جنجال تبلیغاتی بر سر یک انتصاب قانونی

آقای احمدی نژاد ، رئیس جمهور محترم ، هفته گذشته در جلسه هیات دولت که در مشهد مقدس و در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحج حضرت علی بن موسی الرضا (علیه آلاف تحیه و الثناء) برگزار شد ، برخی از اعضای دولت در سطح معاونین رئیس جمهور را معرفی کرد.

به این ترتیب ، اولین تصمیمات رئیس جمهور در ارتباط با ترکیب دولت و سلسله تغییرات در دست مطالعه و بررسی ، به اطلاع عموم رسید.

مهمترین انتصاب صورت گرفته ، به آقای اسفندیار رحیم مشایی مربوط می شود که قرار است در سمت معاون اول رئیس جمهور ، انجام وظیفه کند. وی پیش از این معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بوده است.

این انتصاب ، با واکنشهای گسترده و بعضا هدایت شده ای همراه بوده است ، واکنشهایی که قدرت رسانه ای یک جریان برتری جوی سیاسی را گوشزد می کند. این جریان ، پیشتر نیز توانست با جوسازی و جنجال خبری ، موضوع مدرک تحصیلی آقای علی کردان، وزیر سابق کشور را به مهمترین موضوع مطرح در فضای سیاسی و روانی جامعه و ارکان تصمیم ساز و تصمیم گیر در کشور تبدیل کند.

همین جریان ، اکنون با انتصاب آقای رحیم مشایی به سمت معاون اولی رئیس جمهور، به مخالفت پرداخته و همه ابزارها و امکانات در اختیار خود را با هدف تحت فشار قرار دادن آقای احمدی نژاد جهت بازگشت از این تصمیم ، به کار گرفته است. این جریان حتی به تهدیدهای صریح نیز مبادرت ورزیده و از تاثیرات منفی انتصاب آقای مشایی بر تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تایید وزیران پیشنهادی در دولت دهم سخن به میان آورده است.

نکته جالب توجه در ابراز مخالفت ها ، آن است که هیچیک از مخالفان دولت به عملکرد و مدیریت آقای مشایی یعنی جایی که به منافع و حقوق مردم ارتباط پیدا می کند ، اشکال وارد نکرده اند و این امر نشان می دهد که وی از این جهت ، کاملا موفق بوده است و رئیس جمهور در انتخاب وی به عنوان یک مدیر مومن ، دلسوز ، کارامد و شایسته ، درست و با دقت عمل کرده است.

مخالفان انتصاب آقای مشایی ، باید پاسخگوی این مساله باشند که براساس کدام استدلال و منطق قابل دفاع، افراد دارای سابقه رانت خواری، سوء استفاده کنندگان از موقعیت های رسمی و اداری، سازش کنندگان و همصدا شدگان با دشمنان انقلاب و تضییع کنندگان حقوق مردم ، می توانند در برخی از مصادر مهم و حساس کشور حضور داشته باشند و هیچکس هم معترض و متعرض به آنها نباشد ، اما فردی مانند آقای مشایی فقط به دلیل یک اظهار نظر ساده و هرچند نادرست و با وجود ارائه کارنامه های قابل قبول در مسوولیت های مختلف ، باید از حضور در مصادر امور محروم گردد؟! برای این تناقض رفتاری چه پاسخی وجود دارد؟ چگونه می توان پذیرفت که همه ابراز مخالفت ها با آقای مشایی دلسوزانه و مبتنی بر دفاع از حقوق مردم است ؟!

ما در ایران اسلامی ، در یک جامعه آزاد ، با نشاط ، خلاق و پویا زندگی می کنیم و هر کس از دیدگاه خود می تواند در باره تصمیمات و اقدامات مسوولان کشور به اظهار نظر ، مخالفت ، موافقت یا انتقاد بپردازد. این امر از نگاه دولت و رئیس جمهور محترم ، جزو ویژگی های ممتاز جامعه ما و یک فرصت بی بدیل و شاخصی مهم برای رشد و پیشرفت محسوب می شود، بنابراین پاسخگویی به این اظهار نظرها، به معنای جبهه گیری در برابر صاحب نظران ، نخبگان و اصحاب رسانه نیست بلکه هدف از آن تنویر افکار عمومی و تبیین حقایق است .

اظهار عقیده در باره مسائل کشور ، یک امر مهم ، ضروری و ستودنی است اما کسانی که در قوای سه گانه ، در مصادر امور قرار دارند باید مراقبت کنند که اظهار نظر آنان به دخالت و دیکته کردن نظرات منجر نشود و اصول قانون اساسی از جمله اصل تفکیک قوا مخدوش نگردد. اظهارات برخی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در باره تاثیرات منفی ناشی از انتصاب آقای مشایی بر رای نمایندگان به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور ، تهدید آمیز به نظر می رسد و این همان شائبه نگران کننده ای است که باید از تکرار آن اجتناب شود.

رئیس جمهور منتخب با برخورداری از ۲۵ میلیون رای، حمایت بی سابقه ملت ایران را پشتوانه خود دارد. حامیان اصیل آقای احمدی نژاد و دولت خادم ملت، به قاعده معقول این حمایت و همکاری پایبندند ، با او همراه ، همدل وهمصدا هستند ، به انتخاب وی احترام می گذارند، جو زده نمی شوند ، بازی نمی خورند، او را تحت فشار سیاسی و تبلیغاتی قرار نمی دهند و هر روز نه بر اثر یک تند باد ، بلکه با وزش یک نسیم ، به این سو و آن سو نمی روند.

رئیس جمهور ، تصمیمات خود را در حوزه نظام اجرایی کشور به طور مستقل ، در چارچوب اختیارات قانونی خود و بر اساس بررسیهای به عمل آمده ، اخذ می کند و آن را به مورد اجرا می گذارد. تجربه ثابت کرده است که فضا سازیهای کاذب و جنجال آفرینی های بی اساس نمی تواند ، تصمیم رئیس جمهور را تحت تاثیر قرار دهد و صد البته باورهای ایمانی ، استواری در مواضع و حرکت در مدار قانون، منافع ملی و حراست از حقوق مردم ، تداعی کننده یک شخصیت باثبات و پایدار از آقای احمدی نژاد در اذهان عمومی است.

۱۰۳ نظر »

  1. فرید صلواتی گفت :

    تیر ۳۱م, ۱۳۸۸ در ۰۱:۱۶

    فرزندم من هفتاد سال است که نماز می خوانم

    روی پیشانیم حتی به اندازه یک نخود جای مهر نیست ،

    چگونه شما با این سن کمت روی پیشانیت جای مهر حک شده ؟

  2. علیرضا جاوید عربشاهی گفت :

    تیر ۳۱م, ۱۳۸۸ در ۰۲:۲۱

    نصیحتى به مخالفین براى بازگشت به مسیر ملت و پرهیز از توطئه و هرج و مرج
    پس از انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی از آنجا که یکی از مباحث برای گنجاندن در قانون اساسی ولایت فقیه بود عده ای با روشهای مختلف مثل: سخنرانی، تجمع، روزنامه و … خواستار انحلال مجلس خبرگان شدند که بیانات زیر را حضرت امام در چنین شرایطی (روزهای ۳۰/۷/۵۸ و ۱/۸/۵۸) ایراد نمودند، مطالعه این بیانات در شرایط فعلی می تواند درس آموز باشد:

    * مجلس را مى خواهید منحل بکنید؟ مگر شما قدرت این را دارید؟ توى دهنتان مى زنم من . دست بردارید از این حرف ها، از این مزخرفات.

    * حالا که راى مردم دادند و تمام کارها با نظر مردم انجام گـرفته است ، مى بینیم که گروه هاى مختلفى پیدا شده اند و هر کس هر جور دلش مى خواهد صحبت مى کند.

    * نطق ها مى شود، کاغذها نوشته مى شود، قلم ها به کار افتاده است در گوشه و کنار کشور و هر کس هر چـه به نظرش مى آید مى نویسد و مى خواهد تحمیل کند به یک ملت سى و چند میلیونى .

    * من نمى دانم که این آقایان (باید منحل بشود) چـکاره اند که مى گویند باید منحل بشود. براى چـه منحل بشود؟

    * این (باید) یعنى چه ؟ (باید این کار بشود)، این (باید)، این صد نفر، هزار نفر چکاره اند که در مقابل یک ملت (باید) مى گویند؟ مجلس خبرگان را مردم تعیین کردند، … اکثریت قاطع آوردند و دیگران در اقلیت بودند.

    * این آقایان روشنفکر و این آقایانى که ادعاى دموکراسى مى کنند، حالا که در اقلیت واقع شدند، مى خواهند که بگویند نه ، راى اکثریت میزان نیست ، باید منحل بشود.

    * من مى پرسم از این آقایان که چرا باید منحل بشود، چه شده است ؟ چطور شما (باید) مى گـوئید؟ شمائى که مدعى این هستید که باید آزادى باشد، شما مى گوئید راى آزاد ندادند مردم ؟! شما مى گوئید که مردم آزاد نبودند در راى و راى درست ندادند؟!

    * اولا انحلال نمى شود، کسى حق ندارد، خود ملت حق دارند، و ثانیا … صد دفعه هم که شما آن را به هم بزنید (با اینکه نمى توانید به هم بزنید) صد دفعه هم که آن را به هم بزنید باز مردم مى گویند همان اسلام .

    * خلاف همه انسانیت است بخواهند یک عده معدودى که اقلیت هستند تحمیل کنند بر یک عده ، این همان است که زمان رضاخان هم بود که یک عده معدودى بودند و با سر نیزه تحمیل کردند بر ملت یک چـیزها را، حالا سر نیزه تبدیل شده است به منطق و تبدیل شده است !!! عرض مى کنم !!! به قلم و تبدیل شده است به توطئه و اینها، و اینطور مى خواهند که به مردم اغفال کنند، تحمیل کنند،

  3. رهوا گفت :

    تیر ۳۱م, ۱۳۸۸ در ۰۳:۰۶

    سلام علیکم همچون گذشته عالی قلم زدید

  4. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    تیر ۳۱م, ۱۳۸۸ در ۰۹:۲۸

    با سلام
    از ابراز لطف شما متشکرم
    موفق باشید

  5. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    تیر ۳۱م, ۱۳۸۸ در ۰۹:۳۶

    آقا فرید
    با سلام
    اگر منظورتان بنده هستم که جهت استحضار ۳۵ سال است نماز می خوانم وجای هیچ مهری بر پیشانی بنده نیست.
    شما اگر هفتاد سال است که نماز می خوانید یعنی باید قریب نود سال عمر داشته باشید. شاید بهتر باشد به جای اشکال ایمانی به جوانترها آنها را تشویق به خوب بودن بکنید.البته با شما موافقم که بعضی ها از ایمان فقط جای مهرش را بر پیشانی دارند و سالهای مدید از جوانی شان عبور کرده اند.
    موفق باشید

  6. safir گفت :

    تیر ۳۱م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۳۵

    با سلام
    من مخالف و یا موافق اقای مشایی نیستم چون ایشان را نه من بلکه اکثر مردم نمیشناسند(یعنی سابقه اجرایی بالائی ندارند تا مردم شخصیت کاری و تجربیات ایشان را بدانند- ولی در طی دولت نهم اسم ایشان مطرح شد) ولی بعضی از مواضع ایشان جالب است ولی مهمترین نکته از نظر من استفاده حداکثری از قدرت ریاست جمهوری توسط اقای احمدی نژاد است که امیدوارم این استفاده از قدرت با دریایت تفکر و مطالعه باشد نه سیاست بازی و یا لجبازی.

    موفق باشید

  7. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    تیر ۳۱م, ۱۳۸۸ در ۱۱:۵۷

    آقای سفیر
    با سلام
    کسی که از پشتوانه بی سابقه رای ملت برخوردار است با چه کسی می خواهد لجبازی کند؟ یا چرا باید سیاست بازی را در پیش بگیرد. قدرت متعلق به ملت است و آقای احمدی نژاد نیز از آن در جهت منافع ملت استفاده خواهد کرد.
    موفق باشید

  8. فرشید گفت :

    تیر ۳۱م, ۱۳۸۸ در ۱۳:۲۶

    سلام
    می خواستم بگم، بابا، بابا، بابا باز که کولاک کردید.
    و تشکر.

  9. raha گفت :

    تیر ۳۱م, ۱۳۸۸ در ۱۴:۲۷

    جناب آقای جوانفکر
    منظورتان از مخالفان این انتصاب احتمالا مقام رهبری که نیست !!!؟؟؟
    منظورتان از جامعه آزاد که جامعه خودمان نیست ؟؟؟!!!!
    یکی از بارز ترین خصیصه های مردان صداقت و واقع بینی میباشد .
    با تشکر

  10. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    تیر ۳۱م, ۱۳۸۸ در ۱۴:۴۳

    با سلام
    - دستور و حکم مقام معظم رهبری برای رئیس جمهور لازم الاتباع است و اگر ایشان امر کنند حتما اجرا خواهد شد.
    - اتفاقا منظور بنده از جامعه آزاد ، جامعه خودمان است ، مگر اینکه شما به عنوان شهروندی که آزادانه به ابراز نظر و عقیده اش می پردازد ، خودتان را عضوی از این جامعه ندانید.
    فکر نمی کنم از مسیر صداقت و واقع بینی خارج شده باشم.
    موفق باشید

  11. حمید رضا گفت :

    تیر ۳۱م, ۱۳۸۸ در ۱۴:۵۴

    با عرض سلام
    لطفا درباره نامه رهبری (از قول آقای ابوترابی) که به رئیس جمهور ابلاغ شده، اگر واقعیت دارد مطالبی را بفرمایید.
    به نظر بعضی دوستان اشکال آقای مشایی این است که کارها را به جایی ها می رساند که مجبور شود رهبری از خود هزینه کند، هر چند شاید در دوران چهار ساله مورد مظلومیت و تخریب واقع شده باشد. نظر شما چیست؟
    یا علی

  12. محمد گفت :

    تیر ۳۱م, ۱۳۸۸ در ۱۶:۴۳

    سلام آقای جوانفکر
    از شما دیگر انتظار نداشتیم!

  13. محمد گفت :

    تیر ۳۱م, ۱۳۸۸ در ۱۶:۵۸

    به نظر شما چرا باید آقا با مشایی مخالف باشد؟
    به نظر شما چرا بعد از مخالفت صریح آقا با مواضع مشایی درباره اسرائیل، مشایی از آقا بخاطر جنجال آفرینی عذرخواهی نکرد؟
    به نظر شما چرا در جلسه اخیر مسئولین دولت نزد آقا، قبل از ورود آقا، مشایی یه گوشه نماز میخونه و بعد انگار که داره با یک نفر حرف می زنه، ازش میخواد که به همه رحم کنه!؟؟؟
    به نظر شما تا به کی احمدی نژاد عزیز باید بخاطر مشایی هزینه بده؟
    به نظر شما تا به کی ما حزب الهی ها باید بخاطر حمایت های دکتر از مشایی خجالت بکشیم؟
    آقای جوانفکر شما دیگه چرا!!!؟

  14. صنایع نیوز گفت :

    تیر ۳۱م, ۱۳۸۸ در ۱۸:۲۹

    http://www.sanayenews.com/content/view/17614/13/

  15. نشانه گفت :

    تیر ۳۱م, ۱۳۸۸ در ۲۰:۵۹

    با سلام
    جناب آقای جوانفکر
    مطلب شما رو خوندم
    چند سوال از شما دارم:
    ۱- مگر رهبری به احمدی نژاد نامه نزدند؟
    ۲- مگر ایشان خواستار برکناری آقایم مشایی نشده اند؟
    ۳-چه مصلحتی ایجاب میکند ایشان یک چنین فضای رسانه ای بوجود بیاورند؟ در جلسه ی هفتگی خود سعی در قانع کردن رهبری کنند؟
    ۴- چرا به دستور رهبری تمکین نمی کنند؟
    ۵- این جریان رسانه ای برتری جوی سیاسی،که شما گفتید، شامل رجا نیوز، وزیر ارشاد، نیروهای مذهبی، تشکل های دانشجویی و هزاران دلسوز انقلاب در جامعه هم می شود؟
    ۶- چه دلیلی دارد بابت موضوعاتی به این سادگی اینقدر هزینه بدهیم؟
    پیشاپیش ممنونم از این که به سوال هایم فکر می کنید و صادقانه جواب می دهید.

  16. سجاد نوروزیان گفت :

    مرداد ۱م, ۱۳۸۸ در ۰۰:۱۴

    جناب آقای جوانفکر عزیز!
    مطالب زیر را نه از جایی برایتان نقل قول می‌کنم و نه از کسی شنیده‌ام. ضمن اینکه از حامیان دکتر احمدی‌نژاد برای انتخابات دهم نیز بوده‌ام.

    ۱- نقاط قوت مدیریت آقای مشائی کاملاً مشهود است، اما متأسفانه ایشان در ایراد سخن دارای اشکالات اساسی می‌باشند. جایگاه معاون اولی رئیس جمهور، کاملاً بر اساس خصوصیتی قرار دارد که نقطه ضعف آقای مشایی است!! “ایراد سخن” و “حضور” پایه و اساس جایگاه معاون اولی است.
    یادتان نیست؟ اظهار نظرهای عجیب و غریب ایشان در مورد مردم اسرائیل که نهایتاً منجر به ورود رهبری به عرصه گردید؟ آقای مشایی کم برای دولت حاشیه‌ساز بوده است؟
    دولتی که از همان ابتدا با دشمنان خارجی و معاندان داخلی دست به گریبان بود، بهتر بود ظرفیت خود را در همان جهت بکار می‌بست، نه اینکه معاون رئیس جمهور خود دردسرساز هیأت دولت باشد!!

    ۲- نسبت فامیلی جناب مشایی با رئیس جمهور، موضوع دوم است که باید به آن توجه شود! واقعاً هیچ کس برای این جایگاه مناسب نبود؟ آیا تهمت انتصاب فامیلی برای این دولت شایسته است؟!

    ۳- وقتی افکار عمومی، اساساً با آقای مشایی مشکل دارد چه اصراری به انتصاب ایشان در جایگاه بالاتر هست؟ (ایراد افکار عمومی به همان موضوع گیری‌های عجیب ایشان برمی‌گردد نه به مدیریت وی!)
    و آیا رئیس جمهوری که کاملاً در میان مردم است، از این جهت‌گیری‌ها بی‌خبر است؟ یا اینکه قرار نیست اهمیتی بدهد؟ در هر دو حالت تصمیم آقای رئیس جمهور زیر سوال است!

    ۴- تا همین جا نیز آقای مشایی هزینه‌های زیادی را به دولت وارد کرده است. تحمل حتی جایگاه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم در دولت دهم برای آقای مشایی نبود چه رسد به معاون اولی!!
    شک نکنید که رئیس جمهور احمدی‌نژاد از این انتصاب عقب‌شینی خواهد کرد، چرا که صلاح دولت دهم در این تغییر خواهد بود.

    ارادتمند دولت‌مردان احمدی‌نژادی

  17. یک ایرانی گفت :

    مرداد ۱م, ۱۳۸۸ در ۱۸:۵۳

    جناب آقای جوانفکر
    سلام علیکم.
    می فرمایید منتخب ملت صلاحیت دارد که معاون خود را انتخاب کند و کسی نباید در این زمینه اصطلاحا به او گیر دهد: آیا نمایندگان مجلس که به اعتراف شما به شدت با این انتصاب مخالفت کرده اند، منتخبان مردم نیستند؟ مقام معظم رهبری که دستور کتبی برای برکناری مشایی و عدم استفاده از ایشان در پست های کلیدی را ابلاغ کرده اند، منتخب مردم نیستند؟ فقط آقای احمدی نژاد منتخب مردم هستند؟ نوع سنگ به سینه زدن شما از این آقای ” منتخب ” به گونه ایست که من درباره اینکه ایشان واقعا منتخب مردم باشند به شک می افتم.
    ثانیا: فرموده اید که چرا باید افراد دارای سابقه رانت خواری، سوء استفاده کنندگان از موقعیت های رسمی و اداری، سازش کنندگان و همصدا شدگان با دشمنان انقلاب و تضییع کنندگان حقوق مردم در مناصب حساس باشند اما کسی مثل مشایی نباید چنین سمت هایی را به عهده گیرد.
    جناب جوانفکر همانطور که شما به عنوان یک مسلمان می دانید: برکناری از سمت های حساس نیازمند وجود اتهامی اثبات شده یا حکم دستگاه قضایی مبنی بر مجرمیت است و از آنجایی که اتهامات شما بی اساس است و هیچ یک از این دو مبنای ذکر شده را ندارد نه تنها مقامات مدنظر شما متهم محسوب نمی شوند بلکه شما به عنوان یک مفتری تا وقتی دلیل و برهان ارائه ندهید در پیشگاه عدل الهی گناهکار محسوب می شوید اما جلوگیری از انتصاب مشایی برای این است که ایشان شخصا جملاتی را بر زبان راندند که خلاف تمام راهبردهای سیاسی جمهوری اسلامی است. از کجا معلوم فردا در هنگام سفر رییس جمهور یا خدای نکرده مرگ ایشان، به عنوان جانشین رییس جمهور سخن باطل دیگری بر زبان نراند و پایه های جمهوری اسلامی را نلرزاند.. چیزی درباره رفع ضرر محتمل خوانده اید یا منبع برای مطالعه معرفی کنم؟
    ثالثا: باید در جواب شما عرض کنم.. خاموشی!

  18. رضا-م گفت :

    مرداد ۱م, ۱۳۸۸ در ۲۰:۲۸

    جناب آقای جوانفکر
    با سلام و عرض ادب
    باید عرض کنم پیرامون انتصاب آقای مشایی و جو منفی تبلیغاتی پس از آن آنچه کفتنی بود را خیلی خوب تحلیل کردید خدا خیرت دهد ، ولی باید دانست که خوابیده را می شود بیدار کرد ولی کسانی که عمدا خود را بخواب زدن را نمی شود بیدار کرد و شاعر درد داشت که می گفت ،من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هر چه کرد آن آشنا کرد ،واقعا باید از اعمال بعضی افراد که زیر نام اصولگرایی به مناصبی رسیدن ولی عملا بارها و بارها چوب لای چرخ حرکت درست دولت ولایتمدار قرار دادن بخدا پناه برد چرا که اشاره شما به واکنش های هدایت شده را نه در رسانه های جریان رقیب بلکه در رسانه های مثلا دوست بیشتر می توان یافت .

  19. آیدین گفت :

    مرداد ۲م, ۱۳۸۸ در ۰۰:۵۴

    با سلام و خسته نباشید،

    جناب آقای جوانفکر

    بنده آقای مشایی را نمی شناسم، ولی می دانم که از هم کاران نزدیک آقای احمدی نژاد است، و در دولت نهم همواره در کنار ایشان بود. نهاد دولت یک تیم یک پارچه است. وقتی دولت آقای احمدی نژاد دولتی کارآمد است، یعنی هم کاران ایشان هم لایق و کار دان بودند، و بنده به سوپرمن بودن آقای احمدی نژاد به این معنی که به تنهایی و بدون همکاران مورد اعتمادشان هم می توانند کار کنند، اعتقاد ندارم. و اصولا نمی توان گفت که آقای احمدی نژاد می تواند فردی مورد اعتماد باشد، ولی نزدیکترین همکارشان فردی مورد اعتماد نیست. بنده وقتی به آقای احمدی نژاد رأی دادم، به واسطۀ ایشان به تیم مورد اعتماد ایشان هم رأی دادم، برخی آقایان به این مسئله توجه نمی کنند …

    رسانه های ضد دولتی و بخشی از افکار عمومی ایران، هزینه های انسانی آشوبهای اخیر را به حساب دولت دهم می نویسند. البته استفاده سلاح گرم در برابر آشوبگران غیرمسلح محکوم است. نیروهای انتظامی و ضد شورش باید امکانات و آمادگی و آموزش لازم برای رویارویی با این نوع تظاهرات و آشوبها را داشته باشند. افرادی که آمادگی و آموزش لازم را ندارند نباید مسلح به سلاح گرم باشند. در نامۀ سرلشگر فیروزآبادی به آقا امام زمان عج، نکته ای که کم بود، اتخاذ تدابیری بود که در آینده با این گونه آشوبها، به نوع بهتر و حرفه ای تر برخورد شود، و نکته نگران کننده این بود که ایشان اظهار بی اطلاعی کردند که چه عناصری از سلاح گرم استفاده کرده اند، حال آن که شواهد عینی زیادی وجود دارد. البته به عنوان یک ایرانی، نیروهای نظامی کشور که در شرایط خطیر از کشور دفاع کردند و می کنند در قلبم جادارند.

    در مورد اتخاذ تدابیر لازم برای مدیریت بهتر آشوبها، آقای محصولی نیز می بیایستی با مردم صحبت کنند، و موضع دولت را در مورد نقش نیروهای انتظامی در تظاهرات و آشوبها مشخص کنند. بدون شک آقای موسوی هم که از درگیری ها و هزینه های انسانی آن، بهره برداری تبلیغاتی می کنند، به عنوان یک مسؤل بلند پایه کشور، هنگام فراخان برای تجمعات و تظاهرات میلیونی و غیر قانونی، می دانستند که با توجه به امکانات و آمادگی نیروهای انتظامی و امنیتی ایران مدیریت آن بسیار مشکل است، و عملا با این کار امنیت مردم را به خطر می اندازند. از دیدگاه بنده ایشان عملا وقوع این حوادث را تحریک کردند و از آن به زشت ترین شکلی بهره برداری سیاسی کردند.

    آقایانی که در ایران دم از حکومت نظامی می زنند، بدانند که در کشور فرانسه هم برای کوچک ترین تظاهرات، حتی در تجمعاتی مثل جشن موسیقی و جشن های ملی، به تعداد مردم نیروهای انتظامی و ضد شورش با امکانات زیاد و حتی نیروهای ژاندارمری با سلاح گرم و سرد مستقر می شوند، و با کوچکترین اقتشاش برخورد بی تعارف و خشن می شود. افکار عمومی این مسئله را پذیرفته اند. البته به دلیل امکانات و تجربه بالای نیروهای انتظامی و ضد شورش، تلفات جانی بسیار اندک است.

    سلامت و پیروز باشید

  20. کرمانی گفت :

    مرداد ۲م, ۱۳۸۸ در ۱۱:۵۶

    با سلام
    مگر ما ادعای شایسته سالاری نداریم آیا واقعا آقای مشاعی از لحاظ صلاحیت دومین فرد در ایران بزرگ اسلامی است و یا فقط به خاطر قرابت و دوستی انتخاب می گردد؟
    آیا واقعا در جناح مقابل حتی یک نفر نیست که صلاحیت به کارگیری در این دولت را داشته باشد؟
    آیا وقت این نرسیده که برای ساخت کشور از تمام نیروها استفاده کرد؟

  21. وحید گفت :

    مرداد ۲م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۲۰

    سلام و خسته نباشید
    رئیس جمهوری که حداقل چهار سال در یکی از مسئولیت های مهم کشوری حضور داشته حتماً به جوانب تصمیمات خود آگاه هست و مردمی که وی را شایسته خدمت در چهار سال آینده دانستند حتماً در این انتصابات که اولین گام در مسیر چهار سال آینده هست به وی اعتماد خواهند کرد.
    اما آنچه که جایش خالی هست اطلاع رسانی مناسب و پاسخگویی به رفع شبهات و جوسازی ها در سطح جامعه به خصوص برای مراجع عظیم الشان و علمای گرانقدر هست که امیدوارم به این مهم هم توجه شود.
    با تشکر . یا حق

  22. محمدعلی نصیری گفت :

    مرداد ۲م, ۱۳۸۸ در ۱۳:۰۷

    سلام آقای جوانفکر لطفا در مورد نامه مقام معظم رهبری توضیح دهید که آیا ایشان چنین نامه ایی درباره تجدیدنظر در انتصاب آقای مشایی به دکتر احمدی نژاد داده اند یا خیر ؟

  23. هادی گفت :

    مرداد ۲م, ۱۳۸۸ در ۱۳:۴۳

    سلام
    قانون همون چیزیه که یه روز بر خلاف افکار منه.. یه روز دیگه بر خلاف افکار تو..
    اما وقتی قانون بر خلاف رفتار من یا تو باشه باید مقابله کرد..
    چه مسئول باشه.. چه جماعت میلیونی..
    از اینکه قلم شما حقایق را بازگو می کند خوشحالم. و از اینکه قضاوت به خواننده واگذار شده خوشحالم.
    موفق باشید

  24. حسین گفت :

    مرداد ۲م, ۱۳۸۸ در ۱۴:۰۰

    سلام آقای جوانفکر
    مثل همیشه منطق را در نوشته های شما می توان یافت.
    لطفا برای روشن تر شدن ما در مورد مسائلی که این روز ها اتفاقا رسانه های بی طرفو یا متمایل به آقای احمدی نژآد در مورد
    ۱٫مصاحیه آقای مشایی با خبرگزاری ترکیه که گفته اند ضرورتی ندارد در ایران حجاب الزامی باشد.و البته مورد به طور گسترده در رسانه های ترکیه نیز چاپ شد.
    ۲٫شرکت در مجلسی در ترکیه که با ارئه ادله و فیلم مجلس قابل اثبات است که ایشان در هنگام حرکات موزون ورقض بانوان بی حجاب از این مجلس خارج نشده اند(این مجلس در تقدیر از مولوی شاعر بزرگ ایران زمین ترتیب داده شده بود)
    ۳٫شرکت کردن در مجلسی در ایران که برای حمل قرآن برای قاری ، از حرکات موزون بانوان و استفاده از دف و موسیقی که در شان قرآن کتاب آسمانی ما است نمی باشداستفاده شده است.
    ۴٫فیلمی از ریاست ایشان در جلسه ای در سازمان متبو عشان موجود است که به حضار اعلام می دارد که می گویند دیگر زمان حکومت و ترویج اسلام به عنوان تنها دین کامل در عالم به پایان رسیده است.
    البته در مورد اظهار نظر ایشان در مورد مردم رژیم صهیونیستی شما به درستی فرمودید که اشتباه شده است اما انتظار از شما نداشتیم که بفرمایید این یک اظهار نظر ساده می باشد.
    با تشکر بنده همیشه منتظر پاسخگویی های به جا و شایسته جنابعالی به خوانندگان و طرفداران سایت تان می باشم و ارادت خود را به جنابعالی اعلام می دارم.

  25. سروش گفت :

    مرداد ۲م, ۱۳۸۸ در ۱۴:۱۳

    من میخواستم بپرسم تمام افرادی که میتوانند به مملکت خدمت کنند در شهرداری سابق تهران و دانشگاه امیر کبیر و برخی ارگانهای انقلابی مثل سپاه خلاصه نمیشود که اقای احمدی نژاد فقط و فقط تیمش را از این سه چار جا انتخاب میکند.اصلا ایشان چرا وزیر دفاعش نباید یه ارتشی باشد.مگه انها برای این مملکت خدمت نمیکنند که فقط وزیر دفاع از سپاه انتخاب میشود.یا سایر نفرات که اکثرشان سوابق میریتی و اجرائی ندارند.مثل مشائی بذر پاش فقیه اخوندی محرابیان اسکندری و…..

  26. کاربر گفت :

    مرداد ۲م, ۱۳۸۸ در ۱۴:۴۳

    مرد آنست که پیرو ولایت باشد ،پیرو ولایتی که در اوج بدگویی هاسینه سپر کرد جلو ی این مرد ، این کج روی به هیچ وجه توجیح ندارد. از “ما ز یاران چشم یاری داشتیم ، خود غلط بود آنچه می پنداشتیم”

  27. ... گفت :

    مرداد ۲م, ۱۳۸۸ در ۱۶:۰۵

    اشکال نداره،از شما انتظار نمی ره نظری غیر از این داشته باشید،به هر حال سمتی دارید و …اما آقای محترم اگر حرف حق را در هر شرایطی به زبان آوردید، ارزشمند است،حرف حق.

  28. حمید جهانی گفت :

    مرداد ۲م, ۱۳۸۸ در ۱۶:۳۷

    شما دسترسی به آقای رئیس جمهور دارید این حرفهای ما را به عنوان کسانی که به ایشان رای داده ایم منتقل نمائید
    حیف است که آقای رئیس جمهور اینگونه به حاشیه کشیده شود
    من فرض را بر این می گذارم که آقای مشائی بسار آدم خوبی است و به قول آقای احمدی نژاد ۱۰۰۰ دلیل برای خوبی او است
    خوب این که دلیل نمی شود که دیگران هم مانند رئیس جمهور محترم فکر کنند
    آقای رئیس جمهور می فرمایند که اگر کسی با این مرد بنشیند می فهمد که چقدر پاک است
    برادر همه که نمی تواتنند با این مرد بنشینند
    بنابر این علم سیاست توام با دیانت به ما حکم می کند که از چنین شخصیت علمی ، مومن وتوانمندی در جائی که حساسیت برانگیز است استفاده نکنیم
    بگذارید به صراحت بگویم
    آقای هاشمی همه حیثیت خود را هزینه فائژه خانم کرد و معتقد بود و هست که او خانم بسیار خوبی است
    در حالی که حیثیت آقای هاشمی بسیار با ارزش تر از فائزه بود
    آقای احمدی نژاد هم خود را هزینه مشائی می کند
    خود دانید
    فعلا که اینطور است

  29. حسین گفت :

    مرداد ۲م, ۱۳۸۸ در ۱۷:۰۸

    آقای جوانفکر سلام
    چرا سوالات بنده رو از این قسمت بدون اینکه جواب بدید حذف کردید؟
    از شما انتظار این کار رو نداشتیم.

  30. دکتر هادی کرمی گفت :

    مرداد ۲م, ۱۳۸۸ در ۱۷:۳۵

    سلام
    در سایت حضرت آیت الله خامنه ای نظر ایشان در مورد آقای مشایی درج شده. من موافق آقای مشایی بودم و حق انتخاب را هم با آقای احمدی نژاد می دانم چون کسی که می خواهد جواب دهد باید اختیار داشته باشد و این هوچی گری ها غیرمنطقی است ولی الان ولی فقیه نظر داده اند و به نظرم نه آقای احمدی نژاد بلکه خود آقای مشایی باید ولایتی بودن خود رانشان دهد و آشکارا بگوید چون ولی فقیه فرموده اند کنار می روم. ولایت پذیری زمانی که خلاف میل ما و حتی خلاف تشخیص ماست ارزش دارد وگرنه با عبدالله نوری و خاتمی و … که وسط راه بریدند فرقی ندارند.

  31. متین گفت :

    مرداد ۲م, ۱۳۸۸ در ۲۱:۱۵

    سلام
    عزیز ارجمند
    من هم مثل دیگر دوستان شما منتظر فرمان مقام معظم رهبری در این خصوص بودم ولی پس از اعلام رسمی معظم له دیدم که نامه مربوط به ۲۷ تیر بود و… جای سوال در این است که چگونه است آقای دکتر با وجود اعلام های مکرر آقایان نسبت به وجود چنین فرمانی پیگیر نشدند ؟و قبل از اعلام عمومی نامه واکنشی نداشتند و حال که رسمی شد. خوب طبیعی است که باید همه سر به تعظیم در مقابل پیام ایشان فرود آوریم امید است همه وقت و همه جا خود را همچون گذشته تسلیم اوامر مقام معظم رهبری نماییم . ان شاالله

  32. مهدی گفت :

    مرداد ۲م, ۱۳۸۸ در ۲۱:۵۳

    علیکم السلام
    شما که مشاور اقای رئیس جمهور هستین یه سوال کنین شاید ایشون بعد از ۴سال هنوز خط و امضای حضرت اقا را نمی شناسند؟
    http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/7495/H/dastkhat.jpg
    بیخود خودتان را گول نزنید.
    اگر اقای احمدی نژاد ولایی واقعی بود نمیگذاشت این قدر بچه های حزب الله هزینه بدهند
    وای برما که با ولی مان نیز بازی میکنیم.
    وای….

  33. محمد سرشار گفت :

    مرداد ۲م, ۱۳۸۸ در ۲۲:۰۴

    سلام آقای جوانفکر. متاسفانه احساس می‌کنم مسؤولیتی که برعهده گرفته‌اید؛ آهسته آهسته دارد از موضع انصاف و اصولگرایی دورتان می‌کند. سر ماجرای آقای کردان هم، چنین سیری را در مواضعتان احساس کردم.
    نامه حضرت آقا مورخ ۲۷ تیر است و امروز دوم مرداد. نامه حتی اگر با پست ارسال شده باشد دیگر دست رییس جمهور رسیده! امیدوارم ایشان برای این تاخیر، دلیل موجهی داشته باشند وگرنه…

  34. اله سار گفت :

    مرداد ۲م, ۱۳۸۸ در ۲۲:۰۵

    برادر جوانفکر، متن و دست خط نامه رهبر به آقای احمدی نژاد هم منتشر شد:

    http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=7495

    و اما حالا؟

  35. ع-ر گفت :

    مرداد ۲م, ۱۳۸۸ در ۲۲:۴۷

    بسمه تعالی
    با سلام
    دستور مکتوب رهبر معظم در ۲۷ تیر ماه صادر شده و به آقای رییس جمهور امر به برکناری ایشان نموده اند
    خواهشمند است به این سئوال که جمع کثیری از هواداران ایشان را در بهت فرو برده پاسخ دهید
    ۱-چرا رییس جمهور پس از یک هفته کماکان بر ابقاء ایشان اصرار دارند و ولایت پذیری خود را از یاد برده اند؟
    ۲- چرا آقای مشایی امر رهبری به اندازه امر رییس جمهور برایشان اهمیت ندارد و طی یک هفته در سایت خود مکرر به مخالفین خود حمله میکند؟
    ۳-چرا آقای ثمره هم در آن مصاحبه به امر رهبری تمکین نمیکند؟
    ۴- چرا جنابعالی امر رهبری را کمتر از امر احمدی میدانید؟
    ۵- آیا اگر رهبری حکم حکومتی نمی دادند نباید به خیل این هواداران و اصولگرایان و علماء پاسخ داده میشد ؟
    ۶- نکند حلقه نزدیکان رییس جمهور حلقه ای بسته و مستبد هستند ؟ اگر نیستند پس این چه وضعی است ؟ چرا امثال ما هواداران رییس جمهور در این وانفسای غربت رهبری و عملکرد بد نخبگان ، از اقدامات ایشان نیز بایستی بسوزیم و بسازیم ؟
    ۷- ….

  36. نشانه گفت :

    مرداد ۲م, ۱۳۸۸ در ۲۳:۲۷

    در این چند روز منتظر نمایش کامنتم و پاسخ جنابعالی بودم، اما…
    مصاحبه ی ساعت ۱۷:۳۰ شما با ایسنا و ذکر این جملات “وقتی اعلام نظری صورت نگرفته است ” واقعاً مایه ی تاسف بود.
    تمامی دلسوزان، نزدیکان به رهبری و رئیس جمهور، اصولگرایان، نخبگان حامی دولت و … انتظار دیگری از شما، رئیس جمهور و آقای مشایی داشتند. وقتی افراد ثقه ای نظیر آقای صفار، دکتر توکلی، حجه الاسلام ابوترابی و … در مورد این نامه مصاحبه می کنند، صحبت حضرتعالی (که تنها بعد از چند ساعت از آن دستخط مبارک حضرت آقا منتشر میشود) چه معنایی می تواند داشته باشد. مصاحبه ی رئیس جمهور بعد از دیدار با حضرت آقا که تلویزیون هم آن را پخش نکرد چه معنایی می تواند داشته باشد. اگر آقای مشایی چنان که ادعا می کندد یک فرد ولایی هستند، نباید پس از مطلع شدن از وجود این نامه خود استعفا می دادند؟صحبت های رئیس جمهور که “متاسفانه برخی ایشان را نمی‌شناسند، متاسفانه.” خطاب به چه کسی است؟
    اگر این نظر ها را قابل نمایش نمی دانید یا جوابی برای آنها ندارید لااقل به ایمیلی که درج شده همین نکته را متذکر شوید.

  37. تجلیل مسئولان از یکدیگر در روز خبرنگار گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۰۱:۳۴

    تجلیل مسئولان از یکدیگر در روز خبرنگار!جمعه ۲ مرداد۱۳۸۸ ساعت: ۱۷:۴۶تجلیل مسئولان از یکدیگر در روز خبرنگار!
    خبرآرشیو ۲۱/۵/۱۳۸۷روزنامه کیهان
    طبق سنوات گذشته از حدود ۴ ماه پیش ستادی به منظور بزرگداشت روز خبرنگار در مرکز استان لرستان و شهرستان بروجرد تشکیل شد. از آنجا که متولیان این ستاد افرادی فاقد تجربه بودند مراسم امسال نیز نه تنها رونقی نداشت بلکه تفاوت بسیار داشت. در این مراسم که تعداد معدودی از خبرنگاران بروجرد و مرکز لرستان دعوت شده بودند جلسه به تعریف و تمجید سخنرانان از یکدیگر تبدیل شد و در ادامه خبرنگاران را به پرهیز از گزافه گویی و سیاه نمایی توصیه کردند. آنهایی هم که دوست داشتند مثل همیشه دو طرف را داشته باشند گاهی اشاره ای به دغدغه های خبرنگاران داشتند و اینکه این قشر هم مشکلاتی دارد.
    طی سالهای گذشته و بویژه امسال هیچگاه نشد که قبل از برگزاری مراسم و یا در حین مراسم از خبرنگاری برای بیان مشکلات کار اطلاع رسانی دعوت به سخنرانی شود، در پایان هم برای اینکه خبرنگاران مدعو دچار رنجش نشوند با ارائه لوح از آنان تقدیر می شد.
    بی توجهی به جایگاه و منزلت خبرنگار امسال به حدی رسید که نه تنها لوحی اهدا نشد بلکه اعلام کردند خبرنگاران بعداً برای دریافت هدایای خویش به دفتر ستاد مراسم مراجعه کنند.
    این رفتار در مراسم به اعتراض شدید خبرنگاران حاضر در جلسه منجر شد و حتی اعضای خانواده شهید محمود صارمی نیز به آن واکنش نشان دادند.

    بروجرد- خبرنگار کیهان

  38. ناشناس گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۰۴:۴۸

    متاسفانه اصول گرایان متوجه نیستند خود تیشه به ریشه خود میزنند و صد البته دین اسلام را در نظر جوانان ما تخریب میکنند

  39. سعید گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۰۵:۱۶

    برادر عزیز جناب آقای جوانفکر ، سلام علیکم

    در تاریخ ۳۱ تیر فرمودید : دستور و حکم مقام معظم رهبری برای رئیس جمهور لازم الاتباع است و ” اگر ” ایشان امر کنند حتما اجرا خواهد شد.
    نامه و امر مقام معظم رهبری دامت برکاته در تاریخ ۲۷ تیر شرف صدور یافت . خواستم به اطلاع شما رسانده باشم که به اطلاع برادر عزیزمان آقای دکتر احمدی نژاد هم برسانید .

    موفق باشید .

  40. حسین گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۰۶:۰۵

    با سلام
    رای به آقای احمدی نژادبه گمان بعضی رای به جناح به اصطلاح اصولگرا به حساب آمده است. برخی گمان می کنند بعلت حمایت آنها از آقای احمدی نژاد مردم ایشان را بر گزیده اند ( البته اگر این رای را واقعی بدانند و شبهات مربوط به آن نادرست باشند). در جواب به آنها باید گفت که شما مدت ۳۰ سال مردم را به حضور گسترده در انتخابات دعوت می کنید ودر تمام این انتخابات هم کاندیدای اختصاصی خود را داشته اید چرا هیچ گاه این دعوت شما اجابت نشد و حتی هیچگاه در انتخابات ( بخصوص بعد از جنگ که رقابت در انتخابات معنی پیدا کرد) کاندیدای شما پیروز نشد. شعارهای انتخاباتی آقای احمدی نژاد در نقد مدیریت کل سالهای بعد از انقلاب بوده است . آقایان محترم گمان نمی کنند که در حوادث بعد از انقلاب هیچ نقشی بر عهده جناح اصولگرا نبوده است. مگر قوه قضائیه مدت ۱۶ سال در انحصار جناح اصولگرا نبوده است؟ مگر بخش بزرگی از مقابله با مفاسد اقتصادی بر عهده این قوه نیست؟ مگر به غیر از مجلس ششم تمام مجالس بعد از مجلس سوم با اکثریت جناح اصولگرا قوانین مملکتی را وضع نکرده اند؟ مگر در دوره ریاست جمهوری آقای هاشمی( بخصوص دوره دوم) اکثریت وزرا با جناح اصولگرا نبوده است؟ مگر کنترل بنیادهای اقتصادی غیر انتخابی در دست جناح اصولگرا نبوده است؟ آقایان گمان نکنند که رای به آقای احمدی نژاد رای نه به جناح اصلاح طلب بود نخیر این نه به تمام روشهای حکومت داری انحصاری و نا کار آمد در این ۳۰ سال بوده است ودرک این مطلب بسیار ساده است مگر آنکه آقایان بر خلاف ادعا هایشان این رای ۲۴ میلیونی را غیر واقعی و ساختگی بدانند که در اینصورت وای بر آنها. انتخاب آقای احمدی نژاد آخرین فرصت برای اصلاح روشهای نا کار آمد حکومت داری در ایران است . فقط اندکی به این امر فکر کنند که اگر این ۲۴ میلیون هم به آن ۱۴ میلیون معترضین خیابانی بپیوندند نه از تاک نشانی می ماند نه از تاکستان!

  41. جلال گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۰۸:۵۷

    رهبری چند روز پیش حکم کرده اند ( روز یکشنبه یا دوشنبه ) ، اما تعلل معنا دار و بی توجهی باعث رسانه ای شدن حکم ایشان شد .
    چه توجیهی دارید ؟

  42. حامد گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۰۹:۳۱

    سلام
    شما شرم نکردید در حالی که سه روز از نامه آقا در مورد لغو حکم آقای مشایی می گذشته و با توجه به سمتتان امکان نداشته از آن خبر نداشته باشید، چنین مطلبی نوشتید؟ از سمتتان که بگذریم، سایت khamenei.ir را ندیدید که از قول آقایان ابوترابی و توکلی و احمد خاتمی وجود نامه را تایید کرده است؟ نکند در آن بالاها مشغول فشار آوردن به آقا بودید که مشایی باقی بماند؟ اگر صداوسیما متن نامه را علنی نمی کرد و دستخط آقا منتشر نمی شد، بعید می دانم حالا حالاها از خیر معاونت اولی مشایی می گذشتید. آقای احمدی نژاد کار زشتی کرد که با توجه به نامه آقا،‌خودش مشایی را عزل نکرد.

  43. mehdi گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۱۳

    جناب جوانفکر عزیز دیکتاتوری هم مانند دمکراسی تیغ دو لبه ای دارد . ممکن است نفر بعدی خود شما باشید …

  44. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۲۴

    آقا مهدی
    با سلام
    ما روی لبه دمکراسی حرکت می کنیم نه دیکتاتوری
    شما احتمالا سن و سالتان به دوران دیکتاتوری پهلوی نمی خورد که این حرف را می زنید.
    موفق باشید

  45. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۳۵

    آقا حامد
    با سلام
    توصیه می کنم در استفاده از کلمات بیشتر تامل کنید. آیا مسوولیت اعلام نظر مقام معظم رهبری یا اعلام نامه معظم له با آقای ابوترابی و توکلی و… است؟ صدها مکاتبه و مشاوره و رایزنی میان مقام معظم رهبری با رئیس جمهور وجود دارد ، هر موردی که معظم له یا دفترشان لازم بدانند به اطلاع عموم خواهند رساند. اگر دفتر رهبری و خود ایشان در این باره چند روز سکوت کردند حتما مصلحتی در کار بوده است. چرا عده ای کاسه داغ تر از آش می شوند و می خواهند نظر خود را دیکته کنند. آقای احمدی نژاد یک فرد ولایی است و آقای مشایی هم همینطور است و به محض اینکه نظر رهبر معزز انقلاب منتشر شد ایشان از سمت خود کناره گرفت.
    موفق باشید

  46. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۳۶

    آقا جلال
    با سلام
    پاسخ سووال شما را به یک کامنت دیگر داده ام.
    موفق باشید

  47. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۴۵

    آقا سعید
    با سلام
    ملاحظه فرمودید که به محض اعلان رسمی نظر مقام معظم رهبری ، نظر ایشان اجرا شد و آقای مشایی از سمت خود کناره گرفت. رهبر معظم انقلاب و دفتر ایشان حتما صلاح دانستند و برای این امر دلایلی وجود دارد که تا روز جمعه در این باره سکوت کردند و متن نامه رسما اعلام نشد. تبعیت از رهبری شرایطی دارد. نمی شود عده ای جلوتر از رهبری حرکت کنند و مدعی تبعیت از رهبری باشند. به نظر می رسد که افرادی در تلاش هستند تا خواست و اراده خود را به دیگران از جمله رهبری دیکته کنند.
    موفق باشید

  48. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۴۷

    برادر یا خواهر عزیز
    با سلام
    آدمها را هرچند از جنس به اصطلاح اصولگرا باشند ، ملاک باور و اعتقادتان به دین قرار ندهید. دین مبین اسلام را در احکام نورانی اش جست و جو کنید نه در مرام و رفتار و گفتار امثال بنده.
    موفق باشید

  49. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۱:۰۱

    آقای معروفی
    با سلام
    - مصاحبه بنده با ایسنا قبل از انتشار رسمی نامه مقام معظم رهبری بود.
    - مسوولیت اعلام نامه رهبری با ایشان یا دفترشان است. آیا برای شما این سووال ایجاد نشد که چرا دفتر ایشان و خود معظم له نسبت به نامه سکوت کرده اند؟ چرا برخی از افراد که بعضی از آنها را هم اسم برده اید، کاسه داغ تر از آش هستند، جلوتر از رهبری حرکت می کنند و مدعی تبعیت از رهبری هم هستند! اسمشان هم اصولگراست ! انتشار رسمی نامه و اعلام حکم رهبری برای رئیس جمهور و آقای مشایی لازم الاتباع بود که دیدید بلافاصله انجام شد.
    موفق باشید

  50. محمد گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۱:۰۴

    به به
    آقای جوانفکر چرا به حق عمل نمی کنید نامه مقام معظم رهبری برای ۲۷ تیرماه می باشد احتمالا حضرت عالی به تاریخ توجه نداشتید حتما باید همه امور رسانه ای بشود تا آقایان اشتباه خود را بپذیرند
    از ادم هایی که توجیه می کنند بالاخص دولتمردان متنفرند مرد باشید بگید اشتباه کردید
    چرا اشتباه خود را نمی پذیرد چرا به ناحق دفاع می کنید
    مرد باشید مرد باشد مرد باشید
    بفهمید مقام معظم رهبری دستور دادند نه خواهش
    لطفا منتشر کنید اگر بی طرف هستید

  51. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۱:۱۱

    آقای رضاعلی
    با سلام
    ۱- میان مقام معظم رهبری و رئیس جمهور صدها نامه رد وبدل می شود و این نامه هم یکی از خیل نامه ها بوده است.
    ۲- چرا متن این نامه قبل از آنکه رسما از سوی دفتر مقام معظم رهبری اعلام شود از سوی آقای ابوترابی و برخی دیگر اعلام شده است. مگر مسوولیت نشر نظرات رهبری با دفترایشان نیست؟ چرا عده ای به خودشان جرات می دهند و نظرات رهبری را بدون اذن ایشان منتشر می کنند؟
    ۳- نظرات رهبری پس از اعلام عمومی آن بدون درنگ اجرا می شود کما اینکه آقای مشایی ، ولایی بودن خود را با کناره گیری سریع از معاونت اولی رئیس جمهور اثبات کرد.
    برخی از سووالات شما بدون توجه به ولایت پذیری قطعی دولت نهم و شخص رئیس جمهور مطرح شده است.
    موفق باشید

  52. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۱:۲۷

    آقام محمد
    با سلام
    - در قضاوت کردن نباید عجله کرد. من برای اثبات بی طرفی خودم ، کامنت شما را منتشر نکردم بلکه خواستم کامنت شما در معرض قضاوت دیگران قرار گیرد.
    - آیا از خودتان سووال نکرده اید که چرا آقای ابوترابی و … نامه دربسته ، مهر و موم شده مقام معظم رهبری به رئیس جمهور را علنی کرده اند؟! مسوولیت اینگونه اقدامات که باعث می شود رهبری و رئیس جمهور را در شرایط ناخواسته قرار دهد با کیست؟
    - بنده از اصولگرایانی که جلوتر از رهبری حرکت می کنند و خواست و اراده خود را بر ایشان و دیگران تحمیل می کنند ، بیزارم و هیچ نسبتی با اصولگرایی آنها ندارم. اگر مردانگی آنها مورد تایید شماست بنده با آن نسبتی ندارم.
    - ما اشتباهی مرتکب نشده ایم که از آن عذرخواهی کنیم. ما تابع ولایت معزز فقیه هستیم و آن را در عمل اثبات کرده ایم. ما مشروعیت خود را از رهبری می دانیم نه از آقای ابوترابی و…
    - با امید به آنکه درقضاوت کردن عجله به خرج ندهید
    موفق باشید

  53. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۱:۲۹

    با سلام
    پاسخ شما را در کامنت های قبلی داده ام
    موفق باشید

  54. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۱:۳۳

    آقای سرشار
    با سلام
    فکر می کنم پاسخ شما را در کامنت های قبلی داده باشم.
    امیدوارم قانع کننده باشد و منتج به تجدید نظر شما در قضاوتتان نسبت به بنده بشود.
    موفق باشید

  55. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۱:۳۵

    آقا مهدی
    با سلام
    خدا نکند که ما بخواهیم با ولی مان بازی کنیم. زمانه عجیبی است! بازی دیگران را به نام ما می نویسند؟!
    بچه حزب اللهی باید بیدار و هوشیار باشد.
    موفق باشید

  56. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۱:۳۸

    آقای متین
    با سلام
    این دولت و این رئیس جمهور مشروعیت خود را از ولایت می دانند وبس. نظر معظم له بلافاصله پس از اعلام رسمی آن ،اجرا شد. کسانی هستند که می خواهند نظرات خود را به رهبری و رئیس جمهور دیکته کنند.آنها دلسوز نظام ،رهبری و رئیس جمهور نیستند. فقط خودشان را می بینند و منافعشان را
    موفق باشید

  57. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۱:۵۴

    آقای کرمی
    با سلام
    آقای مشایی طبق خواست شما عمل کرده و گفته است که پس از اعلام نظر معظم له دیگر خود را معاون اول رئیس جمهور نمی داند. مشایی یک فرد ولایی است .
    موفق باشید

  58. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۱:۵۵

    حسین آقا
    با سلام
    اگر سووالات توهین به کسی نباشد ، منتشر می شود. و اگر پاسخی وجود داشته باشد ارائه خواهد شد.
    موفق باشید

  59. محمد زاده گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۱:۵۶

    جناب اقای دکتر جوانفکر

    موضوع انقدر مهم و حساس است که اقای دکتر احمدی نژاد هم پاسخی به نام رهبری بدهند
    اقای مشایی اعلام انصراف داد خداپدرش را بیامرزد ولی دکتر هم نباید با سکوت از این موضوع بگذرد بعضی ها همین سکوت را بهانه می کنند برای تداوم حمله به دولت

  60. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۱۶

    حمید آقا
    با سلام
    - باید به انتخاب رئیس جمهور احترام بگذاریم مگر آنکه نظر مقام معظم رهبری خلاف آن باشد که در این صورت تکلیف روشن است.
    - آقای رئیس جمهور با دفاع از آقای مشایی در واقع از انتخاب خود دفاع کرده است نه از عدم موافقت دوستانی مانند شما با آقای مشایی ! بنابراین اعتراض شما را وارد نمی دانم.
    - این آقای احمدی نژاد نیست که خود را هزینه آقای مشایی می کند این برخی از دوستان به اصطلاح اصولگرا هستند که شکستن بازوی توانا و کارامد رهبری یعنی آقای احمدی نژاد را هدف گذاری کرده اند.
    موفق باشید

  61. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۱۶

    با سلام
    حق باشماست. باید حرف حق را در هر شرایطی به زبان آورد.
    موفق باشید

  62. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۲۰

    با سلام
    احمدی نژاد و دولت او پیرو ولایت است . در این امر تردید نکنید.
    موفق باشید

  63. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۲۵

    آقا سروش
    با سلام
    - کسانی که در دولت دارای مسوولیت هستند ، محدود به یک یا چند بخش خاص نیستند.
    - هم در ارتش و هم در سپاه افراد صاحب صلاحیت فراوانی وجود دارند. از میان آنها یکی انتخاب می شود که ممکن است ارتشی باشد یا سپاهی .
    - افرادی که اسم آورده اید دارای سابقه مدیریتی و اجرایی هستند و کارنامه آنها در دولت قابل دفاع است. البته بدون اشکال هم نیستند.
    موفق باشید

  64. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۲۸

    حسین اقا
    با سلام
    -سووال کامنت قبلی شما این بود که چرا سووالات شما منتشر نشده است. کمی عجله کردید.
    - آقای مشایی به سووالات شما قبلا پاسخ داده اند . در اینترنت جست و جو کنید و پاسخ های ایشان را ببینید.
    موفق باشید

  65. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۳۰

    آقا هادی
    با سلام
    قانون برای همه یکسان است. همه باید در برابر قانون مطیع باشیم والا سنگ روی سنگ بند نمی شود.
    موفق باشید

  66. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۳۱

    با سلام
    گذشت زمان پاسخ شما را روشن کرده است.
    موفق باشید

  67. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۳۲

    آقا وحید
    با سلام
    حق باشماست. در این زمینه ضعیف عمل شده است.
    موفق باشید

  68. علی گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۳۳

    جناب جوانفکر
    با سلام
    در پاسخ به این متن که فرمودید:”- اتفاقا منظور بنده از جامعه آزاد ، جامعه خودمان است ، مگر اینکه شما به عنوان شهروندی که آزادانه به ابراز نظر و عقیده اش می پردازد ، خودتان را عضوی از این جامعه ندانید.”
    چون شما وبلاکت رو به اصطلاح آزاد گذاشتی فکر می کنی جامعه آزادی داریم؟ این همه کشتار نادیده گرفته میشه؟ این همه سایتهای خبری و … برای اینکه مردم آگاه از اخبار و اطلاعات درست نباشند و یکسره پای دروغهای صداو سیما بنشینند – فیلتر شده …. این آزادیه ؟ اگه آزادی اینه پس مفهوم آزادی چیه؟؟؟؟؟
    در ضمن از صحبتهای عاقلانه و بجای آقای محمد در پاسخ شماره ۲۸ تشکر میکنم و با آنها موافقم.

  69. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۳۷

    آقا یا خانم کرمانی
    با سلام
    - برای پست معاون اولی فقط از یک نفر می شود استفاده کرد نه از همه نیروها.
    - آقای احمدی نژاد اعضای کابینه را از میان جناحها انتخاب نمی کند که اگر این کار را می کرد امروز صدای اعتراض آقای توکلی و زاکانی و…. به مشایی بلند نمی شد.
    - ترکیب اعضای دولت باید به گونه ای باشد که بتوانند با وحدت و یکپارچگی و یکصدایی به اهداف جامعه عمل بپوشانند. دولتی مرکب از افرادی از جناحهای مختلف یعنی شرکت سهامی و با این شرکت هم نمی توان دولت را اداره کرد.
    موفق باشید

  70. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۴۱

    آقای آیدین
    با سلام
    - نظرات شما را صحیح می دانم. امام وقتی نیروهای انتظامی دربرابر افراد مسلح قرار دارند آیا بازهم باید غیرمسلح باشند و توان دفاع از خود را نداشته باشند؟!
    - کشته شدن افرادی در تظاهرات های غیرقانونی واقعا تاسف بار و عمیقا غم بار است . این ها سرمایه های کشور هستند که متاسفانه به دلیل بد عمل کردن آقای موسوی دست به رفتارهای غیرقانونی زدند. به هرحال حوادث تاسف باری در کشور اتفاق افتاد که قلوب میلیونها نفر را جریحه دار کرد.
    موفق باشید

  71. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۴۲

    آقا رضا
    با سلام
    حق باشماست.
    موفق باشید

  72. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۴۴

    آقای ایرانی
    با سلام
    از نظرات شما متشکرم
    موفق باشید

  73. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۴۸

    آقا سجاد
    با سلام
    - آقای مشایی می خواهد مدیریت کند نه سخنرانی . فکر نمی کنم سخنران بودن و اهل خطابه بودن جزو ویژگیهای ضروری برای یک مدیر باشد هرچند که اگر داشته باشد خیلی بهتر است.
    - نسبت فامیلی آقای احمدی نژاد با آقای مشایی در اواسط دولت نهم برقرار شد اما شناخت رئیس جمهور از آقای مشایی به سالها قبل بازمی گردد.
    - نکاتی که در باره آقای مشایی فرموده اید قابل توجه و حائز اهمیت است.
    موفق باشید

  74. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۵۸

    آقا محمد
    با سلام
    - بنده در موضع دفاع از رفتار آقای مشایی بویژه در ارتباط با نظرات رهبری عزیز نیستم. خود ایشان باید پاسخگوی سووالات شما باشند.
    - حزب الله از هیچکس و هیچ چیز جز خدا شرمنده نمی شود. بهتر است این موضوع را اینقدر برای خودتان به یک مشکل غامض تبدیل نکنید.
    - فرموده اید آقای جوانفکر شما دیگه چرا.. بنده هم یک آدمی هستم مثل دهها میلیون انسان دیگر. ممکن است خطا و اشتباه هم بکنم. باید تذکر بدهید تا اصلاح کنم.
    موفق باشید

  75. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۳:۰۰

    با سلام
    پاسخ سووالات شما در کامنت ها داده شده است . از اینکه پاسخ ها را تکرار نمی کنم عذر می خواهم
    عزیز و سربلند باشید

  76. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۳:۰۱

    آقا محمد
    با سلام
    خطایم را تذکر بدهید. اگر جوابی داشتم می دهم اگر نداشتم اشتباهم را جبران می کنم.
    موفق باشید

  77. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۳:۰۳

    حمید اقا
    با سلام
    به نظر بنده اینگونه مسائل باعث رشد و بالندگی کشور و نظام می شود. البته باید هزینه ها را هم به حداقل رساند.
    موفق باشید

  78. محمد گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۳:۱۰

    پس چرا مشایی تا الان عزل نشده است؟
    نامه آقا خطاب به احمدن نژاد بود نه مشایی!
    تازه مشایی هم استعفا نداده است. فقط آقای ثمره هاشمی از قول ایشان گفته اند که خودشان را معاون رئیس جمهور نمیدانند.
    آقای جوانفکر شما فرد سالمی هستید. خط خود را از مشایی جدا کنید.

  79. مسعود گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۵:۵۸

    در ضمن تقدیر و سپاس و تحسین به خاطر وقت زیادی که بابت پاسخگویی به سوالات خوانندگان می گذاری … حرف حق را باید زد

  80. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۸:۲۴

    آقا مسعود
    با سلام
    از ابراز لطف و دلگرمی شما متشکرم
    موفق باشید

  81. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۸:۲۹

    آقا محمد
    با سلام
    - آقای احمدی نژاد به نامه آقا پاسخ داد و آقای مشایی نیز استعفای خود را تسلیم آقای احمدی نژاد کرد.
    - مشایی استعفا کرده و رئیس جمهور هم با آن موافقت کرده است.
    - بنده در خط آقای مشایی نیستم و از شر شیطان نیز به خدا پناه می برم.
    موفق باشید

  82. نشانه گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۸:۳۰

    ببخشید من اصلاً متوجه نمی شم
    شما انگار اصلاً‌ نمی خواهید موضوع را به صورت درست مطرح کنید و به پرسش های موجود پاسخ دهید.
    اعلام (به قول شما زودهنگام) نظر رهبری توسط آقایان ابوترابی و توکلی و … در صورت مسئله نه تنها خدشه ای وارد نمی کند. بلکه این شائبه را ایجاد می کند که اگر این آقایان خبر نامه ی رهبری را اعلام نمی کردند با روندی که دکتر احمدی نژاد به وجود آورده بود (مسکوت گذاشتن نامه ی رهبری تا دیدار دوشنبه، مصاحبه ی پخش نشده ی ایشان از صدا و سیما در روز سه شنبه، صحبت های ایشان در مراسم تودیع آقای مشایی) رفتار وی تنها با نظریه ی اعلام فشار به رهبری قابل توجیه است.
    قضیه خیلی ساده است، نظر رهبری که در تاریخ ۲۷/۴ گفته شده است و این ربطی به اعلام (به قول شما زودهنگام) نظر رهبری توسط آقایان ندارد.
    شما طوری حرف می زنید که انگار آقای مشایی و دکتر احمدی نژاد و شما تازه جمعه ساعت ۲۰ شب به وجود چنین نامه ای اطلاع پیدا کرده اید.
    بله من هم می دانم مصاحبه ی شما قبل از اعلام رسمی نامه نگاری رهبری بوده است، اما اتفاقاً به نظر من به خاطر مصاحبه ی حضرت عالی و انکار دوباره ی وجود چنین نامه ای “وقتی اعلام نظری صورت نگرفته است ” (جمله ی شما در مصاحبه با ایسنا) بیت دستخط حضرت آقا رو منتشر کردند.
    من فکر کنم اگر قضیه کمی بیشتر طولانی می شد، شما با اعتماد به نفس بیشتری اصل وجود چنین نامه ای و نظر رهبری در این موضوع را منکر می شدید.
    نظر رهبری بدون در نظر گرفتن اعلام ان توسط دیگران کاملاً شفاف و واضح در نامه (آنهم در روز شنبه) آمده است، و انتظار از رئیس جمهور ولایت مدار و جنابعالی عمل به آن قبل از اعلام دیگر افراد است. نه تثبیت جایگاه مشایی (در مصاحبه ی پخش نشده روز سه شنبه) و زمینه چینی برای قلب موضوع (مصاحبه ی شما) در طی یک هفته ی طی شده از تاریخ صدور نامه است.

  83. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۸:۳۲

    علی اقا
    با سلام
    نظر شما محترم است اما بنده با آن موافق نیستم.
    موفق باشید

  84. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۸:۳۶

    آقای محمد زاده
    با سلام
    آقای احمدی نژاد هم به رهبر عزیز انقلاب نامه نوشتند و به ایشان فرمودند که دستورشان به مثابه قانون است و به اجرا گذاشته شده است.
    موفق باشید

  85. بزمانه گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۲۰:۰۵

    آقای جوانفکر من سوالی از شما دارم. شما که مخالفان با انتصاب مشایی را به کلی تخطئه کرده اید، چرا جایی هم برای دلسوزان نظام و آقای رییس جمهور باز نکرده اید؟ گیریم برخی رقبا و به قول شما برتری جویان با ابزار رسانه چه و چه کردند، آیا مراجع تقلید، دکتر فیروزآبادی، اکثریت خبرگان رهبری، اکثریت نمایندگان مجلس، مشاوران رییس جمهور، وزرا و … نیز همه و همه مخالفان موفقیت دولت هستند؟ حکم رهبری را چه می گویید؟ بالاخره چه ضدیتی می تواند وجود داشته باشد آن هم فقط در مورد مشایی؟ آیا کوچک‌ترین احتمالی نسبت به خود ایشان وجود نداشت؟
    گیریم آقای مشایی بهترین فرد، آیا رییس جمهور نمی‌دانست که روی ایشان حساسیت‌های بسیار زیادی هست؟ آیا نمی‌دانست ایشان بالاخره مایه‌ی اختلاف نظر و مشکلاتی خواهند شد؟ از یک سیاستمدار هوشیار بعید است که نداند.

  86. مهدی نادری نژاد گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۲۰:۰۸

    با سلام
    مکتوبتان را خواندم.
    جناب جوانفکر
    پریشب به سایت اطلاع رسانی رهبری رفتم تا نامه ای می گفتند رهبری دستور داده است را در آنجا بیابم ولی نامه ای مشاهده نکردم ولی امروز نامه ای بتاریخ۲۷/۴/۸۸ دیدم ومتعجب شدم.
    متاسفانه تفکری در حال پیگیری است که منظورش تحت الشعاع قرار دادن مسائل مهم و حتی جزیی و کشاندن پای مراجع و نخبگان است که اگر کسی هم اعتراض کرد به انگهایی بچسبانند و اورا از صحنه خارج کنند. بی شک معادلات سیاسی یک جواب ندارد و هیچ معادله ای را نمی توان با یک جواب پاسخ داد. چرا که اگر در عرصه سیاسی به آزمون وخطا معتقد باشیم نباید از خطاو لغزش کسی کوه بسازیممگر اینکه خود را در عرصه سیاسی معصوم بدانیم.
    متشکرم.

  87. حمید گفت :

    مرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ۲۱:۰۱

    آقای جوانفکر!
    اسلام و دین و ولایت و مروت تا وقتی خوب است که در راستای اهداف ما باشد؟!!

  88. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۴م, ۱۳۸۸ در ۱۸:۴۳

    حمید آقا
    با سلام
    خیر اینطورنیست. اهداف ما وقتی ارزش دارد که در راستای اسلام و دین و ولایت باشد اگر غیر از این بود هیچ ارزشی ندارد.
    موفق باشید

  89. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۴م, ۱۳۸۸ در ۱۸:۵۷

    آقا مهدی
    با سلام
    با نظرات دقیق و دلسوزانه شما کاملا موافقم
    موفق باشید

  90. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۴م, ۱۳۸۸ در ۱۸:۵۸

    آقای بزمانه
    با سلام
    نظرات شما درست و قابل تامل و توجه است و خطاب بنده نیز با همه مخالفان آقای مشایی نبوده است.
    موفق باشید

  91. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۴م, ۱۳۸۸ در ۲۰:۰۳

    سلام بر شما
    در ارتباط با نکاتی که مطرح فرموده اید توضیحات کافی داده شده است امیدوارم اقناع لازم را ایجاد کند.
    نامه رهبری جمعه شب به صورت رسمی منتشر شد و تا وقتی منتشر نشده بود، این موضوع به طور طبیعی و در فضای گفتمانی میان رهبری و رئیس جمهور پی گرفته می شد. اینگونه موارد بارها میان این آنان وجود داشته است و اگر این نامه علنی نمی شد ، بازهم دستور رهبری به اجرا در می آمد اما نحوه اجرای آن در هماهنگی با رهبر عزیز شکل دیگری پیدا می کرد. مهم اجرای دستور رهبری و جلب نظر معظم له است که اساس کار رئیس جمهور بر این مهم استوار است.
    موفق باشید
    موفق باشید

  92. مداح زاده گفت :

    مرداد ۵م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۴۲

    باسلام و ادب و احترام و سپاس از پاسخگویی حضرتعالی

    برادر گرامی جناب آقای جوانفکر
    از روی محبت و ارادت عرض می نمایم واقعاً بهتر نیست موارد حق را قبول کرد و انتقادات را پذیرفت و در جهت رفع نقایص -فداکاری – کرد و – حریت – به خرج داد.
    واقعاً شما رفتار ۱۰ روز اخیر احمدی نژاد را با تامل نگریستید؟
    این هاراگیری را که در مورد مشایی انجام می دهد:عزل صفار هرندی – عزل محسنی اژه ای و …، انتصاب مجدد مشایی به ریاست دفترش با توجه به حساسیت های ولی امر و اصولگرایان و … را می بینید؟ غیر از شما مشاوران و نزدیکانش چه کسی باید او را متنبه کند؟ آیا جز هاراگیری و لغتی مترادف آن می تواند به عملکرد احمدی نژاد اطلاق کرد؟ آیا در کلمه _سرخوردگی_ در پیام ولایت امر تامل کرده اید؟
    در خصوص شرمساری ، عزیز دل چرا قیاس مع الفارق می فرمایی؟
    احمدی نژاد برای ما به صرف بیانات ولی مان موید بود و بس.
    علی کل حال تقاضامندیم تا زمان نگذشته و پلهای پشت سرش خراب نشده او را نصیحت فرمایید.
    والسلام لاهله
    باسپاس مجدد از وقت گذاشتن و پاسخگویی تان
    مداح زاده

  93. امیر گفت :

    مرداد ۷م, ۱۳۸۸ در ۲۳:۰۷

    گفته بودید رهبری نامه ای صادر نکرده اند که خلافش ثابت شد. انتشار این نامه غیر اخلاقی بود اما چندین روز بی اعتنایی به امر رهبری عین اخلاق بود… اونم برای کسانی که ادعای ولایت ۷محوریشون گوش فلک رو کر کرده… ۷ روز مانده از عمر دولت تازه فهمیدید وزیر اطلاعات ناکارامده؟
    امروز برای منی که ماهها قبل از انتخابات به تبلیغ و دفاع از احمدی نژاد مشغول بودم، احمدی نژاد هیچ فرقی با موسوی و کروبی و خاتمی نداره … به قول اون نشریه احمدی نژاد ذوب در مشاییه نه ذوب در ولایت….

  94. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۸م, ۱۳۸۸ در ۰۹:۵۲

    امیر آقا
    با سلام
    - منظور از صدور نامه ، انتشار رسمی آن است و الا من و شما و دیگران علی القاعده نباید از نامه های خصوصی رهبری و رئیس جمهور ، اطلاع داشته باشیم.
    - رئیس جمهور نسبت به نامه رهبری بی اعتنا نبود و درصدد بود تا آن را اجرا کند. مثلا مشایی می توانست معاون اول رئیس جمهور در دولت نهم باشد و در دولت دهم فرد دیگری جایگزین او شود. هم دستور رهبری اجرا شده بود و هم اقتدار رئیس جمهور حفظ می شد اما دخالت نا به جای آقای ابوترابی ، همه چیز را دگرگون کرد.
    موفق باشید

  95. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۱۰م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۴۵

    با سلام
    اکنون سه هفته است که استعفای خودم را تسلیم رئیس جمهور کرده ام و آمادگی خود را برای واگذار کردن این پست به فرد با صلاحیت تر از خودم که به حمدلله به وفور یافت می شوند ، اعلام داشته ام. دفاع از آقای احمدی نژاد را به صورت اعتقادی انجام می دهم و فکر می کنم که پست و موقعیت سیاسی و اجتماعی ام در این باور تاثیری ندارد.
    آقای احمدی نژاد گوش به فرمان رهبری است اما نه آنگونه که من و شما می پسندیم. آنگونه است که باید باشد. هیچ رئیس جمهوری از ادوار گذشته ، مانند اقای احمدی نژاد گوش به فرمان رهبری نبوده است. بوده است؟ منصف بودن چیز بدی نیست.
    موفق باشید

  96. فرشید گفت :

    مرداد ۱۰م, ۱۳۸۸ در ۱۱:۲۸

    سلام
    آقای جوانفکر فرمودید که استعفا دادید ولی نفرمودید چرا !
    در ضمن به طور حتم آقای دکتر با استعفای شما موافقت نخواهند کرد.

  97. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۱۰م, ۱۳۸۸ در ۱۷:۰۶

    آقا فرشید
    با سلام
    بنده مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور در دولت نهم بوده ام. فکر می کنم وظیفه اخلاقی بنده این است که پست مشاورت را در آستانه دولت دهم آزاد بگذارم تا رئیس جمهور برای انتخاب هر فرد دیگری دستشان باز باشد.
    موفق باشید

  98. فرشید گفت :

    مرداد ۱۰م, ۱۳۸۸ در ۱۹:۲۷

    ممنون از پاسخ قانع کننده ای که دادید.
    جناب جوانفکر، شما یار راستین رییس جمهورید.

  99. مغربی گفت :

    مرداد ۱۰م, ۱۳۸۸ در ۲۱:۲۴

    سلام عزی ملت دردست نامه وزارت کشوربه رهبری رادارند وحتما شماهم میدانید دران اصل رای ها منظوراست اقای احمدی نزاد سومین نفراست اگردرست باشد وشماخبرداشته باشید که مهندسی شده چه جواب دروقت خواب بخوددارید امیدورام ان نامه درست نباشد وافشاگرنامه بنام محمدعسگری ماموررایانه وزارت کشوراست ازایشان سؤال کنید بعدمنتظر جوابم تشکر

  100. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۱۳م, ۱۳۸۸ در ۱۳:۱۴

    آقای مغربی
    با سلام
    در این باره توضیحات کافی داده شده است . این نامه ای که شما از آن سخن می گویید جعلی است و توسط مخالفان دولت جعل شده است . در این باره توضیحات روشنگرانه داده شده است. شما خیلی اززمان عقب هستید.
    موفق باشید

  101. رحیم گفت :

    مرداد ۱۵م, ۱۳۸۸ در ۱۱:۴۸

    با سلام
    ممنونم از سایت خوب و با تجربه شما
    نمی دانم چه بگویم
    خدا عاقبت این ها رو که دارن رودروی رهبرعزیز انقلاب قد علم کرده اند را به خیر کند
    خدا را شکر که باید چنین موقیعتی پیش میامد تا مردم بهتر انها را بشناسند
    مرگ بر ضد ولایت فقیه

  102. یاسر گفت :

    شهریور ۳م, ۱۳۸۸ در ۰۱:۲۰

    جناب جوانفکر من فقط و فقط یه سوال دارم امیدوارم طفره نرید.
    آیا شما فکر میکنید که آقای خامنه ای نایب امام زمانه؟
    میدونید این کلمه چه حرف سنگین و بزرگیه؟
    فقط خواهشا نپیچونین

  103. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۳م, ۱۳۸۸ در ۱۱:۴۵

    آقا یاسر
    با سلام
    درپاسخ به سووالی که مطرح کرده اید ، توجه شما را به اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی در این زمینه که به تازگی ایراد کرده اند، جلب می کنم:
    در زمان ظهور، امام معصوم وجود دارد، اما در زمان غیبت که دسترسی به امام نیست، طبق اسناد معتبری که وجود دارد، ما معتقد به اصل ولایت فقیه هستیم و این اصل را در قانون اساسی آورده‌ایم. بنابراین ولایت فقیه به عنوان محور حرکت انقلاب در نظام مکتب اهل‌بیت، برای ما مطرح است و ما در این فضا کار می‌کنیم. مجلس خبرگان نیز از ضرورت‌های این بخش است، زیرا مردم عامه که نمی‌توانند اصلح علما را برای این منظور تشخیص دهند. این کار بر عهده گروهی گذاشته شده است که همه باید مجتهد، عادل و صاحب بینشهای درست باشند و همچنین توسط مردم انتخاب شده باشند. وظیفه محوری اینها، بحث ولی‌فقیه است. ولایت فقیه هم به خودی خود اصالت ندارد، چرا که اصل، ولی معصوم است و ما ولی فقیه را به عنوان نایب امام زمان می‌شناسیم و با اطلاعاتی که داریم او را انتخاب می‌کنیم. بنابراین محور زندگی امت اسلامی از دید مکتب تشیع در مکتب ولایت فقیه خلاصه است و ولایت فقیه هم نتیجه کار خبرگان است. بنا بر این، کار عمده خبرگان این است که بتوانیم نایب امام زمان را در هنگام غیبت ایشان مشخص کنیم. شناسایی ولی‌فقیه، شناخت مقوله و احکام این مساله، شناخت شرایط ولایت فقیه و چگونگی انتخاب آن و نظارت بر ادامه صلاحیت‌ها از وظایف اصلی ماست.
    امیدوارم احساس نکرده باشید که بنده شما پیچانده ام.
    موفق باشید

RSS نظرات این نوشته · آدرس دنبالک

ارسال نظر