سازمان تربیت بدنی به اختلاف خود با صدا و سیما خاتمه دهد

اگر بخواهیم رابطه خود را باآحاد جامعه و انسانهایی که در محیط پیرامونی ما زندگی می کنند، به یک رابطه مثبت ، سازنده و موثر تبدیل کنیم ، راه درستی وجود دارد که با در پیش گرفتن آن ، بهترین مناسبات میان ما با دیگران برقرار خواهد شد.

امام علی (ع) می فرماید: من اصلح فیما ببنه و بین الله ، اصلح الله فیما بینه و بین الناس :

هر کس رابطه خود را با خدا اصلاح کند، خدا رابطه او را با مردم اصلاح خواهد کرد.

این وعده حقی است که بارها و به تجربه درستی آن به اثبات رسیده است. تامل در زندگی انسانهای فاضل و برجسته به روشنی، از عینیت یافتن همین حدیث منسوب به امام علی (ع) حکایت می کند. ارتباط عمیق روحی و معنوی مردم با امام خمینی(رض) یا رابطه قلبی و عاطفی آحاد مردم با رهبر فرزانه انقلاب ، تجلی عینی و ملموس همین روایت مستند است.

از سوی دیگر شایسته توجه است که اصلاح رابطه هر فرد با خداوند متعال ، مستلزم برخی ویژگی ها ، باورها و رفتار خاص است که از آن جمله می توان به اهمیت و ضرورت نهادینه سازی روحیه حق طلبی و حق گرایی اشاره کرد. در واقع ، گرایش به جانبداری و حمایت از حقیقت، در وجود و سرشت تک تک انسانها به ودیعه سپرده شده است و کسانی که شجاعانه وارد عرصه دفاع از حق و حقیقت می شوند و در این راه ، همه داشته های خویش را به حراج می گذارند و سر و جانشان را فدای حقیقت می کنند، جز به اصلاح رابطه خویش با خدا نمی اندیشند و بطور طبیعی و بدیهی ، این دسته از انسانها، مورد محبت و علاقه غیرقابل کتمان دیگران نیز قرار می گیرند.   

تجلی چنین رابطه ای را می توان در مناسبات عاطفی میلیونها انسان اعم از شهری و روستایی با رئیس جمهور احمدی نژاد نیز به تماشا نشست زیرا مردم ، فارغ از جایگاه ممتاز سیاسی و اجتماعی ریاست جمهوری ، به او عشق می ورزند و او را از صمیم دل ، دوست می دارند.

احمدی نژاد رابطه اش را با خدای خویش اصلاح کرده است و به روشنی می توان دست قدرتمند الهی را در اصلاح رابطه مردم با او احساس کرد. رابطه ای که هزاران دست تخریب گر به کار افتاده اند تا او را از چشمها بیندازند و محبتش را از دلها بزدایند اما هر بار بیش از گذشته ، خداوند او را در چشمها عزیز می کند و محبتش را بر دلها فزونی می سازد. 

با استفاده از این نکته می خواهم به مسوولان سازمان تربیت بدنی متذکر شوم که نگرانی آنها از برخی برنامه های صدا و سیما که این روزها به سرتیتر اخبار رسانه های ارتباط جمعی تبدیل شده است، وجه قابل قبولی ندارد.

تردیدی نیست که با روی کار آمدن دولت نهم ، بخش ورزش بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است ، به گونه ای که با فعالیت های عمرانی صورت گرفته در عرصه ورزش طی سه سال اخیر ، سرانه ورزشی کشور به طور متوسط به دو برابر و در برخی از نقاط تا سه برابر افزایش پیدا کرده است. معنی و مفهوم این کار آن است که دولت نهم به اندازه تمامی سالهای قبل و بعد از انقلاب به ایجاد فضای ورزشی برای جوانان پرداخته است. چنین رویکردی به منزله آن است استعدادهای ورزشی جوانان کشور در جای جای ایران اسلامی ، فرصت بروز و ظهور پیدا خواهد کرد و با برنامه ریزی صحیح و مناسبی می توان در میان مدت ، در میادین ورزشی بین المللی ، به جایگاه و منزلتی که در شان و منزلت ملت بزرگ ایران است ، دست یافت .

 اختلافات سازمان تربیت بدنی با سازمان صدا و سیما و مجری برنامه ۹۰ ، متضمن هیچ سود و منفعتی برای مردم و حتی دو طرف تنازع نیست و سبب از دست رفتن فرصت های کار و تلاش برای خادمان واقعی مردم می شود.

وقتی رئیس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور طی چهل و چند ماه گذشته ، متحمل بیشترین توهین ها و رفتارهای خلاف ادب و اخلاق در حوزه رسانه ای کشور بوده و برای احترام به آزادی و آسیب ندیدن این ارزش و آرمان اساسی انقلاب اسلامی، بردباری و متانت را پیشه راه خویش کرده و حتی در روز خبرنگار همه دستگاههای اجرایی را موظف به انصراف از پیگیری شکایات خود از رسانه های ارتباط جمعی می کند ، به طریق اولی سایر دستگاههای اجرایی از جمله سازمان تریبت بدنی موظف به تبعیت از این مشی و منش رئیس جمهور هستند.

القاء و جنجال تبلیغاتی در باره این سخن که سازمان تربیت بدنی به ایجاد موانع بر سر راه فعالیت یک برنامه تلویزیونی پرداخته است ، به هیچوجه زیبنده دستگاه مسوول ورزشی در دولت نهم نیست. به مسوولان محترم سازمان تربیت بدنی توصیه می کنم که از بابت برخی برنامه های سوء تبلیغاتی ، نگرانی به خود راه ندهند. وظایف خود را در خدمت به ورزش کشور صادقانه ، دلسوزانه ، متعهدانه و جهادگرانه به انجام برسانند و در نهایت ، قضاوت را به مردم واگذارند .    

با اغتنام فرصت ، به آقای مهندس ضرغامی رئیس محترم صدا و سیما نیز این نکته را گوشزد می کنم که سازمان تحت مدیریت شما ، امانت مردم است و هیچکس حق ندارد از آن به نفع خود یا افرادی خاص یا علیه افراد ، مقامات یا یک نهاد رسمی کشور ، استفاده سوء نماید. چنین رفتاری شایسته برخورد اصلاح گرانه است و صد البته برخی از برنامه های صدا و سیما ، به گونه ای است که برخورد اصلاحی با آن ضرورت و فوریتی دو چندان پیدا کرده است.

۸۳ نظر »

  1. عبد گفت :

    بهمن ۳م, ۱۳۸۷ در ۱۶:۳۹

    با سلام
    آفرین بر شما، مشخص است که مشکلی درون دولت را پیدا کرده‌اید و مشفقانه، تربیت بدنی را از کار‌های خود بر حذر می‌دارید.
    امیدوارم در برخورد با بقیه رسانه‌ها و منتقدان هم این ترس دولت در بخورد با رسانه‌ها منتقد (که البته به علت ضعف شدید مدیریت در دولت نهم به حق است) کم شود و برخوردی منطقی‌تر با رسانه‌های منتقد داشته باشید.

  2. فرشید گفت :

    بهمن ۴م, ۱۳۸۷ در ۰۰:۳۳

    به نام خدا
    سلام
    با موضوع های مطروح در این نوشتار موافقم و از نویستده آن نیز قدردانی می کنم که به رغم مشغله فراوان، برای نگارش چنین مطلبی وقت گذاشته است.

  3. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۴م, ۱۳۸۷ در ۰۰:۵۰

    آقای فرشید
    با سلام
    از ابراز لطف شما متشکرم
    موفق باشید

  4. ظریف گفت :

    بهمن ۴م, ۱۳۸۷ در ۰۱:۰۳

    به نظر من بحث انتقام است ، به خاطر برنامه ۹۰ با موضوعیت آقای قطبی ، جناب آقای مهندس علی آبادی مجبور شد به سوال نمایندگان مجلس در ارتباط با قرارداد آقای قطبی پاسخ دهد ، خوب حالا شما بگویید این فردوسی پور را نباید چی کار کرد ؟! … ؟! …

  5. مهین گفت :

    بهمن ۴م, ۱۳۸۷ در ۰۱:۱۰

    سلام
    آقای آخوندی در مصاحبه خود خطاب به فردوسی پور :
    ” مردم ما خون دادند که شما آنجا نشسته اید ”
    آقای جوانفکر ، شما اهل منطقید ، هر کسی هر جایی هست مدیون خون شهیدان است ، اما آیا چنین ادبیاتی را می پسندید؟ و یا آیا اصولا این جمله به معنی مایه گذاشتن از خون شهدا در وقت کم آوردن نیست ؟

  6. عادل فردوسی پور گفت :

    بهمن ۴م, ۱۳۸۷ در ۰۱:۱۸

    چه میکنه این مشاور مطبوعاتی!
    و چه گل نزنی شده این علی آبادی …..
    شما مگر به نظر مردم اعتماد ندارید؟
    دوشنبه تشریف بیارید برنامه من با حضور کارشناسان دادگستری یا سازمان ملل ، بعدش یه نظرسنجی می کنیم حق با کیه ؟
    یا می خواهید نظر سنجی میکنیم که قطع شدن نظرسنجی هفته پیش عمدی بود یا سهوی .

  7. علیرضا میم گفت :

    بهمن ۴م, ۱۳۸۷ در ۰۴:۳۵

    با سلام
    مطالب مفید و جالبی بود . استفاده کردم .
    خوش حال و ممنون می شوم اگر به وبلاگ بنده هم سری بزنید و بنده را از نظرات ارزشمندتان بهره مند نمایید.
    موفق باشید .http://tcup.persianblog.ir/

  8. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۴م, ۱۳۸۷ در ۱۴:۰۵

    با سلام
    درست می فرمایید ، همه ما مدیون خون شهدا هستیم و البته هر کس که مسوولیت مهمتر و بالاتری دارد ، بیش از دیگران باید پاسدار خون شهدا باشد. اصولا وارد کردن این مسائل در بحث های معمول را نمی پسندم.
    موفق باشید

  9. مهتاب گفت :

    بهمن ۴م, ۱۳۸۷ در ۲۱:۰۵

    سلام.تیتر مطلب درست است.پاراگرافهای مقاله تقزیبا همدیگر را خنثی کردند.چند نکته را تذکر میدهم تا شاید جوابی بگیرم.
    ۱- ادعایتان در مورد عملکرد دولت نهم در ورزش باید توسط مسئولان قبلی پاسخ داده شود.
    ۲- علی آبادی میخواست رئیس فدراسیون فوتبال هم بشود که فیفا نگذاشت.علی آبادی با این کار اجازه هم نداد فرد لایق تری در این پست قرار گیرد و بالاخره فردی نالایق مثل کفاشیان در انتخاباتی تشریفاتی انتصاب شد.
    ۳- حتی احمدی نژاد هم پذیرفت کار علی آبادی در برکناری دادکان اشتباه بوده. ( من هیچ ارادتی به دادکان ندارم. )
    ۴- مسئولان تربیت بدنی هیچ جوابی برای اظهارات صفایی فراهانی نداشتند و در مناظره با او هم شرکت نکردند و البته یک جوان بی تجربه کم ادب گناه را به گردن فردوسی پور انداخت.
    ۵- قرار بود تربیت بدنی بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال افشا گری کند که نکرد.
    ۶- احمدی نژاد هم قول داد با آن بنگاه خارجی ( = صفایی فراهانی ) برخورد کند که نمیدانم چه شد.
    ۷- علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک شد که سازمان بازرسی آن را غیر قانونی میداند ولی بداند.مهم نیست.قانون برتر است یا معاون احمدی نژاد.

  10. سیمین گفت :

    بهمن ۵م, ۱۳۸۷ در ۰۲:۰۵

    با عرض سلام
    آقای جوانفکر ، شجاعت و صراحت شما ستودنی ست
    از اینکه به مسایلی که فکر مردم را مشغول کرده ، می پردازید ممنونم
    من کاری به موضع شما ندارم ، اما فکر می کنم تنها مقام دولتی هستید ( خارج از سازمان تربیت بدنی ) که به این موضوع پرداخته اید . ای کاش بقیه اعضای دولت هم واکنشی نشان می دادند ، شاید برای اعضای دولت فردوسی پور کم اهمیت باشد اما مردم فردوسی پور را دوست دارند . باز هم متشکرم .

  11. مریم گفت :

    بهمن ۵م, ۱۳۸۷ در ۰۲:۱۱

    آقای احمدی نژاد گفتند > منتقدین ما در آزادترین شرایط قرار دارند
    او که فردوسی پور بود با اون همه محبوبیت ، تازه سوال کرد نه انتقاد !
    او که که گمنام است و انتقاد می کند چه می شود؟
    واقعا ما کشور آزادی هستیم؟

  12. سرشناس گفت :

    بهمن ۵م, ۱۳۸۷ در ۰۲:۳۱

    سلام علیکم
    وزیر ارتباطات یک ستاد تشکیل دادند که تحقیق کنه چرا پیامک فردوسی پور قطع شد. آقای جوانفکر من می دونم چرا قطع شد اما به سه دلیل نمی گم : اولا برا اینکه اعضای این ستاد همچنان سر کار باشند و از نان خوردن نیفتند دوما برا اینکه شما نظر من رو برا عموم بگذارید و سوما برا اینکه علت قطع شدن پیامک رو همه میدونند.

  13. بهرام گفت :

    بهمن ۵م, ۱۳۸۷ در ۰۲:۳۲

    ما از فردوسی پور حمایت می کنیم

  14. آخوندی گفت :

    بهمن ۵م, ۱۳۸۷ در ۱۰:۰۸

    سلام . این مسائل را اینجا مطرح نکنید .
    این همه تیریبون دارید ماشا ال.. در ضمن خون شهدا را به بازی نگیرید . من ترس دارم دامن گیرتان شود . سازمان تربیت بدنی جای مقدسی است . مثل وزارت کشور یا سازمان جهانگردی که نیست .
    البته نظر شما محترم ولی بنده در صدد جلوگیری از پخش برنامه ضد انقلاب و نظام ۹۰ هستم .

  15. مرتضی گفت :

    بهمن ۵م, ۱۳۸۷ در ۱۱:۲۳

    سلام
    متاسفانه این آقای آخوندی دایه مهربون تر از مادر برای دولت شده ، رفتار این آقا به عنوان “سخنگوی سازمان و مدیر روابط عمومی و عضو هیئت مدیره و عضو هیئت رئیسه”!! واقعا در سطح بسیار پایین و کوچه بازاری است .
    آن از برنامه‌ای که با صفایی ‌فراهانی داشت و این از طریقه برخوردش با رسانه‌ها .
    ای کاش کسی پیدا می شد و جلوی او را می گرفت که اینقدر با این رفتارش باعث ضربه زدن به دولت نشه.
    نمونه آخر شاهکارش رو هم که در برنامه نود دیدیم. یکی نیست بگه آخه مرد حسابی اون مجری بنده خدا فقط یه سوال ازت پرسید، تو هم درست جوابش رو میدادی این دیگه چه ربطی به تضعیف نظام و زیر سوال بردن خون شهدا داشت!

  16. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۵م, ۱۳۸۷ در ۱۵:۵۱

    سرکار خانم مریم
    با سلام
    بله ما کشور آزادی هستیم. همه آنچه در حال وقوع است نشانه آزادی است و همین نظری که شما و بنده در اینجا مطرح می کنیم هم نشانه آزادی است. نمی شود از آزادی و منافع آن استفاده کرد و گفت که آزادی وجود ندارد.مساله آقای فردوسی پور و سازمان تربیت بدنی هم از موضوعاتی است که اصل و حواشی آن نشان می دهد در کشور ما آزادی هست .
    موفق باشید

  17. مظلومی گفت :

    بهمن ۵م, ۱۳۸۷ در ۱۵:۵۶

    سلام آقای جوانفکر
    متاسفانه نمی دانیم چه دست هائی در کار است که اجازه نمی دهند تا برنامه سازان دیگری در صدا سیما بیایند یک برنامه جالبتر از برنامه نود را بسازند این برنامه نود الحمدالله برای مجری جوانش خوب بوده و توانسته است از طریق بیت المال هم خودش را معرفی کند هم نقدینگی خوبی را به جیب بزند که دست اندر کاران ورزشی خودشان بهتر می دانند اگر صدا سیما اجازه بدهد تهیه کنندگان توانمند تر از این اقا در سازمان به این بزرگی وجود دارند و می تواند برنامه ای جالب تر و بهتر بدون هدف سیاسی بسازند

  18. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۵م, ۱۳۸۷ در ۱۵:۵۷

    سرکار خانم سیمین
    با سلام
    من هم آقای فردوسی پور را دوست دارم اما به او انتقاداتی را هم وارد می دانم . معتقدم که او یکی از مجریان توانمند صدا و سیماست اما این توانمندی را با اصلاح برخی رفتارها می توان ارتقاء داد و بر محبوبیت او افزود.
    مثلا روز جمعه وقتی از بازی استقلال و صبا گزارش می داد گفت: آین آقای فیروز کریمی کم مانده که وارد زمین شود و به ضرب و شتم بازیکنانش بپردازد… این نوع گزارش را من نمی پسندم و آن را در شان گزارشگری صدا و سیما نمی دانم. اگر آقای فردوسی پور به خودش غره نشود و سعی کند برخی از اشکالاتش را برطرف کند حتما موفقتر خواهد بود.
    از حسن ظن و ابراز لطف شما نیز صمیمانه تشکر می کنم.
    موفق باشید

  19. نقدی گفت :

    بهمن ۵م, ۱۳۸۷ در ۱۶:۰۰

    آقایان کار را به جایی می رسانند که از این به بعد کوچکترین کار بی ارزش را هم از آبروی شهدا مایه میریزند

  20. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۵م, ۱۳۸۷ در ۱۶:۲۳

    سرکار خانم مهتاب
    با سلام
    - پاراگرافهای مقاله خنثی کننده یکدیگر نیستند و چنین برداشتی را واقعی نمی دانم.
    - نظرات بنده را در باره عملکرد ورزشی دولت ادعا فرض کرده اید و ادعاهای آقای صفایی فراهانی را اظهارات!
    - عملکرد دولت در ورزش چیزی نیست که مسوولان قبلی بخواهند پاسخ آن را بدهند. مستندات کارهای انجام شده قابل احصاء است و خبرنگاران و تصوریرداران با حضور در صحنه صحنه ای اجرای پروژه های ورزشی آنها را به تصویر کشیده و در باره آنها گزارش داده اند. ما نسبت به عملکرد موفق دولت اطمینان داریم و مستندات آن در پیش چشم مردم قرار دارد.
    - آقای علی آبادی شخصیت لایقی برای فدراسیون فوتبال است و البته وجود افراد لایق تر از ایشان را نمی شود نفی کرد.
    - بنده نمی نتوانم ادعای شما را در این مورد که حتی اقای احمدی نژاد هم کار آقای علی آبادی را اشتباه دانسته ، تایید کنم.
    - آن بنگاه خارجی را شما مترادف با آقای صفایی فراهانی در نظر گرفته اید که این برداشت شما کاملا اشتباه است.
    موفق باشید

  21. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۵م, ۱۳۸۷ در ۱۶:۲۸

    آقا بهرام
    با سلام
    به جای حمایت از افراد ، بهتر است از حقیقت و راستی و درستی حمایت کنید. ضعف ها را در کنار نقاط قوت ببینیم و برطرف کردن آنها را مطالبه کنیم.
    موفق باشید

  22. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۵م, ۱۳۸۷ در ۱۷:۰۹

    سلام بر شما
    - نمی دانم نسبت این مطلب به آقای آخوندی سخنگو و مدیرکل روابط عمومی سازمان تربیب بدنی درست است یا خیر اما:
    - بنده هیچ تریبونی جز همین وبلاگ ندارم.
    - خون شهدا را به بازی نگرفته ام و نگرانم که دیگران آن را به هر بهانه ای ، به بازی بگیرند.
    - سازمان تربیت بدنی جای مقدسی نیست اما سازمان بسیار مهمی است و صد البته وزارت کشور و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم بسیار با اهمیت اند.
    - برنامه ۹۰ اشکالاتی دارد که باید برطرف شود اما ضد انقلاب و ضد نظام نیست.
    - بهتر است برای جلوگیری از پخش این برنامه هیچ تلاشی نکنید.
    موفق باشید

  23. محمدزاده - تبریز گفت :

    بهمن ۵م, ۱۳۸۷ در ۱۷:۲۶

    با سلام مجدد خدمت استاد محترم
    در اینکه عوامل صدا وسیما و برنامه نود (در بخش فوتبال) در تبعیت از سیاستگذاران ارشد خود مجبور به انتقاد از عملکرد دولت می شوند شکی نیست ولی دولتمردان و در این بحث بخصوص سازمان تربیت بدنی اولا باید در مدیریتهای بالا دستی و پایین دستیشان بسیار هوشیارانه و بدون حاشیه رفتار کنند تا کمترین بهانه ای دست بدخواهان نیافتد دوما باید در چنین مواردی بجای برخوردهای انفعالی بی نتیجه با خونسردی و ذکاوت بیشتری برخورد کنند. در این مورد هم هرچند شیطنتهای متعدد برنامه نود امری واضح می باشد ولی نوع موضعگیری مدیران سازمان تربیت بدنی حساب شده نبود و سود و زیان این واکنش هم معقول نبود.
    در مجموع باید اذعان کرد دولت نهم با وجود سرمایه گذاریهای عظیم و خدمات بی نظیر در امر ورزش، به علت ضعف و اهمال ترکیب مدیریتی سازمان تربیت بدنی نتوانست در بین جامعه ورزش خود را جا بیاندازد.

  24. محمد مهدی گفت :

    بهمن ۵م, ۱۳۸۷ در ۱۹:۲۲

    مسلما شرط لازم و نه کافی برای پیشرفت ، حقیقت بینی ست و این مهم بدست نمی آید جز با روحیه حقیقت طلبی . آری حق طلبی نه اکتسابی که ذاتی است و هر که سعی در القا غیر از حقیقت کند ، موهبتی از مواهب خدا را در ضمیر خود سرکوب کرده و عنان به منافع یا هوسها داده است . با روی کار آمدن دولت نهم ، بخش ورزش بیش از پیش مورد توجه دولت قرار گرفت به گونه ای که هیچ کسی نمی تواند منکر تلاشها و به تبع آن دستاوردهای سازمان تربیت بدنی در سالهای اخیر که تحولی چشمگیر درورزش را موجب شده ، شود و البته نباید فراموش کنیم که ۱۰ سال است فردوسی پور با ۹۰ منشا خدمات بسیاری خصوصا در حوزه ی فرهنگی ورزش بوده است و نیز کشمکش های بسیاری در فوتبال ما به دوشنبه شب سپرده شده تا نظرات طرفین بهمراه چشمان تیزبین بینندگان ، گره از سوتفاهمات باز کند . اما همین ۹۰ که می تواند فرصتی طلایی برای سازمان تربیت بدنی در پیشبرد اهداف نرم افزاری باشد با یک نظرسنجی sms ( یا به زعم بعضی یک سوال) به عنوان تهدید تلقی می شود .

    بحث و جدل در برنامه ۹۰ چیز جدیدی نیست چه آنکه بارها شاهد چالشهای جدی در این برنامه بوده ایم . اما آنچه این هفته ها ذهن مردم بالاخص ورزش دوستان را به خود مشغول کرده است ، مناقشه اخیر برنامه ۹۰ با محوریت عادل فردوسی پور و سازمان تربیت بدنی به ریاست مهندس علی آبادی ست که البته باید اذعان کرد که این مناقشه به طور غیر معمولی کش دار شده ، و به طور نامعمول تری رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته است . در این بین آنچه بیش از همه نگران کننده است فرهنگ انتقاد از یکدیگر است . چند سوال پیش پا افتاده را مطرح می کنم:
    چرا آقای آخوندی در مصاحبه خود سعی در مرعوب کردن فردوسی پور دارد ؟
    چرا آقای فردوسی پور با رندی خاصی مظلوم نمایی و وانمود میکند که شدیدا در فشار است ؟
    چرا آقای کیومرث هاشمی شدید ترین اتهامات را به راحتی به فردوسی پور وارد می کند؟ ( اعم از این اتهام که فردوسی پور سعی در مخدوش کردن چهره سازمان تربیت بدنی و به تبع آن نظام دارد )
    و بسیاری چراهای دیگر که خوف آن است که با ذکر آنها بحث به بیراهه رود .

    براستی که آنچه گذشت ارزش این همه سر و صدا را نداشت . ماجرا از یک سوال راجع به تغییر مدیریت در باشگاه پیروزی شروع شد ، پیچ و تاب خورد و کش و قوس پیدا کرد ، بدون اینکه متوجه نگرانی مردم نسبت به آسیب رسیدن به ورزش باشیم . حقیقت این است که این همه هیاهو، ناشی از عدم اعتماد به فهم و درک بالای مردم است . اگر ایمان داریم که مردم بهترین قضاوت کننده اند پس می دانیم که گاهی اوقات سکوت بلند ترین فریادهاست ودر مقابل ، هیاهوگر سعی می کند از ابزار یا ابزارهایی که در اختیار دارد به نفع خودش استفاده کند ، و ذهن ها را از مسیر درست منحرف کند . که البته باز هم تاکید می کنم که اگر کسی تیزبینی ، تحلیل و انصاف مردم شریف و حقیقت یاب ایران را درک کرده باشد ، هرگز خود را به زحمت بیهوده نمی اندازد .

  25. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۵م, ۱۳۸۷ در ۱۹:۲۵

    آقای محمد مهدی
    با سلام
    نظر شما را منصفانه می دانم و از شما به خاطر وقتی که برای تبیین موضوع صرف کردید متشکرم.
    موفق باشید

  26. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۵م, ۱۳۸۷ در ۱۹:۲۷

    آقای محمدزاده
    با سلام
    از نظرات صادقانه شما متشکرم.
    موفق باشید

  27. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۵م, ۱۳۸۷ در ۱۹:۲۸

    آقای نقدی
    با سلام
    این کارها البته با شدتی بسیار کمتر از خانم ها هم بر می آید!
    موفق باشید

  28. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۵م, ۱۳۸۷ در ۱۹:۳۱

    آقای مظلومی
    با سلام
    با شما هم عقیده ام که افراد کارامد و توانمند همیشه وجود دارند اما آقای فردوسی پور یک سرمایه ارزشمند است و اگر اشکالات و ضعفهای گزارشگری اش را برطرف کند ، درزمره بهترین گزارشگران ورزشی خواهد بود و اگر بر ادامه ضعفها اصرار ورزد به تدریج موقعیت خود را از دست خواهد داد.
    موفق باشید

  29. بهرام گفت :

    بهمن ۵م, ۱۳۸۷ در ۲۱:۰۷

    سلام
    می خواستم جواب آقای مظلومی را بدهم:
    آقای مظلومی به واقع که فردوسی پور در حال حاظر بهترین گزارشگر ورزشی ایران است این را قبول ندارید؟ نمی دانم منظور شما از دست های پشت پرده چیست؟ ما برنامه های فوتبالی دیگری هم داریم که هیچ گاه نتوانسته اند رقیبی برای ۹۰ باشند ، فردوسی پور آقازاده نیست که به اینجا رسیده است ، ۱۰ سال روی برنامه اش کار کرده ، اگر هم منظورتان این است که دیگران ۹۰ را اجرا کنند ، باید بگویم که خداییش کسی مثل او نیست ، مثلا مزدک میرزایی می تواند یا جواد خیابانی ؟!
    نگرانی شما نسبت به بیت المال را درک می کنم ، اما یک نکته : مبادا این نگرانی از بخل باشد . مثلا شما هنگام پخش برنامه های بی سر و ته یا مجموعه های طنز به هجو گرویده هم نگران بیت المال هستید؟ حال یک سوال دیگر فکر می کنید فردوسی پور در این سالها که ۹۰ را تهیه کرده چند میلیارد از بیت المال به جیب زده ؟ من هم نمی دانم اما این قدر می دانم که رقم سنگینی نیست . و البته که هر کسی که کار می کند باید مزد بگیرد ، مگر شما خودت بابت کار ، مزد نمی گیری ؟ مگر آقایون در سازمان تربیت بدنی حقوق نمی گیرند ؟
    آقای مظلومی من سعی می کنم انصاف را رعایت کنم ، اگر از انصاف خارج شدم من را ببخشید ، اما من ۱۱ سال پیش را که ۹۰ نبود را یاد دارم ، واقعا ۹۰ خیلی مسایل را اصلاح کرد .
    ممنونم

  30. سیمین گفت :

    بهمن ۵م, ۱۳۸۷ در ۲۱:۲۷

    سلام آقای جوانفکر
    چرا بحث را عوض می کنید ؟
    مصائب ایجاد شده برای فردوسی پور ربطی به اشکالات او ندارد ، بلکه به انتقادی که کرده است بر می گردد . حالا همه طرفدارهای سازمان مثل آقای شریفی اومدند می گویند که این برنامه اشکال هم دارد ، بله اشکال هم دارد ، اما باز هم می گویم مشکلات اخیر ناشی از انتقاد اوست .
    البته یک مسئله هم اضافه کنم : جدا که ۹۰ انتقاد پذیر است مثلا یادتان هست که قدیما ۹۰ زنگ می زد با داور ها حرف می زد؟ بهش اشکال وارد شد ، دیگه زنگ نزد . یادتون هست مربی ها رو با هم می آورد برنامه ؟بهش اشکال وارد شد ، دیگه نکرد …..
    اما همین آقای شریفی رئیس کمیته انضباطی ، عالم و آدم بهش گفتند که وقتی اعلام می کنی تماشاگر رو محروم نمی کنم ، یعنی چراغ سبز به تماشاگرنما ها ، گوش نکرد، گفت: تماشاگر رو محروم نمی کنم اما امتیاز کم می کنم ، تماشاگرنما ها هم که می دونند عمرا اگه از یه تیم پر طرفدار امتیاز کم شه ، هر کاری که می خان میکنند ، وضع استادیوم ها رو ببینید چی شده . لابد آلمان و انگلیس و اسپانیا و ایتالیا نمی فهمند فوتبال و داور و تماشاگر چیه !!! که قانون محرومیت دارن .
    بیچاره فردوسی پور، تو گزارشش گفته ضرب و شتم ، همه ناراحت شدند ، اون وقت اینا با ۳ تا باخت مدیر عوض می کنند کسی نباید بگه .

  31. مهتاب گفت :

    بهمن ۵م, ۱۳۸۷ در ۲۳:۱۲

    با سلام مجدد یعنی شما نشنیدید آقای احمدی نژاد در پایان یکی از مصاحبه هایش با مرتضی حیدری گفت من به علی آبادی گفتم این برخورد را با دادکان نداشته باش؟اگر مطمئن نیستید یک بار دیگر به مصاحبه گوش دهید.
    شما بفرمایید منظور از بنگاه خارجی که رئیس جمهور میخواست با آن برخورد کند چیست؟نکند فیفا باشد؟
    آقای صفایی فراهانی پسر خاله من نیست ولی مطالبش را با مدرک و صراحت بیان کرد ولی مسئولین تربیت بدنی برایش جوابی نداشتن.
    به شما حق میدهم از دولت حمایت کنید.

  32. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۶م, ۱۳۸۷ در ۱۱:۱۲

    سرکار خانم مهتاب
    با سلام
    خیلی روشن است که بنده مدافع و حامی دولت نهم و آقای احمدی نژاد رئیس جمهور محبوب مردم هستم. شما در این مساله هیچ تردیدی به خودتان راه ندهید.
    البته شما حق دارید از هر کس که مایل هستید از جمله اصلاح طلبان دفاع کنید.
    بنده عرض کردم که شما منظور رئیس جمهور از بنگاه خارجی را مترادف با آقای صفایی فراهانی فرض کردید. این برداشت شما درست نیست و توضیحات بعدی تان نیزموید همین امر است.
    موفق باشید

  33. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۶م, ۱۳۸۷ در ۱۱:۱۶

    سرکار خانم سیمین
    سلام بر شما
    نظرات شما محترم است.
    برداشت شما در مورد اینکه بنده بحث را عوض کرده ام درست نیست .
    آقای فردوسی پور هم اشکالاتش را باید برطرف کند. این کار به نفع خود او هم هست.
    موفق باشید

  34. درس اول گفت :

    بهمن ۶م, ۱۳۸۷ در ۱۴:۳۵

    با سلام ، به نظر می رسد که یک نکته مهم در اصل مقاله و نظریه های بعدی فراموش شده است. فارغ از حواشی بحث به یاد داشته باشیم مخاطبین برنامه نود اکثراً و شاید نزدیک به غالب ، جوانان پر شور ، فارغ از بیشتر مسائل و درگیری های جاری در کشور- که بیشتر دامنگیر مسن تر ها است-و از همه مهم تر در حال آزمایش یک سری تجربه ها و انتخاب راه آینده می باشند. امید است این نوع گشایش در بحث ها منجر به دستیابی جوانان و آینده سازان کشور به انتخاب راه های صحیح و انشاءالله حقیقت شود.خوب است دستاورد های این گونه مباحث و تجربیات آن به نوعی در هیات محترم دولت مطرح شده و مورد استفاده قرارگیرد.

  35. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۶م, ۱۳۸۷ در ۱۵:۴۶

    با سلام
    از دقت نظر و تذکر نیک اندیشانه شما صمیمانه تشکر می کنم.
    موفق باشید

  36. امیر گفت :

    بهمن ۶م, ۱۳۸۷ در ۱۷:۰۹

    آقای جوانفکر بفرمایید آقای آخوندی که به برکت دولت نهم شده مدیر روابط عمومی سازمان تربیت بدنی در دوران دفاع مقدس و انقلاب( البته ما بخیل نیستیم شاید تاکنون عدالت در مورد ایشان رعایت نشده بود و از حقشان محروم بودند) کجا بودند که سنگ نظام و شهدا را به سینه می‌زنند؟ چرا بعضی آقایان وقتی در مقابل انتقادات کم می‌آورند به جای پاسخگویی پشت سر خون شهدا پنهان می‌شوند؟

  37. مهتاب گفت :

    بهمن ۶م, ۱۳۸۷ در ۱۷:۴۴

    عجب. یعنی جواب من را دادید؟

  38. masoud گفت :

    بهمن ۷م, ۱۳۸۷ در ۱۱:۰۸

    تکرار تاریخ -انتخاب برای حکمیت بعد از ۱۴۰۰ سال -مالک اشتر یا ابوموسی اشعری؟؟؟؟ شاید این مطلب کمی برایتان عجیب به نظر اید که تیتر مورد نظر چه مفهومی دارد اخیرا” و قبل از پیروزی باراک اوباما در انتخابات امریکا بحث مذاکره با امریکا {حتی در زمان جرج بوش}مطرح شد -مذاکره کننده ی طرف امریکا مشخص است شیوه کار نیز مشخص است که همان بر نیزه کردن مفهوم مقدسی همچون صلح و برابری ولی نه خاطر صلح بلکه جنگییست تمام عیار در لباس صلح{مانند عمرو عاص که قران را نه به خاطر قران بودنش بر نیزه کرد} پس مذاکره کننده طرف مقابل بدون شک می تواند عمرو عاص زمانه باشد پس از طرف ما چه کسی به مقابله عمرو عاص می رود مالک اشتر یا ابو موسی اشعری؟؟؟؟؟؟؟ {که متاسفانه چند ماهی است که جامعه سیاسی ما به دنبال اشعری زمان ما می گردند تا بار دیگر تاریخ را بعد از ۱۴۰۰ سال تکرار کنند- متاسفانه }قضیه ی هسته ای ایران و بحران ۵ساله ان هم مالک اشتر ها را شناساند و هم اشعری ها را نمایاند پس بیایید نه در سخن بلکه در عمل اهل کوفه نباشیم ومالک اشتر را به مقابله عمرو عاص بفرستیم -انشاء الله

  39. عارف گفت :

    بهمن ۷م, ۱۳۸۷ در ۱۷:۴۷

    درود بر جناب جوانفکر
    فردوسی پور چون همین جوری هست، محبوبه و اون تغییری که مدنظر شماست او را نامحبوب میکنه شما فردی مثل جوادخیابانی می خواهید که علی آبادی را پدر ورزش بخونه و … تغییر خوبه چون همیشه جا برای بهتر شدن هست اما ملت نگران تغییری که مدنظر شماست هستند برای همین هم واکنش نشون دادند. اگه مربی و مردم ما این قدر کم تحمل و کم ظرف هستند که یک شوخی با فیروز کریمی را نمی پذیرند باید به حالشون تاسف خورد. برنامه ی نود اون هایی را دلخور کرده که یه ریگی به کفششون هست وگرنه غلامحسین پیروانی و امیرحاج رضایی هم با همین برنامه ی نود بین مردم به محبوبیت رسیدند مشکل این جاست که بیش تر افراد اولا ایرادی در کارشون هست و دوما تحمل انتقاد ندارند و دوست دارند فقط تعریف و تمجید بشنوند این را دیگه نمیشه کتمان کرد قضیه ربطی به اصولگرا و اصلاح طلب و اپوزیسیون و باسواد و بی سواد و شعبون و رمضون نداره ما ایرانی ها دوست داریم اون چیزی را بشنویم که دوست داریم نه آن چه که واقعا هست، ما می زنیم آینه می شکنیم! باید این عیبمون را بپذیریم و تا وقتی که ازش فرار کنیم درست نمی شویم.
    ضمنا شما و بقیه ی طرفداران آقای احمدی نژاد می گویید ایشون خودش خوبه و از شخصیت آقای احمدی نژاد تعریف می کنید هر ضعفی هم که در دولت ایشون رخ میده را از ایشون جدا می کنید مثل حالا که از آقای احمدی نژاد تعریف کرده اید و از دست خداوند که همراه اوست گفته اید اما سازمان تربیت بدنی را نکوهش کرده اید، جناب جوانفکرعزیز! عملکرد رییس جمهور مجموعه ی دولتش هست آیا عملکرد دولتش مثبت بوده یا نه بحث بر سر خوبی یک نفر کفایت نمی کند اگر این طور باشد عمه ی من بهترین گزینه برای ریاست جمهوری ست چون آدم بسیارخوب و دوست داشتنی ست!!! موفق باشید.
    در نظر قبلی مهم ترین قسمت یعنی درود و سلام از قلم افتاده بود! این دومی را ملاحظه فرمایید. سپاس

  40. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۷م, ۱۳۸۷ در ۱۸:۰۴

    آقای عارف
    با سلام
    - از شما به دلیل نظراتی که صادقانه ابراز کرده اید متشکرم
    - با این نظر شما که همه مسائل را باید به حساب یک نفر یعنی رئیس جمهور بگذاریم ، موافق نیستم. مسوولیت های رئیس جمهور مشخص است و اگر قرار بود که همه مسائل را به پای رئیس جمهور بنویسند آنوقت دیگر وزرا را استیضاح نمی کردند و مسوولان دستگاهها را برای ادای توضیح و پاسخگویی به سووالات به مجلس فرانمی خواندند. اگر در یک جایی از دولت اشکالی پیش آمد ، مسوول مستقیم آن را مورد سووال قرار می دهند و آن را به حساب رئیس جمهور نمی گذارند ، هر چند که در برآیند نهایی مجموعه اقدامات ، تصمیمات ، رفتارها و مواضع دولت ، مردم در مورد رئیس جمهور به جمعبندی می رسند و این محل اشکال نیست.
    البته بنده برای عمه محترمه شما احترام قائل هستیم اما شما خودتان هم می دانید که ایشان صلاحیت ریاست جمهوری را ندارند.
    موفق باشید

  41. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۷م, ۱۳۸۷ در ۱۸:۱۵

    با سلام
    من اصراری بر مجاب شدن شما ندارم. من هم مثل شما نظراتم را می گویم. ممکن الخطا هم هستم و اشتباه در گفتار و نوشتار بنده هم ممکن است پیش آید و اصراری بر درستی سخن خود ندارم. لطفا آنچه را که نمی پسندید نادیده بگیرید.
    موفق باشید.

  42. Adel! گفت :

    بهمن ۷م, ۱۳۸۷ در ۱۸:۳۴

    moshkel ine ke hamechi ro gonde mikonid. Ferdosipour yek gozareshgare. agar gozareshgar masalan bege firouz karimi kam moude ke bezane hamero aslan mohem nist, va dar shane ye gozareshgare! Chera mikhayn alaki shaniate balatar bedin be afrad oonvaght entezaare ziadi dashte bashin ke emkanpazir nist? Doroste adam ba adab bashe behtare vali jameh injoorie nemikhad jameh ro mobaadi adaab alaki bokonim. hamechiz ENGHADR jeddi nist. Hala ye ferdosipour ham gir bede be Aliabadi o ina mage chi mishe hame cheghadr hassas hastan.

  43. امین گفت :

    بهمن ۷م, ۱۳۸۷ در ۱۹:۱۹

    اقای جوانفکر چه دلیلی داره که یک نفر بخواهد فونبال را به سیاست گره بزنه؟ ما چرا همه چیز رو با هم قاطی می کنیم؟ اینه فردوسی پور گفت که در انتخابات AFC یک چیزی من رو غلغلک می ده! چه ربطی به کارایی نظام مقدس جمهوری اسلامی داره؟ شاید وقتش است که یاد بگیریم مسایل را با هم قاطی نکینم! به به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش نکشیم. در مورد انتخابات AFC هم اول واکنش خود من، خنده بود. چون با یک فدراسیون بسیار بی نظم طرفیم.
    لطفا شما به من جواب بدید که چراهمه چیز رو با هم قاطی می کنیم!
    یک سوال دیگر هم از خدمتتون داشتم، چرا از اموال بیت و المال برای استقلال و پرسپولیس خرج می کنید؟ آیا هواداران بیشمار آنها باعث می شه که دولت خرج این تیمها بده؟ من دلم نمی خواهد از حق من و امثال پول ژل سر نیکبخت واحدی تامین شه! خوشجال می شوم اگر جواب سوال هام رو بدید!

  44. عارف گفت :

    بهمن ۷م, ۱۳۸۷ در ۲۲:۱۴

    سلام دوباره

    در مورد پاسخی که برای بنده مرقوم فرموده اید باید عرض کنم که به نظر من حرف شما اشتباه نیست اما منظور من اینه که کارنامه ی یک رییس جمهور متاثر از تیم همکارانش نیز هست فرق است بین رییسی که فرد ناکارآمدی را به سمتی منصوب می کنه با اون که این کار را نمی کنه قطعا اون فردی که فرد یا افراد نالایق همراه خودش میآره شریک جرم اون ها هم هست و باید پیش خدا و بنده ی خدا پاسخگوی اعمال آن ها هم باشه چون باعث آمدن این افراد شده قطعا چنین انتصاباتی در کارنامه ی کاری اش باید ثبت بشه پس وقتی ما می گوییم محمود احمدی نژاد یا محمدخاتمی یا عمه خانم بنده چنین اند چنان قضیه با زمانی که داریم از رییس جمهور که در راس دولت است، صحبت می کنیم فرق می کند.

    ضمنا جناب جوانفکر عزیز میدونم که اگه امشب خونه باشید برنامه ی نود را می بینید خیلی ها می بینند فکر می کنم آقای احمدی نژاد هم ببینند از اونجایی که هر اس ام اس به معنای حمایت از فردوسی پور و نود هست، با تمام این اوصاف آیا شما اس ام اس می زنید؟

  45. نریمان گفت :

    بهمن ۷م, ۱۳۸۷ در ۲۳:۳۳

    “وقتی رئیس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور طی چهل و چند ماه گذشته ، متحمل بیشترین
    توهین ها و رفتارهای خلاف ادب و اخلاق در حوزه رسانه ای کشور بوده …..”

    با تشکر از موضع شما از شما، به عنوان مشاور مطبوعاتی رییس جمهور خواهشمند است نام این رسانه ها را اعلام فرمایید.

  46. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۸م, ۱۳۸۷ در ۰۰:۳۶

    آقای نریمان
    با سلام
    اجازه دهید در این زمینه قضاوت را به مخاطبان محترم واگذار کنیم و به این ترتیب به درک و شعور آنها نیز احترام بگذاریم.
    موفق باشید

  47. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۸م, ۱۳۸۷ در ۰۰:۴۱

    آقای عارف
    با سلام
    من دوشنبه شب در جنوب تهران سخنرانی داشتم و هنگامی به خانه رسیدم که برنامه ۹۰ از نیمه گذشته بود و البته بنده فرصت ارسال اس ام اس نه برای آقای فردوسی پور بلکه حتی برای دوستانم را ندارم والبته از این بابت هم متاسفم.
    موفق باشید

  48. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۸م, ۱۳۸۷ در ۰۰:۴۸

    آقای امین
    با سلام
    شاید نشود خیلی به این مساله خرده گرفت که چرا سیاست با فوتبال گره خورده ، چرا که همه مسائل بر هم تاثیر می گذارند واز هم تاثیر می پذیرند. فکر می کنم که گاهی فوتبال هم از سیاست تاثیر می پذیر و بالعکس.
    - نظر شما در مورد اینکه از بیت المال خرج تیمهای مهم و مطرح کشور نشود ، محترم است اما خیلی ها هم گله مند هستند که چرا بودجه بیشتری در اختیار این تیمها گذاشته نمی شود.
    موفق باشید

  49. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۸م, ۱۳۸۷ در ۰۰:۵۱

    آقای عادل
    با سلام
    از شما به دلیل ابراز نظرتان تشکر می کنم. اما یادمان باشد که فردوسی پور برای رسانه ملی گزارشگری می کند و رسانه ملی هم یک وسیله ارتباطی بسیار فرهنگ ساز است و اگر ایشان رعایت یک سری مسائل را نکنند ، در جامعه تبدیل به رفتار سوء می شود و این درست نیست. به هر حال نظر شما بسیار محترم است.
    موفق باشید

  50. مصطفی گفت :

    بهمن ۸م, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۰

    جناب آقای جوانفکر
    مناقشه سخنگوی سازمان تربیت بدنی با برنامه ۹۰ شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران ریشه در ناپختگی یک سوی مناقشه و واقف نبودن این طرف نسبت به اهمیت و حساسیت جایگاهش داشت که آشکارا در مقابل دیدگان میلیون ها بیننده در ایران و جهان به مقابله با مجری منتقد یک رفتار مدیریتی در سطح ورزش می پردازد و چه زود این ناپختگی دستمایه محافل سیاسی پیدا و پنهان جامعه می شود تا به سرعت در سطح جامعه تبدیل به یک موضوع سیاسی در آستانه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شود. “عادل فردوسی پور” یک مجری توانمند ، پرطرفدار و بی طرف در عرصه سیاسی به عنوان نماد انتقاد علیه دولتی معرفی می شود که انتقاد در صحنه ورزش را هم برنمی تابد. اینک این نگاه در مطبوعات و به ویژه نشریات هفتگی سخت دنبال می شود. این پیشینه را متذکر شدم تا بگویم : این مناقشه را از اول تا به امروز با جزئیات آن پی گیری کرده ام و اکثر مطالبی را که در این زمینه منتشر و یا نقل شده است ، مرور کرده ام . منصفانه ترین و مقبول ترین و در عین حال راهگشاترین نظر پیرامون این مناقشه را در مطلب شما دیدم . در این مقاله جناب عالی دغدغه پیروزی یک طرف بر طرف دیگر را ندارید چنانکه این روزها مطبوعات بر آن دامن می زنند. از مقاله شما برمی آید که جناب عالی تنها و تنها دغدغه چگونگی رسیدن به حل ماجرا دارید.

  51. مریم گفت :

    بهمن ۸م, ۱۳۸۷ در ۱۴:۲۶

    اولین نکته ای که به ذهنم رسید تو نوشته شما این بود که فردوسی پور و فردوسی پور ها باید ساکت بشوند….
    تو نوشتتون یکی به در زدید یکی به تخته.
    طوری نوشتید که انگار کار فردوسی پور و هر منتقد تضعیف هر کس یا هر گروهی است..
    در ضمن من به عنوان یک ایرانی اصلا خوشم نمیاد که هرکس یا مسئولی به خودش اجازه بده خودشو همسنگ با خون پدران و برادران ما قرار بده !! اگر به اون دنیا اعتقاد دارید حتما باید پاسخگو باشید….

  52. ندا گفت :

    بهمن ۸م, ۱۳۸۷ در ۱۹:۲۴

    سلام به برادر بزرگوار و عرض خسته نباشید
    از نوشتار به حقتان استفاده کردم و چه جالب است که تمامی رسانه ها و نشریاتی که دائما به خوانندگانشان اینطور القا می کردند که شما فقط از دولت حمایت کورکورانه میکنید بعد از گرفتن موضع منطقی و درستتان در قبال سازمان تربیت بدنی دچار شوکه شده اند که از آن جمله میتوان به سایت های خبری شهاب نیوز-جهان نیوز و فردا نیوز و همچنین روزنامه اعتماد اشاره کرد.
    اما حالا که بحث ورزش مطرح است باید نکته ای را خدمتتان عارض شوم و آن اینکه در بین قاطبه مردم بحث بر سر این است که مقوله ورزش خط قرمز ندارد و رسانه ها آزادند هر آنچه که دوست دارند بگویند و مورد برخورد دستگاه های نظارتی هم قرار نمی گیرند!! و البته این استدلال را هم دارند که مثلا چون آقای پرویزی مدیر کل مطبوعاتی وزارت ارشاد خودشان صاحب امتیاز و مدیر مسوول نشریه هفته نامه ورزشی نیرو هستند پس حاشیه امنی روزنامه های ورزشی را حفاظت میکند و البته وقتی برخورد کاملا منطقی و صحیح معاونت محترم مطبوعاتی وزارت ارشاد را با نشریات موهن و متخلف سیاسی میبینیم قدری این شائبه در مورد روزنامه های ورزشی بیشتر میشود.
    با توجه به رسالت بزرگی که نشریات ورزشی در قبال جوانان عزیز این مرز و بوم دارند اهمیت رسیدگی به مندرجات نشریات ورزشی بیش از پیش احساس میشود.
    باید خدمتتان اعلام کنم با بررسی و مطالعه مطالب این نشریات ملاحظه میکنیم که عمدتا مطالب روزنامه های البرز ورزشی-دنیای فوتبال و به خصوص کاریکاتورهای روزنامه گل در سطح فرهنگ ارزشی جامعه مان نیست اما هیچ وقت شاهد توقیف تذکر و یا حتی انتقاد مسوولان محترم وزارت ارشاد در مقابل این نشر مقالات و مطالب سخیف نیستیم!!!!
    خواهشمندم با توجه به آنکه رئیس محترم جمهوری همیشه به مقوله ورزش عنایت خاصی داشته اند و جنابعالی هم مشاور رسانه ای ایشان هستید در صورت صلاحدیدتان این مسائل را به جناب آقای ملکیان منعکس فرمائید.

  53. صنایع نیوز گفت :

    بهمن ۹م, ۱۳۸۷ در ۰۱:۵۶

    http://www.sanayenews.com/content/view/13161/13/

  54. صنایع نیوز گفت :

    بهمن ۹م, ۱۳۸۷ در ۰۲:۰۲

    http://www.sanayenews.com/content/view/13167/1/

  55. امیر گفت :

    بهمن ۹م, ۱۳۸۷ در ۱۴:۰۶

    تغییر دولت، ۵ ماه قبل از انتخابات!

    چهره نزدیک به جاسبی و وردی نژاد سردبیر روزنامه خورشید

    نفوذ دوباره نزدیکان آلفرد یعقوب زاده یهودی در خورشید
    http://khorshidnewspaper.blogfa.com/

  56. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۹م, ۱۳۸۷ در ۱۴:۰۸

    دوستان صنایع نیوز
    با سلام
    از حسن توجه شما به مطالب وبلاگ تشکر می کنم.
    موفق باشید

  57. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۹م, ۱۳۸۷ در ۱۴:۲۳

    با سلام
    ضمن تشکر از تذکرات شما ، مواردی که فرمودید به معاونت محترم مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعکس کردم.
    موفق باشید

  58. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۹م, ۱۳۸۷ در ۱۴:۳۴

    سرکار خانم مریم
    با سلام
    از سوء برداشت شما متاسفم.
    ضرب المثلی که به آن اشاره کرده اید صحیحش این است : یکی به نعل یکی به میخ
    هیچکس خودش را همسنگ خون شهدا قرار نمی دهد اما پاسداری از خون شهدا برعهده تک تک ما است .
    خواهرم سعی کنید به جای عصبانیت ، با بردباری بیشتری برخورد کنید.
    سالم و سربلند باشید

  59. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۹م, ۱۳۸۷ در ۱۴:۳۷

    آقا مصطفی
    با سلام
    از حسن ظن شما سپاسگزارم و با نظرات شما موافقم.
    موفق باشید

  60. امیر گفت :

    بهمن ۹م, ۱۳۸۷ در ۱۶:۴۸

    با سلام. آقای جوانفکر نمی‌دانم چرا به این سوال من جواب ندادید.
    اما در بین نظرات، فردی به نام آخوندی گفته «بنده در صدد جلوگیری از پخش برنامه ضد انقلاب و نظام ۹۰ هستم» .
    ادبیات این آقا نشان می‌دهد همان آخوندی سازمان تربیت بدنی است. به ایشان عرض می‌کنم جنابعالی چه کاری برای نظام کرده‌اید جز تشویش. شما که برنامه ‌۹۰ را ضد نظام می‌دانید و از خون شهدا دم می‌زنید تا حالا چند خط وصیتنامه شهید خوانده‌اید؟
    آقای آخوندی دوره عوامفریبی گذشته است هر چند امثال شما راز بقای خود را در این عوامفریبی می‌دانید.
    سوال من این بود:
    آقای جوانفکر بفرمایید آقای آخوندی که به برکت دولت نهم شده مدیر روابط عمومی سازمان تربیت بدنی شده ( البته ما بخیل نیستیم شاید تاکنون عدالت در مورد ایشان رعایت نشده بود و از حقشان محروم بودند) در دوران دفاع مقدس و انقلاب کجا بودند که سنگ نظام و شهدا را به سینه می‌زنند؟ چرا بعضی آقایان وقتی در مقابل انتقادات کم می‌آورند به جای پاسخگویی پشت سر خون شهدا پنهان می‌شوند؟

  61. صنایع نیوز گفت :

    بهمن ۱۰م, ۱۳۸۷ در ۰۰:۰۸

    http://mihanpress.com/content/view/25/1/

  62. ایمان گفت :

    بهمن ۱۰م, ۱۳۸۷ در ۰۰:۱۱

    سلام
    به نظر من برنامه ۹۰ نقطه عطفی در تاریخ ایران بود ، برای اولین بار بعضی از مسئولین متوجه شدند که آن طوری که اطرافیانشان می گویند، مردم در باره آنها فکر نمی کنند . من مطمئنم تا قبل از رکورد دو میلیونی هم بادمجان دور قاب چین های سازمان پیش رئیس سازمان ، دم از مقبولیت عمومی سازمان نزد مردم بسبب برخورد سازمان با برنامه ۹۰ میزدند . و من مطمئنم که اختلال در پیامک ۹۰ هم نظر آقای علی آبادی نبوده و کار همین مگسان دور شیرینی است .

  63. رضا مسعودی گفت :

    بهمن ۱۰م, ۱۳۸۷ در ۱۲:۳۷

    آقای جوانفکر سلام. این مطلب ابطحی در مورد شما را دیده اید: http://www.webneveshteha.com/weblog/?id=2146309877
    این گاف بامزه ایرنا خبرگزاری جمهوری اسلامی را هم ببینیدالبته نیاز به اقدام خاصی نیست چون خودیه!: http://www2.irna.ir/fa/news/view/menu-151/8711064671142903.htm

  64. صنایع نیوز گفت :

    بهمن ۱۰م, ۱۳۸۷ در ۱۹:۲۰

    http://www.sanayenews.com/content/view/13227/1/

  65. آیدین گفت :

    بهمن ۱۲م, ۱۳۸۷ در ۰۹:۴۰

    «دوازده هزار میلیارد دلار خسارات سیاستهای آمریکا در خاورمیانه!»
    دوازده هزار میلیارد دلار رقم سرسام آور خسارات مادی جنگهایی می باشد که از سال ۱۹۹۱ میلادی خاورمیانه را به خاک و خون کشیده است. این رقم حاصل از یک کار پژوهشی بی سابقه می باشد که یک گروه فکری در هند به نام “استراتژیک فورسایت گروپ”، با پشتیبانی سوئیس، نروژ، قطر و ترکیه، انجام داده است و در آن بیش از پنجاه محقق از عراق، لبنان، مصر، قطر، سرزمینهای خودگردان فلسطین، رژیم صهیونیستی، اردن، کویت و لیگ عرب شرکت کردند. این گروه نتیجه تحقیقات خود را دو هفتۀ پیش، در یک گزارش ۱۷۰ صفحه ای تحت عنوان “هزینه جنگها در خاورمیانه” منتشر کرده است. در این کار پژوهشی بیش از نود و هفت پارامتر منجمله: خسارات انسانی، وضعیت آب و هوا، کشاورزی، آموزش و پرورش، بی کاری، مهاجرت، افزایش قیمت نفت، مایحتاج زندگی، اجاره مسکن، … مورد بررسی قرار گرفته اند.
    کشور عراق متناسب به موقعیت اقتصادیش بیشترین خسارات را متحمل شده است که مبلغ آن به ۲۲۶۲ میلیارد دلار برآورد شده است. این رقم سی برابر تولید ناخالص ملی عراق می باشد.
    بر طبق این گزارش سودجویان اصلی این جنگها صنایع تسلیحاتی و نظامی مستقر در اروپا و ایالات متحدۀ آمریکا می باشند. همچنین جنگهای عراق، افغانستان و غزه جهت بره برداری از صلاحهای جدید مورد استفاده قرار گرفتند.
    یکی از ایراداتی که می شود به این گزارش گرفت این است که این جنگها را علت بروز این خسارت تلقی می کند که به نوعی مسئولیت تمامی طرفهای درگیر در آن علت ادغام شده است. از این رو، این گزارش نتیجه گیری خود را به یک فراخوان عمومی به سوی تعقل خلاصه می کند راه پیشگیری دقیق و قابل اجرایی پیشنهاد نمی کند. در صورتی که در تحلیلی عمیقتر، این جنگها صرفا نقش عامل را دارند و نه علت. از آن رو که نقطۀ مشترک جنگهای مد نظر در این است که تمامی آنها در واشنگتن از پیش طراحی و برنامه ریزی شده اند، علت اصلی خسارت ناشی از این جنگها سیاستهای ایالات متحدۀ آمریکا در خاورمیانه می باشد.
    ثانیآ قابل توجه است که در این تحقیقات خسارات ناشی از جنگها و تجاوزاتی که ایالات متحدۀ آمریکا و رژیمی صهیونیستی از سال ۱۹۹۱ مستقیما در آن شرکت کرده اند مورد بررسی قرار گرفته اند، و خسارات جنگ تحمیلی ایران-عراق در این تحقیقات برآورد نشده است. حتی پس از پایان جنگ تحمیلی تا امروز تحریما و تهدیدهایی را که ایلات متحدۀ آمریکا متوجه جمهوری اسلامی ایران کرده، خسارات و هزینه های قابل توجهی را به همراه داشته است.
    همچنین، اجرای این سیاستهای غلط هزینه های مالی و انسانی سنگینی را نیز متحمل شهروندان آمریکایی کرده است، که این گزارش به آن اشاره نمی کند. در سالهای اخیر شاهد رکود تدریجی اقتصاد آمریکا و خالی شدن سفرۀ شهروندان آمریکایی بودیم. طی دو سال گذشته بحران “ساب پرایمها” یا بهرهای تصاعدی که موجب فروپاشی ارکان مالی و تشدید رکود اقتصاد ضعیف شدۀ این کشور گردید. در شرایط امروزی قربانیان این رکود اقتصادی بی سابقه، اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و دامنه آن به سرعت به سوی سایر اقشار آمریکا رو به گسترش است. خبر اسفناکی را که سه روز پیش شبکه سی ان ان، تحت عنوان “بدون کار و شش فرزند همان بهتر که بمیریم” منتشر کرد را می توان به عنوان زنگ خطر عواقب وخیم اجتماعی این سیاستهای نادرست، در نظر گرفت. به نقل از این خبر یک شهروند شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا، در پی از دست دادن کار خود و همسرش، در آخرین عمل مأیوسانۀ خود، پس از به قتل رساندن همسر و شش فرزندش خودکشی کرد.
    در نتیجه گزارش”هزینه جنگها در خاورمیانه” نشانگر نتایج مخرب یک مدیرت نادرست در سطح جهانی، بر پایه سیاستهای ایالات متحدۀ آمریکا می باشد، که ریاست جمهوری ایران آقای دکتر محمود احمدی نژاد بارها در مجامع داخلی و بین المللی به آن اشاره کرده است. در این راستا، پژوهشگران ایرانی میتوانند یک تحقیقات کاملتر جهت برآورد خسارات سیاستهای آمریکا در سطح جهان، را در دستورکار خود داشته باشند. قابل توجه است که با یک مدیرت صالح و پشتیبان رشد و توسعه در سطح جهانی، اگر به جای این خسارات سازندگی داشتیم، شاید تا امروز فقر و بی کاری در سرتاسر جهان ریشه کن شده بود.

  66. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۱۲م, ۱۳۸۷ در ۱۰:۱۲

    آقای مسعودی
    با سلام
    خداوند همه ما را به راه راست هدایت فرماید و البته بعد از هدایت هم ما را به حال خود رها نکند. الهی لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا..
    موفق باشید

  67. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۱۲م, ۱۳۸۷ در ۱۰:۱۴

    آقا ایمان
    با سلام
    من اگر جای شما بودم ، نقطه عطف در تاریخ ایران را تا این حد پایین نمی آوردم.
    موفق باشید

  68. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۱۲م, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۳

    امیر آقا
    با سلام
    من موضوع نظر ابراز شده به اسم آقای آخوندی را بررسی کردم و متوجه شدم که آن اظهار نظر را ایشان در وبلاگ نگذاشته اند. البته بنده در پاسخی که به آن دادم ، شک و تردید خودم را نسبت به ارتباط این اظهارنظر با آقای آخوندی مورد تاکید قرار دادم. بنابراین شما را به تعدیل نظراتتان توصیه می کنم.
    موفق باشید

  69. داود روشنی گفت :

    بهمن ۱۳م, ۱۳۸۷ در ۰۱:۲۰

    سرور گرامی جناب آقای جوانفکر با سلام و خسته نباشید
    درخواست دارم در پستهای بعدی وبلاگ وزینتان در مورد دو موضوع بصورت جداگانه اظهار نظر فرمائید و ترجیحا در مقام مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور:
    ۱- حضور اوباما در مقام ریاست جمهوری امریکا و تهدیدها و فرصتهای روبروی ما در اثر این رویداد.ترجیحا تحلیل خود را از شخصیت و آراء و عقاید اوباما را هم بیان فرمائید.
    ۲- انتخابات ریاست جمهوری پیش رو و کاندیداهای احتمالی و نوع رفتار احتمالی اصولگرایان در قبال کاندیداتوری آقای احمدی نژاد
    قبلا از بذل توجهتان به نظرات خوانندگانتان سپاسگزارم.

  70. اسلامی گفت :

    بهمن ۱۳م, ۱۳۸۷ در ۱۵:۱۹

    با سلام خدمت برارد ارجمند . درست است که نوشته من ربطی به صدا و سیما و تربیت بدنی ندارد ولی میخواستم بگم اگر زحمت بکشید کمی به رفتار بد نیروی انتظامی با جوانان به پردازید

  71. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۱۳م, ۱۳۸۷ در ۱۶:۰۹

    آقای اسلامی
    با سلام
    من نمی دانم موردی که ممکن است باعث رنجش شما شده باشد ، چیست ؟ اما مواردی وجود دارد که کاملا حق با شماست. بنده روز جمعه گذشته با یکی از بدرفتاریهای ماموران نیروی انتظامی در فرودگاه مهرآباد مواجه شدم و همانجا برخورد محکمی با او کردم و به فرمانده ذیربط او هم گزارش دادم. در عین حال باید بپذیریم که نیروی انتظامی نسبت به سالهای گذشته بهتر شده است اما برای رسیدن به حد مطلوب یا نیروی انتظامی شایسته ملت ایران ، راه زیادی باقی است. اصلاح برخی از رفتارها و اشکالات رفتاری نیازمند گذشت زمان ، جدیت و قاطعیت در سطوح فرماندهی و مطالبه جدی آن از سوی مردم و مسوولان است. به هر حال اگر مواردی باشد ، به سهم خود تذکر خواهم داد.
    موفق باشید

  72. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۱۳م, ۱۳۸۷ در ۱۶:۲۱

    آقای روشنی عزیز
    با سلام و تجدید ارادت
    انشاء الله در اولین فرصت به خواست شما عمل خواهم کرد.
    همیشه عزیز و سربلند باشید

  73. رضا مسعودی گفت :

    بهمن ۱۳م, ۱۳۸۷ در ۱۸:۲۱

    آقای جوانفکر: اهانت وقیحانه طرفداران احمدی‌نژاد به شخصیتهای نظام را در هفته نامه تان “همت” در این آدرس ببینید.البته تاکید می کنم که نیاز به هیچ اقدامی نیست چون خودیه:
    http://yaarinews.com/default.aspx/n/3408/اهانت-وقیحانه-طرفداران-احمدی‌نژاد-به-شخصیتهای-نظام

  74. حیاتی گفت :

    بهمن ۱۳م, ۱۳۸۷ در ۲۳:۰۷

    با سلام و عرض ادب و همچنین تبریک دهه مبارک فجر
    این مسئله ای که بین سازمان تربیت بدنی و آقای فردوسی پور رخ داد شاید در ظاهر یک برخورد عادی تلقی شود،ولی اگر به دقت به آن توجه کنیم می بینیم که موضوع بسیار مهمی است.(که اتفاقا” شما نیز با طرح آن به این اهمیت عنایت داشته اید)
    این اتفاق نشاندهنده ی فاصله گرفتن عده ای از مسئولین از مردم می باشد.
    آقای دکتر! مردم ما طرفدار عدالتند،آن هم برای همه. به نقاط قوت و تلاشهای انجام شده احسنت می گویند ولی لاپوشانی و توجیه نقاط ضعف را نمی پذیرند.
    مسئولین باید در تمام موارد مربوط به ملت،خودشان را پاسخگوی آنها بدانند.اگر جایی هم کمبودی بوده با صداقت اعلام کنند.
    چرا باید در مقابل انتقاد اینگونه موضع گیری شود؟!
    ما همه یک خانواده ایم، موفقیت مسئولین سربلندی مردم است و اگر خدای ناکرده ضعفی هم وجود داشته باشد همگی متضرر می شویم.
    موارد دیگری نیز وجود داشت که دوستان به بعضی از آنها اشاره کردند.
    در ضمن از حوصله حضرتعالی در جواب به پیامهای ارسالی سپاسگذارم.
    خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

  75. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۱۴م, ۱۳۸۷ در ۱۳:۰۴

    آقای حیاتی
    با سلام
    حسن توجه و نگاه ظریف و ارزشمند شما به این موضوع را شایسته تقدیر می دانم.
    عزیز و سربلند باشید

  76. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۱۴م, ۱۳۸۷ در ۱۳:۱۴

    آقای مسعودی
    با سلام
    برادر کمی آهسته تر ! هفته نامه همت را بنده هرگز ندیده ام و مطلبی که شما آدرسش را نوشته اید خودش یک جوسازی تبلیغاتی علیه رئیس جمهور است. آقای احمدی نژاد هیچ نزدیکانی ندارد که در این هفته نامه دخالت داشته باشند. این رفتارها بنده را به یاد همان موتور سوارها و تبلیغات دروغین و مسموم علیه آقای احمدی نژاد در هفته آخر منتهی به انتخاب ایشان در انتخابات ریاست جمهوری می اندازد. امیدوارم انصاف و جوانمردی به مرام همه ما تبدیل شود.
    موفق باشید

  77. یک اصلاح طلب گفت :

    بهمن ۱۴م, ۱۳۸۷ در ۱۵:۲۰

    با سلام
    به عنوان یک طرفدار اصلاحات آنهم در چهاچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی از مطالب اخیر نشریه همت اعلام انزجار میکنم و فکر میکنم این دسته از آقایان از نظرشان فقط یک نفر در مملکت وجود دارد و فقط هم آن شخص کار میکند و آن هم کسی نیست جز آقای احمدی نژاد!!!
    با اینکه طرفدار سرسخت آقای خاتمی هستم اما هیچ وقت به خودم اجازه نمیدهم شخصیت رئیس جمهور انتخاب شده فعلی را که توسط مردم انتخاب شده است به سخره بگیرم!!!
    اما این دسته از آقایان با این کارشان به شان جایگاه ریاست جمهوری نیز تعدی میکنند!!!
    امیدوارم در انتخابات اخیر هر کسی را که مردم انتخاب کردند به جایگاه رفیع ریاست جمهوری برسد و به مردم خدمت کند حال آن فرد میخواهد آقای احمدی نژاد باشد یا آقای خاتمی که البته امیدوار آقای خاتمی بتواند این رای اعتماد را از مردم بگیرد.
    هیات محترم نظارت بر مطبوعات در حال حاضر میتواند بی طرفی خودش را با توقیف این نشره هتاک نشان دهد.
    دوست دارم نظر جنابعالی را به عنوان مشاور رسانه ای ریاست جمهوری بدانم.
    موفق باشید و از وقتی که برای پاسخگوئی به خوانندگانتان میگذارید متشکرم.
    خداحافظ شما باشد.

  78. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۱۴م, ۱۳۸۷ در ۱۹:۲۵

    با سلام
    با نظر شما موافقم. هتاکی و توهین به هرکس بویژه افراد مطرح و شخصیت های سیاسی ، به هر بهانه ای که انجام شود، عملی مذموم و زشت است . البته این یک حکم کلی است و بنده هنوز نشریه همت را ندیده ام و از متن آن اطلاعی ندارم .
    با توجه به شناخت و تحلیلی که از گذشته و حال دارم ، امیدوارم شاهد تکرار دوران تلخ گذشته نباشیم و رای مردم به کسی تعلق بگیرد که موجب یاس دشمن ، امید و نشاط مردم ، پیشرفت سریع و همه جانبه کشور ، اجرای عدالت و کوتاه شدن دست زیاده خواهان از منابع عمومی شود.
    موفق باشید

  79. ندا گفت :

    بهمن ۱۵م, ۱۳۸۷ در ۱۸:۲۱

    با سلام
    از خواندن مصاحبه تان با روزنامه اعتماد استفاده کردم
    مثل همیشه حقایق را بر زبان آوردید
    موفق باشید

  80. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۱۶م, ۱۳۸۷ در ۱۶:۳۳

    سرکار خانم ندا
    با سلام
    در باره مصاحبه با روزنامه اعتماد نکاتی وجود دارد که به زودی در وبلاگ منتشر خواهم کرد.
    موفق باشید

  81. ایمان گفت :

    بهمن ۱۷م, ۱۳۸۷ در ۰۰:۵۸

    سلام راجع به مطلب هفته نامه همت مطالبی به عرض می رسانم
    متاسفانه برخی طرفداران احمدی نژاد حتی هوش توهین کردن را هم ندارند ، بنده فیلم سگ کشی را دیده ام و باید عرض کنم ، در این فیلم کثیف ترین و پست ترین و خائن ترین شخص بدست هفت – هشت نفر کشته میشه که البته هر کدوم از این هفت هشت نفر، یه خلاف خاصی دارند ، اما اونیکه کشته میشه همه رذائل این افراد رو داره ، حالا بگید این توهین به کیه ! البته در این که نویسنده سعی داشته به مخالف های احمدی نژاد توهین کنه شکی نیست ، اما تو رو خدا ببینید کیا دارن فرهنگ سازی می کنند . !!!!! …( هر چی علامت تعجب بذارم باز کمه )…!!!!!!!

  82. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۱۷م, ۱۳۸۷ در ۱۲:۵۶

    آقا ایمان
    با سلام
    با شما موافقم که طرفداران احمدی نژاد هوش توهین کردن ندارند چون اصلا این کاره نیستند. آنهایی که توهین می کنند می دانند چگونه این کار را به اسم طرفداری از احمدی نژاد انجام بدهند تا افکار عمومی را علیه او برنجانند.
    موفق باشید

  83. ali گفت :

    فروردین ۱۲م, ۱۳۸۸ در ۲۳:۰۴

    اقای مظلومی اگر یکنفر توانمتر از فردوسیپور هست که هست میتواند بجای ۹۰ در یک کانال دیگر برنامه ای بسازد کسی مخالف ان نیست

RSS نظرات این نوشته · آدرس دنبالک

ارسال نظر