صداقت جرج بوش و ریاکاری اوباما

جرج بوش رئیس جمهور آمریکا که اینک واپسین ساعات دوران ریاست جمهوری خود را سپری می کند، به دلایل متعدد به چهره ای ماندگار اما کریه و منفور ، در تاریخ و در اذهان ملتها تبدیل خواهد شد .

بوش که به نمایندگی از حزب جمهوریخواه آمریکا و در یک فرایند بسیار شبهه ناک به ریاست جمهوری رسید ، با مستمسک قرار دادن حادثه مشکوک یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی ، رفتار مخرب و جنایتکارانه ای را در پیش گرفت که ثمره آن ، بدنامی و بی حیثیتی روز افزون برای دولت و مردم آمریکا و همچنین ایجاد آشفتگی شدید در مناسبات بین المللی بوده است.

حمله نامشروع نظامی به سایر کشورها ، اشغال سرزمین های دیگران ، کشتار گسترده مردم بیگناه در عراق و افغانستان و بمباران شهرها ، روستاها و نابودی منابع و مراکز صنعتی و اقتصادی این دو کشور ، احداث زندانهای مخفی و مخوف در کشورهای مختلف بویژه در اروپا ، بازداشت های غیرقانونی شهروندان در هر نقطه ای از جهان ، ایجاد شکنجه گاههای مختلف و شکنجه وحشیانه مسلمانان و مخالفان سیاستهای آمریکا، بخشی از رفتارهای جنایتکارانه و ضدبشری دولت جمهوریخواه در دوران ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش است و بدون تردید وی باید به دلیل ارتکاب جنایات بی شمار در یک دادگاه بین المللی ، محاکمه و مجازات شود و چنین نیز خواهد شد.

با این وجود ، جا دارد به یک نکته یا ویژگی مهم ، یعنی صداقت و تطبیق بیان و عمل جرج بوش اشاره کنم. در واقع باید اذعان و اعتراف کرد که بوش ، صادق ترین رئیس جمهور آمریکا نیز بوده است زیرا وقتی رفتار او با همتایان پیشین و حتی فعلی آمریکا مورد مقایسه قرار می گیرد ، دوگانگی ، فریبکاری و بی صداقتی کمتری به چشم می آید. او به آنچه می گفت باور داشت و آن را اجرا می کرد. در واقع رئیس جمهور آمریکا از اقدامات اشغالگرانه ، کشتار بیگناهان و ارتکاب جنایت ، هیچگاه ابراز ندامت و پشیمانی نکرد و حتی آن را برای نشان دادن قدرت آمریکا و زهر چشم گرفتن از دیگران ضروری می دانست و پیوسته مدافع آن بود ، بنابراین جا دارد به عنوان یک نکته قابل تامل ، این خصوصیت وی مورد توجه قرار گیرد.

در عین حال این ویژگی ، ممکن است به خود جرج بوش مربوط نشود و مشی و منش جمهوریخواهان چنین اقتضائی را برای او رقم زده باشد زیرا به لحاظ تاریخی “انطباق گفتار با کردار” در جمهوریخواهان نسبت به دموکراتها ، همواره خصوصیتی بارزتر و جدی تری بوده است.

رفتار منافقانه و ریاکارانه اوباما رئیس جمهور منتخب آمریکا در ماجرای حمله ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس به مردم مظلوم فلسطین در باریکه غزه نیز حاکی از همین رویکرد دوگانه دموکراتهاست.

این دیدگاه تحلیلگران سیاسی که اوباما و جرج بوش درباره حمله رژیم صهیونیستی به غزه تا پیش از فرارسیدن موعد سوگند اوباما ، به توافق دست یافته بودند ، قابل تامل به نظر می رسد زیرا به این ترتیب دست رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز به اندازه جرج بوش به خون مردم بیگناه غزه آغشته است و او حق ندارد پس از رفتن جرج بوش ، با ژست آزادمنشانه و دموکراتیک به میدان بیاید. اوباما باید به این نکته واقف شود که در پیش گرفتن سیاست منافقانه و ریاکارانه دموکراتها، در داخل و خارج از آمریکا ، هیچ دستاوردی برای او در پی نخواهد داشت و ادامه چنین رویه ای ، سرانجام دست او را نزد ملتها رو خواهد کرد.

۵۶ نظر »

  1. صنایع نیوز گفت :

    دی ۲۳م, ۱۳۸۷ در ۱۹:۰۷

    http://www.sanayenews.com/component/option,com_datsogallery/func,detail/id,36/

  2. صنایع نیوز گفت :

    دی ۲۳م, ۱۳۸۷ در ۱۹:۰۹

    نمایشگاه خالکوبی
    معلوم نبست که برافکار بسکتبالیستهای کشورمان چه میگذرد و عملکردباشگاههای فرهنگی ورزشی دراین فدراسیون چگونه است؟!
    هرگاه مسابقات لیگ برتر بسکتبال ازتلویزیون پخش میشود ما شاهدانواع خالکوبیها ازشوی ورزشکاران هستیم ومیتوان گفت که نمایشگاهی ازخالکوبی بپاکرده اند!
    این حرکت نه تنها ضدارزش است وجایگاهی دراعتقادات مردمی ماندارد بلکه بااحکام شرعی مانیز مغایرت کامل دارد .
    سازمان ورزش وفدراسیون بسکتبال بهتراست بااین موضوع برخوردقاطعانه ای داشته باشند تادیگرشاهد چنین کارهایی درورزش کشور مان نباشیم.
    شعبان وفائی نژاد

  3. صنایع نیوز گفت :

    دی ۲۳م, ۱۳۸۷ در ۲۰:۳۰

    http://www.sanayenews.com/12844

  4. رامین طهماسبی گفت :

    دی ۲۴م, ۱۳۸۷ در ۰۰:۳۵

    با سلام خدمت شما اقای جوانفکر از شما به عنوان مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور یک سوال دارم
    واقعا در این روزنامه خورشید وابسته به تامین اجتماعی چه خبر است ایا باید افرادی مانند محسن احمدی که پای بیانیه حمایت از اکبر گنجی را در سال ۸۴ امضا کرد در این روزنامه باشد یا مهران بهروزفغانی، امضا کننده بیانیه علیه احمدی نژاد دبیر تحریریه روزنامه خورشید شود واقعا در این روزنامه
    چه خبر است که پای هرچه اصلاح طلب و ضد انقلاب به این روزنامه باز شده است از شما به عنوان مشاور رئیس جمهور انتظار دارم این موارد را بررسی کنید ضمنا این وبلا گ که ادرس ان در زیز است در مورد روزنامه خورشید است مطالعه کنید تا بیشتر به حقایق پی ببرید
    http://khorshidnewspaper.blogfa.com/

  5. lyc گفت :

    دی ۲۴م, ۱۳۸۷ در ۰۲:۳۸

    در چهراه ات نه نشانه ایمان است و نه خبر از انسانیت دارد. آدمی مرموز با انبوهی از دروغ. برای دروغ پراکنی روزانه چقدر می گیری؟ اینکه مشاور رییس جمهور باشی، چقدر می ارزد؟ فاعتبروا یا اولوالابصار… من اکاذیب النتنه و السخریات الیومیه….

  6. فرشید گفت :

    دی ۲۴م, ۱۳۸۷ در ۰۳:۲۵

    احسنت، مطلبتون به جا بود و درست؛ درست است، هزاران بار درست است، چراکه اوباما خود مجوز حمله بوش به مردم مظلوم غزه را صادر کرده است تا چنانچه رژیم صهیونیستی چند روزه و قبل از آمدن او توانست نسحه فلسطین را بپیچد که پیچیده ورنه، لابد به محض جلوس بر کرسی ریاست جمهوری ژست خیرخواهانه به خود می گیرد و با توسل به این مکر ریاکارانه مزبوحانه، صلح را به نفع فلسطین و به ضرر رژیم صهیونیستی رقم خواهد زد، نه جانم نه آقای اوبامای سیاه چهره سیاه رو، دست تو روست، صد رحمت به بوش سپید پوست سیاه دل…

  7. حسام گفت :

    دی ۲۴م, ۱۳۸۷ در ۱۱:۱۵

    هر چند کامنت قبلی من رو پاک کردید … ولی نظرم رو مینویسم … از لحاظ قانونی اوباما تا زمانی که رییس جمهور نشده است رییس جمهور نیست و اظهار نظر او هرچند پر اهمیت ولی از لحاظ قانونی فاقد ارزش است … به نظر من اوباما محبوبیتش رو نمیخواهد به این سرعت در بین مسلمانان که بسیاریشان او را از خود میدانند از دست بدهد و منتظر است که در زمانی که قدرت را در دست گرفت از این محبوبیت استفاده کند … به نظر من او اسراییل هم به همین دلیل این زمان را برای حمله به غزه استفاده کرد زیرا میداند که حمله به غزه در زمان اوباما اسان نخواهد بود … در سخنرانیهای اولیه زمانی که اوباما نظرش را درباره اسراییل بیان میکرد به این نکته اشاره کرد که وقتی پسر شخصی کاری ناشایست میکند پدر در مقابلش سکوت نخواهد کرد ( تا به امروز هیچکدام از روسای جمهور آمریکا اینچنین اظهار نظری درباره اسراییل نکرده بودند)

  8. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    دی ۲۴م, ۱۳۸۷ در ۱۱:۳۴

    با سلام
    خدا را شکر می کنم که شما قاضی نشدید و گرنه با این نگاهی که به دیگران دارید ، واقعا چه دنیا و آخرتی را برای خودتان دست و پا می کردید!
    پناه بر خدا

  9. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    دی ۲۴م, ۱۳۸۷ در ۱۱:۳۶

    آقای طهماسبی
    با سلام
    اطلاعات بنده در باره روزنامه خورشید از شما بسیار کمتر است و هیچ دخالتی در مسائل این روزنامه ندارم.
    موفق باشید

  10. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    دی ۲۴م, ۱۳۸۷ در ۱۱:۴۵

    آقای حسام
    با سلام
    از شما به دلیل اظهار نظرتان متشکرم
    - سیاست پیچیدگی های زیادی دارد و ای کاش اینقدر ساده بود که بشود حساب اوباما را از حساب جرج بوش و سایر عوامل پشت صحنه آمریکا جدا کرد.
    موفق باشید

  11. آیدین گفت :

    دی ۲۴م, ۱۳۸۷ در ۱۹:۱۷

    با سلام

    جناب آقای جوانفکر،

    به نظر بنده هنوز زود است که در مورد آقای اوباما قضاوت کنیم.

    ولی بسیاری هم (بخصوص در میان مسلمانان اینجا در فرانسه) به دلیل مسلمان بودن پدر آقای اوباما، به نا حق به ایشان یک چهرۀ منجی مسلمانان را دادند، که به نظر بنده ممکن است به زودی این افراد مأیوس شوند. نجات و آزادی مسلمانان دست آقای اوبا نیست، بلکه در گرو رضای خدا و همت و پایداری خود مسلمانان است. و الا آقای بیل کلینتون هم که دموکرات بود درست است که به عراق حمله نکرد ولی شدید ترین و غیر انسانی ترین تحریم ها را به مردم عراق تحمیل کرد که موجت تقویت صدام حسین شد.

    ولی آقای اوباما این حسن را دارد که قول داده مستقیمآ و بدون شرط بر سر میز مذاکره با ایران و حتی دولت حماس بنشیند و این حتی اگر نشان دهنده حسن نیت ایشان نیست ولی کار کوچکی هم نیست.

    امیدوارم آقای اوباما اشتباهات گذشته آمریکا را تکرار نکنند.

    سلامت و پیروز باشید

  12. وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ آمریکا - گروه فرارسی دیجیتال گفت :

    دی ۲۷م, ۱۳۸۷ در ۰۳:۱۷

    پیش داوری عجولانه دربارۀ اینکه دولت آینده ایالات متحده چه کار خواهد کرد و چه کار نخواهد کرد کارعاقلانه ایی نیست. اجازه دهید حداقل چند ماه پس از به روی کار آمدن دولت بعدی درباۀ آن قضاوت کنیم. بسیاری از ایرانیان در ابتدا وعدۀ رئیس جمهور احمدی نژاد را باور کردند که گفته بودند درآمد نفت ایران را سر سفره آنها خواهد آورد، ولی همانطور که همگی می دانیم این اتفاق نیافتاد!

  13. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    دی ۲۸م, ۱۳۸۷ در ۱۳:۰۲

    با سلام
    رادیو فردا گزارشی را پخش کرد که نشان می داد گروه فرارسی دیجیتال با هدف تبیین مواضع دولت آمریکا با وبلاگها و سایت های فارسی زبان در داخل ایران ارتباط برقرار می کند و از جمله اشاره کرده بود به اینکه شما در تماسهای قبلی خودتان با این وبلاگ به طرح دیدگاههای دولت آمریکا در ارتباط با ایران پرداختید.
    به هر حال بهتر است شما نگران عجولانه بودن پیش داوری ما در مورد دولت آتی آمریکا نباشید . شما ما را به ساده انگاری در باره سیاست در آمریکا و عوامل پشت پرده در این زمینه دعوت کرده اید که بنده آن را رد می کنم و معتقدم که آقای اوباما دستش به خون مردم غزه آغشته است. ضمنا در مورد نفت ایران بر سر سفره مردم ایران هم بهتر است شما از آمریکا برای مردم ایران دل نسوزانید. با اجرای هزاران طرح و پروژه سازندگی و عمرانی در کشور ، مردم نه تنها نتیجه درامدهای ناشی از فروش نفت را بر سر سفره های خود احساس می کنند بلکه سایر درامدهای کشور هم در همین زمینه به کار گرفته شده است. آن شعار نفت هم متعلق به آقای احمدی نژاد نبود و ایشان هیچوقت چنین مطلبی را بیان نکردند.

  14. آیدین گفت :

    بهمن ۲م, ۱۳۸۷ در ۰۴:۳۴

    با سلام و خسته نباشید،
    جناب آقای جوانفکر،
    امروز اسوشیتد پرس تصویری را از یک تظاهرات در ایران در رابطه با جنایات غزه، منتشر کرد که در آن تظاهر کنندگان عکس باراک آوباما در پلان اول و زیر آن عکس جورج بوش را لگدمال می کنند.
    این عکس بنده را به یاد این نوشته شما و برخی مقالات منتشر شده در بعضی رسانه های ایران مثل فارس نیوز انداخت. شما حتی قبل از آن که اوباما زمام امور را به دست بگیرد و تصمیمی اتخاذ کند، بر اساس نظر برخی تحلیلگران وی را قضاوت کرده و متهم می کنید: “این دیدگاه تحلیلگران سیاسی که اوباما و جرج بوش درباره حمله رژیم صهیونیستی به غزه تا پیش از فرارسیدن موعد سوگند اوباما ، به توافق دست یافته بودند …” در صورتی که در تصویر مذکور جای اهود المرت و اهود باراک خالی است. اگر این دو نفر را دست نشانده می دانید که مامورند و معذور، آیا فکر می کنید که پشت صحنه سیاست آمریکا اوباما نشسته که تصویر او را لگد مال می کنند و شما دست او را آغشته به خون می بینید؟ گویی اگر اوباما نبود چنین جنایتی صورت نمی گرفت؟
    به نظر بنده بازتاب منفی قضاوت تعجیلی شما و این تصاویر در افکار عمومی جهان، و بهره برداریهایی که از آن بر ضد ایران می شود شایسته مقاومت مردم غزه و آرمان آزادی خواهی ملت ایران نیست. هر چیزی به جای خود و در زمان مناسب و به حق باید بیان شود.
    همچنین در جواب “وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ آمریکا – گروه فرارسی دیجیتال”، آقای محترم فعلا که به برکت کشتار و جنگ افروزی های دولت آقای بوش و اصراف پول ملت آمریکا و کشورهای هم پیمان آمریکا در این راه، این سفره ملت آمریکا و اروپا و … است که دارد خالی و خالی تر می شود. زمان خوبی را برای تکرار این گونه شعارهای بی اساس انتخاب نکرده اید، بهتر است نگران سفره خود و هم وطنانتان باشید …
    سلامت و پیروز باشید.

  15. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۲م, ۱۳۸۷ در ۱۱:۲۲

    بسمه تعالی
    آقای آیدین
    با سلام
    ضمن تشکر از حسن ظن و همچنین نظرات خوبی که هر از گاهی در این وبلاگ منتشر می کنید.
    اینکه در آن تصویر خبری آشوشیتدپرس جای تصاویری از اهود المرت و اهود باراک خالی بوده است کاملا با شما هم عقیده هستم . بنده بر اساس باورهایی که از ساختار قدرت در داخل آمریکا دارم ، قویا احتمال می دهم که در سناریوی جدید آمریکا ، آقای باراک اوباما صرفا ایفاگر یک نقش تعریف شده است. با این وجود اگر تظاهر کنندگان از بنده سوال می کردند حتما با لگد مال کردن عکس آقای اوباما مخالفت می کردم.
    بنده چنین تصوری ندارم که اگر اوباما نبود ، جنایات صهیونیست ها در غزه صورت نمی گرفت. فکر می کنم نگاه عمیق تری لازم است تا برای هر کدام از نقش ها ، حساب مخصوص به خود را باز کنیم.
    برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

  16. آیدین گفت :

    بهمن ۳م, ۱۳۸۷ در ۰۲:۴۲

    بسمه تعالی،

    با سلام و خسته نباشید،
    جناب آقای جوانفکر،
    خواندن سایت شما برای بنده خیلی آموزنده است و این امکان را می دهد که از دیدگاه دیگری مسائل را ببینم و از شما تشکر می کنم که امکان ابراز نظر را در سایت خود به خوانندگان دادید. بنده هم حرف دلم را میزنم.
    و اما تا حدودی با شما موافقم. از دیدگاه شما البته اگر درست متوجه شده باشم، آنچه را که می توان صداقت آقای بوش یا اعمال بدونه تعارف سیاست خارجی آمریکا تلقی کرد، با شکست روبرو شده است. نقش آقای اوباما در سناریوی جدید آمریکا که شما به آن اشاره می کنید، هر چه که باشد، جز به هدف افکار عمومی آمریکا و همچنین افکار عمومی جهان طراحی نشده است. لذا، به نظر بنده، هموطنان ما باید در نظر داشته باشند که عکس العمل ها می تواند بعدی فراتر از یک ابراز احساسات داشته باشد و نوعی مبارزه در عرصه افکار عمومی جهان باشد. و این وظیفه مطبوعات داخلی است، که نظر هموطنان را به این بعد از عکس العملها، جلب کنند.
    در هر صورت تصاویر منتشر شده از این عکس العمل ها، توسط دشمنان ایران مورد بهره برداری قرار می گیرند. چرا در ایران به این مسئله توجه نشود و انحصار عرصه افکار عمومی جهان به رقبای ایران واگذار شود؟
    همچنین، جریان های مختلفی که ساختار قدرت در آمریکا را تشکیل می دهند، در زمینه سیاست خارجی، در مورد اعمال لیدرشیپ جهانی آمریکا با تسلط بر منابع کشورهای خاورمیانه با هم متفق القول هستند. در این صورت با چشم انداز یک ایران قوی و مستقل، به هر شکلی که خود را نشان دهد، به شدت مبارزه خواهند کرد، مگر آنکه به دلیل ضعف مجبور به سازش شوند، و به اجبار منافع خود را در دکترین دیگری تعریف کنند. با این که همه جریانهای قدرتمدار آمریکا در دکترین مبارزه با ایران مفتق القول بودند، ولی در دکترین سازش با ایران این اتفاق اصلا وجود ندارد.
    به نظر بنده، با این که به دلیل اعمال نفوذ این جریانات نمی توان گفت که رئیس جمهور آمریکا، حداقل در زمینه سیاست خارجی، استقلال رای و عمل دارد، درمورد شخص آقای اوباما باید در نظر داشت که از معدود سیاست مدارانی بود که حتی برخلاف موضع حزب دموکرات با جنگ عراق مخلاف بود و از ابتدا خواستار گفتگو با ایران بود. همچنین باید در نظر داشت که امروز اوباما چهره ای مردمی است. افکار عمومی میتواند اهرم تعیین کننده ای برای چیره شدن جریانهای قدرتمدار موافق سازش با ایران باشد و برعکس.
    پس در کنار هوشیاری نسبت به سیاست های جدید آمریکا، به نظر بنده بهتر است شخص آقای اوباما را به حق، در جا و زمان مناسب و نسبت به تصمیمات خود او قضاوت کرد و واکنشی نشان داد که حتی المقدور افکار عمومی را به شکل مثبتی تحت تأثیر قرار دهد.
    این تضاد منافع در جریانهای مختلف قدرت در ایران هم وجود دارد، و میشود به برخی کار شکنی ها در کار دولت نهم از سوی این جریانها اشاره کرد، که موجب بروز برخی کاستی ها می شود. لذا نمی شود آقای احمدی نژاد را به آن دلیل مورد سرزنش قرار داد.
    سلامت و پیروز باشید.

  17. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۳م, ۱۳۸۷ در ۱۰:۳۸

    آقای آیدین
    با سلام
    با نظرات شما موافقم.
    موفق باشید

  18. وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ آمریکا - گروه فرارسی دیجیتال گفت :

    بهمن ۴م, ۱۳۸۷ در ۰۳:۳۴

    در ابتدا اجاز بدهید پیرامون گزارش هایی که دربارۀ کسالت رئیس جمهور ایران در رسانه های ایران درج شده بگویم که امیدواریم کسالت ایشان هر چه زودتر برطرف شود.

    خوشحالم از اینکه به برنامه های رسانه های خارجی که به زبان فارسی در ایران پخش می شوند توجه دارید. جالب است که تنها مقامات دولتی مانند خود شما قانونا به طور ویژه اجازه دیدن یا شنیدن اینگونه برنامه ها را دارند. تا آنجا که من می دانم، دسترسی به رسانه های خارجی برای شهروندان عادی ایران قدغن می باشد. امیدوارم یک روز شهروندان عادی ایران نیز این فرصت را داشته باشند تا آزادانه صدای عقاید برون مرزی و دیدگاه های دیگران را بشنوند.

    من فکر می کنم که منظور شما برنامۀ بخش فارسی صدای آمریکا باشد که اخیرا گزارشی دربارۀ گروه ما تهیه کرده بودند. به هر حال ما نیز از اینکه گفتگوی پیشین مان در روزنامۀ ایران درج شد خوشنود شدیم.

    پیرامون دسیسه چینی و توطعه بافی ها « دربارۀ سیاست در آمریکا و عوامل پشت پرده » نیز باید بگویم – به میلیونها نفری که برای مراسم تحلیف ادای سوگند رئیس جمهور جدید در واشنگتن گرد هم آمدند چه می گوئید؟ در واقع آنها عواملی هستند که رئیس جمهور ایالات متحده را انتخاب می کنند. همانطور که رئیس جمهور جدید در خطابۀ پس از ادای سوگند ریاست جمهوری و آغاز دوران ریاست جمهوری شان گفتند: «به جهان مسلمان می گوییم، ما در جستجوی راه تازه ای به جلو بر اساس منافع و احترام متقابل هستیم.» در مورد ایران نیز ایشان اشاره کرده اند که قصدشان گفتگوی مستقیم با ایران است. حاکمیت ایران باید به جای دسیسه چینی های بی اساس و فرصت سوزی از این موقعیت استفاده کند.

  19. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۴م, ۱۳۸۷ در ۱۴:۰۱

    با سلام
    - از اینکه آرزوی سلامتی رئیس جمهور ما را کرده اید متشکرم.
    - به نظرم شما یا در قرن بیست و یکم زندگی نمی کنید و یا از فضای آزاد در ایران کاملا بی خبر هستید ، چه در غیر اینصورت چنین اظهار نظر ناشیانه ای در مورد دسترسی مردم ایران به اخبار و اطلاعات نمی کردید.
    - برای کشور به اصطلاح آزادی مانند آمریکا که آمال و آرزوهای خود را در آنجا تحقق یافته می بینید و مقامات و مردمش به رسانه های خارجی دسترسی دارند واقعا باید تاسف خورد چرا که نه تنها مردمش نسبت به مسائل جهانی درگمراهی وبی خبری نگه داشته شده اند و حتی نام بسیاری از کشورهای جهان را هم نمی دانند بلکه به گواه فیلم مستندی که کارگردان آمریکایی تهیه کرده ، رئیس جمهور سابق آن یعنی آقای جرج بوش که شما مدافع دولت او بودید، حتی نام روسای جمهور کشورهای همپیمان خود را هم نمی دانست. به راستی شما به چه چیزی در آن کشور افتخار می کنید؟
    - رادیو آمریکا تایید کرد که شما از طرف دولت آن کشور ماموریت دارید تا با وبلاگهای ایرانی تماس بگیرید و دیدگاههای دولت خودتان را برای ایرانیان تبیین کنید. بنابراین تماس شما با این وبلاگ در واقع انجام یک ماموریت اداری است . به راستی فکر می کنید چقدر به اهدافتان نزدیک شده اید؟ آیا اصولا فکر می کنید که سیاستهای ضد بشری دولت بوش ، چقدر امکان دفاع به شما می دهد؟ گوانتانامو ، ابوغریب ، شکنجه، تحقیر ، تجاوز ، بمباران ، قتل عام شرکت کنندگان در مراسم عروسی و ….
    - توصیه می کنم شما نگران مردم ایران نباشید. مردم ایران از آگاه ترین مردم جهان نسبت به مسائل داخلی و خارجی هستند ومطمئن باشید که اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم آگاهی و درک و فهم مردم آمریکا بسیار پایین تر از ملت ایران است وباید نگران آن باشید که از این جهت عقب مانده ترین ملت نباشد.
    - سطح تحلیل شما از مسائل نشان می دهد که ترجیح می دهید در جایی که کم آورده اید ، دیگران را هم به کوته فکری فرا بخوانید. شما می خواهید بگویید که این آقای بوش بود که همه تصمیمات را با برخورداری از اختیار کامل می گرفت و الان هم این آقای اوباماست که همه تصمیمات را مستقل از جریان صهیونیستی پشت صحنه قدرت اتخاذ می کند؟ خیر ، نظام قدرت در آمریکا چنین اجازه ای را نه به بوش می دهد و نه به اوباما.
    خیلی دوست داشتم شخصیتی مثل آقای اوباما را فراتر از جریان قدرت در آمریکا ارزیابی کنم اما واقعیت های دیروز و امروز آمریکا، به هیچ انسان آزاده و صاحب فکری ، اجازه ساده نگری و ساده اندیشی را نمی دهد.
    - البته این امر مانع از آن نیست که برای مردم آمریکا و رئیس جمهور تازه به قدرت رسیده آن کشور، آرزوی بهروزی نکنم.
    - ملت و دولت ایران نیازمند گفت و گو و ارتباط با آمریکا نیست ، هرچند که اگر شرایط عادلانه ای فراهم شود ، از آن رویگردان نیستیم و به بررسی موضوع خواهیم پرداخت ، اما توجه داشته باشید دولت آمریکا امروز بیش از همیشه نیازمند مذاکره و ارتباط با کشور قدرتمند و صاحب فکر و تاثیرگذار در مسائل منطقه ای و جهانی مانند ایران است. بنابراین بهتر است واقع بین باشید و مانند گذشته سعی نکنید نیاز خودتان را به عنوان هدیه به ایران وانمود سازید.
    موفق باشید

  20. سعید اشعری گفت :

    بهمن ۵م, ۱۳۸۷ در ۰۰:۲۵

    به نام خدا
    خدمت جناب اقای جوانفکر سلام عرض میکنم امیدوارم به نکاتی که ذکر میکنم از دریچه دیگری بنگرید که راه های بهشت منحصر به فرد نمیباشد
    بنده نه اصلاح طلب هستم ونه اصولگرا و یا هیچ دسته وگروه دیگر .بنده فردی مسلمان وعلاقه مند به انقلاباسلامی واهداف مقدسش هستم و مواردی را که مطرح میکنم در همین را ستا خواهد بود .
    هیچ راهی را خداوند یک طرفه نیافریده پس مذاکره وعلاقه به مذاکره بین دو کشور بزرگ یکی از نظر اقتصادی وسیاسی و دیگری از نظر اعتقادی واجتماعی در صورتیکه ذهنیت هارا کنار بگذارند مثمر ثمر خواهد بود.همانطور که محاصره وتحریم اقثصادی وسیاسی به ما لطمه زده نفوذ اعتقادی واجتماعی ما نیز به منافع طرف دیگر زیان زیادی وارد کرده که در این مختصر جای بحث ان نیست.
    حال اگر فرض شود شعار تغییر اقای اوباما از روی اخلاص باشدو فقط یک شعار انتخاباتی نباشد وبپذیریم کشوری مثل امریکا که بیش از یکصد سال است استعمار گر و استثمار گر هست قصد تغییر دارد وقبول دارید حتی یک انسان پنجاه ساله به این راحتی حاضر نیست عادات ورفتار پنجاه ساله خود را تغییر دهد .علاقه مند هسثم در صورت تمایل با توجه به فرضیات قوق روشکار پیشنهادی جنابعالی را برای تحقق این شعار بدانم . التماس دعا سعید اشعری

  21. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۵م, ۱۳۸۷ در ۱۶:۰۱

    آقای اشعری
    با سلام
    با نگاه شما موافقم . فکر می کنم که در ارتباط با آقای اوباما نباید عجله کنیم. هرچند که نظام قدرت در آمریکا اجازه نمی دهد اوباما را مستقل از سایر عناصر قدرت در آن کشور مورد ارزیابی قرار دهیم ، در عین حال ایشان باید گامهای عملی بردارد تا بتوان قضاوت بهتری در باره او داشت.
    موفق باشید

  22. آیدین گفت :

    بهمن ۶م, ۱۳۸۷ در ۰۳:۲۱

    بسمه تعالی
    با سلام و خسته نباشید،
    جناب آقای جوانفکر،
    واکنشی نسبت به اظهارات “وزارت امور خارجه ایلات متحدۀ آمریکا- گروه فرارسی دیجیتال” داشتم،
    الف. این آقا یا خانم محترم به اظهارات آقای اوباما، به هنگام مراسم تحلیف ادای سوگند خود بیان کرد، اشاره کردند که گفت:
    «به جهان مسلمان می گوییم، ما در جستجوی راه تازه ای به جلو بر اساس منافع و احترام متقابل هستیم»
    یکی از بهترین معیارهای بررسی صداقت و/یا استقلال رای و عمل آقای اوباما در مسند ریاست جمهوری ایلات متحدۀ آمریکا، و اعتبار این اظهارات ایشان، واکنش دولت ایشان به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، توسط این رژیم به دنیا به خصوص جهان اسلام ارائه شد. گویی صهیونیستها هم به دنبال نشان دادن همین مسئله به جهانیان بودند.
    شما حتما می دانید که دولت حماس با رأی فلسطینیان در انتخاباتی آزاد و با نظارت ایلات متحدۀ آمریکا، به قدرت رسید. رژیم صهیونیستی و ایالات متحدۀ آمریکا به جای احترام به این رأی، شدیدترین تحریمها را به مردم غزه تحمیل کردند، که مردم غزه را با یک فاجعه بشری روبه رو می کرد و به نوعی آنها را به یک مرگ تدریجی محکوم می کرد. چون این کافی نبود، یک ماه قبل از به قدرت رسیدن آقای اوباما، صهیونیستها نا جوانمردانه ترین تجاوز را به مردمی بی دفاع مرتکب شدند. برای به چالش کشیدن موضع آقای اوباما و شعارهای زیبای ایشان، رژیم صهیونیستی از ارتکاب به کریه ترین جنایات فروگذار نکرد، بمبباران مناطق مسکونی با استفاده از بمب های فسفری سفید، بمبباران مدارس و حتی مدارسی که تحت نظارت سازمان ملل متحد بود، بمبباران ساختمانهای متعلق به سازمان ملل و محل ذخیره کمکهای انسانی، …
    امروز آقای اوباما به کرسی ریاست جمهوری تکیه زده است. سؤال این است که آیا دولت ایشان این جنایات جنگی رژیمی که “دموکراسیهای بزرگ غرب” به عنوان یک مدل دموکراسی در خاورمیانه معرفی می کنند و نزدیکترین دوست و متحد آمریکا می باشد، را محکوم می کند یا نه؟ آیا دولت اوباما به همکاری نظامی و تسلیحاتی با چنین رژیم خونخوار و بی مسئولیتی ادامه می دهد؟ آیا دولت آقای اوباما از این رژیم می خواهد که حتی فقط خسارات مادی این تجاوز را بپردازد؟ در غیر این صورت اظهارات ایشان چه ارزش و اعتباری می تواند داشته باشد؟
    باز هم تکرار می کنم، واقعا رژیم صهیونیستی کار آقای اوباما را جهت اتخاذ یک موضع صادقانه و شفاف نسبت به آرمانها و شعارهایشان آسان کرد و در تجاوز اخیر غزه، از ارتکاب کریه ترین و ناجوانمردانه ترین جنایات فروگذار نکرد.
    از خانمها و آقایان گروه فرارسی دیجیتال خواهش می کنم به منطق و وجدان خویش رجوع کنند، به سادگی متوجه می شوند که امروز از شرایط عادلانه «منافع و احترام متقابل» خیلی دور هستیم.
    البته آقای اوباما با مردم غزه ابراز همدردی کردند. در آینده ای بسیار نزدیک خواهیم دید آیا اختیارات ایشان از یک ابراز همدردی فراتر می رود یا خیر.
    همچنین ایشان خواستار خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از غزه و باز شدن مرزها جهت ورود کمکهای بشر دوستانه شدند. که البته خسته نباشند، ولی اگر فقط به این بسنده کنند و گامی در راه احیاء عدالت و محکوم کردن این جنایات برندارند، این اقدامات ایشان مثل آن است که به سوی مردم داغدار و سوگوار غزه قطعه نانی تعارف کنند و بگویند: « مردم غزه دم فروبرید، این را بخورید و دل خود را به این خوش کنید، مبادا از گرسنگی بمیرید که ما دلسوز شماییم … »
    ب. بنده فکر نمی کنم که یک میلیون و نهصد هزار نفری که در مراسم تحلیف ادای سوگند آقای اوباما حضور یافتند را عوامل پشت پردۀ قدرتمدار در آمریکا انتخاب کردند. آقای اوباما اولین رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا و فردی باهوش و متین هستند و با خانم و دو دختر دوست داشتنی شان نمایانگر یک خانوادۀ زیبا و محترم آمریکایی هستند. با شعار تحول و نغییر اوضاع نسبت به سیاستهای مخرب آقای بوش بر سر کار آمدند، … همه این عوامل تصویر جذابی از ایشان می سازد که حضور میلیونی مردم را توجیه می کند.ولی هنوز کاری انجام نداده اند و فقط در عمل معلوم می شود که واقعیت ایشان تا چه اندازه به این تصویر نزدیک است.
    بنده تعجب می کنم که خانمها و آقایان “گروه فرارسی دیجیتال” چگونه به دلیل حضور مردم در آن مراسم، وجود و تأثیر عوامل قدرتمدار در آمریکا که عمدۀ صاحب نظران حتی در آمریکا به آن معترف هستند، را نفی می کنند. البته اگر قدرت تحلیل و استدلال ایشان به اندازۀ تهیه کنندگان برنامه فارسی صدای آمریکا باشد جای تعجب ندارد.
    بنده امیدوارم که آقای اوباما انتظاراتی را که بخصوص در داخل آمریکا از دولت ایشان می رود ، پاسخ دهد و مردم را مأیوس نکنند و برای ایشان اگر در راه احیاء احترام و عدالت ملتها گام برمیدارند، آرزوی موفقیت دارم.
    ج. البته در ایران دسترسی به مطبوعات و رسانه های معتبر جهان آزاد است ولی موانع بسیاری هم بر سر راه مردم جهت دسترسی به برخی رسانه های غربی وجود دارد، که البته مردم از طریق ماهواره و اینترنت به راحتی از این موانع عبور می کنند، و فکر کنم دولت جمهوری اسلامی ایران هم به این مسئله آگاه است. لذا شهروندان عادی اگر بخواهند می توانند به همه رسانه ها دسترسی داشته باشند. خاطرنشان می کنم که بسیاری از مطبوعات غربی که به فارسی پخش می شوند، مثل برنامۀ بخش فارسی صدای آمریکا که “گروه فرارسی دیجیتال” به آن اشاره کرد، کوچکترین اعتبار مطبوعاتی ندارند و صرفا یک ابزار کم ارزش تبلیغاتی بر ضد جمهوری اسلامی هستند. ولی با این حال چند باری که برنامه های مختلف آن را نگاه کردم، دیدم که افرادی با این برنامه تماس می گیرند و این نشان می دهد که شهروندان عادی، بر خلاف ادعای گروه فرارسی دیجیتال، حتی به این رسانه تبلیغاتی دسترسی دارند. باید همچنین اضافه کرد که برخی تماسهایی که با نظرات تهیه کنندگان این برنامه ها مطابقت ندارند سانسور می شود.
    موفق باشید.

  23. سعید اشعری گفت :

    بهمن ۷م, ۱۳۸۷ در ۲۲:۵۵

    به نام خدا
    با سلام وآرزوی موفقیت وسلامتی برای آیدین خان عزیز و برادر گرامی جناب آ قای جوانفکر
    همانطور که مستحضر هستید . امام خمینی در ابتدای انقلاب عظیم اسلامی نکته ای را برای هدایت وسلامت تداوم انقلاب از مرحوم مدرس یاداوری کردند مبنی بر “دیانت ما عین سیاست ماست وسیاست ما عین دیانت ما ”
    وهمان رهبر عزیز ابزاری را برای حفظ دین به نام ” تقیه “و نگرشی در سیاست به نام کیاست را مطرح می کنند .لذا در بررسی مواردی که نیاز به پیش بینی دارد واطلاعات دقیق وقطعی در دسترس نمی باشد .پیشنهاد دارم از دو ابزار قابل قبول فوق الذکر بهره برداری شود تا بتوان از فرصتهای احتمالی پیش روی نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره لازم را برد ه وآن را مدیریت کرد. التماس دعا سعید اشعری

  24. وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ آمریکا - گروه فرارسی دیجیتال گفت :

    بهمن ۸م, ۱۳۸۷ در ۰۱:۳۱

    من به عنوان کسی که مدام با بلاگر های ایرانی در داخل ایران گفتگو می کند، شکی ندارم که این دوستان با وجود محدودیت های ایجاد شده توسط دولتشان، بسیار ازاخبار دنیا و مسائل روز باخبرهستند. طبیعی است که وقتی یک دولتی دسترسی شهروندانش را به رسانه های آزاد محدود می کند، یقینا مردم آن کشور به دنبال راه هایی برای دور زدن این محدودیت ها خواهند گشت و در ایران نیز دقیقا همینگونه است. شما ترجیح دادید که نکتۀ اصلی من را دربارۀ دسترسی به رسانه ها نادیده بگیرید. مردم ایران قطعاً به رسانه های برون مرزی دسترسی دارند اما برای اینکار باید از مانع های بسیاری عبور کنند تا با قوانین جمهوری اسلامی به مشکل برنخورند. آیا داشتن ماهواره بر روی پشت بام منزل یک شهروند ایرانی پیگرد قانونی برای آن شهروند به دنبال ندارد؟ آیا دولت ایران وب سایت هایی که مایل نیست مردمش ببینند را فیلتر نمی کند؟ منظورمن تنها وب سایت های پورنوگرافی نیست. بهترین مزیت اینترنت و ماهواره این است که کار دولت هایی که دسترسی شهروندانشان را به اطلاعات آزاد محدود می کنند را دشوار می کند.
    یکی از ویژه گی های حکومت های غیر مردمی سؤظن داشتن شدید است. – و از همه طرف دشمن درست کردن. دولت هایی که در جهت منافع کشورشان کار می کنند و عملاً خدمتگزار مردمشان هستند دلیلی ندارند که نسبت به شهروندانشان مشکوک باشند. این سیاست دولت ایران که در آن دسترسی شهروندانش را به اطلاعات آزاد محدود می کند بیش هر چیز توهین به مردم ایران است، زیرا دولت ایران با این کارش وانمود می کند که به مردم ایران اطمینان ندارد و لازم میداند برای مردمش تصمیم بگیرد که چه برنامه هایی برای دیدن و شنیدن آنها مناسب است. اجازه بدهید در انتها مطلبم را با یک پرسش از شما به پایان برسانم. چرا رسانه هایی مانند شبکۀ خبری صدای آمریکا، رادیو فردا و بی بی سی اجازۀ فعالیت در ایران راندارند اما خبرنگارهای صدا و سیمای جهوری اسلامی و پرس تی وی، در شهرهای نیویورک، واشنگتن و لندن فعالیت دارند؟ تفاوت در این جا است که ما در آمریکا نگران مشروعیت نظام سیاسی مان نیستیم و به مردم مان اطمینان داریم. امیدوارم روزی ارکان نظام سیاسی ایران هم این اطمینان را داشته باشد که به خبرنگارهای مستقل بیشتری اجازه فعالیت در ایران را بدهد.

  25. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۸م, ۱۳۸۷ در ۰۹:۵۰

    بهتر است صادق باشید و مستند به همان چیزی که رادیو آمریکا از ماموریت شما منعکس کرد ، صراحتا بگویید که از طرف دولت و دستگاههای اطلاعاتی آمریکا سرگرم انجام ماموریت هستید و پیوسته در تماس با بلاگرهای ایرانی ، به تلاش خودتان برای مسموم کردن اذهان و افکار در ایران و پیشبرد سیاستهای آمریکا ادامه می دهید. هدف از دسترسی به منابع اطلاعاتی این است که افکار عمومی با کسب اخبار و اطلاعات اعتلا و رشد پیدا کند و نسبت به مسائل داخلی و خارجی ، از تحلیل درست و بینش روشنی برخوردار شود که به حمدالله چنین وضعیتی در کشورم ایران و برای ملت بزرگ این سرزمین وجود دارد .
    به سووال بنده در مورد جهل و بی خبری افکار عمومی و حتی مقامات و مسوولان آمریکایی نسبت به مسائل جهانی که شما مدعی دسترسی آزاد آنها به منابع اطلاعاتی هستید ، پاسخ ندادید و ظاهرا ترجیح داده اید خودتان را به جهالت بزنید و شتر دیدی ندیدی بکنید.
    شما بهتر است نگران مردم ایران نباشید و برای رهایی مرم و مسوولان آمریکایی از جهالت و بی اطلاعی چاره اندیشی کنید.
    شما بهتر است نگران مردم کشورهایی باشید که دولت آمریکا با همه توان از دیکتاتورهای حاکم بر آنها حمایت می کند. بی آبرویی های گسترده دولت آمریکا در سالهای گذشته هیچ جایی برای دفاع باقی نگذاشته است و تعجب می کنم که شما با چه رویی به دفاع از رژیم بی آبرویی مانند آمریکا می پردازید. البته شاید ثمره جیره خواری و مزدوری ، چیزی جز این نباشد.
    بله ما به خبرنگاران صدای آمریکا ، رادیو فردا و بی بی سی فارسی اجازه توطئه و تلاش برای براندازی نرم در داخل ایران را نخواهیم داد. البته خبرنگاران رسانه های خبری آمریکا و انگلیس در ایران فعال هستند و در تهران دفتر نمایندگی دارند اما کشور به اصطلاح آزاد آمریکا ، به صدا و سیما و خبرگزاری جمهوری اسلامی اجازه تاسیس دفتر نمایندگی در واشنگتن داده نشده و خبرنگاران آنها در نیویورک نیز اجازه خروج از مسافت چهل کیلومتری داخل این شهر را ندارند.
    رئیس جمهور ما بارها با خبرنگاران آمریکایی گفت و گوی مستقیم انجام داده و به طور زنده به سووالات آنها پاسخ گفته است و در مصاحبه های مطبوعاتی نیز در حضور دهها خبرنگار به طرح سووال از رئیس جمهور ما پرداخته اند ، اما رئیس جمهور شما با فرار از مصاحبه با رسانه های ایرانی ، نشان داده است که از سووالات آنها هراس دارد.
    این دولت آمریکاست که تخم سوء ظن و تردید را در جهان پاشیده و میان کشورها اختلاف و تفرقه ایجاد می کند. این رئیس جمهور و دولت منفور شماست که در داخل و خارج امریکا ، نصیبی جز فحش و ناسزا و تنفر عمومی و لنگه کفش نصیبی نبرده است. به لطف خدا ، رابطه دولت و ملت ایران بسیار صمیمی و برادرانه است و تلاش های خباثت آمیز جیره خوارانی مثل شما هم نمی تواند در این روابط صمیمانه اختلال ایجاد کند.
    در اینجا دولت هیچ هویت مستقلی از ملت ندارد ، به نفع ملت تصمیم می گیرد و مردم نیز به مسوولانشان که کارشان خدمت به مردم است ، اعتماد دارند و به آنها علاقمندند.
    ادعای مربوط به مشروعیت نظام سیاسی آمریکا ، تلخ ترین جوک سیاسی جهان است.

  26. بابک زمانپور گفت :

    بهمن ۸م, ۱۳۸۷ در ۲۳:۵۱

    سلام

    آقای جوانفکر
    بابک هستم برادر شهید سهیل زمانپور .خیلی‌ از اینکه وجهٔه ایران و ایرانی‌ رو دارید با این دولت بالا و بالاتر مبرید ،و احساس غرور که امثال شهدای مثل برادر شما و سهیل بودند که این نظام و این حکومت ازدیرو به مردم ایران هدییه دادن خوشحال و سپس گذرام و بسیار عاجزانه میخام ازتون به این راه زیبای که انتخاب کردید ادامه ونگزرید اصلاحطلبان غرور این کشور مقتدر را از بین ببرند .
    اگه کمکی‌ از من در اینجا برمیاد خوش حل میشم بتونم مفید واقع بشم .
    واقعا تشکر می‌کنم از روش و حرکت شما و دولت مقتدر
    بابک زمانپور

  27. آیدین گفت :

    بهمن ۹م, ۱۳۸۷ در ۰۳:۰۵

    بسمه تعالی،

    با سلام و خسته نباشید،
    خانم یا آقای وزارت امورخارجه ایالات متحدۀ آمریکا-گروه فارسی دیجیتال،
    شما نه به سؤالات بنده جواب دادید و نه به سؤالات آقای جوانفکر. ولی از اشارۀ بنده به موانع موجود در ایران استفاده کردید و اظهارات بی اساس خود را تکرار کردید. نگاه کردن ماهواره یک ارزش و نیاز حیاتی برای ما ایرانیان نیست. بسیاری از هموطنان گهگاه جهت شیطنت و سرگرمی به آن نگاه می کنند و کاری به برنامه های شما ندارند.
    ولی ارزشهای دینی و ملی ما خون و گوشت و جان و تکیه گاه ماست. لذا برخی موانع را که دولت بر سر ماهواره و اینترنت جهت حفظ آزادی کسانی که می خواهند فرزندانشان به صورت مستقیم در معرض بخش مبتذل فرهنگ غرب قرارنگیرند درک می کنیم، و آنهایی که می خواهند با استفاده از ماهواره و اینترنت برنامه های مختلف دنیا را ببینند آن را به سادگی تهیه می کنند و از آن استفاده می کنند و دولت هم می داند. این مسئله از ظرافتهای فرهنگ ما ایرانیان است که شما متوجه نمی شوید.
    بیانات شما مشتی شعار بی ارزش تبلیغاتی بیش نیست. در ایران میلیونها وبلاگر وجود دارد شما اگر راست گفته باشید، با گفتگو با چند بلاگر چگونه تصویری کلی از تمام بلاگرهای ایران ترسیم می کنید؟ به عنوان یک شهروند عادی ایرانی که شما دارید از آن جهت پیشبرد منافع منفور خود مایه میگذارید اجازه بدهید چند مسئله را برای شما روشن کنم.
    الف- در ایران دسترسی به «مطبوعات آزاد» محدود نیست، شما دروغ می گویید. یادآور میشوم که رادیو فردا و صدای آمریکا از مطبوعات معتبر آمریکا نیستند و صرفا یک ابزار کم ارزش تبلیغاتی دولت آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی هستند. مطبوعات معتبر جهان از جمله آمریکا در ایران فعالیت می کنند، با این که تأثیر مستقیم و غیر مستقیم دولت آمریکا در بعضی از آنها دیده می شوند. می توانید برنامه های مثلا سی ان ان، که در ایران تهیه شده است را ببینید.
    ب- در فرهنگ ما ایرانیان آزادی ابعادی بس فراتر از آنچه شما در نظر دارید دارد. بعدی از آزادی ما آزادی از بند نفس است، بعدی دیگر آزادی مسئولانه بر پایه اخلاق است، بعدی دیگر آزادی و رهایی از سلطه زورگویان است، الی آخر.
    ج- یکی از اساسی ترین حقوق تمام شهروندان ایرانی، حق تأمین امنیت جانی و مالی و حفظ تمامیت ارضی وطنمان می باشد، که در سی سال اخیر توسط ایالات متحدۀ آمریکا به صورت جدی مورد تهدید قرار گرفته است. دولتهای اخیر آمریکا بخصوص دولت بوش ، ایران را در محور شرارت قرار داد، گزینه تجاوز نظامی به ایران را روی میزکار خود داشت، ملت ایران را مورد تحریم اقتصادی قرار داد، از تحصیل دانشجویان ایرانی در سطوح بالای علمی در دانشگاهای جهان جلوگیری کرد و بودجه ای را جهت سرنگونی دولت منتخب مردم در ایران اختصاص داد. در دوران جنگ تحمیلی، درست است که به ظاهر رژیم صدام حسین به ایران تجاوز کرد ولی به مدت هشت سال کشور من با تجاوز غیرمستقیم آمریکا می جنگید. هنگامی که تهران با موشکهای ساخت آمریکا، موشک باران می شد هفت، هشت سال بیشتر نداشتم ولی چهره دونالد رامسفلد را که در برابر دوربینهای تلویزیون دست صدام حسین را می فشرد و می خندید، فراموش نکرده ام. در این جنگ صدها هزار نفر از هموطنانم شهید شدند و کشورم خسارات زیادی متحمل شد. لذا بنده به عنوان یک شهروند عادی، تا وقتی گزینه تجاوز نظامی به کشورم روی میز کار رئیس جمهور آمریکا قرار دارد، تا روزی که دولت آمریکا ، ملت ایران را مورد تحریم قرار دهد (به هیچوجه نمی توانید توجیه کنید که با تحریم مثلا فروش قطعات هواپیماهای مسافربری که جان شهروندان ایرانی را در هر سفر با خطر مواجه می کند دولت آمریکا در پی توسعه مردم سالاری در ایران بوده است)، تا روزی که صدها هزار نیروی نظامی آمریکایی در صد کیلومتری مرزهای کشورم بسر می برند، از دولت ایران انتظار دارم که تحت هیچ عنوان، به رسانه ها و دستگاه های تبلیغاتی متعلق به دولت آمریکا اجازۀ کار و فعالیت در داخل ایران ندهد.
    تمام ایرانیان از تمام جناحهای سیاسی، اجتماعی، مذهبی، در ایران و سرتاسر جهان، جمهوری اسلامی را حافظ امنیت ملی و تمامیت ارضی کشور میدانند. می توانید به نامه های سرگشاده و هشدارهای شهروندان آمریکایی و ایرانی-آمریکایی به آقای بوش در مورد سیاستهای خصمانه ایشان نسبت به ایران رجوع کنید. حتی فردی مثل اردشیر زاهدی وزیر امورخارجه ایران در دوران پهلوی گفته که در صورت تجاوز آمریکا به ایران پشت جمهوری اسلامی و دولت آقای احمدی نژاد قرار می گیرد. لذا حتی مخالفان جمهوری اسلامی تحمل دخالت کشورهای بیگانه بخصوص آمریکا، در امور داخلی کشور را ندارند.
    این تهدیدها و تجاوزات دولت آمریکا بر رشد و تحول فضای فکری و ارتباط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی میان ملت ایران و ملت آمریکا شکاف بزرگی ایجاد کرده است. سؤظنی که شما در جمهوری اسلامی احساس میکید متوجه عوامل شماست. وقتی در فردای فاجعه یازده سپتامبر دوهزار و یک، با وجود این که بر عکس دولت آمریکا، دولت ایران تا کنون ملت آمریکا را به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مسقیم مورد تهدید قرار نداده است، با وجود این که هیچ یک از تروریستهایی که در خاک آمریکا مرتکب عملیات تروریستی شدند تا کنون ایرانی نبودند، دولت آمریکا بی دلیل صدهاتن از شهروندان آمریکایی ایرانی تبار را به بدترین شکلی بازداشت کرده و به زندان افکند. نام این را سؤظن نابجا نمیگذارید؟ آیا این ترس پنهانی دولت آمریکا ناشی از جنایاتی که در حق ملت ایران مرتکب شده نیست که ذهنیت دولتمردان آمریکا را میرنجاند؟ غافل از این که ملت ایران بزرگواتر از آن است که در پی انتقام باشد و فقط با صبر و ایستادگی به رفع تهدید و تأمین امنیتش بسنده می کند. آیا تا کنون اندیشده اید که اگر تهدیدی مثل تهدیدی که آمریکا متوجه ایران کرده است، آمریکا را تهدید میکرد چه بلایی به سر آزادیهای شهروندان آمریکایی می آمد؟ امیدورام دولت اوباما بتواند تحولی در سیاست آمریکا بوجود بیاورد ولی فعلا زیاد خوشبین نیستم.
    ه- حکومت ایران غیر مردمی نیست، ولی ۱۰۰% مردمی هم نیست. مثل همه جای دنیا هم طرف دارانی دارد، هم منقتدانی و هم مخالفانی. بنده خود انتقادات زیادی به بسیاری از مسائل در ایران دارم، ولی حکومت ایران را از آن ملت ایران میدانم بخصوص عقیده دارم دولت آقای احمدی انژاد حرکت سازنده ای را آغاز کرده اند که امیدورام ادامه پیدا کند. شما هر صدایی را که می خواهید بزرگ کنید و مردم هم به دولتی که می خواهند رای میدهند و این چنین کشورمان راه خود را انشاالله به سوی سعادت پیش خواهد رفت.
    برایتان آروزی هدایت دارم.

  28. سیاوش گفت :

    بهمن ۹م, ۱۳۸۷ در ۱۳:۳۳

    دوست عزیز، نمی خواهم نه با مطالب شما موافقت کنم و نه مخالفت. فقط یک نکته به چشمم خورد که بهتره خدمتتون عرض کنم.
    فکر می کنم شخصاً قبول داشته باشید که شبکه های خبری مثل بی بی سی از منظر وسعت و شهرت قابل مقایسه با صدا و سیمای ما نیست. این نکته مسلم است که مثلاً در سخنرانی شخصیتی در آمریکا برای ایشان اصلاً مهم نیست که آیا مطالبش را صدا وسیمای ایران ضبط و پخش خواهد کرد یا نه! البته این با دید مثبت به مساله است (به شرطی که از وجود چنین مرکزی خبر داشته باشد) اما قبول بفرمائید در صورت سخنرانی مسئولین مملکت ما، جهت بازتاب بیشتر موضوع بسیار مناسب است که خبرنگار بی بی سی حضور داشته باشد. پس طبیعی است که ما در جهت منافع مشترک، خوشحال شویم بی بی سی و دیگر خبرگزای های بزرگ در ایران دفتر داشته باشند اما عکس این موضوع در آن کشورها صدق نمی کند.
    پس خواهشمندم از این موضوع ، استفاده شخصی در القای مطلب تان نفرمائید…

  29. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۹م, ۱۳۸۷ در ۱۳:۵۴

    آقای سیاوش
    با سلام
    بی بی سی انگلیسی در ایران نماینده دارد و هیچ مشکلی هم برای کار کردن ندارد. اما ضرورتی ندارد بی بی سی فارسی یا سایر شبکه های فارسی زبان در تهران نمایندگی داشته باشند.
    منظورتان از استفاده شخصی از این موضوع مفهوم نیست.
    موفق باشید

  30. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۹م, ۱۳۸۷ در ۱۴:۰۶

    برادر آیدین
    با سلام
    شما را به سبب حس عمیق میهن دوستی ، پایبندی به ارزشهای اسلامی و نگاه هوشمندانه تان به رفتار و مواضع دشمن و همچنین تحلیل روشن از مسائل داخلی و جهانی تحسین می کنم و برایتان آرزوی سلامتی و وفقیت دارم.
    همیشه عزیز و سربلند باشید

  31. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۹م, ۱۳۸۷ در ۱۴:۱۷

    آقا بابک
    با سلام
    از ابراز لطف شما صمیمانه تشکر می کنم.
    خداوند روح شهید سهیل زمانپور را که مظلومانه اما با افتخار به خیل شهدا پیوست و همچنین روح پدرتان را با شهدای صدر اسلام و امام حسین (ع) همنشین کند که انشاء الله چنین نیز هست.
    برای شما در هر جایی از این کره خاکی ، آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.
    همیشه سالم و سربلند باشید.

  32. آیدین گفت :

    بهمن ۹م, ۱۳۸۷ در ۱۴:۲۹

    با سلام

    جناب آقای سعید اشعری گرامی، به گمان بنده حافظ دین خداست و فکر نمی کنم تقیه ، ابزاری باشد که بتوان از آن جهت تأمین منافع و حفظ دین استفاده کرد. استفاده از تقیه به عنوان ابزاری یا فرصتی برای حفظ جان بی گناهان در موقعیتهای خطرناک ، قابل توجیه است. البته بنده نوجوان بودم که امام خمینی (رض) رحلت کردند ولی به خاطر ندارم که ایشان بخصوص در رابطه با دولت آمریکا از ابزار تقیه استفاده کرده باشند. در مورد کیاست در سیاست باشما موافقم. همچنین به نظر بنده نظام جمهوری اسلامی محترم است ولی مقدس نیست چون هرچند در راه رشد و تعالی مادی و معنوی مردم گام برمی دارد ولی جایزالخطاست.
    به نظر بنده ، ایران منافع قابل توجهی در یک رابطه صادقانه و دوستانه با آمریکا دارد، ولی فکر کنم تا امروز این آمریکا بوده که از ایجاد چنین ارتباطی جلوگیری کرده است.
    آقای اوباما گفته که «اگر ایران مشت خود را باز کند ما به سوی او دست دوستی دراز می کنیم»، در صورتی که بنده مصاحبه آقای احمدی نژاد با شبکه آمریکایی سی ان ان را دیدم که ایشان نه دست بلکه آغوش دوستی به سوی ملت و دولت آمریکا در چارچوب یک رابطه صادقانه و عادلانه باز کرد. مثلا از حفظ منافع گفتید، اگر دست دوستی آقای اوباما به سوی ایران است ، بنده توجیهی بر تحریم ها نمی بینم . بسیاری از شرکتهای آمریکایی بدون این که تقیه ای لازم باشد، مایلند در بازار ایران سرمایه گذاری کنند، و این اعتماد آنها را نشان می دهد و آغوش ایران هم که باز است ولی دولت آمریکا جلوی آنها را می گیرد.
    سلامت و پیروز باشید.

  33. آیدین گفت :

    بهمن ۹م, ۱۳۸۷ در ۱۷:۱۴

    با سلام و خسته نباشید،

    برادر گرامی آقای جوانفکر عزیز،

    از ابراز لطف شما و باز هم از این که این امکان اظهار نظراتم را در وبلاگتان دادید بسیار سپاسگذارم. فکر کنم حرف دل بنده حرف دل بسیاری از هم وطنانمان باشد. امیدوارم برخی از بلاگرهایی که گروه فارسی دیجیتال باهاشون تماس میگیرد ببینند که جوابی در توجیه سیاستهای خصمانه دولت آمریکا در قبال ایران ندارد، و نسبت به اهداف واقعی این گروه هوشیار باشند. تا امروز آمریکا دشمن نادانی برای ایران بوده، امیدوارم دولت آقای اوباما اگر می خواهد دشمن ایران باشد دشمنی دانا باشد و این دشمنی را فقط در دل نگاه دارد و باعث ضرر و زیان جهانیان نشود و اگر می خواهد دوست ایران باشد دوستی دانا باشد و در دام لابیها و گروه های قدرتمدار نیافتد و با تکیه بر محبوبیتی که در حال حاظر دارد در راه منافع ملت آمریکا در رابطه ای دوستانه با مردم جهان گام بردارد.

    برای شما، آقای احمدی نژاد و سایر همکارانتان در دولت نهم آرزوی پیروزی و سر بلندی دارم.

  34. بابک گفت :

    بهمن ۹م, ۱۳۸۷ در ۲۱:۵۲

    با سلام

    با توجه به شرایط موجود در ایران ،به نظر من زندگی‌ و رفاه در ایران به نسبت کشور‌های توسعه یافته بیشتر و زیبا تر هست .

    از عزیزان در آمریکا تقاضا دارم که به دنبال خوب و بد ایران نباشند ،دوران استعمار به سر رسیده و انسان انگلو ساکسو نی‌ که نگاه سادیسمانه به انسانها داره فقط باید به دنبال زندگی‌ بدون هدف و ماشینی خود باشد ، حق تصمیم گیری یا اظهار نظر در مورد انسان خدا محور ایرانی‌ ندارد .همه ما میدینیم که خود شما آمریکیها از تصدق سر ملکه دارید اونجا زندگی‌ میکنید ،شما پست سر تاسمانیها رو کندید تا به این حکومت به اصطلاح دموکراسیرو درست کنید ،ولی‌ ما این حکومتو ۷۰۰۰ ساله پیش بنیاد کردیم . شما اگه اهل مذاکره بودید خونه جوانان ایرانی‌ رو به زمین نمریختید ،نه اوباما نه بوش نه ریگان و… تا زمانی‌ که مستقیم از این ملت و امت شهید پرور عذر خواهی‌ نکنید اجازه ندارید قدم به سرزمین مقدس ایران اسلامی بذارید . از شما هم تقاضا دارم آقای جونفکر این خیال خامو که بشود با این انسانهای بی‌ هویت وارد مذاکره شد از سر این ملت و بزرگان دین و انقلاب بزداین .

    اجرکم اندا ال…

  35. فرشید گفت :

    بهمن ۱۰م, ۱۳۸۷ در ۰۲:۵۸

    سلام
    مایلم عقاید شخصی ام را درباره اوباما در این وبلاگ منشر کنم:
    ۱ – اوباما و بوش: جز در رنگ پوست تفاوت دیگری با هم ندارند.
    ۲ – ایشان، جز در رنگ پوست از همه نظر با یکدیگر متشابهند خصوصا در سیاهی رو، دل و خو.
    ۳ – اوباما یا بوش و یا هر فرد دیگری که بر مسند ریاست جمهوری آمریکا تکیه بزند از آن جا که قطعا خوی استکباری جزو لاینفک خصوصیات فردی اش خواهد بود فقط باید پوزه او را در رفتار و در گفتار در جمع مردم و خبرنگاران و در مجامع بین الملل به خاک مالید، درست همان گونه که جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد به خاک می مالد…

  36. سعید اشعری گفت :

    بهمن ۱۰م, ۱۳۸۷ در ۱۷:۰۷

    به نام خدا
    با سلام واحترام مجدد به جناب اقای جوان فکر وفرزند پاک این مرز وبوم آیدین خان عزیز . بنده نویسنده نیستم تا بتوانم با جملات زیبا نقطه نظراتم را بنویسم لیکن علاقه مند بودم تا در حد وسعم این مسیر انتخابی شما عزیزان را روشن وشفاف نمایم در هر صورت اگر به مقصود نرسیده ام عذر مرا بپذیرید .
    شما عزیزان و بنده حقیر شیعه امام علی علیه اسلام هستیم و میدانیم واعتقاد داریم با ظهور امام زمان جهان شاهد عدالت ورستگاری خواهد بود .ولی تا قبل از ظهور- جهان به صورت یک شرکت سهامی اداره میشود که سهامدارانش کشورهای عضو سازمان ملل متحد هستند و هیات مدیره این شرکت جهانی عبارتند از کشورهای دارای حق وتو که به دو گروه عمده تقسیم شده اند ودر حال یار گیری هستند برای انتخاب مدیر عامل این شرکت جهانی . در میان این همه اعضا کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران هست که دارای رای مستقل بوده ودر منطقه ای قرار گرفته که دارای بیشترین ذخیره انرژی مورد نیاز جهان است این یک رای به هر طرف گرایش پیدا کند آن گروه مدیر عامل را انتخاب خواهد کرد. حال با توجه به بحران بزرگی که پیش آمده و دنیا را در شرف تحولات بزرگ سیاسی واقتصادی و حتی چه بسا جغرافیای سیاسی قرار داده است .ایران عزیز چه نقشی را میتواند بازی کند تا ضمن حفظ استقلال خود تاثیر خود در مد یریت جهان را نیز داشته باشد . التماس دعا -سعید اشعری

  37. بابک گفت :

    بهمن ۱۲م, ۱۳۸۷ در ۰۱:۵۵

    با سلام
    خوشحالم که بلاخره دولت ترکیه بعد از سالها متوجه اشتباهات خود شد و به جرگه مخالفان رژیم صهیونیستی پیوست .
    اثر نابودی این متجاوزان هویدا شده است.

  38. بابک گفت :

    بهمن ۱۲م, ۱۳۸۷ در ۰۳:۱۰

    اوباما در چند قسمت از سخنانش به رهبری آمریکا در جهان برای برقراری صلح اشاره کرد، البته بوش هم همین ادعا را می‌کرد و اتفاقاً در جهت آن اقدام نیز نمود اما جز کشتار برای مردم جهان و هزینه‌های سنگین برای مردم کشورش چیز دیگری به ارمغان نیاورد. ای کاش رئیس‌جمهورهای آمریکا صلح را معنا می‌کردند تا بدانیم صلح در مرام آن‌ها به چه معناست تاکنون صلح تنها پوششی ظاهری بر اهداف سلطه‌جویانه آن‌ها بوده است که به اسم صلح و دموکراسی منابع کشورها را غارت کرده و سلطه خود را بر آنان گسترش داده‌اند. اوباما اگر با دقت مسائل بین‌الملل را بررسی کند خواهد دانست که رهبری آمریکا بر جهان نه تنها دوباره آغاز نشده است بلکه سال‌هاست که پایان یافته و با وجود مشکلات داخلی آمریکایی‌ها و قدرت‌یافتن مخالفان آمریکا بعید به نظر می‌رسد تا سال‌ها بتواند به وضعیت سابق بازگردد.همه این مسائل جدا از نفرت عمومی مردم جهان از آمریکا می‌باشد که دیگر هرگز با اداره شدن جهان با افکار آمریکایی و صهیونیستی موافقت نخواهد کرد.
    وی شرط دست‌دادن با برخی کشورهای مخالف را سست‌ کردن و باز کردن مشت‌های آن کشورها اعلام کرد. منظور اوباما کاملاً روشن است. مشت نماد مقاومت است، منظور اوباما این است که شما از اصول خود کوتاه بیایید(مثلاً حق خودتان در غنی‌سازی انرژی صلح‌امیز هسته‌ای را نادیده بگیرید) یا دیگر علیه ما با مشت‌های گره کرده شعار ندهید تا ما با شما دوست باشیم. آن‌ها که چون کره‌شمالی مشت‌هایشان را باز کردند و حتی نیروگاه تولید سوخت هسته‌ایشان را تخریب کردند چه سودی از دوستی با شما بردند؟ هدف نهایی آمریکا از بین بردن روح مقاومت و ایستادگی در میان مسلمانان است چه آن‌که در ابتدای سخنانش در این قسمت از مسلمانان یاد کرد. کارشناسان اقتصادی با ناباوری وعده‌های اوباما را می‌شنوند و تحقق آن‌ها را بسیار دور می‌بینند.

  39. وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ آمریکا - گروه فرارسی دیجیتال گفت :

    بهمن ۱۲م, ۱۳۸۷ در ۰۳:۱۷

    جناب آیدین،
    با سلام،

    با اینکه برخی از نکته های شما تکرار نظرات آقای جوانفکر بود، اما در مطلبتان به چند نکتۀ به جا اشاره کردید که ما نیز با آنها موافقیم. علتی که تا کنون از گروه ما پاسخ دریافت نکرده اید بیشتر به علت کمبود وقت و تکرار پرسش هایی بود که ما قبلا در همین ستون به آنها پاسخ داده بودیم. نکتۀ اصلی ما در این ستون این است که ایالات متحده نمی تواند همزمان دو رئیس جمهور داشته باشد. رئیس جمهور منتخب معمولا پیش از آغاز کارش دربارۀ سیاست های خارجی در حال اجرا اظهار نظر نمی کند. اینکار از آشفتگی در ارائه سیاست های آمریکا که می تواند منجر به سؤ تفاهم شود جلوگیری می کند و همچنین مواضع هر رئیس جمهور را پیرامون مسائل مختلف از دیگری تفکیک می کند. آقای جوانفکر اصرار بر وانمود کردن این دارند که «عوامل پشت پرده» در آمریکا وجود دارند و ما هم میگوییم که این چنین نیست. نکته ما این است که نزدیک به دو میلیون نفری که در روز مراسم تحلیف در واشنگتن گرد هم آمدند عامل واقعی تغییرات در آمریکا هستند، نه آن «عوامل پشت پرده» خیالی که آقای جوانفکر بدون ارائه مدرک در بودن آن اصرار دارند.

    با احترام،
    گروه فرارسی دیجیتال
    وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ آمریکا

  40. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۱۲م, ۱۳۸۷ در ۰۹:۵۶

    با سلام
    البته از شما انتظاری نیست که به شعور ملتها احترام بگذارید. خودتان را به جهالت زده اید و دوست دارید دیگران نیز خود را به ساده لوحی بزنند.

  41. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۱۲م, ۱۳۸۷ در ۱۰:۰۴

    آقا بابک
    با سلام
    با نظرات شما موافقم و خوشحالم که با روشن بینی به این مساله توجه کرده اید.
    موفق باشید

  42. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۱۲م, ۱۳۸۷ در ۱۰:۱۰

    آقای اشعری
    با سلام
    مخاطبان محترم می توانند در صورت تمایل به سووال آقای اشعری پاسخ دهند. نظر شما به در معرض قضاوت دیگران قرار خواهد گرفت.
    موفق باشید.

  43. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۱۲م, ۱۳۸۷ در ۱۰:۱۹

    آقای آیدین
    با سلام
    از شما به سبب تماسهایتان با وبلاگ و اظهار نظرهای صادقانه و در عین حال اندیشمندانه تان سپاسگزارم.
    موفق باشید

  44. آیدین گفت :

    بهمن ۱۲م, ۱۳۸۷ در ۱۵:۴۶

    بسمه تعالی
    خانم یا آقای وزارت امور خارجه آمریکا، گروه فرارسی دیجیتال
    مسئله ای که بنده را نسبت به اظهارات شما بد بین می کند، این است که امروز آمریکا دو رئیس جمهور ندارد، آقای اوباما به کرسی ریاست جمهوری تکیه زده و رسما ایشان زمام امور را در دست دارند. ولی تضاد بسیاری در گفته ها و اعمال ایشان وجود دارد، که به فرض حسن نیّت آقای اوباما، فقط با تأثیر و نفوذ گروه های پشت پرده و لابیهای های قدرتمدار قابل توجیه است، نفوذی که حتی بسیاری از صاحب نظران در داخل آمریکا به آن معترفند.
    به عنوان مثال
    الف- تکرار می کنم که آقای اوباما با جهان اسلام لفظا ابراز دوستی می کنند، ولی دولت آمریکا هنوز جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و جنوب لبنان را رسما محکوم نکرده است و همکاری نظامی و تسلیحاتی خود را با این رژیم بی مسؤلییت و خونخوار به صورت جدی مورد تجدید نظر قرار نداده است.
    ب- شما می دانید که جمهوری اسلامی ایران نتنها هیچگونه مانعی بر سر راه دوستی و ارتباط ملتهای ایران و آمریکا قرار نداده است، بلکه آن ارتباط را تشویق می کند. رئیس جمهور ایران آقای دکتر احمدی نژاد، حتی در دوران آقای بوش، بارها از مردم آمریکا دعوت کرده که به ایران سفر کنند، از جوامع دانشجویی آمریکا دعوت کرده که با دانشگاهای ایران ارتباط داشته باشند و هیچگونه تحریم و موانعی را بر سر راه شرکتهای آمریکایی غیر دولتی، که مایلند با ایران رابطۀ بازرگانی داشته باشند و در بازار ایران سرمایه گزاری کنند قرار نداد است بلکه برعکس آنها را در این راه تشویق می کند. در صورتی که فعلا دولت آقای اوباما اشاره ای به برداشتن تحریم ها و موانعی که نه تنها به ضرر ملت ایران بلکه بسیاری از شرکتهای آمریکایی که مایلند در بازار ایران سرمایه گزاری کنند می باشد را، نکرده است.
    ج- به گفته آقای رابرت گیبز سخنگویی آقای اوباما، با این که دولت اوباما مایل به ارتباط بدون شرط با ایران است، ولی همه گزینه ها منجمله گزینه تجاوز نظامی را در دستور کار خود دارد. خواهشمندم درک کنید که دراز کردن “این نوع دست دوستی” محترامانه نیست و جوابی جز مشتی آهنین را طلب نمی کند.
    با این حال با توجه به اینکه سیاستهای مخرب دولت آمریکا باعث فروپاشی اقتصاد آمریکا و هم پیمانان شان شده و سفرۀ شهروندان آمریکایی هر روز خالی و خالیتر می شود، خوشحالم که میبینم که دولت آقای احمدی نژاد، به حرمت ملت آمریکا و با محترم شناختن منافع آن، حساب ملت و دولت آمریکا را جدا کرده، با خویشتن داری آغوش دوستی را همچنان باز نگاه داشت و به دولت آقای اوباما جهت تجدید نظر وقت داده است.
    همچنان برای شما آرزوی هدایت و امید سعادت دارم.

  45. آیدین گفت :

    بهمن ۱۲م, ۱۳۸۷ در ۱۶:۴۷

    با سلام
    دوست و برادر گرامی جناب آقای اشعری،
    به نظر بنده دنیا به صورت یک شرکت سهامی اداره نمی شود.
    اگر از دیدگاه شیعی به آن نگاه کنیم آقا امام زمان همچنان ادارۀ امور را در دست دارند. مدیرت نا صالح قدرتهای دارای حق وتو صرفا جنبه ظاهری دارد، بخشی از عواملی هستند که جهت امتحان تقوی و اخلاص مؤمنین در تمامی ادیان تنظیم شده، که با توکل به خداوند و صبر و ایستادگی از موانع عبور کنند و در راه احیاء عدالت با جان و مال خود جهاد کنند. و آن دسته از مومنیین که دچار نخسان و لغزش می شوند و خدا را از یاد می برند توسط همین عوامل دچار مشکل و عذاب می شوند که البته این عذاب موجب بیداری برخی از آنها می شود. به نظر بنده این روند تا ظهور آقا امام زمان ادامه خواهد داشت. هنگام ظهور ایشان این روند به پایان می رسد و حقیقت آشکار می شود.
    اگر از دیدگاه شما به ادارۀ جهان نگاه کنیم، بازهم نظر بنده با شما متفاوت است. وقتی به دلیل مدیرت نادرست شرکت سهامی با ضرر و زیان روبروست و در حال ورشکستگی است،
    اولا در نظام مدیریت شرکتها، سهام داران با هیأت مدیره شوخی نمی کنند و بصورت بنیادی هیأت مدیره را برکنار می کنند، در صورتی که در نظام کنونی جامعه جهانی سهامداران چنین اختیاری را ندارند،
    ثانیا، قبل از مرحله یارگیری جهت انتصاب یک هیأت مدیرۀ جدید، مرحله مهمتری هست و آن این است که سهامداران مشکلات و ضعفهای مدیریت نادرست که موجب ضرر و زیان شده را، مورد بررسی قرار دهند و معیارهای یک مدیریت صالحتر را تعریف کنند و چهارچوب یک سیاست سازنده و سودمند برای همۀ سهامداران و حتی المقدور در دراز مدت را برنامه ریزی کنند. پس از آن سهامداران مدیرانی کارآمد جهت اجرای این سیاست جدید انتخاب می کنند. ولی در مدیریت جهانی بنده چنین چالشی را که بر مبنای مدیریت شرکتهای سهامی میباشد را مشاهده نمی کنم. و برخی از اعضاء عمدۀ هیأت مدیره، مثل دولت ایالات متحدۀ آمریکا، از ارائۀ یک بیلان کاری درست (که امری الزامی است)، به سهامداران که ملت آمریکا و جامعه جهانی می باشد، رویگردان است و علل اصلی ضرر و زیان را پنهان می کند.
    در این شرایط هیچ شرکتی قابل اداره نیست.
    در پایان به نظر بنده جمهوری اسلامی ایران حتی بدون داشتن حق وتو مدیرت خود در منطقه را مستقلا اعمال می کند، و اگر چننین نبود ملت ما به سرنوشت، عراق، افغانستان، عربستان سعودی و بسیاری از کشورهای دیگر دچار میشد.
    سلامت و پیروز باشید.

  46. محمدامین گفت :

    بهمن ۱۲م, ۱۳۸۷ در ۲۲:۲۲

    جناب اقای جوانفکر…منظورتون رو از بودن ازادی اطلاعاتی و عدالت و توسعه و پیشرفت و بهمان و بهمان نمی فهمم…این حرفارو برای کی میزنید؟ من به عنوان یه جوانی که بعد از انقلاب به دنیا اومده دارم می بینم و می دونم که اینطور نیست…خود جنابعالی هم که از همه بهتر می دونید چه خفقان و بدبختی این کشور رو گرفته…
    برای من منتشر شدن یا نشدن این کامنت مهم نیست…اما تو رو به خدا – اگر خدا رو قبول دارید – تو رو به محمد – اگر پیامبر رو قبول دارید – ملت رو احمق فرض نکنید.

  47. آیدین گفت :

    بهمن ۱۳م, ۱۳۸۷ در ۰۰:۰۱

    بسمه تعالی

    با سلام و خسته نباشید،

    جناب آقای جوانفکر،

    پیشاپیش فرارسیدن سیومین سالروز پیروزی انقلاب را به شما برادربزرگوار، همکارانتان و همۀ خوانندگان محترم وبلاگتان تبریک می گویم.

    همیشه شاداب و سربلند باشید

  48. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۱۳م, ۱۳۸۷ در ۱۶:۲۴

    آقای آیدین عزیز
    با سلام متقابل
    انقلاب اسلامی متعلق به ملت ایران است و بنده هم به عنوان یک خادم ناچیز و کوچک ، ایام مربوط به سی امین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی را به همه مردم عزیز و از جمله شما برادر گرامی که به جبر روزگار در غربت زندگی می کنید ، اما از دل و جان با مردم ایران همراه و همساز هستید ، تبریک و تهنیت عرض می کنم.
    موفق باشید

  49. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۱۳م, ۱۳۸۷ در ۱۶:۳۵

    اقا محمد امین
    با سلام
    چه نام زیبایی . همان صفتی که سبب شد مردم پیام حق را از رسول خدا بپذیرند. محمد آقا اصراری ندارم که نظرات بنده را باور کنی و اگر خواندن آنها اینقدر عذابت می دهد ، توصیه می کنم که به وبلاگ مراجعه نکنی .
    اما باور کن که در کشور ما خفقان و بدبختی ، آنگونه که در ذهن شما شکل گرفته است وجود ندارد. مشکلات و نارسایی هایی وجود دارد که با کمک یکدیگر باید برطرف کنیم. یکی از بهترین کشورهای دنیا همین ایران عزیز خودمان است. من در خارج از کشور هم زندگی کرده ام و این حرف را صادقانه عرض می کنم. به هر حال شما جوان هستید و چشم انداز پیش روی شما تیره و تار نیست.
    موفق باشید

  50. سعید اشعری گفت :

    بهمن ۱۵م, ۱۳۸۷ در ۰۱:۴۵

    بسمه تعالی
    با سلا م به همه خوانندگان وبلاگ برادر بزرگوار جناب اقای جوانفکر . بنده نیز سی امین سالگرد تولد انقلاب اسلامی را به شما تبریک وتهنیت میگویم .
    بنده انقلاب عزیزمان را همچون فرزندی میبینم که به سن سی سالگی رسیده و این جوان سی ساله اکنون دارای مزیت های زیر میباشد .
    ۱ – جوان است ومستقل
    ۲ – زندگی کردن در بحرانهای بزرگ وکوچک را میداند
    ۳ – استقلال مالی – سیاسی -اجتمائی و فرهنگی دارد
    ۴ – سریع تحت تاثیر قرار نمیگیرد
    ۵ – قدرت تفکر وانتخاب صحیح دارد
    ۶ – آموخته است فرزندان خود را چگونه بزرگ کند
    ۷ – نیاز های خود را میشناسد
    ۸ -و …….
    التماس دعا -اشعری

  51. وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ آمریکا - گروه فرارسی دیجیتال گفت :

    بهمن ۱۶م, ۱۳۸۷ در ۰۱:۵۳

    با سلام،
    آغاز یک دولت تازه در آمریکا حقایق را دربارۀ دولت ایران عوض نمی کند. رفتار حاکمیت ایران به صلح و رفاه اقتصادی در منطقه کمک نمی کند: حمایت آنها از سازمان های تروریستی؛ تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای که به طور بالقوه می تواند به یک مسابقۀ تسلیحاتی در منطقه بیانجامد و این چیزی است که برای همۀ کشور ها امنیت کمتری تأمین می کند؛ و سخنان آنها دربارۀ نابودی اسراییل – هیچیکدام از اینها عامل کمک کننده ای نبوده است. با وجود این، دولت اوباما آمادگی ایالات متحده برای گفتگو با ایران را مهم می داند، تا به طور روشن بگوییم که اختلافات ما در کجا هستند، ولی همچنین بیان کنیم که راههای بالقوۀ پیشرفت از کجا می گذرند. یک فرصت آشکار پیش روی دولت ایران است تا تمایل خود را برای یک تعامل موثر با جامعۀ جهانی نشان دهد. همانطور که رئیس جمهور در مجلس تحلیف شان گفتند « به آن گروه از رهبران که در سراسر جهان می کوشند بذر ستیز بپاشند، یا همۀ مفاسد جامعۀ خود را به غرب نسبت دهند می گوییم، بدانید که مردم شما در ارتباط با آنچه که می توانید بسازید نسبت به شما به داوری خواهند نشست نه آنچه که نابود می کنید. به آنهایی که با توسل به فساد و فریبکاری و خاموش کردن دگر اندیشان به قدرت می چسبند می گوییم، بدانید که شما در راه غلط تاریخ گام می زنید.»

  52. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۱۶م, ۱۳۸۷ در ۱۶:۵۰

    مخاطبان محترم
    با سلام
    گروه فرارسی دیجیتال وابسته به سازمانهای اطلاعاتی و سیاسی آمریکاست و طبق گزارشی که رادیو آمریکا پخش کرد ، این گروه از طریق تماس با وبلاگها و سایتهای ایرانی سرگرم انجام یک ماموریت اداری است و قصد دارد تا دیدگاههای دولت آمریکا را از این طریق ، در جامعه و در محافل مختلف ایرانی تبلیغ و القاء کند. هر کس مایل باشد می تواند به مطالب جهت دار آنها پاسخ دهد.
    موفق باشید

  53. بابک گفت :

    بهمن ۱۷م, ۱۳۸۷ در ۰۰:۰۲

    خانم یا آقای وزارت امور خارجه آمریکا، گروه فرارسی دیجیتال
    سلام
    ۱- چطور می‌خواهید شمارو ببخشند با خون‌هایی‌ که تو جنگ ۸ ساله با صدام ریختید
    ۲- آن مدل شجاعتی که به به آان افسر دادی که در کامل بی‌ رحمی مسافران مارو شهید کرد .
    ۳-با چه اجازهی وارد سرزمین ما شدید (طبس ) .
    ۴-تحریم‌های که بی‌ دلیل انجام دادید و پیشرفت رو برای ما کند کردید .
    ۵- کودتای ۴۲
    ۶-تقویت منافقین
    ۷-بی‌ ثبات کردن منطقه به مدت ۳۰ سال
    ۸-پشتیبانی‌ از رژیم صهیونیصتی و کشتار مردم بی‌گناه فلیستین
    آخه تورو به اون مسیحی‌ شاید میپرستید یه نکته مثبت برای ما مردم نشون بدید
    بی‌ بندو باری یا شلوار جین شما ره آورد این ارتباط خواهد بود
    ترجیح میدیم اینا نباشه و دور از این فرهنگ بی‌ هویت شما باشیم ،این شما هستید که دارید التماس می‌کنید
    ما بدون شما هم زندگی‌ میکنیم ، اگر دولت ایران زمانی‌ به این ارتباط تن در بدهد ،به خونه جوانانش خیانت
    کرده ،شما این آزادی رو برای خودتون نگاه دارید اگه خوب هست ،چون شما چیزای خوب رو برا کسی‌ نمیخواهید .
    با تشکر

  54. آیدین گفت :

    بهمن ۱۷م, ۱۳۸۷ در ۰۱:۰۲

    بسمه تعالی

    خانم یا آقای وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ آمریکا – گروه فرارسی دیجیتال

    چند روز است که هر وقت فرصتی پیدا می کنم به سایت آقای جوانفکر سری میزنم تا ببینم با توجه به سؤالات گفته شده، شما پاسخی ارائه می کنید. متأسفانه شما مثل یک ماشین به تکرار شعارهای خود ادامه می دهید. تبادل نظر با شما امکان پذیر نیست.

    خوشبختانه دولت ایران دولتی مستقل است و حقایقش با عوض شدن دولت در آمریکا عوض نمی شود.
    ولی حقایقی که شما به آن اشاره می کنید به راستی چیست؟
    بر کسی پنهان نیست که بالغ بر شصت سال است که سیاستهای دولت آمریکا خاورمیانه را به خاک و خون کشیده و صلح و آرامش رفاه مادی و معنوی مردم منطقه را به خطر انداخته است. بر کسی مخفی نیست که تنها سودجویان این وضعیت صنایع نظامی و تسلیحاتی در آمریکا هستند.
    چرا اشاره نمی کنید که سازمانهای ترورستی که ایران حمایت میکند چه کسانی هستند؟ منظورتان حزب الله لبنان و حماس است؟ هر دوی این دوگروه محبوب و منتخب مردم هستند. نمایندگانشان در انتخابات آزاد انتخاب میشوند. هر دوی این دو گروه در سرزمین خود در برابر تجاوز اشغالگر از خود دفاع می کنند. حال ببینیم دولت آمریکا از چه دولتهای “دموکراتیکی” پشتیبانی می کند: رژیم صدام حسین آن هم درست وفتی که مشغول تجاوز به ایران و کشتار مردم عراق بود، رژیم صهیونیستی که هر دو سال یک جنایت جنگی انجام می دهد، رژیم حاکم در مصر و عربستان سعودی، … همه آنها منفور مردم خود بودند و هستند. با توجه به این سابقۀ دولت شما، مفتخر و خوشحالم که میبینم که جمهوری اسلامی مورد حمایت دولت آمریکا نیست.
    به برنامۀ صلح آمیز هسته ای ایران اشاره می کنید که جهت تأمین نیاز انرژی و پیشرفت علمی کشور است و تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی می باشد. در صورتی که دولت آمریکا با رژیم صهیونیستی، پاکستان و هند که هر سه در منطقه دارای بمب اتمی هستند، همکاری اتمی دارد.
    چطور وقتی فلسطین نابود شد کسی دلسوزی نکرد؟ آقای احمدی نژاد و دولت ایران فقط خواستار یک رفراندم آزاد در سرزمینهای اشغالی هستند. آیا این یک گزینۀ دموکراتیک نیست؟ ضمنا به سؤال بنده مبنی بر این که چرا دولت آقای اوباما جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را محکوم نکرده پاسخی ندادید.
    این دولت آمریکاست که باید جهت تعامل با جمهوری اسلامی ایران سیاستهای خود را عوض کند. این شمایید که از سیاستهای غلط خود شکست خورده اید. در سالهای اخیر بر کشتی قدرت خود بادبانهای زر و زور برافراشتید و در آن باد غرور و سرکشی دمیدید، تا در طوفان خشم الهی و گرداب خاورمیانه گرفتار شدید. اگر کمی با اصول کشتی رانی آشنا باشید می فهمید که تنها راه نجات شما در این است که فورا بادبانهای زر و زور را برچینید، سازوبرگ جنگی و بارهای سنگین خود را به دریا بریزید و بار خود را سبک کنید و متحد و یکپارچه به سوی ساحل نجات پارو بزنید. در غیر این صورت هرکسی به سوی شما دست یاری و تعامل دراز کند طبیعی است که با شما غرق خواهد شد.

    با توجه اظهارات جدید شما امیدم به هدایت شما کمرنگ شد.

    برای دولت نهم منجمله آقای جوانفکر آرزوی سربلندی و پیروزی دارم

  55. بابک گفت :

    بهمن ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۰۵:۳۴

    ایهود اولمرت در ملاقات با مردم عسقلان به مطلب عجیبی اشاره کرده است. او گفته وقتی متوجه شده رایس می خواهد به قطعنامه شورای امنیت رای موافق بدهد، به دفترش گفته است بوش را برای من پیدا کنید!
    به اولمرت می گویند بوش در فیلادلفیا مشغول سخنرانی است و اولمرت میگوید، از نظر من اهمیتی ندارد، من باید با او حرف بزنم.اولمرت به بوش می گوید شما نباید با قطعنامه شورای امنیت موافقت کنید. بوش هم در همان دقایق آخر پیش از رای گیری به رایس زنگ می زند و رایس که خود پیگیر قطعنامه بوده، با شرمندگی به قطعنامه رای ممتنع می دهد.
    بلا فاصله سخنگویان کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا سخنان اولمرت را تکذیب کردند. حتی در تکذیبیه شان گفتند سخن اولمرت صد در صد دروغ است! این پرسش مطرح است که چرا به تعبیر سخنگویان کاخ سفید و وزارت خارجه امریکا،اولمرت چنین دروغی را گفته و یا به تعبیر درستتر،راستی را که نباید در مجامع عمومی بر زبان بیاورد، بیان کرده است؟
    در کنار دلایل متعددی که در باره روابط امریکا و اسراییل و جایگاه اسراییل در سیاست های امریکا مطرح است،این دلیل می تواند فابل طرح باشد که برغم حجم گسترده کشتارددمنشانه افراد بیگناه ، نخریب اهداف غیرنظامی و بحران انسانی که اسراییل در مقابل چشمان حیرت زده مردم دنیا ایجاد کرده، در غزه ارتش و دولت اسراییل با مشکل جدی مواجه شده است و اولمرت به رغم این مانور بظاهر قدرت ،در پارادوکس ضعف و حقارت گرفتار شده است .اونیاز دارد که از خود یک رییس دولت قدرتمند نشان بدهد، تا حدی که بوش رییس جمهور امریکا امریه بر اوست!
    روزنامه های اسراییل این موضوع را به خبر اول خود تبدیل کرده اند و از تقابل تبلیغاتی و سیاسی آمریکا و اسراییل سخن گفته اند. باید دید حال که اولمرت این گونه آمریکا ، بوش و رایس را تحقیر کرده است، حقیقت ماجرا چیست؟ غیر از این است که اولمرت و سیاستهای جنگی اسراییل توسط خون کودکان مظلوم فلسطین و مقاومت شهروندان بیگناه غزه تحقیر شده واو برای برون رفت
    از بحران بدنبال قدرتنمایی کاذب این چنینی برآمده

  56. بابک گفت :

    بهمن ۱۹م, ۱۳۸۷ در ۰۱:۱۶

    -
    سلام

    آقای جوانفکر اینقدر از صحبت های آقای لاریجانی ،که با عظمت و اقتدار از حق مسلم مردم ایران و مسلمانان دفاع کرد که نمیتنم احساسمو بگم ،مطالب آقای لاریجانی رو کپی کردم تاوزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ آمریکا بخونن .

    باز از اهداف و عملکرد شما سپاسگزارم

    امریکا با کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، دولت ملی مصدق را سرنگون و دیکتاتوری پهلوی را در ایران مجدداً مستقر نمود، نتیجه این دخالت عقب نگه داشتن ایران و سلطه بر منابع انرژی ایران و خفقان چند دهه و شکنجه بسیاری از مبارزین و به شهادت رساندن تعداد زیادی از مردم ایران بود.
    ۲- امریکا در سال ۱۳۵۷، با اعزام تیمی همراه ژنرال «هایزر» قصد کودتای دیگری داشت که با روشن‌بینی امام خمینی (ره)، این شگرد خنثی شد.
    ۳- امریکا پس از انقلاب اسلامی از طریق سفارت خود در تهران در حرکت‌های تجزیه‌طلبی و ترور شخصیت‌های انقلاب طراحی و هدایت عملیاتی می نمود و اسناد آن موجود است.
    ۴- امریکا صدام را تحریک به حمله به ایران نمود و در طول جنگ ۸ ساله همه گونه کمک نظامی از وی نمود.
    ۵- امریکا اموال ایران را در بدو پیروزی انقلاب مصادره کرد.
    ۶- امریکا قرارداد اتمی با ایران را در بدو پیروزی انقلاب لغو نمود. و یا حتی تعهدات خود را در تحویل سوخت راکتور اتمی تهران را نیز انجام نداد.
    ۷- به بهانه مبارزه با تروریسم و سلاح کشتار جمعی در عراق پس از ۱۱ سپتامبر افغانستان و عراق را اشغال نمود که هم برای مردم این دو منطقه دردسر ایجاد کرد و هم برای نظامیان امریکا.
    ۸- جنگ ۳۳ روزه اسرائیل علیه لبنان با طراحی و کمک امریکا صورت پذیرفت با تصور اینکه ریشه مقاومت حزب‌الله را بکنند، اما این امر توهمی بیش نبود و دفاع شجاعانه حزب‌الله لبنان شکست جدی اسرائیل را متبلور نمود.
    ۹- جنگ ناجوانمردانه ۲۲ روزه اسرائیل علیه مردم شریف غزه با همکاری همه جانبه امریکا همراه بود که یک فاجعه انسانی وسیع حادث شد، اما با همه ادعاهای طرفداری از حقوق بشر در این زمینه سخنی از امریکا شنیده نشد.
    ۱۰- درمسأله هسته‌ای ایران، آمریکا عاملی دردسر ساز و مانع اصلی حل مسأله به طریق دیپلماتیک بود.
    و بسیاری از مسائل دیگر.
    لاریجانی اظهار داشت: حال توقع دارید با تغییر ادبیات و ژست مصاحبه‌ای این آلام رفع گردد؟ یا نیازمند پذیرش اشتباهات و یک تغییر استراتژیک است؟ علت اینکه این اشتباهات فاحش به یک فاجعه فراگیرمنطقه علیه کشورهای ماجراجو بدل نگردید، حکمت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود که با تدبیر شرایط را کنترل و به سوی آرامش سوق دادند.

RSS نظرات این نوشته · آدرس دنبالک

ارسال نظر