در مقام قضاوت !

جناب آقای صادق لاریجانی رئیس محترم قوه قضاییه با وجود جلسات مشترک سران قوا ، روز یکشنبه به صورتی غیرمتعارف و با استفاده از لحنی تند ، به ایراد سخن علیه رئیس جمهور محترم پرداخته اند.

به نظر می رسد که رئیس محترم قوه قضاییه با نشر علنی این سخنان، خواسته اند نظرات خود را در معرض قضاوت افکار عمومی قرار دهند. بر مبنای همین برداشت بنده به عنوان یک شهروند می خواهم به بیان نکاتی چند در باره سخنان جناب آقای لاریجانی بپردازم.

رئیس محترم قوه قضاییه با اشاره به سخنان جناب آقای احمدی نژاد در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار و بدون ارائه هیچگونه سندی اظهار داشته اند : لحن خبرنگار و پاسخ رئیس جمهور نشان می‌دهد که مساله از پیش طراحی شده است و ناشی از تحریک محرکان و تشویق مشوشان.

به موجب اصل ۱۵۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، رئیس قوه قضاییه باید یک فرد مجتهد ، عادل و آگاه به امور قضایی و مدیر و مدبر باشد. بنابراین عدالت در دستگاه قضایی یک رکن رکین است و مقامات عالی  قضایی و قضات باید افراد عادل باشند.

طرح اینگونه اتهامات از سوی سایر افراد، ممکن است امری قابل اغماض به نظر برسد اما متهم کردن رئیس جمهور محترم از سوی رئیس قوه قضائیه به ایفای نقش در یک مساله از پیش طراحی شده  و متاثر از تحریک و تشویق دیگران ، موضوعی است که اگر ادله کافی برای آن ارائه نشود، بی عدالتی آشکار تلقی شده و جایگاه جناب آقای صادق لاریجانی را در راس دستگاه قضایی با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

براساس قانون ، رئیس محترم قوه قضاییه همچنین باید فردی مدیر و مدبر باشد. این مهم مستلزم پرهیز از پیش داوری بر اساس اطلاعات ناصحیح و برداشت های خلاف واقع است. همیشه بوده اند کسانی که موجودیت و منافع خویش را در گرو تشدید اختلاف و بدگمانی میان مسوولان جست و جو کرده اند. این امر ایجاب می کند که ریاست محترم قوه قضاییه نسبت به کسانی که اخبار و اطلاعات جهت دار و غیرواقعی را در اختیار ایشان قرار می دهند حساس شوند و تامل و تدبر بیشتری به هنگام اتخاذ هرگونه موضع یا واکنش متقابلی برپایه اینگونه خبرها بروز دهند.

اطلاعات ناصحیح ارائه شده به رئیس محترم قوه قضاییه ، متوجه این نکته است که آقای لاریجانی در اظهارات خود از قول رئیس جمهور چنین آورده اند: “قوه قضاییه می گردد تا خبرنگاری که به نقد دستگاهی یا مسئولی پرداخته را یک جوری محکوم کند”. این در حالی است که آقای احمدی نژاد در سخنان خود در روز خبرنگار هیچ نامی از قوه قضاییه نیاورده است .

حضرت امام خمینی (رض) درباره ثبات شخصیت قاضی تصریح فرموده اند:”اگر حس انتقامجویی در قاضی وجود داشته باشد ، او نمی‏تواند قاضی باشد . قاضی یک نفر آدمی است که اگر برادرش را آوردند پیشش که قضاوت کند ، همان طور باشد که اگر دشمنش را آوردند ؛ یعنی ، در قضا آنطور باشد. حکمی که می‏خواهد بکند بین برادرش و دشمنش ، در حکم فرق نگذارد.”

بدون تردید آقای صادق لاریجانی ، رئیس جمهور محترم را دشمن خود فرض نمی کند و این امر ایجاب می کند که ایشان تا وقتی بر مصدر قاضی القضات نشسته اند، بین هیچکس از جمله آقای احمدی نژاد و برادرشان که در راس قوه مقننه قرار دارند، هیچ فرقی قائل نشوند. به این ترتیب انتظار می رود ریاست محترم قوه قضاییه روشن سازند که دستگاه قضا در برابر توهین زشت و بی سابقه یک فرد ملبس به کسوت روحانیت (صانعی) علیه رئیس جمهور ، دست به کدام اقدام قضایی زده اند؟ چگونه است که انبوهی از توهین ها و تهمت ها علیه دولت و رئیس جمهور تحمل می شود و رئیس محترم قوه قضاییه برای دفاع از حیثیت و شخصیت منتخب ملت، احساس تکلیف نمی کنند و هیچ سخنی در تقبیح و مذمت آن به زبان نمی آورند اما اینک در شرایطی که رئیس محترم قوه مجریه و منتخب مردم را هدف تندترین و بی سابقه ترین انتقادات قرار داده اند ، همزمان به دفاع از برادر خویش در راس قوه مقننه پرداخته اند .

آقای صادق لاریجانی فرموده اند : “قوه قضاییه برخلاف میل خیلی‌ها کار می‌کند و قوه قضاییه شخص بنده نیست. بسیاری اوقات برخلاف میل من هم رأی می‌دهند. چرا که قاضی مستقل است و رأیی که انشاء می کند در اختیار خودش است.”

ریاست محترم قوه قضاییه عنایت دارند که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، قوه قضائیه را مستقل دانسته است و نه قاضی . اتفاقا قاضی یک فرد کاملا تابع و وابسته است. او وابسته به حکم خدا ، آیین دادرسی و قانون و شرع است . او حق ندارد بر طبق یا برخلاف میل خویش یا میل این و آن حکم کند ، بنابراین اظهارات جناب آقای صادق لاریجانی مبنی بر اینکه “قوه قضائیه برخلاف میل خیلی ها کار می کند” ، قابل تامل به نظر می رسد.

اصل ۶۶ قانون اساسی نیز تصریح کرده است که احکام دادگاه‏ها باید مستدل و مستند به مواد قانون و اصولی باشد که بر اساس آن حکم صادر شده است . بنابراین هیچکس نمی پذیرد که دستگاه قضایی یا شخص قاضی بر طبق یا برخلاف میل شخصی یا تمایل دیگران تصمیم بگیرد بلکه باید مستند به قانون باشد.

جناب آقای لاریجانی با استناد به ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی ، دیگران را بی اطلاع از معنای “تصریح و تلویح” دانسته ، افزوده اند: “تلویح یعنی اسم نبرند اما طوری بگویند که به کسی تطبیق شود.” این در حالی است که در فرهنگ فارسی عمید و معین “تلویح” به معنای فهماندن یک موضوع یا مطلب با اشاره و کنایه توصیف شده است. به این ترتیب تلویح در هیچ جا اشاره به فرد نیست و در همین ماده قانونی نیز به روشنی می توان دریافت که منظور واضع قانون مترتب بر “اکاذیب یا اعمال خلاف حقیقت” است نه افراد! بدیهی است قاضی حق ندارد با تفسیر به رای از قانون ، حکم خود را توجیه کند ، بویژه آنکه اعضای هیات منصفه دادگاه نیز برداشتی متفاوت از قاضی داشته اند.

رئیس محترم قوه قضائیه در سخنان خود از رئیس جمهور چنین توقع کرده اند که: “ادبیاتش متین و فاخر و با تعابیر جا افتاده و البته صحیح و منصفانه باشد. من از باب یک شهروند عادی این مملکت چنین توقع حقی را از ایشان دارم. این چه ادبیاتی است که مثلاً خورد که خورد بگذار بخورد تا دردش بیاید”.

جناب آقای لاریجانی به این نکته عنایت دارند که رئیس جمهور محترم با استفاده از همین ادبیات، دولتهای زیاده خواه و قلدرماب غربی و سیاست ها و طرحهای شیطانی آنها را به تمسخر گرفته و سران آنها را در برابر افکار عمومی خود به چالش کشیده است. رئیس جمهور محترم فرموده است : قطعنامه سازمان ملل کاغذ پاره ای است که برای ما دو ریال هم ارزش ندارد. چهارتا قطعنامه صادر کرده اند ، بروند ۴ هزار قطعنامه دیگر هم صادر کنند تا خسته شوند.

بله آقای احمدی نژاد با همین ادبیاتی که مورد انتقاد جناب آقای لاریجانی قرار گرفته است ، یک تنه به دفاع از ملت ایران برخاسته اند و امروز بر هیچکس پوشیده نیست که ادبیات رئیس جمهور محترم ایران ، نظام سلطه و همه متکبران ، خودخواهان و تمامیت طلبان را به شدت آزار داده است. البته جا دارد به این نکته نیز اشاره شود که مردم حق شناس ایران بارها در اجتماعات عظیم خود ، ادبیات رئیس جمهور عزیز را مورد تمجید و تحسین قرار داده اند. 

۳۷ نظر »

  1. فرشید گفت :

    مرداد ۱۹م, ۱۳۸۹ در ۱۲:۲۴

    سلام جناب جوانفکر دستتون درد نکنه، راستش اشک دور چشمام جمع شده حالا که به آخر این مطلبتون رسیدم(سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۲ ظهر) و نمی دونم که این مطلب دیروز کی رفته روی خروجی وبلاگتون چون اگه قبل از رفتن به مراسم قدردانی از روز خبرنگار که وزارت نفت برگزار کرد می خوندمش در شک و تردید از انجام کاری بیرون می آمدمو به جای سکوت به حرف می آمدم.
    آقای جوانفکر دیروز در مراسمی بودم که به مناسبت قدردانی از خبرنگار برپا شده بود. در این مراسم ها معمولا هر خبرنگاری می تونه با یه هماهنگی کوچولو بره پشت میکروفن و هر چه می خواهد دل تنگش بگه و بر همین اساس من هم می خواستم برم پشت میکروفن و از این قانون نانوشته استفاده بکنمو و در حضور وزیر نفت، مدیران ارشد این وزارتخانه و ده ها خبرنگار بگم:
    جناب وزیر، آقایون و خانم های خبرنگار، در مراسمی حضور داریم که به منظور تجلیل از خبرنگار برگزار شده، به همین دلیل دوست دارم در مراسمی که متعلق به خود ماست ضمن اعتراض شدید به سخنان اخیر رییس قوه قضا که بر علیه رییس قوه مجریه ایراد شده از ایشان بخواهم هر چه خبرنگار دربند در کشور هست آزاد کنند تا بدین گونه نسیم مهروزی و عطر خوش رافت اسلامی نصیب همه بشود ….

  2. حسین گفت :

    مرداد ۱۹م, ۱۳۸۹ در ۱۲:۵۱

    بنده با نظر شما موافقم البته ادبیات برادر احمدی نژاد در بعضی مواقع مناسب رئیس جمهور کشوری مانند ایران نیست مثل همین مثال اخیر که گفته بود اون … لولو برد. یا شما چیه کی هستید. ولی چرا صحبتهای برادر مشایی را نقد نمی کنید؟

  3. ریحانه گفت :

    مرداد ۱۹م, ۱۳۸۹ در ۱۳:۱۳

    سلام
    خیلی دوست دارم نظرتون رو راجع به سخنان اخیر آقای مشایی بدونم.
    منتظر نظر شما در این زمینه هستم!

  4. حامد گفت :

    مرداد ۱۹م, ۱۳۸۹ در ۱۴:۳۸

    سلام آقای جوانفکر
    از شما که به عدالت قاضی القضات مشکوک شده اید انتظار می رود که حداقل خودتان عادلانه تر موضع گیری کنید.
    آیا واقعا این ادبیات در شأن رئیس جمهور مملکتی است که سعدی و حافظ و … در آن زیسته اند:
    اون ممه رو لولو خورد.
    آب رو بریز جاییت که میسوزه.

    جناب جوانفکر از شما انتظار ندارم که به دکتر احمدی نژاد انتقاد کنید. ولی با توجه به اینکه رئیس جمهور عزیز هم معصوم نیست و اشتباهاتی دارد، حداقل انتظار از شما این است که در برابر اشتباهات ایشان سکوت کنید و به دفاع نپردازید.

    مشایی جدا ! (این جمله آخر را اگر دوست داشتید، حذف کنید)

  5. حسین گفت :

    مرداد ۱۹م, ۱۳۸۹ در ۱۵:۲۸

    آقای محترم
    شما که یک فرد فرهنگی و رسانه ای هستید چرا از این نوع ادبیات که در شان ر/یس جمهور نیست دفاع می کنید؟من قصد ندارم با تکرار بعضی از جملات که اخیرا گفته شد دوباره دوستان را ناراحت ودشمنان را شاد کنم. ولی شما به عنوان یکی از افراد نزدیک به رئیس جمهور موظفید به ایشان مشاوره درست بدهید نه اینکه ردصدد توجیه برآیید. اگر هم فکر میکنید ایشان معصوم هستند که حرف دیگری است و احتمالا به زودی این نوع ادبیات را در وبلاگ شما هم خواهیم دید .

  6. سعید گفت :

    مرداد ۱۹م, ۱۳۸۹ در ۱۷:۳۵

    هوالحق
    اگه منم جای شما بودم و الان با خم و راست شدن در برابر آقایان به پست و مقام می رسیدم، همینطوری ماست را می مالیدم… یک بار دیگر اوصاف حزب‌الله در قرآن را مطالعه کنید تا معلوم شود چه میزان مشمول این عنوان هستید؟ فقط اینکه بدانید دولت‌مردان سابق هم همین بادمجانی که شما الان دور قاب مشائی و رئیسش می چینید، می چیدند اما شما آنها را متهم به خیلی عناوین کردید که الان همان عناوین را برای خود انتخاب کرده‌اید. حاجی از این راه به خدا نمی رسی حتی اگه به خانه‌اش برسی… برای شما و مشائی و احمدی‌نژاد متاسفم. حالا برو خوش باش!

  7. حمید کربلائی گفت :

    مرداد ۱۹م, ۱۳۸۹ در ۲۳:۲۴

    مطلبی را در وبلاگ دفاع از انتخابات مظلوم ۱۳۸۸ در همین زمینه دیدم با عنوان زیر

    اعتراض لاریجانی به احمدی نژاد تیتر اول بی بی سی و روزنامه جمهوری اسلامی و اصلاح طلبان
    http://entekhabmardom.blogfa.com/post-1619.aspx
    به نظرم جالب بود

  8. محمود گفت :

    مرداد ۲۰م, ۱۳۸۹ در ۰۱:۳۷

    یک ساعت تمام فکر گذاشتم ونوشتم رفتم تو قسمت پست الکترونیک یه چیزهای خرچنگ قورباغه بود اومدم اونارو پاک کنم کل مطلبم پاک شد.مشکل داره سیستم؟بگو اگه داشت چطوری اینو فرستادی!ولی خیلی اساسی از زوایای مختلف به موضوع پرداخته بودم حیف شد.

  9. حمید گفت :

    مرداد ۲۰م, ۱۳۸۹ در ۰۴:۴۵

    اقای رییس جمهور ادبیات خواستگاه خودشان را دارند. این نه ممدوح است نه مذموم. البته این ادبیات متعلق به طبقه متوسطی که کمتر به ایشان رای داده اند نیست. هر چند برای عده ای در ان طبقه هم ایشان بخاطر محسنات دیگرشان قابل احترام هستند. نمیدانیم چرا لاریجانی ها سعی در نزدیک شدن به طبقه متوسط را دارند؟ احتمالا به خاطر انتخابات.

  10. هفت گنبد گفت :

    مرداد ۲۰م, ۱۳۸۹ در ۰۹:۴۲

    سلام
    افتخار باید کرد به این یاران رییس جمهور که آزاده و روشن اندیشند.
    البته با پاراگراف آخر موافق نیستم و حتما بازتاب نامناسبش را در رسانه ها دیدید.
    امیدوارم دست توانای شما در رسالت خطیر اطلاع رسانی موید به تاییدات الهی باشد.
    متاسفانه ماهمکارشما در دستگاه قضاییم و دستمان بسته.انشاالله موفق باشید

  11. عماد آبشناس گفت :

    مرداد ۲۰م, ۱۳۸۹ در ۱۰:۰۰

    بماند که خیلی ها به سخنان عامیانه آقای احمدی نژاد انتقاد دارند اما باید این را پذیرفت که در اصول سخنرانی و سخنوری بعضی وقت ها نمی توان مقصود را به گونه دیگری بیان کرد تا طرف مقابل متوجه شود و این هنر و توانمندی نزد هر سخنوری نیست. یکی از دلایل موفقیت آقای احمدی نژاد در جذب عامه مردم نیز بی باکی و ناپرهیزی های او در گفتگو و سخنرانی هایش بوده و هست. کما اینکه دیدیم در مناظرات انتخاباتی همین طرز صحبت او منجر به ناتوانی رقبای او شد. در دیپلماسی بین المللی نیز حق خطابه به او این اجازه را می دهد که گاهگاهی سخنانی را بیان کند که یک شوک مطبوعاتی و خبری را انعکاس دهد و همین امر دشمن و طرف مقابل را بیشتر متوجه بیان سخنران کند.
    در مورد صحبت های دکتر احمدی نژاد مربوط به خبرنگاران نیز باید گفت این سخنان بیان حق مسلم خبرنگاران چه در قانون ایران چه در قوانین بین المللی بوده و هست و جای تعجب دارد که چرا وقتی رئیس جمهوری مملکت از حق مسلم خبرنگاران حمایت می کند اینگونه انتقاداتی از او می شود.
    فعلا که ظاهرا این انتقادات فقط وفق مراد صدای آمریکا و بی بی سی و رسانه های دشمن بوده که هیچ کدام از دفاع رئیس جمهور از خبرنگاران صحبتی نمی کنند و فقط تلاش می کنند وجود اختلاف میان مسئولین ایرانی را پررنگ کنند و به آن دامن بزنند.
    قطا انعکاس این مطالب “حبا به علی نیست بغضا به معاویه است” و بقول امام (ره) هر وقت که دشمن را در مساله ای خشنود کردیم باید مطمئن باشیم اشتباه کردیم. حال منتقدین به آقای احمدی نژاد توجه داشته باشند که دشمن از رفتار آنها چقدر خوشحال شده!!

  12. سحر گفت :

    مرداد ۲۰م, ۱۳۸۹ در ۱۰:۳۳

    تا آنجایی که من از بچگی یادم میاد وقتی میخواستند مودبانه به کسی بگن … سوخته میگفتند آنجاش سوخته درست نمیگم جناب آقای جوانفکر؟
    حالا چرا بعضی ها نمیخوان باور کنن که جمله ریاست محترم جمهور بیان مودبانه و به قول شما ادبی یک نقل قوله من چیزی دستگیرم نشد . این یک بیان عامیانه است مگر عامیانه صحبت کردن با مردم عیبه ؟
    مگراین مردم از کله سحر که بیدار میشن تا بوق سگ یک ریز با استفاده از کلمات سنگین ادبی با هم صحبت می کنیند؟ حالا که به رئیس جمهور رسید شد عیب ؟؟

  13. فرشید: آقای جوانفکر تشکر / " مشایی" لباس خبرنگاری پوشید گفت :

    مرداد ۲۰م, ۱۳۸۹ در ۱۲:۲۸

    قدردانی از رییس دفتر رییس جمهوری

    علی اکبر جوانفکر مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی “ایرنا” با انتخاب “اسفندیار رحیم مشایی” مشاور و رییس دفتر رییس جمهوری به عنوان خبرنگار افتخاری این خبرگزاری از رحیم مشایی قدردانی به عمل آورد.رحیم مشایی که صبح روز چهارشنبه در جمع مدیران و سردبیران خبرگزاری جمهوری اسلامی حضور یافت، کارت خبرنگار افتخاری ایرنا را از “علی اکبر جوانفکر” مشاور مطبوعاتی رییس جمهور و مدیر عامل این سازمان دریافت کرد.
    پیش از این، محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور، منوچهر متکی وزیر امور خارجه، سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی، صادق محصولی وزیر رفاه و تامین اجتماعی، مهدی غضنفری وزیر بازرگانی و جمعی دیگری از مسوولان که در خبرگزاری حضور یافتند، کارت خبرنگار افتخاری ایرنا را دریافت کردند.

  14. فرشید گفت :

    مرداد ۲۰م, ۱۳۸۹ در ۱۲:۲۹

    سلام
    خدا جوانفکر جوانمرد را برای آقای دکتر حفظ کناد.

  15. فرشید / آقای جوانفکر تشکر گفت :

    مرداد ۲۰م, ۱۳۸۹ در ۱۲:۳۱

    قدردانی از رییس دفتر رییس جمهوری / مشایی لباس خبرنگاری پوشید

    علی اکبر جوانفکر مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی “ایرنا” با انتخاب “اسفندیار رحیم مشایی” مشاور و رییس دفتر رییس جمهوری به عنوان خبرنگار افتخاری این خبرگزاری از رحیم مشایی قدردانی به عمل آورد.رحیم مشایی که صبح روز چهارشنبه در جمع مدیران و سردبیران خبرگزاری جمهوری اسلامی حضور یافت، کارت خبرنگار افتخاری ایرنا را از “علی اکبر جوانفکر” مشاور مطبوعاتی رییس جمهور و مدیر عامل این سازمان دریافت کرد.
    پیش از این، محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور، منوچهر متکی وزیر امور خارجه، سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی، صادق محصولی وزیر رفاه و تامین اجتماعی، مهدی غضنفری وزیر بازرگانی و جمعی دیگری از مسوولان که در خبرگزاری حضور یافتند، کارت خبرنگار افتخاری ایرنا را دریافت کردند.

  16. خواننده گفت :

    مرداد ۲۰م, ۱۳۸۹ در ۱۳:۰۲

    آقا شما خیلی باحالین ، من صبح که بلند میشم به جای اینکه برم سراغ یه سایت جوک و اس ام اس با مزه ، اخبار رو میخونم و روده بر میشم از بیانات شما و دیگر دولتیان ، باور کنید دل مردم رو شاد میکنید با این جوکهای سیاسی که میگید ، خدا دلتونو شاد کنه برادر :D ، این ادبیات محمود خان هم خیلی باحاله ، کلی آدم میخنده ، بگید همینجوری ادامه بده .

  17. علی گفت :

    مرداد ۲۰م, ۱۳۸۹ در ۱۴:۰۴

    متاسفانه چندی است که این گونه محاورات بین دولتمردان ما باب شده است ،حتما سخنرانی توهین آمیز چناب رحیمی را خطاب به مردم انگلیس (نه دولت انگلیس) شنیده اید نمیدانم موضع متعصبانه آقای جوان فکر در مورد بکار بردن عباراتی چون :گله دار ، مزخرف، یک مشت مردم خرفت، نه آدم هایش آدم است نه مسئولانش مسئول،که حتی منابع زیر زمینی هم ندارند و…… چیست ؟ آیا به تاسی از امام راحل حساب مردم را از حساب دولتها جدا نمی دانند ؟ آیا مشاغل شریف و استراتژیکی چون دامپروری که همپای کشاورزی اساس استقلال ممالک را پی ریزی میکند ننگ است ؟ آیا نداشتن منابع زیر زمینی عار است ؟ ما که داریم کجا را گرفته ایم ؟ آنها که ندارند چرا اینقدر پیشرفت کرده اند ؟ اگر اینگونه پیش برویم حتما باید تا چند روز دیگر شاهد ادای فحش های ناموسی از سوی دولتمردان باشیم وحتما جناب جوانفکر هم به آن افتخار می کنند. نه برادر ،ببپزیریم که از کوزه همان برون تراود که در اوست انتظار مردم از دولتمردان استفاده از منطق به جای توهین ،در ادبیات دیپلماتیک حتی در برخورد با دولتها و احترام به کرامت انسان انسان ها ست

  18. سعید گفت :

    مرداد ۲۰م, ۱۳۸۹ در ۱۵:۴۷

    من که طرفداد دوآتیشه احمدی نژاد بودم یواش یواش بخاطر گندکاریهای یه فردمثل مشایی دارم از نظرات قبلیم بر میگردم آقای مشاور.
    بیخود نبود رهبر حکیم انقلاب در نامه خودشون نوشته بودند که این فرد موجبات سرخوردگی دوستان شما رو فراهم میکنه.
    متاسفم که این رو هنوز شما به عنوان مشاور رئیس جمهور نفهمیدید.
    احمدی نژاد چهارتا مشاور مثل شما داشته باشه دیگه به دشمن احتیاج نداره!

  19. چیزنیوز گفت :

    مرداد ۲۰م, ۱۳۸۹ در ۱۸:۴۸

    سلام . خسته نباشی همسنگر
    اگه با تبادل لینک موافقی منو بنام چیز نیوز لینک کن
    بعد بگو به چه اسمی لینک بشی
    ممنون
    یاعلی

  20. حسین ملاقلی از نهران گفت :

    مرداد ۲۰م, ۱۳۸۹ در ۲۰:۰۶

    با عرض سلام، ادبیات خارج از عرف و اخلاق سیاسی در جامعه توسط شخص ریاست جمهور خود نشان از بی کفایتی سیاسی ایشان دارد. اخلاق اسلامی نهادینه شده در مکتب اسلام با اخلاق لامت منشی و متفاوت است.آن کسی که به منتقدانش از کلمات بزغاله ، خس و خاشاک و… اسفاده می کند ودر جلسات خصوصی به منتقدان و مخالفان خودش را با فحش های ناموسی خطاب قرار می دهد ! نمی توان انتظار داشت که وی از نظر روحی سالم است!شما هم هرچند شخصی هستید که از نظر تربیت اسلامی و خانوادگی متفاوت با رییس جمهور هستید ولی متاسفم که چگونه با ایشان هم کلام هستید؟ با خود خلوت کنیدشاید توجه خدا را احساس کنید…

  21. حیدرپور گفت :

    مرداد ۲۰م, ۱۳۸۹ در ۲۰:۱۷

    جناب آقای جوانفکر سلام
    نوشته شما را خواندم. اگرچه برخی از ایراداتی که متوجه قاضی القضات کرده بودی حق بود ولی از سوی دیگر در دفاع از ادبیات رییس جمهور انصاف را رعایت نکرده بودید.
    نمونه ای از ادبیات بد را یادآوری می کنم که مدیران رسانه ها حتما باید تاملی در آن بکنند.
    فکر می کنم در دیداری که در سال ۶۴یا ۶۵با امام در جماران داشتم شما نیز حضور داشتید در آن دیدار عبارت توهین آمیزی از دهان امام علیه ریگان بیرون آمد که حضار همگی خندیدند. منتظر بودم که این سخنان از صدا و سیما پخش شود. آیا باور می کنید این عبارت توهین آمیز نه تنها از رادیو و تلویزیون پخش نشد بلکه سایر رسانه ها نیز منتشر نکردند.
    جناب آقای جوانفکر ادب متایی گرانبهاست و لازم است برای آموزش نسل های آینده ادبیات زیبا را بکار گیریم.
    متاسفانه همین ادبیات زرد باعث شده است که دیگر کشورها مردم ما را تحقیر کنند. دیروز سفارت انگلیس طی یادداشتی اظهارات معاون اول رییس جمهور را به باد انتقاد گرفته و گفته است توهین به یک ملت ابتدا به توهین کننده بر می گردد. آیا باور می کنید نماینده هیچ کشوری در کشور دیگر جرات چنین جسارتی به میزبان ندارد؟ آیا باورد ندارید که ادبیات خودمان باعث شده که دیگران چنین گستاخ شوند؟
    شما به عنوان مشاور مطبوعاتی رییس جمهور وظیفه دارید که جلوی ادبیات زرد را بگیرید و نه از آن دفاع کنید.
    مطمئن باشید ادبیات زرد انرژی منفی در گوینده آن تولید می کند. اگر می خواهید دوستانتان فاقد انرژیمنفی باشند کمکشان کنید که ادبیات زیبا بکار گیرند تا انرژی مثبت به دست آورند.

  22. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۲۰م, ۱۳۸۹ در ۲۰:۵۴

    بسمه تعالی
    جناب آقای ملاقلی
    با سلام
    امروزه در دنیا رسم است که صاحب منصبان با زبانی و به عبارتی با ادبیاتی با مردم سخن می گویندکه کمتر کسی منظور و مقصود آنها را متوجه می شود وشاید به همین دلیل باشد که مردم بهتر می بینند عرصه مدیریت و سیاست را به همین صاحب منصبان واگذار کنند و در امور آنها دخالت نمی کنند. آقای احمدی نژاد از روز اول با زبان مردم با آنها سخن گفته است و بدیهی است که ادبیات ساده وروان او به ذائقه بسیاری از سیاسیون و طبقه مدیران عالی خوش نمی آید. به هر حال مردم احمدی نژاد را با همین ادبیات پذیرفته اند و به او رای داده اند. ضمنا آقای احمدی نژاد هیچگاه منتقدانش را خس و خاشاک نخوانده است. البته اگر بپذیرید که آشوبگران وغائله آفرینان دیگر منتقد محسوب نمی شوند. اگر از خدا می ترسید وبه روز جزا اعتقاد دارید ، از تهمت ناروایی که به رئیس جمهور زده اید توبه کنید.اوهیچگاه به هیچکس فحش نداده است چه برسد به ادعای نامربوطی که شما مطرح کرده اید. چگونه ممکن است که شما بنده را از نظر تربیت اسلامی و خانوادگی متفاوت ارزیابی کنید اما در باره رئیس جمهور قضاوت بنده را نپذیرید!
    باید از شر شیطان به خدا پناه برد.
    موفق باشید

  23. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۲۰م, ۱۳۸۹ در ۲۰:۵۶

    آقا سعید
    با سلام
    از ابراز لطف شما متشکرم
    موفق باشید

  24. علی تیماس گفت :

    مرداد ۲۱م, ۱۳۸۹ در ۰۱:۰۶

    با سلام و تبریک روز خبرنگار به شما و سایر همکارانتان در خبرگزاری جمهوری اسلامی
    نکته بسیار مهمی در سخنان حضرت آیت الله لاریجانی ناگفته ماند و انتظار می رفت در حالی که وی به استناد ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی رای قاضی را صحیح می داند اشاره ای نیز به ماده ۷۲۷ قانون مجازات اسلامی می نمود که بر اساس آن ، جرائم مشمول برخی از مواد از جمله ماده ۶۹۸ نیازمند شاکی خصوصی است و مدعی العموم به هیچ عنوان حق تعقیب ندارد . در پرونده جناب آقای بهداد ظاهرا” مدعی العموم خودش شاکی پرونده است که با نص صریح قانون در ماده ۷۲۷ منافات دارد . به عبارت دیگر اگر مدعی العموم خواسته باشد از حقوق هاشمی رفسنجانی ولو تلویحا” به وی انتقادی شده باشد دفاع نماید راسا” نمی تواند و لازم است شخص خود آقای هاشمی شخصا” و یا توسط وکیل شکایت خود را تسلیم مراجع قضائی نماید .
    متاسفانه وقتی معلومات قضائی رئیس قوه در این سطح است نباید توقع زیادی از منصوبین وی در دستگاه قضا را به انتظار نشست . علاوه بر آن ریاست محترم قضا طوری صحبت فرمودند که حضور یا عدم حضور هیئت منصفه در محاکم مطبوعاتی هیچ تاثیری بر رای قاضی ندارد و لذا فلسفه حضور هیئت منصفه را توضیح ندادند . در حالی که هیئت منصفه به دلیل اینکه متشکل از نمایندگان اقشار مختلف مردمی است نماینده عرف عمومی جامعه هستند و اگر عملی در عرف عموم جرم تشخیص داده نشود حکم برائت صادر می کنند و رای آنها لزوما” باید مستند قاضی باشد .

  25. هادی گفت :

    مرداد ۲۱م, ۱۳۸۹ در ۰۲:۱۳

    دین به دنیا فروشی دغدغه ی این روزهای من شده…
    همین

  26. حسین گفت :

    مرداد ۲۱م, ۱۳۸۹ در ۱۰:۱۸

    آقای جوانفکر شما در پاسخ به آقای ملاقلی نوشته اید:
    “آقای احمدی نژاد از روز اول با زبان مردم با آنها سخن گفته است و بدیهی است که ادبیات ساده وروان او به ذائقه بسیاری از سیاسیون و طبقه مدیران عالی خوش نمی آید. به هر حال مردم احمدی نژاد را با همین ادبیات پذیرفته اند و به او رای داده اند. ”
    البته این توهین بزرگی به ۲۵ میلیون نفری است که به ایشان رای داده اند. اگر این فرض ناصحیح را درست فرض کنیم، آیا این منطق صحیح است؟ مگر ایشان نمی گویند ما می خواهیم کار فرهنگی کنیم؟ این است کار فرهنگی؟ اگر ما نتوانیم ادبیات خودمان را ارتقاء دهیم ، چگونه داعیه کار فرهنگی در جهان داریم؟
    به نظر من کسانی که از این نوع ادبیات رئیس جمهور استقبال می کنند هدفشان تضعیف موقعیت ایشان است

  27. صنایع نیوز گفت :

    مرداد ۲۱م, ۱۳۸۹ در ۲۱:۲۰

    http://www.sanayenews.com/content/view/23675/1/

  28. صنایع نیوز گفت :

    مرداد ۲۱م, ۱۳۸۹ در ۲۱:۳۱

    روز خبرنگار یا روز خانه مطبوعات؟!
    اعتراضیه مدیران تعدادی از پایگاه های اینترنتی مازندران نسبت به عملکرد ناصواب خانه مطبوعات مازندران در روز خبرنگار
    روز ۱۷ مرداد امسال،بعد از کش وقوس های فراوان،بالاخره مراسم روز خبرنگار در سالن هلال احمر ساری برگزار شد.
    غیر از میهمانان ویژه و برخی مسئولان،تعدادی از خبرنگاران استان نیز در این مراسم حضور داشتند.در پایان برنامه هم جوایزی به برخی از خبرنگاران اهدا شد.
    تا این جای کار، قابل قدردانی و سپاس گزاری است،اما سئوال این جاست که چرا خبرنگاران وحتی مدیران پایگاه های اینترنتی استان به این مراسم دعوت نشدند؟!آیا گردانندگان سایت های خبری و تحلیلی، خبرنگار نیستند؟!چگونه است که بسیاری از نشریات چاپی منبع اصلی مطالب شان، همین رسانه های مجازیست،اما وقتی نوبت به هدیه وقدردانی و ناهار رسید،اینان جزو خبرنگار به حساب نمی آیند؟!
    آقای رستمعلی-مدیر روابط عمومی استانداری مازندران-می گوید تنها در یک جلسه خانه مطبوعات و برگزارکنندگان اصلی مراسم روز خبرنگار شرکت کرده وتذکر داده که حتما”باید از خبرنگاران ومدیران پایگاه های اینترنتی فعال استان نیز دعوت و از آن ها تجلیل کنید؛لیکن کو گوش شنوا؟!
    آقای اکبریان-مدیر کل انتخابات استانداری مازندران که نماینده استانداری در گروه برگزار کننده مراسم بود- نیز می گوید اصلا” از این وضعیت راضی نیست و نمی تواند بپذیرد که خبرنگاران سایت ها ی استان به این مراسم دعوت نشده اند!او می گوید خبرنگار این نیست که تنها عضو خانه مطبوعات باشد،اما ماهی یک خبر هم تولید نکند.
    با این تعریف،نمی دانیم چرا رییس خانه مطبوعات مازندران اصرار دارد در نمایشگاه ها و مراسمی مثل روز خبرنگار از گردانندگان پایگاه های اینترنتی دعوت نکند؟!
    اگر هم تاکنون ما به برنامه هایی از این دست دعوت شدیم نه حرکت واقدام آقای دهقان،بلکه ابتکار و تقاضای سازمان و اداره های مربوط بوده است.
    واقعیت این است که گردانندگان خانه مطبوعات مازندران ذهنیت دیجیتالی ندارند و با فضای مجازی بیگانه اند.آن ها به خصوص رییس پر انتقاد و کوته نگر آن،رسانه را در چند روزنامه وهفته نامه چاپی خلاصه کرده اند و نمی دانند رسانه های مجازی و دیجیتالی استان بسیار پرتحرک تر و پرمخاطب تر و جذاب تر از بسیاری از رسانه های مکتوب هستند.
    مشکل ما ناهار و بن و ۱۰۰هزار تومان پاداش روز خبرنگار نیست،حرف ما این است که چرا خانه مطبوعات قشری نگر و ظاهر بین است و رییس آن هیچ وقت تلاش نکرده با رسانه های مجازی ارتباط مناسبی برقرار کند؟ آیا ۱۷ مرداد روز خبرنگار است یا روز خانه مطبوعات؟!
    احتمالا” آقای رستم دهقان ۱۷ مرداد را روز “بعضی” از خبرنگاران می داند،نه “همه” آن ها؛چه اگر این گونه نبود در مقابل نصایح و تذکرهای نمایندگان استاندار موضع نمی گرفت.
    ما مدیران تعدادی ازپایگاه های اینترنتی مازندران ضمن اعتراض به عملکرد ناصواب رییس خانه مطبوعات مازندران،تجدیدنظر در این رویه نامناسب را خواستاریم و پی گیری این رخداد نامیمون را از دستگاه های مسئول،حق خودمان می دانیم.
    -امضا کنندگان اعتراضیه تاکنون:
    مازندنومه-دریانیوز-صنایع نیوز-کیاپی نیوز- شبکه خبری حزب الله- حزب الله آمل-شبکه جهانی امام مهدی(عج)-مازنیوز-شمال نیوز-قائم اسپرت-روبه شادی-شبکه نیوز-آزادنیوز-تی تی نیوز-عصرشمال-شمال پرس-انگیزه-میهن پرس-صنعت نیوز-شمال امروز-پایگاه خبری صنایع-پایگاه خبری تحلیلی روشن

  29. صنایع نیوز گفت :

    مرداد ۲۱م, ۱۳۸۹ در ۲۱:۴۳

    http://mihanpress.com/content/view/1118/65/

  30. صنایع نیوز گفت :

    مرداد ۲۱م, ۱۳۸۹ در ۲۱:۴۴

    http://hezbollah-irani.blogfa.com/post-82.aspx

  31. صنایع نیوز گفت :

    مرداد ۲۱م, ۱۳۸۹ در ۲۲:۰۱

    http://azadnews.mihanblog.com/post/30
    http://roshannews.blogfa.com/post-80.aspx

  32. جواد گفت :

    مرداد ۲۲م, ۱۳۸۹ در ۱۶:۳۴

    آقای جوانفکر خیلی ممنون ولی به همین بسنده نکنید.من با ۲ تا سایت کار می کنم.به من گفته اند که به سایت ها فشار آورده اند مبادا از لاریجانی مجلس انتقاد کنید! این ها برای انتخابات دور بعد نقشه ها کشیده اند شما را به خدا کاری بکنید مطلب نوشتن فایده ای ندارد

  33. محمد گفت :

    مرداد ۲۲م, ۱۳۸۹ در ۱۷:۵۳

    سلام ؛ به رئیس جمهور محترممون برسانید تا از چشم حزب ا.. نیافتاده مشایی را عوض کند مگه جایگاه مشایی این را ایجاب می کند که در بعضی از محافل حضور پیدا کند وسخنی که در شان او نیست بیان کند یا با داشتن تسبیح در دست و چند تا ذکر گفتن نظریه پرداز شده اند؟ مگه احمدی نژاد عزیز نگفته اند که دولت محل نظریه پردازی نیست؟ امیدوارم جدی اقدام کنند. والا به نعل خانواده های شهدا گرفتار می شن.
    پاینده باد قرآن

  34. رحیمی گفت :

    مرداد ۲۲م, ۱۳۸۹ در ۲۳:۰۷

    به نام خدا فکر نمی کنم ریاست محترم قوه قضائیه تا قبل از نشستن بر منصب جدید برای یکبار هم که شده قوانین مدنی ،تجارت،مجازات اسلامی وآئین های دادرسی مدنی وکیقری را بطور تمام وکمال مطالعه کرده باشند به همین سبب نیز وقتی فرمایشاتی را ایراد می نمایند نمی توانند از جایگاه یک قاضی،وکیل ویا حقوقدان صحبت نمایند فلذا بنده به عنوان کسی که مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حقوق جزا وجرم شناسی می باشد برادرانه به ایشان توصیه می کنم حتما یک دوره ولو فشرده از قوانین ومقررات حقوقی را طی نمایند تا در فرمایشات خوداز عباراتی که درآن به تعبیر خودشان ادبیات متین وفاخر بکار نرفته ونیز هیچ جایگاه حقوقی ندارد نظیر «قوه قضاییه برخلاف میل خیلی‌ها کار می‌کند و قوه قضاییه شخص بنده نیست. بسیاری اوقات برخلاف میل من هم رأی می‌دهند. چرا که قاضی مستقل است و رأیی که انشاء می کند در اختیار خودش است»و همچنین: «لحن خبرنگار و پاسخ رئیس جمهور نشان می‌دهد که مساله از پیش طراحی شده است و ناشی از تحریک محرکان و تشویق مشوشان» استفاده ننمایند ودرک صحیحی ازتفسیر عباراتی نظیرتلویح داشته باشند اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

  35. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۲۳م, ۱۳۸۹ در ۰۰:۳۹

    آقا محمد
    با سلام
    برادر توجه داشته باشید که مساله مشایی نیست. مشایی وسیله ای برای کوبیدن رئیس جمهور است . اگر مشایی نبود یکی دیگر را برای کوبیدن آقای احمدی نژاد علم می کردند. مگر با کردان چه کردند . آنها دارند ترور شخصیت می کنند و می خواهند مشایی را لجن مال کنند و البته نخواهند توانست. خدا بزرگ است و او بهترین حامی است. توصیه میکنم تحت تاثیر جوسازیها قضاوت نکنید زیرا این امر شما را از حقیقت دور می کند.
    موفق باشید

  36. قاسمی گفت :

    مرداد ۲۶م, ۱۳۸۹ در ۰۰:۰۶

    جناب جوانفکر
    سلام
    میگم پیر ترس بسوزد !
    چطور شد که نظر منو که چند روز پیش داده بودم و تایید کرده بودید رو حالا حذف کردید ؟!!
    اگر شما حتی توی این وبسایت شخصی خودتون مجبور می شوید نظری رو که تایید و منتشر کردید رو پس از چند روز حذف کنید ، پس شما در حدی نیستید که بشه روشنفکر یا حتی آزاده خطابتون کرد .
    من که مطلب ناروایی ننوشته بودم . خیلی مستدل و منطقی بود .
    میترسید از اینکه یکی مچ خودتان را بگیرد ؟
    حالا فهمیدم که حد شما همون کارمند مواجب بگیری هست که قلمش به همون اندازه ی مواجبی که میگیره برش داره . وای وای
    بسوزه پدر جاه و مقام
    میگم خدا بخیر کنه عاقبت اون خبرگزاری رو که بهت سپردن
    برات متاسفم

  37. روزنامه نگار گفت :

    مرداد ۳۰م, ۱۳۸۹ در ۱۵:۰۹

    سلام من یکی از همون روزنامه نگارانی هستم که به جرم دفاع از آقای مشائی از روزنامه ایران اخراجش کردند ما پای حقیقت ایستاده ایم حتی اگر از هر اداره ای اجراجمان کنند

RSS نظرات این نوشته · آدرس دنبالک

ارسال نظر