  33. مداح زاده گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۱۷

    با سلام و ادب و احترام
    جناب آقای جوانفکر
    احتمالاً از مسایل پیش آمده و حکم ولایت مطلقه فقیه در مورد انتصاب مشایی آگاه هستید.
    خواهشمنداست مواضع خود را در مطالب قبلی و حکم ولایت مطلقه فقیه حضرت آیت الله خامنه ای مرور بفرمایید.

    یادتان هست که درباره مشاوره هایتان و دفاع بدتان مطالبی را عرضه داشته بودم ، ظاهرا دو روز پیش هم بیان فرمودید که رهبر معظم حکمی نداده اند؟ در صورتی که حکم معظم له ۲۷ تیرماه ابلاغ شده است ؟؟
    علی کل حال هم شما و هم سایرین بدانند عزتمندی افراد برای مومنین صرفا به تبع پیروی نمودنشان از ولایت می باشد و در غیر این صورت خودشان و خاندانشان پشیزی برای ما ارزش ندارد و نداشته است.
    والسلام لاهله
    مداح زاده

RSS نظرات این نوشته · آدرس دنبالک

ارسال نظر