بازی خوردگان ساده لوح در قواره مدیریت کشور نیستند.

در آستانه اولین سالگرد برگزاری یکی از بی نظیرترین و با شکوهترین انتخابات ریاست جمهوری طی ۳۰ سال گذشته قرار داریم. در این انتخابات قریب ۴۰ میلیون نفر یعنی بیش از ۸۵ درصد واجدین شرایط رای شرکت کردند و آقای احمدی نژاد با کسب نزدیک به ۲۵ میلیون رای، از سوی مردم و برای دومین بار به ریاست جمهوری برگزیده شد.

مهدی کروبی نامزد شکست خورده دوره نهم و میرحسین موسوی آخرین نخست وزیر پس از انقلاب که از آغاز با هدف گذاری مشترک و نوعی هماهنگی و برنامه ریزی پشت پرده وارد صحنه انتخابات شده بودند، رویکرد تبلیغاتی خود را بر تخریب وجهه آقای احمدی نژاد متمرکز کردند. آنها بر این باور بودند که از رهگذر تخریب رئیس جهمور می توانند آراء مردم را متوجه خود کنند.

در تحلیل هایی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری نهم از سوی رسانه ها و تحلیلگران وابسته به جبهه شکست خورده اصلاح طلبان و کارگزاران به سمت افکار عمومی جریان پیدا می کرد ، این نکته برجسته می شد که آقای احمدی نژاد با انگشت گذاشتن بر نقاط ضعف آقایان هاشمی و خاتمی و حمله به آنان توانست در انتخابات به پیروزی برسد. این باور که با حمله به احمدی نژاد ، می توان او را از صحنه مدیریت کشور حذف کرد ، اساس کار آقایان کروبی و موسوی قرار گرفت و آنها آمده بودند تا به زعم خود ، احمدی نژاد را آماج حملات بی امان خویش قرار دهند.

آنها تصور می کردند که با تخریب وجهه آقای احمدی نژاد نزد مردم ، کرسی قدرت را از آن خود خواهند کرد. 

ارائه گزارشهای غلط و انحرافی و نسبت دادن این گزارشها به دولت و استفاده مکرر از واژه دروغگویی، حربه ای بود که کروبی و موسوی به آن دست یازیدند تا اذهان مردم را نسبت به دولت و رئیس جمهور مشوه و مردد کنند.

کروبی دارای سوابقی مانند نمایندگی امام در حج و زیارت و نماینده امام در بنیاد شهید بود و میرحسین موسوی نیز به عنوان نخست وزیر دوران جنگ در تلاش بود تا خود را در خط امام و مورد تایید امام بنمایاند. او برای این کار به تاییدیه هایی از طرف منسوبین به امام و حتی شهید رجایی نیز دست یافت.

بدیهی است کسانی که با تابلوی تایید امام و یاران نزدیک امام در صحنه انتخابات شرکت کنند ، مورد توجه مردم قرار می گیرند و سخنان این افراد می تواند دلهای مردم بویژه ساده اندیشان و عوام جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

مروری بر رویکرد تبلیغاتی و انتخاباتی موسوی و کروبی در دوران انتخابات دهم نشان می دهد که آنها فاقد هرگونه برنامه ای برای مدیریت کشور بودند. در واقع آنها بیش از هر چیز، قصد داشتند با پی جویی سیاست تخریب، دولت احمدی نژاد را به چالش بکشند و از این رهگذر ضمن جلب توجهات به سوی خود ، زمینه لازم برای ریزش آراء احمدی نژاد را فراهم کنند.

با جرات می توان ادعا کرد به جز انتخابات دهم ریاست جمهوری ، طی نه دوره قبل از آن ، سابقه نداشت که افرادی تحت عنوان نامزد احتمالی انتخابات و ماهها پیش از ثبت نام و فرارسیدن موسم تبلیغات ، وارد صحنه شده و دولت حاکم و رئیس جمهور را آماج اتهامات ، توهین ها و حملات سنگین و گسترده تبلیغاتی خود قرار دهند.  

اگر فرض را بر صحت تحلیل و ادعاهای اصلاح طلبان بگذاریم و بپذیریم که آقای احمدی نژاد با نشانه رفتن نقاط ضعف افرادی مانند آقایان هاشمی و خاتمی توانست در انتخابات نهم به ریاست جمهوری برسد ، در نتیجه پذیرفته ایم که آنها دارای نقاط ضعف بزرگی بودند که فرد گمنامی مانند آقای احمدی نژاد توانست بر آنها و سایر رقبای نام و نشان دار مانند کروبی، معین ، لاریجانی ، محسن رضایی و قالیباف پیروز شود و به ریاست جمهوری برسد و در این سو نیز باید بپذیریم که شکست سنگین موسوی و کروبی در انتخابات دهم ، با همه یارکشی هایی کرده بودند، موید آن است که نقطه ضعف عمده ای در آقای احمدی نژاد و دولت او وجود نداشت و آنها نتوانستند به رغم تبلیغات سنگین و مستقیم علیه رئیس جمهور و دولت نهم ، نظر مردم  را از آقای احمدی نژاد به سوی خود معطوف کنند.

مساله در اینجاست که عملکرد دولتهای مختلف در ادوار پس از انقلاب پیش روی مردم قرار داشت و به جز دوران کوتاه دولت شهید رجایی ، سایر دولتها از جمله دولت تحت زعامت میرحسین موسوی، کارنامه قابل قبولی که متناسب با جهت گیریهای اصلی انقلاب ، خواسته ها و آرمانهای مردم و ظرفیت های کشور باشد ، ارائه نکرده بودند . در واقع مردم در انتخابات نهم ریاست جمهوری، به ارزیابی سخنان و اظهارات آقای احمدی نژاد با واقعیت های مربوط به عملکرد دولتهای قبل پرداختند و به این نتیجه رسیدند که او برای اداره کشور در ابعاد مختلف، مسیر تازه ای را ترسیم می کند و برنامه های روشنی را برای پیشرفت کشور و آینده ارائه می دهد. این ارزیابی ومقایسه منطقی و عملی، مردم را به سمت یک انتخاب روشن سوق داد و این درحالی بود که بر اساس معیارهای موردنظر گروهها و جریانهای سیاسی، نبایدفردی مانند آقای احمدی نژاد به ریاست جمهوری برگزیده می شد.   

آقایان کروبی و موسوی براساس نگاهی سطحی و خوش باورانه وارد صحنه رقابت با آقای احمدی نژاد شدند و تصور می کردند که با بهره گیری از روزنامه های پرشمار اصلاح طلب در سراسر کشور و به راه انداختن امواج سنگین روانی و تبلیغاتی  می توانند اذهان عمومی را از آقای احمدی نژاد منحرف و به سوی خود معطوف کنند. سطحی نگری آنها بیش از همه متاثر از نادیده گرفتن واقعیت های کشور و بی توجهی به تاثیرات عمیق و ماندگار ناشی از خدمات گسترده دولت نهم در ابعاد مختلف بود. آنها این نکته را نادیده گرفتند که رئیس جمهور احمدی نژاد نزد مردم به عنوان یک چهره ارزشی ، انقلابی و در خط امام و رهبری پذیرفته شده است و افرادی مانند کروبی و موسوی با وجود نسبت های گذشته خود به امام ، قادر نیستند او را از چشم مردم بیندازند.

در واقع کروبی و موسوی وارد صحنه ای شدند که ابعاد آن برای خودشان نیز شناخته شده نبود. آنها بازی کسانی را خوردند که بر اساس چارچوب های غلط ذهنی به تحلیل وضعیت کشور و صحنه انتخابات پرداخته و یک پیروزی آسان و سریع را به آنان نوید داده بودند . همان افراد وقتی با پیروزی قاطع آقای احمدی نژاد و شکست سنگین رقبای او مواجه شدند ، به جای پذیرش اشتباهات و اصلاح رفتارهای غلط خود، سیاست فرار به جلو را در دستور کار خویش قرار دادند و دو نامزد ساده اندیش را به بازیگری در صحنه باتلاقی پس از انتخابات تشویق و ترغیب کردند.    

رفتار، مواضع ، رویکردها و منش آقایان کروبی و موسوی در دوران پس از انتخابات از نظر مردم محکوم و مردود است و هویت و شخصیت امروز آنها حتی برای بسیاری از کسانی که به آنها رای دادند، هیچ جذابیتی ندارد. بنابراین آنها برای توجیه رفتار غیرقابل دفاع خود و یارگیری از ساده دلان جامعه، ناگزیر از تاسی و تمسک به گذشته خویش هستند. گذشته ای که به اصطلاح آنها را به امام ، انقلاب ، راه امام ، ارزشها و آرمانهای مردم مربوط می کند.

سخنان روشنگرانه رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور محترم در باره ویژگی های خط امام و انقلاب در بیست و یکمین سالگرد ارتحال امام (رض) از این منظر حائز اهمیت است که فرصت نیرنگ را از فتنه گران سلب می کند. از نکته های بارز این سخنان آن است که اگر دشمن از ما تعریف کرد باید بدانیم که خیانت کار هستیم . نمی شود ، انسان خود را در خط امام و دنباله رو امام بداند اما با کسانی که صریحا پرچم معارضه با امام و اسلام را بلند می کنند، در یک جبهه قرار گیرد و با آنها همصدا شود. موسوی و کروبی امروز مورد تجلیل و احترام ، آمریکا و صهیونیسم و مزدوران قدرتهای گوناگون ، معاندین و مخالفین امام، اسلام و انقلاب قرار دارند ، بنابراین عقل به آنها حکم می کند که بایستی در مواضع خود شک کنند و بدانند که راه درست و مستقیم را نمی روند. به راستی اراده تصمیم به اصلاح در آنها وجود دارد؟ آیا آنها اختیار تصمیم گیری برای خود را دارند؟

۵۷ نظر »

  1. فرشید گفت :

    خرداد ۱۹م, ۱۳۸۹ در ۲۲:۱۴

    سلام

    موافقم.

  2. amin گفت :

    خرداد ۱۹م, ۱۳۸۹ در ۲۳:۱۰

    http://mihanpress.com/content/view/982/37/

  3. sanayenews گفت :

    خرداد ۱۹م, ۱۳۸۹ در ۲۳:۲۴

    http://www.sanayenews.com/content/view/22323/1/

  4. محمدعلی روشن گفت :

    خرداد ۱۹م, ۱۳۸۹ در ۲۳:۳۵

    متاسفانه همچنان ردپای دشمنان بشریت درمخالفتهابانظام مقدس جمهوری اسلامی دیده می شود وازآنجاکه وهابیت ملعون ازدیربازدرصددتخریب شیعه وریشه وعقبه آن است وامروزرئیس جمهورمحترم ایران اسلامی درسرزمینهایی که آنها ریشه دارند سخنانش رابرای میلیونهانفربا دعای اللهم عجل لولیک الفرج آغازمیکند نمی توانند سکوت کنند چون می ترسند درعقب این حرکت راز غصب فدک افشا شود لذا درپشت برخی ژستهای قدیمی سیاسی قرارمی گیرند وآنگونه که دراین مدت عمل کردند این افرادرا درابعادمختلف پشتیبانی میکنند که بظاهربادولت دکتراحمدی نژاد اما به واقع با نظام جمهوری اسلامی وجریان مهدویت وفلسفه ظهورمخالفت وبعبارتی معاندت نمایند.
    یقینا آنها ملت اعتقادی وارزشگرای ایران رانشناختند وازتاریخ پرغیرت وغنی این مردم هم چیزی نمی دانند که ازدرگه ایزدمنان برای آنها هدایت به صراط الهی وخط ولایت را خواستاریم.

  5. صنایع نیوز گفت :

    خرداد ۱۹م, ۱۳۸۹ در ۲۳:۴۸

    یادکردان هم بخیر
    http://www.sanayenews.com/component/option,com_datsogallery/func,detail/id,272/

  6. عباس گفت :

    خرداد ۲۰م, ۱۳۸۹ در ۱۱:۰۰

    با سلام اگر مخالفان برای حوادث پس از انتخابات سالگرد می گیرند برای این است که آتش آن را همچنان روشن نگه دارند ولی دولت و حامیان آن چرا ؟ این قدر صحبت از انتخابات گذشته چه سودی دارد ؟ دولت و حامیانش باید در سه سال باقیمانده فقط به فکر خدمت باشند حتی به ۱۳ میلیونی که به او رای ندادند . موفق باشید

  7. آیدین گفت :

    خرداد ۲۰م, ۱۳۸۹ در ۱۴:۰۷

    با سلام و خسته نباشید،

    جناب آقای جوانفکر،

    از دیدگاه بنده، بزرگترین اشتباهات آقایان موسوی و کروبی، زیر سؤال بردن سلامت انتخابات، زمینه سازی و دامنزدن به وقایع پس از انتخابات و به نوعی سعی در رو در رو قرار دادن مردم، بود. البته این آقایان ساده لوح هستند، ولی شاید با این انگیزه که به هر شکلی، به هر قیمتی و حتی به نا حق، باید احمدی نژاد را از کرسی ریاست جمهوری پیاده کرد، به میدان آمدند. شاید این حضرات هیچ مسؤولیتی در برابر کشور و ملت خود احساس نمی کنند و هر کاری که به سود نیت شان باشد خود را محق به انجام آن می دانند.
    این امری طبیعی است که در دوران قبل از انتخابات، نامزدان انتخاباتی در کنار تبلیغات پیرامون برنامۀ انتخاباتی خود، در مورد ضعفهای سایر رقبای انتخاباتی، در برابر افکار عمومی روشنگری کنند و البته رقبای آنها باید فرصت پاسخگویی داشته باشند. مناظرات تلویزیونی نامزدان انتخاباتی تجربۀ بسیار جالبی بود و به نوعی به افکار عمومی نشان داد که دولتمردان هم روزی زیر سؤال میروند و باید در رابطه با عملکرد خود پاسخ گو باشند.
    حال آن که در دولتهای پیشین، مسؤلیت و پاسخگویی دولتمردان در برابر مردم، واقعیت بسیار کم رنگ و کوچکی بود. بسیاری از مقامات برای خود قلمرویی فراتر از چهارچوب قانونی ترسیم کرده بودند، که موجب بروز ضعفهای بزرگ و رشد فساد در ساختار مدیرتی کشور شده بود. مردم این واقعیتها را میدیدند، ولی در مقابل پاسخگو و مسؤولی وجود نداشت. خیلی ها فکر می کردند که حتی دولت آقای احمدی نژاد با آن که آرمانهای خوبی دارد، ولی هیچگاه مزاحم دانه درشت ها نخواهد شد.
    از دیدگاه بنده، پاسخگویی مسؤولان در مورد سابقۀ خود در در مناظرات تلویزیونی، به افزایش انگیزۀ شرکت گستردۀ مردم در انتخابات خیلی کمک کرد.
    با اجازه، مطلبی هم در مورد مصاحبۀ رئیس جمهور محترم، با خبرنگار تلویزیون فرانسوی TF1-LCI داشتم. در این مناظره خبرنگار به وقایع پس از انتخابات پرداخت و در سؤال خود سعی در القاء ایدۀ سرکوب خشن تظاهرات مردمی توسط دولت را داشت. از دیدگاه بنده پاسخ رئیس جمهور محترم کامل نبود. بخصوص که در غرب خبررسانی خیلی بدی در این زمینه شده بود. خوب بود که آقای احمدی نژاد، جهت ارشاد افکار عمومی فرانسه، توضیحی کوتاه و گذرا در مورد آن وقایع می دادند.
    مثلا مردم فرانسه به روشنی نمی دانند که:
    ۱) خبر رسانی در غرب در این مورد نا درست و غرض آلود است.
    ۲) آقای موسوی قبل از شمارش آراء، بدون هیچ مدرکی خود را پیروز انتخابات خواند و سلامت انتخابات را زیر سؤال برد و به بدترین شکلی افکار عمومی را تخریب کرده و به شعله ور شدن احساسات طرفداران خود دامن زد.
    ۳) در این انتخابات بیش از ۴۰ میلیون رأی دهنده شرکت کردند. و آقای احمدی نژاد با اختلاف زیادی پیروز شدند، و عملا امکانی برای تقلب در این ابعاد بزرگ وجود نداشت. البته نتایج انتخابات مطابق نظر سنجی های داخلی و خارجی بود.
    ۴) باا تحریک آقای موسوی، در روزهای نخست پس از انتخابات بسیاری از طرفداران وی، بدون مجوز به تظاهرات پرداختند، که به خوبی برگزار شد و مشکلی هم پیش نیامد. طرفداران آقای احمدی نژاد هم در برابر فتنۀ به پا شده تظاهرات کردند.
    ۵) لذا مردم چه مخالف و چه طرفدار دولت تظاهرات میلیونی کردند، نظر خود را اعلام کردند، و مشکلی هم پیش نیامد.
    ۶) مشکل اینجاست که بعد از آن تظاهرات، آقای موسوی به جای آن که اعتراض خود را راه قانونی پیگیری کند،و دلایل و مدارک خود را ارائه کند، دعوت به اغتشاش کرد و به طرفداران خود گفت که تا ابطال انتخابات در خیابانها حضور داشته باشند. که این در هیچ جامعه ای پذیرفته نیست.
    ۷) در این میان بسیاری عوامل شرور هم وجود داشتند، که موجب درگیریهای زیادی شدند که خسارات جانی و مالی بسیاری به هم راه داشت …

    گفتگوهای رئیس جمهور محترم با رسانه های غربی فرصت خوبی برای روشن کردن برخی حقایق برای افکار عمومی غرب است.
    در ضمن با آنکه در آن مصاحبه، ظاهرا آقای احمدی نژاد زمانی بیش از وقت برنامه ریزی شده به خبرنگار دادند، در اخبار ساعت ۲۰H شبکۀ TF1 فقط یک ورسیون کوتاه شدۀ آن پخش شد، و بنده کامل آن را روی وبسایت این شبکه دیدم. آقای جوانفکر، لطفا در آینده به این رسانه ها بگویید زیاد سانسور نکنند، زیرا خیلی از بخشهای خوب صحبت آقای احمدی نژاد را، در پخش اخبار ساعت ۲۰H که پر بیننده ترین آن است، بریدند.
    سلامت و پیروز باشید

  8. صنایع نیوز گفت :

    خرداد ۲۰م, ۱۳۸۹ در ۱۴:۲۴

    http://jamkaran-karbala.blogfa.com/post-4.aspx

  9. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    خرداد ۲۰م, ۱۳۸۹ در ۱۸:۰۹

    عباس آقا
    باسلام
    حق با شماست و دولت باید سرگرم کار و تلاش برای خدمت به مردم و پیشرفت کشور باشد که چنین نیز هست و روشنگری در باره حوادث پس از انتخابات به منزله تعطیل کردن خدمت به کشور نیست.
    موفق باشید

  10. عباس گفت :

    خرداد ۲۲م, ۱۳۸۹ در ۱۳:۵۶

    با سلام خبر خوشی در رسانه ها خواندم که آقای احمدی نژاد به فکر جایگزینی برای معاون اول فعلی آقای رحیمی می باشد آیا – به خواست خداوند و یاری امام زمان (عج) – صحت دارد ؟ با تشکر

  11. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    خرداد ۲۲م, ۱۳۸۹ در ۱۵:۵۷

    عباس آقا
    باسلام
    بنده بی اطلاع هستم اما :
    مشایی: امسال در سطح کلان دولت تغییراتی نداریم

  12. رضا گفت :

    خرداد ۲۲م, ۱۳۸۹ در ۲۰:۳۵

    با سلام و خسته نباشید خدمت جناب آقای جوانفکر
    رضا هستم از تربت جام
    ضمن تبریک به مناسبت سالگرد پیروزی جبهه حق بر باطل خدمت شما و همه همکارانتان میخواستم این نکته رو یاد آور بشم که این بار دشمنان این ملت و نظام باعث رسوایی خودشون شدند و چه بسا اگر این فتنه ها و آشوب های حین و پس از انتخابات رقم نمیخورد و چهره پلید آنان هویدا نمیشد دوره بعد اتفاق ناگواری روی می داد و یکی از همین فتنه گران بر مسند مقدس ریاست جمهوری در این کشور تکیه میزد و چه بلایی ممکن بود که بر سر این مردم و مملکت می آوردند درست است فتنه بعد از انتخابات خسارت هایی برای نظام به همراه داشت اما فایده آن رو شدن دستان این اجانب خود فرو خته بود.
    متشکرم

  13. رضا گفت :

    خرداد ۲۳م, ۱۳۸۹ در ۱۱:۳۲

    جناب آقای جوانفکر
    با سلام و عرض
    خوشبختانه با ارسال چند مطلب مستمر نشان دادید که قصد دارید امسال را با همت و کار مضاعف در وبلاکتان سپری کنید، همانطوری که در مطالب گذشته بدان اشاره کردم بنده اصلا موافق نیستم بخاطر حادثه ای که در گذشته اتفاق افتاده هزینه ای ولو هر چند کوچک بشود از جمله برای دوم خرداد و سوم تیر و ۲۲ خرداد و ۱۵ خرداد و ۲۲ بهمن و ۱۲ بهمن و….. به عقیده بنده برگزاری مراسماتی برای اینگونه حوادثی که در آینده تکرار خواهند شد امریست بیهوده (اکثر حوادث امروز چیزی جز تکرار حوادث گذشته نیست) در واقع در یک گردونه بزرگ تر همه حوادث مثبت و منفی چیزی جز ابتلاء و امتحان الهی نیست دوم خرداد امتحانی بود برای هر دو جناح کشور امتحانی که در ظاهر دوم خردادی ها پیروز شدن اما ۸ سال بعد سوم تیری آمد که دوم خردادی ها مردود شدن دوباره بعد از چهار سال انتظار باز هم در ۲۲ خرداد ۸۸ مردود شدن ،این موش و گربه بازی ها قرن هاست که ادامه دارد تا سره از ناسره معلوم شود،

    جناب آقای جوانفکر جدای از موارد بالا بعد از انتخابات بسیار پر شور ۲۲ خرداد ۸۸ چند موضوع ذهن بنده را مشغول کرده یکی آنکه به نظر می رسد زین پس انتخابات ها به یک چالش اساسی برای حکومت اسلامی تبدیل شود لذا باید دلسوزان واقعی حکومت اسلامی فکر های اساسی برای آن بکنند،موارد زیر به نظرم باید مورد توجه واقع شود،اول آنکه چرا باید حتی در بالاترین سطوح روی شرکت حداکثری مردم تاکید کنیم ،پر واضح است که حضور حداکثری مردم در هر انتخاباتی می تواند پهن بسیار مثبتی برای حکومت اسلامی باشد ،اما حرف بنده این است که چرا باید ما ها در داخل حکومت اسلامی در چها چوبی که شیپور های تبلیغاتی دول استکباری برای ما ترسیم کردن بگردیم، لزومی ندارد این قدر بطور رسمی روی شرکت گسترده مردم تاکید کنیم، تا در یک بزنگاه گیر نکنیم آیا بهتر نیست بصورت غیر رسمی این موضوع را پی گیری کنیم ،جدای از این مگر در آمریکا و یا اروپا چند درصد شرکت می کنند،چون در زمینی که آنها برای ما تعین کردن بازی می کنیم همه اش دلهره داریم که این دوره نیز تعداد شرکت کننده حداقل کم تر از دوره قبل نباشد جناب آقای جوانفکر تا کی می توانیم به این بازی ادامه دهیم ،جدای از این هر دوره انتظار داریم مردم حضور پر شور تری داشته باشند ،عرضم این است مسئولان در قبال این همه حضور های حماسی مردم چه کار حماسی کردن
    مورد دیگر آنکه ما از این خرداد ماه چه می خواهیم،آیا بهتر نیست در خردادماه که فصل امتحا نات فرزندا ن مان در سیستم آموزشی کشور است انتخابات برگزار نشود ،به نظر بنده تجربه ۲۲ خرداد سال گذشته باید ما را به تفکر و تعقل بیشتر در اینکه انتخابات را از این ماه به یک زمان دیگر انتقال دهیم وا دارد اگر بحث قانون است که می شود آن را اصلاح کرد،جدای از این هر چهار سال فوتبال جهانی نیز در خرداد و تیز مزیت بر علت می باشد،لذا پیشنهاد می کنم یا برای امتحان فرزندان مان یک فکری شود و یا دیگر موضوعات اصلاح شود
    موارد دیگری نیز دارم اما فعلا به همین اکتفا می کنم باشد که در امتحانات مختلف الهی سر بلند باشیم همچون مقام عظمای ولایت ودکتر احمدی نژاد و همچون موسوی و کروبی و بعضی خواص دیگر مردود دو جهان نشویم
    با احترام رضا

  14. مهدی نادری نژاد گفت :

    خرداد ۲۳م, ۱۳۸۹ در ۱۳:۲۲

    با سلام
    جناب جوانفکر
    بی شک تحلیل هایی که پیرامون انتخابات شده است روشنگرانه است ولی متاسفانه این غبار سیاست بازی بر همه شئون مردم سایه افکنده است. فکر میکنم دیگر باید بازی خوردگان به اصطلاح جنابعالی را در قمار سیاسی که انجام داده اند تنها گذاشت.
    ایکاش من هم در بازی های جام جهانی شرکت میکردم؟

  15. صنایع نیوز گفت :

    خرداد ۲۳م, ۱۳۸۹ در ۲۱:۰۰

    دوباره دلم هوای کربلا کرده
    تا حالا شده بنشینی خونتو دلت پر بکشه واسه بین الحرمین؟
    تا حالا شده با حسرت به چشمهای کسی که رفته کربلا وداره از خوبیهاش حرف می زنه نگاه کنی ؟
    تا حالا شده هر وقت دلت میگره بگی آقا منم بطلب؟
    اگه شما هم مثل من دلتون اونقدر هوای کربلا رو می کنه مطمئن باشیدشما هم روزی مسافر فرات می شوید آخه منم همین طوری بود که رفتم.
    عاشق حسین / تشنه ی دیدار / و شوق رسیدن به دیار یار
    همینم شد اونقدر آقا رو صدا کردم که بین این همه دل گشته منم طلبید
    اونم چه طلبیدنی …………..
    تقریبا ۴،۵ ماه پیش بود که تو یه چشم بهم زدن یه شبه کار ویزام درست شد فردای صبح با مراجعه به یکی از شعب بانک ها یک وام یک میلیون تومانی که از مدتها قبل درخواست کرده بودم برام آماده شد و در همون لحظه بود که تلفنم زنگ خوردو پشت خط خبر از این می داد که یکی از مسافران کربلاانصراف داده و یه جای خالی پیدا شده و شما که متقاضی بودید میتونیدبرید .
    باورم نمی شد تو چند روز آقا منم طلبید. خودمو واسه سفر آماده کردم
    دقیقا ۸۸/۱۱/۱۹ بود که عازم این سفر معنوی شدم از مازندران به قصدکرمانشاه عبور کردیم و غروب ۸۸/۱۱/۲۰ بود که در هتل امام رضا (ع)تو مرز خسروی اسکان یافتیم .
    فردای اون روز کرمانشاه را به قصد عراق ترک کردیم و وارد خاک عراق شدیم .
    نیروهای آمریکایی ما را برای انگشت نگاری و عکس برداری هدایت می کردند و در همون لحظه بود که یکی ازایرانی های توی یه صف دیگه که داشت سیبیلشو مرتب می کرد حواسمو متوجه خودش کرد
    یه زن امریکایی که به زبان فارسی تسلط داشت بهش می گفت مگه داری می ری خواستگاری اونم میگفت : خدا رو چه دیدی شاید یه زن خوب گیرآوردم و عقد کردم و اون زن آمریکایی هم بهش جواب داد : اینجا باید به فکر عبادت وزیارت و حسینتون باشید نه به این فکرها.
    بگذریم نوبت انگشت نگاری ماهم انجام شد و کارها که تموم شد سوار اتوبوس شدیم وحرکت کردیم که تو مسیر شاهد شعار های تبلیغاتی عراقی ها بودیم.
    ( لامجال للبعث فی العراق)
    آخه حضور ما اونجا همزمان با انتخابات عراق بود
    راستی یادم رفت بگم یک همسفر خوبم داشتم ( حامد فاطمی نسب ) از مداحان اهل بیت که وقتی با هم رسیدیم به کاظمین و توسل کردیم به امام رضا(ع) وحضرت معصومه(ع)حس و حال خیلی خوبی داشتیم که واقعا نمی شه توصیفش کرد تو کاظمین پس از استقرار تو هتل و انجام اعمال روانه حرم باب الحوائج موسی کاظم (ع) و باب المرادجواد الائمه امام محمد تقی(ع) شدیم و نمازرو به امامت آیت الله سیدحسین صدر اقامه کردیم .
    بعد از اتمام فرائض با مدیر کاروان(حاج اکبر امیر خانلو ) به هتل برگشتیم و دو باره راهی حرم شدیم ولی از اونجا که ساعت ۲۳ دربهای حرم بسته می شه امکان احیا در اون فضای معنوی و مقدس نبود .
    روز ۸۸/۱۱/۲۲ بود که کاظمین رو به سمت نجف اشرف ترک کردیم و تو راه متوجه شدیم که رانندگان عراقی خیلی کم تجربه اند واگر مشکلات بیمه اتوبوس های ایرانی نبودزائرین باهمان اتوبوسهای ایرانی عزیمت میکردند مشکلات سفر برایشان کمترمیشد و اگر شرکتهای بیمه
    در این خصوص همکاری بیشتری داشته باشند برای زائران بهتر میشه .
    تو مسیر نجف هر صدمترایستگاه صلواتی بود ( چون سفر ما همزمان با ماه صفر و رحلت نبی اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) بود ) .
    هنوز به نجف نرسیده گریه ی غربت علی (ع) به ما امان نداد و سیل اشک بود که از چشمانمان جاری می شد .
    پس از جابه جایی در هتل قمر بنی هاشم (ع) عازم حرم امام علی (ع)شدیم .
    الله اکبر عجب عظمتی ، عجب صفایی واقعا جاشما خالی بود .
    پس از زیارت مولای متقیان و ادای نماز و فرایض قبر پاک و مطهر حضرت ابوالبشر آدم نبی (ع) و حضرت نوح (ع) را که درهمان ضریح نورانی علی ابن ابیطالب (ع) است زیارت کردیم .
    فردای آن روز یعنی ۸۸/۱۱/۲۳ نماز صبح را در حرم امیر المومنین (ع) اقامه کردیم و مزار بزرگانی چون شیخ عباس قمی ، سید مصطفی خمینی ، شیخ حسین نوری و …. که در جوار حرم امیرالمومنین بود را هم زیارت کردیم .
    همانروزعازم وادی السلام بزرگترین قبرستان مسلمین شدیم وپس اززیارت مرقدحضرت هود(ع)وحضرت صالح(ع)برمزارمرحوم آیت الله سیدعلی قاضی(رض)حاضرشده وازآنجاباحضوردرمقام امام صادق(ع) ومقام امام زمان (عج)استغاثه ای به محضرمبارک آقاداشتیم.
    فرداش یعنی ۸۸/۱۱/۲۴ که مصادف با ارتحال رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) بودبه جمع عزاداران در جوار حرم امام علی (ع) ملحق شدیم و پس از عزاداری و اقامه نماز ظهر بسمت مسجد کوفه رفتیم که خبردادند عصر روز گذشته در کوفه بمبی منفجر شد و ۲۰ نفر از شیعیان به شهادت رسیدند.
    پس از انجام اعمال مسجد کوفه به زیارت مرقد مسلم ابن عقیل و مختار ثقفی وهانی ابن عروه مشرف شدیم .
    شایدباورتان نشود که محل تغسیل و تکفین و چاهی که در منزل علی (ع) بود حرفها با دل بیگانه ی ما میزد.
    ۸۸/۱۱/۲۵ بود که بعد از خواندن نماز صبح در حرم علی (ع) که مصادف با شهادت امام رضا (ع)بود نجف و به قصد کربلای معلا ترک کردیم .
    در مسیر کربلا به زیارت مسجد سهله مشرف شدیم تا ارادت خود را به ساحت مقدس امام عصر (عج)بیش از بیش نشان دهیم که قبل ازآن مرقد کمیل ابن زیاراهم زائربودیم.
    دوباره دلم هوای کربلا کرده ………………..
    آره رسیدیم به بهشت خدا.
    وقتی وارد کربلا می شوی اول گنبد طلایی حضرت عباس (ع) به چشم می خورد و از خوش شانسی ما هتلمونم در جوار بارگاه قمر بنی هاشم (ع) قرار داشت .
    پس از جابه جایی تو هتل و انجام غسل زیارت بدون معطلی روانه حرم شدیم وقتی چشمانم به ضریح۶ گوش حضرت ثارالله امام حسین (ع) افتاد سیل اشک بود که از چشمانمان جاری می شد .
    پس از زیارت حرم و ادای نماز شروع به خواندن زیارت عاشورا کردیم و پس از اعمال رهسپار بین الحرمین شدیم و به پابوسی اشجع الناس باب الحوائج ساقی تشنگان ابوالفضل العباس (ع)مشرف شدیم.
    در اونجا بود که شروع به عزاداری و سینه زنی کردیم .
    چه روز عجیبی
    شهادت امام رضا (ع)رو در جوار جد بزرگوارشان امام علی (ع) و امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) باشی و عزاداری کنی .
    روز ۸۸/۱۱/۲۶ بعد از اقامه نماز صبح و زیارت عاشورا راهی خیمه گاه حسینی شدیم که چه فضای معنوی و مظلومی آنجا حاکم بود و مصیبت زینب کبری (س) دلها را به درد می آورد و از آنجا به مقام امام زمان (عج) رفتیم تا بار دیگر برای ظهور ملکوتی حضرت دعا کنیم .
    نماز ظهر و عصر و تو حرم آقا خوندیم و پس از نماز مغرب و عشاء به هتل برگشتیم .
    فردای اون روز ۸۸/۱۱/۲۷ که سه شنبه هم بود بار دیگر باحضوردرمقام امامزمان (عج)توسلی بر امام زمان (عج )زدیم و از شط الفرات گذشتیم و دوباره دلمان را حسینی کردیم .
    مکان هایی به نام باغ امام صادق (ع) و مقام علی اکبر و علی اصغر (ع) را دیدیم که می گفتند سندیتی بر صدق این مکان ها وجود ندارد و بیشر ساختگی است .
    اون روز هم مثل روزهای قبل نمازها و دعاها رو تو حرم باب الحوائج و امام حسین (ع) خوندیم وبه هتل برگشتیم .
    بامداد ۸۸/۱۱/۲۸ نزدیک اذان صبح که تو حرم سید الشهدا با آقا وداع کردیم و پس از زیارت قبر سید ابراهیم مجاب (ع) و حبیب ابن مظاهر به پابوسی مرقد مطهرامام حسین (ع)و آقا ابوالفضل (ع) رفتیم و پس از وداع داغ و درد ناک با این بزرگواران عازم کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران شدیم .
    و باز هم مسیری که مملو از نیروهای نظامی بود و باز هم دلتنگی و سلام ایران
    با یاد شهدای دفاع مقدس و یاد بزرگوارانی که چندی قبل در کنارشان بودیم وارد قصر شیرین شدیم و فردای اون روز در شهر مقدس قم به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(ع) مشرف شدیم و غروب ۸۸/۱۱/۲۹ که وارد خاک مازندران شدیم و این سفر معنوی تمام شد ولی همواره خاطره ی این سفر برای من عاشق حسین باقی می ماند.
    انشاءالله که این سفر معنوی قسمت همه ی آرزومندان گردد.
    ولی یه چیزی هنوز تو دلمه که نگفتم .
    دوباره دلم هوای کربلا کرده……………………………………
    التماس دعا ، محمد علی روشن

  16. آیدین گفت :

    خرداد ۲۴م, ۱۳۸۹ در ۱۲:۱۰

    با سلام و خسته نباشید،

    جناب آقای جوانفکر،

    رئیس جمهور محترم، در مصاحبۀ دیروز که از شبکۀ یک سیما پخش شد از برخورد هایی که در رابطه با پوشش برخی شهروندان می شود انتقاد کردند، و گفتند که این برخوردها از سوی دولت اعمال نمی شود، و آنها را غیر قانونی خواندند.

    بنده سه سؤال داشتم:

    ۱) آیا برخوردها از سوی نیرویهای انتظامی اعمال میشود؟ و در این صورت مگر نیروهای انتظامی تحت فرمان وزارت کشور، و وزیر کشور تحت فرمان ریاست جمهوری نیستند؟

    ۲) چه اشخاص یا نهادهایی برنامه ریزی و دستور این برخوردها را می دهند؟

    ۳) با وجود این که این برخوردها متغایر با قانون است، آیا شهروندانی که متحمل این نوع برخوردها هستند امکان شکایت دارند؟

    با تشکر

    سلامت و پیروز باشید

  17. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    خرداد ۲۴م, ۱۳۸۹ در ۱۴:۳۵

    آقای آیدین
    با سلام
    بنده چیزی بیشتر از آنچه رئیس جمهور فرمودند نمی توان عرض کنم. فکر می کنم برای همه روشن است که دولت در مساله برخوردهایی که به خاطر پوشش و حجاب صورت گرفته و می گیرد ، مسوول نیست هرچند که به راحتی هم نمی شود از بار مسوولیت شانه خالی کرد. اگر نیروی انتظامی تحت فرمان وزیر کشور یا رئیس جمهور قرار می داشت جای گله و نگرانی نبود.
    موفق باشید

  18. صنایع نیوز گفت :

    خرداد ۲۴م, ۱۳۸۹ در ۲۳:۱۴

    http://www.sanayenews.com/content/view/22425/1/

  19. صنایع نیوز گفت :

    خرداد ۲۵م, ۱۳۸۹ در ۰۰:۱۷

    http://www.sanayenews.com/component/option,com_datsogallery/func,detail/id,36/
    http://www.sanayenews.com/component/option,com_datsogallery/func,detail/id,279/
    http://www.sanayenews.com/component/option,com_datsogallery/func,detail/id,278/

  20. علی رفسنجانی گفت :

    خرداد ۲۷م, ۱۳۸۹ در ۰۰:۱۷

    با سلام

    آقای جوانفکر / مشاور محترم رئیس دولت دهم؛

    به باور من و نظر بسیاری از دوستان کارشناس، خرد جمعی همواره بر اساس تجربه و برنامه ریزی جامع، کامل و عاری از نقص؛ اهداف و آرمانهایش را در نظر می گیرد و حکم به اجرای آن می دهد و در همین راستا برای شما و دوستان تان باید نکته ای را یاد آور شوم؛ چرا «عاقل» کند کاری . . . که باز آرد پشیمانی؟؟؟

    به هر روی برای شما و دیگر مسئولین دولت دهم، آرزوی موفقیت در مسیر «سازندگی» و «خدمت صحیح» به ملت شریف و بزرگ ایـــران را دارم.

  21. صنایع نیوز گفت :

    خرداد ۲۷م, ۱۳۸۹ در ۱۹:۰۱

    http://www.sanayenews.com/content/view/22479/1/

  22. صنایع نیوز گفت :

    خرداد ۲۷م, ۱۳۸۹ در ۱۹:۰۵

    استادعزیزم آقای جوانفکر
    سلام
    بنرجدیدی برای سایت شماتهیه ودرقسمت تبلیغات صنایع نیوز قرارداده شده است اگرایرادی دارد بفرمایید اصلاح کنیم
    ارادتمندروشن

  23. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    خرداد ۲۷م, ۱۳۸۹ در ۱۹:۴۶

    آقای روشن
    با سلام
    از ابراز لطف شما متشکرم. سپاسگزار خواهم شد از به کاربردن استاد برای بنده خودداری کنید.
    عزیز و سربلند باشید

  24. صنایع نیوز گفت :

    خرداد ۲۷م, ۱۳۸۹ در ۲۲:۴۲

    http://jamkaran-karbala.blogfa.com/post-20.aspx
    http://mihanpress.com/content/view/1007/65/

  25. صنایع نیوز گفت :

    خرداد ۲۷م, ۱۳۸۹ در ۲۳:۱۴

    http://hezbollah-irani.blogfa.com/post-26.aspx
    http://roshannews.blogfa.com/post-24.aspx

  26. صنایع نیوز گفت :

    خرداد ۲۸م, ۱۳۸۹ در ۱۴:۰۹

    http://www.deilamnews.com/news/041422.php

  27. آیدین گفت :

    خرداد ۲۸م, ۱۳۸۹ در ۱۵:۲۶

    با سلام و خسته نباشید،

    جناب آقای جوانفکر،

    در سایتهای خبری واکنش های زیادی در مورد اظهارات رئیس جمهور محترم در رابطه با برخوردهایی که با “بد حجابی” می شود، خواندم. از دیدگاه بنده، بسیاری از طرفداران برخورد با بد حجابی، در پی ترویج افکار غلطی هستند که موجب دینزدایی و بروز اغتشاش در جامعه می شود.

    در اکثر خانواده های مسلمان ایرانی، بانوان تشکیل دهندۀ یک خانواده، نسبت به بلوغ فکری و درجۀ اعتقادشان پوشش های گوناگونی دارند و در کنار هم زندگی می کنند. همگی محترمند و در جامعۀ اسلامی دارای حقوق هستند.

    بسیاری از طرفداران برخورد با بد حجابی، آن را موجب انحارف بانوان و حتی آقایان متدین میدانند. آیا در اسلام اجازۀ چنین برخوردی وجود دارد؟ آیا در سطح خانواده و به طور کلی در جامعه بانوان با حجاب و بد حجاب رو در روی هم قرار دارند؟ آیا یک بانوی با حجاب بر می تابد که نیروهای انتظامی به نام اسلام و در ملع عام با خواهر یا دختر بد حجاب او برخورد کنند؟

    البته دین مبین اسلام به یکتا پرستی، عفاف و پرهیزکاری دعوت می کند. عفاف و پرهیزکاری در افکار، گفتار و رفتار، که حجاب تنها یک بعد آن است. مبارزه و مجاهده در درجۀ اول با نفس خود انسان است نه با رفتاردیگران، !!!! یک مسلمان باید با وجود امکان انحراف پرهیزکاری پیشه کند و با حسن اخلاق و رفتار خود، دیگران را به اسلام دعوت کند. امر به معروف و نهی از منکر به شکل یک دعوت است، نه زور.

    بانوان ایرانی که برهنه نیستند. اعتقادی که با دیدن چند تار مو منحرف شود اسلام نیست و حکومت اسلامی نباید درپی توریج چنین اعتقادی باشد، آن هم در ایران که ملت بزرگوارش برای حفظ دین و فرهنگشان ایثار و جانفشانی های بسیاری کرده اند و در برابر جهانی پر از زورگویی، نیرنگ و انحراف قرنها است که ایستاده اند.

    درجۀ دوم مجاهده یک مسلمان، با دشمنان اسلام است که موجودیت و منافع مسلمانان را به خطر بیاندازند. آیا بانوان که پوشش سبکی دارند دشمنان اسلام هستند؟ مثال ممتاز حکومت اسلامی دوران ولایت و خلافت علی (ع) است (ولایت ایشان همچنان پابرجاست). آیا آن حضرت در دستورهای که به حکام مناطق مختلف می فرستادند به برخورد خشن با زنان بد حجاب اشاره ای کرده اند؟ یا بر عکس به لزوم انعطاف پذیری و تعامل حکومت با رسوم و هنجارهای جامعه اشاره کردند؟ و در فرهنگ بسیاری از ایرانیان یک بانو با مانتو و روسری، با چند تار موی نمایان، پوشیده، محجوب و محترم است. بانوان مسلمانی که درجۀ بلوغ ایمانی و اعتقادی بالاتری دارند، معمولا چادر بسر می کنند. البته این به آن معنا نیست که بانوان چادری بهتر از سایر بانوان هستند.

    در پایان یک بانو با حجاب سبک یک شهروند محترم است. تنها پدر، مادر و بزرگان خانواده حق تذکر در مورد مناسب بودن پوشش وی را دارند. او نباید در زمرۀ عواملی که در جامعه به شکل هدفمند و سازمان یافته، توریج فساد اخلاقی می کنند قرار گیرد. عجیب است، فردی که سیگار یا تریاک استعمال می کند، تفریحی یا خیر، با آن که رفتار او می تواند زیان و انحراف های زیادی به همراه داشته باشد، در جامعۀ اسلامی پذیرفته است، و همه هم صدا هستند که باید با قاچاقچی و فروشنده برخورد شود. بد حجابی که بدتر از آن نمی تواند باشد !!! به کسانی که می گویند زنان بد حجاب عوامل صهیونیستها هستند چه باید گفت؟

    سلامت و پیروز باشید

  28. روشن گفت :

    خرداد ۲۸م, ۱۳۸۹ در ۲۰:۲۶

    مردم قدر خدمتگزار طاهر را می دانند
    پاک بودن وطاهر بودن موضوعی است که مورد پسند همه خوبان عالم و مرضی درگه مقدس الهی است.
    چندی قبل مطلع شدیم سیدطاهرطاهری که ازدوستان قدیمی هستند ودر مسئولیتهای مختلف نظام اسلامی نیزبه عنوان مدیرارشد حضورداشته ومنشاء خدمات قابل توجهی هم بودند با گذشت دو هفته از فوت پدر خویش گرفتار مصیبت سخت درگذشت همسرمومنه ومحترمه خود شده اند.

    باشنیدن این خبر متاثر شده وبرای تشییع جنازه عازم سمنان شدیم.

    نیم ساعت مانده بود به مراسم تشییع که به منزل مربوطه رسیدیم و داخل منزل در حالی که ازدحام جمعیت بود به دور جنازه مرحومه طاهری زیارت عاشوراء قرائت می شد و کثرت جمعیت سبب شد تا بیرون منزل ایستاده ومنتظر بمانیم.

    دقایقی نگذشته بود که مدیرعامل ایران خودرو و پوشتین دوزمدیرعامل سایپا هم بماپیوستند وجمع زیادی از صاحبان صنایع کشور هم بچشم می آمدند که با اتفاق عازم امام زاده یحیی (ع) سمنان شدیم ودر کمال تعجب درآنجا دیدیم حدود۳ برابر این جمعیت ایستاده ومنتظرند تا با سید طاهرطاهری اظهارهمدردی نمایند.

    قلعه بانی مدیرعامل نفت ایران وتعداد زیادی ازدیگر مسئولین هم درجمعشان بودند که همگی درنهایت تاسف وتاثر خود را به همسر داغدیده که مدتها خدمتگزار مردم بود می رساندند واظهار همدردی می کردند.

    فدرشناسی وتجلیل سنگسنی ازمرح.مه طاهری انجام شد که درجای خود قابل تامل است وازطرفی گویای این مهم است که مردم متعهد سمنان به سید طاهر طاهری به عنوان فرزند پاک وطاهر دیارشان علاقه مند بوده وارادت دارند و به اثبات رساندند هرآنکه در دوران مسئولیت خود مانند طاهری درکمال طهارت وخلوص خادم مردم باشد به خواست خداوند متعال درهمه زمانها عزیز مرد خواهد شد چرا:(( العزه لله جمیعا)).

    حضور انبوه و قدر شناسانه مردم شریف سمنان در مراسم تشییع مرحومه طاهری بهانه ای بود تا نگارنده با درج این یادداشت در کنار آن مردم عزیز از سید طاهر عزیز وبزرگوار قدرشناسی داشته باشد و گوشزدی باشد برای آنان که امروز دارای مناصبی هستند و فرداهایی هم دارند بدون تکیه بر این مناصب که همین مردم عزیز را باید در کنار خود داشته باشند.

    روح آن مرحومه شاد وقرین رحمت الهی وصبر واجر رفیق وهمراه سیدطاهرطاهری و فرزندانش باد.ان شاء الله

    محمدعلی روشن

  29. آریان گفت :

    خرداد ۲۹م, ۱۳۸۹ در ۲۰:۳۴

    ۱٫ سلام.
    ۲٫ با اجازه شما من یه مطلب بی ارتباط به این مطلبی که نوشتین می خوام بگم.
    ۳٫ من مطمئنم که اولویت دولت رسیدگی به وضع حجاب و این مسائل نیست. با حرف های رئیس جمهور در این مورد هم کاملا موافقم. اما چه جوری می شه حساسیت مردم و علما و مراجع را در این مورد کم کنیم؟ تا اونا هم بدونن که توجه بیش از اندازه و افراطی به قضیه حجاب مناسب نیست. مگه نمی دونن که خود خدا در قرآن فرموده “در دین هیچ اجباری نیست. راه خوب و هدایت از گمراهی تشخیص داده می شود” ؟
    ۴٫ یکی از مشاوران رئیس جمهور چند وقت پیش مطلبی گفته بود با این مضمون که دولت افراد با سلیقه های کاملا متضاد با هم را در کنار هم نگه می دارد. مشابه آنچه که در ترکیه انجام می شود. که این هم حرف درستی است.
    ۵٫ موفق و موید باشید.

  30. saiid mohtashami گفت :

    خرداد ۲۹م, ۱۳۸۹ در ۲۳:۴۸

    سلام دوست عزیز

    ۲۸خرداد؛ روز مرگ بر چین و روسیه، ایضاً ترکیه، برزیل، کشورهای اسلامی و ۱۱۸ کشور غیرمتعهد- فقط آقامون آمریکا و انگلیس!×

    خوشحال می شم نظرتو بدونم

  31. vahid گفت :

    خرداد ۳۰م, ۱۳۸۹ در ۱۱:۰۹

    سلام آقای جوانفکر
    خوبین؟
    یه سوال دارم
    شما و آقای احمدی نژاد چرا از نظارت استصوابی که باعث شده رهبر ایران مادام العمر بشه انتقاد نکردین؟
    مرسی
    دوستار شما
    وحید

  32. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    خرداد ۳۰م, ۱۳۸۹ در ۱۳:۰۴

    آقای وحید
    با سلام
    رهبری در ایران مادام العمر نیست. تا وقتی شرایط رهبری در حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله) وجود داشته باشد ایشان صلاحیت رهبری را دارند. جایگاه و ساختار رهبری در ایران یکی از ممتاز ترین اشکال رهبری در جهان است و بنده به زندگی در سایه چنین رهبری افتخار می کنم.
    موفق باشید

  33. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    خرداد ۳۰م, ۱۳۸۹ در ۱۳:۱۲

    آقای …
    سلام
    برای کسانی که آقاشون آمریکا و انگلیسه فقط می توان متاسف بود.
    البته هیچ ایرانی وطن پرست و آرمانگرایی چنین باوری ندارد مگر معدود افراد بی وطنی که ملت خود را به گوشه چشمی از سوی آقاشون! پیش فروش می کنند و به خیانتهایشان هم افتخار.

  34. امام جمعه بروجرد گفت: رسانه ها محوری ترین عامل برای توسعه هر منطقه به شمار می روند. .انتخاب سالروز شهادت محمود صارمی به عنوان "روز خبرنگار" بیا گفت :

    خرداد ۳۱م, ۱۳۸۹ در ۱۸:۴۶

    امام جمعه بروجرد گفت: رسانه ها محوری ترین عامل برای توسعه هر منطقه به شمار می روند. .انتخاب سالروز شهادت محمود صارمی به عنوان “روز خبرنگار” بیانگر سختی و مشقت کار خبرنگاران است.

    حجت الاسلام و المسلمین “حسن ترابی” که روز دوشنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) شهرستان بروجرد در جمع خبرنگاران سخن می گفت،‌سختی حرفه خبرنگاری را در تلاش برای پاسخگویی درست و به موقع به نیازهای اطلاعاتی جامعه، توامان با رعایت اخلاق حرفه ای دانست.
    به گفته وی، خبرنگار به عنوان امین جامعه مسوولیت حساس و تعیین کننده ای در تامین نیازهای اطلاعاتی، روشنگری و هدایت فکری جامعه دارد.
    وی، پایبندی و رعایت اخلاق حرفه ای را از موثرترین راههای ارتقا سطح اثرگذاری تلاش خبرنگار در مخاطبان با سلایق مختلف عنوان کرد و افزود: این هدف فقط با حرکت در بستر آموزه های دینی قابل دسترسی خواهد بود.
    حجت الاسلام ترابی اظهار داشت: اثرگذاری بر افکار جامعه یکی دیگر از دلایل حساسیت حرفه خبرنگاری و فعالان عرصه اطلاع رسانی است و به همین دلیل کوچکترین لغزش در این حرفه آثار و تبعات ناگوار عمیقی می تواند در جامعه داشته باشد.
    وی، آشنایی با ضروریات و نیازهای جامعه و تسلط به آخرین دانش و ابزار اطلاع رسانی را از نیازهای اصلی و اساسی عرصه اطلاع رسانی و فعالان این عرصه ذکر کرد و خواستار برنامه ریزی مسئولان فرهنگی برای تامین این نیاز شد.
    وی گفت: خبرنگار مرکز ثقل اطلاع رسانی است و باید برای پاسخگویی مناسب و مدبرانه به هجمه های رسانه ای دشمنان، همسو با کار و تلاش در این عرصه خود را نیز به دانش روز ارتباطات و معادلات سیاسی جهانی مجهز کند.
    امام جمعه بروجرد افزود: خبرنگار و فعالان عرصه اطلاع رسانی بدون آشنایی با سیاست ها و تحولات بین المللی و محدود کردن خود در مسائل داخلی به طور قطع فاقد کارآیی لازم برای اثرگذاری لازم در دنیای رسانه ای خواهند بود.
    وی ادامه داد: در این صورت عرصه رسانه ای میدان بی رقیبی برای دشمنان انقلاب اسلامی خواهد بود تا با القا ذهنیات نامناسب، جامعه را از درون به استحاله بکشانند.
    وی، با تاکید بر سختی حرفه خبرنگاری، این سختی را ناشی از مسئولیت فعالان این عرصه در محضر الهی، شهیدان، جامعه و انقلاب اسلامی دانست.
    وی همچنین از خبرنگاران به عنوان معتمدین جامعه نام برد و گفت: خبرنگار به دلیل ارتباط مستقیم با مسئولان و جامعه، رسالت سنگینی در جهت دهی به تعامل مدیران و جامعه به عهده دارند.
    وی اظهار داشت: تقدس حرفه خبرنگاری دراین واقعیت است که برغم مشکلات موجود، عاشقانه در عرصه اطلاع رسانی حضور می یابد.
    امام جمعه بروجرد تصریح کرد: انتخاب سالروز شهادت محمود صارمی به عنوان “روز خبرنگار” بیانگر سختی و مشقت کار خبرنگاران است.
    به گفته وی، شهید صارمی مناسب ترین الگو برای خبرنگاران است زیرا نشان داد یک خبرنگار حرفه ای و متعهد، برای انجام وظیفه خطیر خود حتی از جانش نیز می گذرد.
    وی خبرنگاری را دارای یک مسئولیت اجتماعی دانست و گفت: کسی که یک مسئولیت اجتماعی را برعهده می گیرد تبدیل به یک گروه مرجع می شود و لذا باید به الزامات کارش توجه کافی داشته باشد.
    او افزود: از جمله الزامات کار یک خبرنگار تزکیه می باشد زیرا این مرام انسانی موجب افزایش تعامل یک خبرنگار با مسئولان به منظور رفع مشکلات می شود.
    حجت الاسلام ترابی همچنین گفت: وضعیت موجود رسانه ای در شان شهر بروجرد با پیشینه و افتخار فرهنگی و سابقه ۱۰۰ ساله روزنامه نگاری آن نیست.
    وی گفت: خبرنگاران و مطبوعات محلی با دست خالی در راستای رسالت خطیر اطلاع رسانی با توجه به بی مهریها و عدم حمایت به وظیفه خود عمل می کنند.
    وی افزود: عدم حمایت کامل از مطبوعات محلی در شهرستان بروجرد موجب شده نه تنها هفته نامه های محلی این شهر افزایش نیابد بلکه از تعداد آنها نیز کاسته شود و این در شان این شهر نیست.
    امام جمعه بروجرد گفت: خبرنگاری رسالتی خطیر است که بر دوش بخشی از نخبگان و عناصر فرهنگی کشور است و هر کس نمی تواند خبرنگار شود.
    وی مهمترین رسالت خبرنگاران را بیان واقعیات موجود در جامعه دانست و گفت: امروز نظام حاکم بر ایران اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، نظامی که در آن به تمام معنا بین نظام ، دولتمردان و مردم فاصله ای وجود ندارد.
    وی افزود: در این نظام که بین مردم و دولتمردان فاصله ای وجود ندارد نه تنها از بیان واقعیات موجود در جامعه ممانعت به عمل نمی آید بلکه تشویق و حمایت هم می شود.
    وی از خبرنگاران به عنوان بیان کنندگان واقعیت های جامعه و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان یاد کرد و گفت: این قشر باید به بهترین نحو ممکن خدمات دولت و نظام را منعکس و مردم را در جریان خدمات دولت قرار دهند و این امر نقش مهمی در تقویت روحیه امید در جامعه دارد.

  35. روشن گفت :

    تیر ۱م, ۱۳۸۹ در ۰۱:۳۷

    http://www.sanayenews.com/content/view/22605/13/

  36. عماد آبشناس گفت :

    تیر ۱م, ۱۳۸۹ در ۱۰:۵۹

    آقای احمدی نزاد رئیس جمهوری کل ایران می باشند و من هم با دوستان دیگر هم عقیده هستم که نباید چالش های قدیمی را در اذهان عمومی زنده کرد. مساله انتخابات توسط مقام معظم رهبری (مدظله) ختم شده. امروزه ایران با چالشهای عدیده ای مواجه می باشد که همگی باید یکدست و یکپارچه باشیم. اگر همگی یکپارچه پشت سر نظام و دولت خود نباشیم قطعا چیزی بدتر از عراق و افغانستان را برای ما خواب دیده اند.
    مشکل بزرگ مملکت ما در این است که هنوز بر اساس وابستگی به فرد اداره می شود نه وابسته بودن به احزاب و تشکل های سیاسی هرمی که از پایین به بالا ساخته شده باشند نه از بالا به پایین و تا وقتی که این هرم سیاسی اصلاح نشود سیستم سیاسی اصلاح نمی شود. همین چالشها ادامه خواهد یافت.

  37. دبیرا موسسه سیره/ هادی دریس گفت :

    تیر ۱م, ۱۳۸۹ در ۱۴:۴۳

    با سلام از تذکر جنابعالی و پیگیری خبر تشکر.
    هادی دریس

  38. زهرا گفت :

    تیر ۱م, ۱۳۸۹ در ۱۸:۰۵

    سلام
    از اینکه وبلاگتون ایقدر خوب اطلاع رسانی در جهت روشن شدن افکار مردم میکند
    بسیار سپاس گزارم
    به امید موفقیت های شما
    با تشکر
    لطفا به وبلاگ من نیز سر بزنید

  39. روشن گفت :

    تیر ۲م, ۱۳۸۹ در ۰۲:۰۱

    http://mihanpress.com/content/view/1026/65/

  40. رضا گفت :

    تیر ۲م, ۱۳۸۹ در ۱۲:۱۹

    جناب آقای جوانفکر
    با سلام و عرض ادب
    چرا خواص و نخبگان بی بصیرت
    جناب آقای جوانفکر شاید قابل قبول باشد در صفحه شطرنج تقابل ظاهری بین دو راهکار لیبرالسیتی و مارکسیتی و یا هر چند راهکارهایی که در بن مایه هایشان منهای خدا را تجویز می کنند ،پیشرفت های مادی یک طرف باعث شود سربازان بلکه حتی مهره هایی بالاتر از سرباز یک طرف مرعوب طرف مقابل شوند و به طرف خود خیانت کنند و یا در نهایت به طرف دیگر پناهنده شوند، کمااینکه مهره هایی در سطوح مختلف غالبا از بلوک شرق کمونیستی به دولت خود خیانت کردند و یا به غرب پناهنده شدند، اما هر جور می خواهم خودم را قانع کنم که چگونه از حکومت اسلامی مهره هایی حتی در حد وزیر و یا نماینده مجلس پناهنده شدند و در نهایت نمک به حرامی آلت دست دولت های خبیثی چون انگلیس و آمریکا بلکه رژیم منفوری چون رژیم صهیونیستی شدند نمی توانم،جدای از این چگونه خودم را قانع کنم که نخست وزیر ۸ ساله دوران دفاع مقدس و یا رئیس مجلس و برخی از خواص و نخبگانی که انقلاب و حکومت اسلامی آنها را بزرگ کرده در واقع این خواص بی بصیرت بزرگی شان را از خون جوانانی بدست آوردند که حتی بعضی هاشان شب اول عروسی شان را فدای عشق بزرگ تر چون امام و حکومت اسلامی کردند هستند،چطور این خواص خودشان را راضی کردند در حساس ترین نقطه اوج حکومت اسلامی آنجور حکومت اسلامی را بمدت چند ماه بعد از انتخابات حماسی دهم از درون با چالش هایی مواجه کنند در واقع این افراد بر خودشان ظلم کردند وگرنه حکومت اسلامی بیدی نبود که با این بادها بلرزد با اینحال همه این حوادث ناگوار در حالی اتفاق افتاد که در نقطه اوج حکومت اسلامی رهبری بسیار هوشمند و فرزانه سکان را در دست دارد و در سطوح عمومی مردمی بسیار نجیب چون ملت شریف ایران که در همه حال بیشترین همراهی ها را با خیره سری های همین خواص کرده بودند ،آیا این خواص و نخبگان نمک به حرام خجالت نمی کشند که در طول سی سال گذشته دریغ از یک سرباز ساده بلکه یک شهروند ساده آمریکایی به ایران پناهنده شود و بر ضد دولت آمریکا حرفی بزند……..درد های ملت شریف ایران از خیانت های خواص بی بصیرت در طول تاریخش الخصوص سی سال حکومت اسلامی تمامی ندارد باشد که اینها بخودشان بیایند بقولی اگر دین ندارند آزاده باشند
    با احترام رضا

  41. امام جمعه بروجرد : انتخاب سالروز شهادت محمود صارمی به عنوان "روز خبرنگار" بیانگر سختی و مشقت کار خبرنگاران است. گفت :

    تیر ۴م, ۱۳۸۹ در ۰۱:۵۸

    امام جمعه بروجرد گفت: رسانه ها محوری ترین عامل برای توسعه هر منطقه به شمار می روند. .انتخاب سالروز شهادت محمود صارمی به عنوان “روز خبرنگار” بیانگر سختی و مشقت کار خبرنگاران است.

    حجت الاسلام و المسلمین “حسن ترابی” که روز دوشنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) شهرستان بروجرد در جمع خبرنگاران سخن می گفت،‌سختی حرفه خبرنگاری را در تلاش برای پاسخگویی درست و به موقع به نیازهای اطلاعاتی جامعه، توامان با رعایت اخلاق حرفه ای دانست.
    به گفته وی، خبرنگار به عنوان امین جامعه مسوولیت حساس و تعیین کننده ای در تامین نیازهای اطلاعاتی، روشنگری و هدایت فکری جامعه دارد.
    وی، پایبندی و رعایت اخلاق حرفه ای را از موثرترین راههای ارتقا سطح اثرگذاری تلاش خبرنگار در مخاطبان با سلایق مختلف عنوان کرد و افزود: این هدف فقط با حرکت در بستر آموزه های دینی قابل دسترسی خواهد بود.
    حجت الاسلام ترابی اظهار داشت: اثرگذاری بر افکار جامعه یکی دیگر از دلایل حساسیت حرفه خبرنگاری و فعالان عرصه اطلاع رسانی است و به همین دلیل کوچکترین لغزش در این حرفه آثار و تبعات ناگوار عمیقی می تواند در جامعه داشته باشد.
    وی، آشنایی با ضروریات و نیازهای جامعه و تسلط به آخرین دانش و ابزار اطلاع رسانی را از نیازهای اصلی و اساسی عرصه اطلاع رسانی و فعالان این عرصه ذکر کرد و خواستار برنامه ریزی مسئولان فرهنگی برای تامین این نیاز شد.
    وی گفت: خبرنگار مرکز ثقل اطلاع رسانی است و باید برای پاسخگویی مناسب و مدبرانه به هجمه های رسانه ای دشمنان، همسو با کار و تلاش در این عرصه خود را نیز به دانش روز ارتباطات و معادلات سیاسی جهانی مجهز کند.
    امام جمعه بروجرد افزود: خبرنگار و فعالان عرصه اطلاع رسانی بدون آشنایی با سیاست ها و تحولات بین المللی و محدود کردن خود در مسائل داخلی به طور قطع فاقد کارآیی لازم برای اثرگذاری لازم در دنیای رسانه ای خواهند بود.
    وی ادامه داد: در این صورت عرصه رسانه ای میدان بی رقیبی برای دشمنان انقلاب اسلامی خواهد بود تا با القا ذهنیات نامناسب، جامعه را از درون به استحاله بکشانند.
    وی، با تاکید بر سختی حرفه خبرنگاری، این سختی را ناشی از مسئولیت فعالان این عرصه در محضر الهی، شهیدان، جامعه و انقلاب اسلامی دانست.
    وی همچنین از خبرنگاران به عنوان معتمدین جامعه نام برد و گفت: خبرنگار به دلیل ارتباط مستقیم با مسئولان و جامعه، رسالت سنگینی در جهت دهی به تعامل مدیران و جامعه به عهده دارند.
    وی اظهار داشت: تقدس حرفه خبرنگاری دراین واقعیت است که برغم مشکلات موجود، عاشقانه در عرصه اطلاع رسانی حضور می یابد.
    امام جمعه بروجرد تصریح کرد: انتخاب سالروز شهادت محمود صارمی به عنوان “روز خبرنگار” بیانگر سختی و مشقت کار خبرنگاران است.
    به گفته وی، شهید صارمی مناسب ترین الگو برای خبرنگاران است زیرا نشان داد یک خبرنگار حرفه ای و متعهد، برای انجام وظیفه خطیر خود حتی از جانش نیز می گذرد.
    وی خبرنگاری را دارای یک مسئولیت اجتماعی دانست و گفت: کسی که یک مسئولیت اجتماعی را برعهده می گیرد تبدیل به یک گروه مرجع می شود و لذا باید به الزامات کارش توجه کافی داشته باشد.
    او افزود: از جمله الزامات کار یک خبرنگار تزکیه می باشد زیرا این مرام انسانی موجب افزایش تعامل یک خبرنگار با مسئولان به منظور رفع مشکلات می شود.
    حجت الاسلام ترابی همچنین گفت: وضعیت موجود رسانه ای در شان شهر بروجرد با پیشینه و افتخار فرهنگی و سابقه ۱۰۰ ساله روزنامه نگاری آن نیست.
    وی گفت: خبرنگاران و مطبوعات محلی با دست خالی در راستای رسالت خطیر اطلاع رسانی با توجه به بی مهریها و عدم حمایت به وظیفه خود عمل می کنند.
    وی افزود: عدم حمایت کامل از مطبوعات محلی در شهرستان بروجرد موجب شده نه تنها هفته نامه های محلی این شهر افزایش نیابد بلکه از تعداد آنها نیز کاسته شود و این در شان این شهر نیست.
    امام جمعه بروجرد گفت: خبرنگاری رسالتی خطیر است که بر دوش بخشی از نخبگان و عناصر فرهنگی کشور است و هر کس نمی تواند خبرنگار شود.
    وی مهمترین رسالت خبرنگاران را بیان واقعیات موجود در جامعه دانست و گفت: امروز نظام حاکم بر ایران اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، نظامی که در آن به تمام معنا بین نظام ، دولتمردان و مردم فاصله ای وجود ندارد.
    وی افزود: در این نظام که بین مردم و دولتمردان فاصله ای وجود ندارد نه تنها از بیان واقعیات موجود در جامعه ممانعت به عمل نمی آید بلکه تشویق و حمایت هم می شود.
    وی از خبرنگاران به عنوان بیان کنندگان واقعیت های جامعه و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان یاد کرد و گفت: این قشر باید به بهترین نحو ممکن خدمات دولت و نظام را منعکس و مردم را در جریان خدمات دولت قرار دهند و این امر نقش مهمی در تقویت روحیه امید در جامعه دارد.

  42. امام جمعه بروجرد : انتخاب سالروز شهادت محمود صارمی به عنوان "روز خبرنگار" بیانگر سختی و مشقت کار خبرنگاران است. گفت :

    تیر ۴م, ۱۳۸۹ در ۲۱:۲۱

    امام جمعه بروجرد : انتخاب سالروز شهادت محمود صارمی به عنوان “روز خبرنگار” بیانگر سختی و مشقت کار خبرنگاران است.

  43. حزب اله گفت :

    تیر ۸م, ۱۳۸۹ در ۰۱:۳۲

    http://www.qomportal.ir/authorities-and-ayatollahs-qomstate

    با سلام علی رغم اعلام عدم مرجعیت صانعی متاسفانه استانداری قم در پورتال خویش لینک صانعی را در کنار دیگر مراجع گذاشته واز تعبیر آیت الله اعظمی استفاده کرده است.
    و در واقع وی را تعریف می کند
    http://www.qomportal.ir/authorities-and-ayatollahs-qomstate

  44. رضا گفت :

    تیر ۱۳م, ۱۳۸۹ در ۱۹:۳۲

    جناب آقای جوانفکر
    با سلام و عرض ادب
    واقعا حق با شماست در دولت دکتر احمدی نژاد عزیز نیز بعضی ها در قواره مدیر مدرسه ابتدایی نیستند تا چه رسد به مدیر سازمانی چند لحظه قبل داشتم از شبکه چهار سیما بر نامه راهبرد اقتصاد را نگاه می کردم از دولت جناب کرد زنگنه از مجمع مصلحت جناب نوبخت بودند و مجری خانم سپانلو جناب آقای جوانفکر به همان اندازه که در مناظره دکتر احمدی نژاد با موسوی شعف و شادی کردم در این برنامه عرق شرم ریختم چرا که دکتر نوبخت با همراهی مرموزانه مجری جناب کرد زنگنه را مثل نارنج آب گرفتن بلکه اکثر سیاست های دولت را بصورت زنده از رسانه ملی مورد مضحکه قرار دادن عرض بنده این است وقتی که جناب کرد زنگنه آن قدرت بیان و تحلیل رسانه پسند را ندارد چرا باید در مقابل شخصی چون نوبخت قرار گیرد که نتواند از سیاست های دولت دفاع کند .
    با احترام رضا

  45. داود طاهری گفت :

    تیر ۱۶م, ۱۳۸۹ در ۱۲:۰۰

    با سلام
    با نظر جنابعالی موافقم

  46. ساسان شیخی گفت :

    تیر ۲۲م, ۱۳۸۹ در ۲۳:۵۸

    انتظار داشتیم جوابی در مورد گزارش عدم مشخص شدن ملاک های تغییر استاندار درج می کردید

  47. رضا گفت :

    تیر ۲۶م, ۱۳۸۹ در ۱۰:۴۹

    جناب آقای جوانفکر
    با سلام
    ضمن عرض تسلیت از بابت حادثه غمبار سیستان باید عرض کنم که در بسیاری از امور از فردی گرفته الی…. حاشیه ها را بر اصل غلبه دادیم ،یکی از این موارد برگزاری مراسمات برای شهادت و ولادت ائمه و امامان معصوم است،در حالی که فلسفه وجودی پیامبر و امامان معصوم را به کناری نهادیم ،گاها در ولادت این عزیزان چنان هزینه های سنگینی می کنیم که…. جدای از این پارادوکس ناشی از تداخل اعیاد ملی و فردی را با مثلا روز شهادت این عزیزان را چگونه باید هضم کنیم ،برای نمونه سالروز امامت امام مهدی دقیقا بعد از شهادت پدرشان است ایضا امامان دیگر چگونه می شود این موضوع را با روندی که برای شهادت ها و ولادت ها درست کردیم تطبیق دهیم ،۱۳خردااد امسال مصادف بود با ولادت حضرت زهرا ،رو این حساب در بسیاری از جای جای ایران اسلامی جشن های عروسی و … برگزار بود اما بواسطه روز ۱۴ خرداد که براب با سالرو زرحلت حضرت امام رسانه ملی ناچار بود از غروب به بعد مارش غم بنوازد و روز بعد به کل کشور غرق در ماتم بود والی ده ها دلیلی دیگری که حاشیه ها را بر متن غلبه دادیم ،از اول ماه شعبان رسانه ملی کارد گرفت تا اعیاد شعبانیه را بزرگ نمایی کند ،اما دقیقا در سالروز ولادت امام حسین ،واقعه غمبار تروریستی باعث شهادت ۲۷ نفر و زخمی شدن عده ای بیشتر می شود ،تداخل این دو موضوع کاملا متضاد را چگونه باید تحلیل کرد،آیا اساسا بهتر نیست تامل جدی رو اینگونه موضوعات و سایر موارد دیگر داشته باشیم تا قبل از اینکه دیگران ما را مضحکه کنند خود به حساب خود رسیدگی کنیم و خود با بزرگ نمایی حاشیه ها زنگاری عظیم بر روی خورشید تابان اسلام ناب محمدی نگذاریم.
    با احترام رضا

  48. popular erectile pills گفت :

    تیر ۲۶م, ۱۳۸۹ در ۲۱:۰۳

    Very interesting and amusing subject. I read with great pleasure.

  49. رحیمی گفت :

    تیر ۲۷م, ۱۳۸۹ در ۱۹:۰۵

    باسلام دو نکته را به عرضتان می رسانم یکی اینکه لطفا مطالب وبلاگ را به روز کنید،ثانیا اکثر پاسخ هائی که داده می شود با مطلب اصلی به معنای واقعی بی ربط هستند.

  50. سعید صادقی مقدم گفت :

    تیر ۲۷م, ۱۳۸۹ در ۲۲:۵۷

    جناب جوانفکر سلام
    خسته نباشید. دیدار و گفت و گوی صمیمی با شما در کرج یکی از به یاد ماندنی ترین خاطرات دوران خبرنگاریم به شمار می آید. امیدوارم همواره موفق و پیروز و سربلند باشید.
    http://img10.img98.com/out.php/i69872_11.jpg

  51. رضا گفت :

    مرداد ۲م, ۱۳۸۹ در ۱۸:۴۴

    جناب آقای جوانفکر
    با سلام و عرض ادب
    بار ها و بار ها عنوان کردم ساختار اداری بجای مانده از دولت های گذشته قادر به همراهی با ایده های دکتر احمدی نژاد عزیز نیست بلکه روند کاری در آن طوری است که بزرگ ترین دشمن ایشان باید قلمداد شوند،عدم شفافیت در ساختار اداری کشور در طول سالیان گذشته باعث شده در حوزه های مختلف نیز شفافیتی حاکم نباشد از جمله حوزه بازار و سیستم توزیع کالا ها مصرفی مردم ،نبود یک ساختار مالیاتی شفاف باعث شده تا هر کس و ناکسی بخودش جرات بدهد حکومت اسلامی را با چالش مواجه کند ،بعد از دو هفته چالش بین ساختار مالیاتی و اصناف بازاری و کتمان این موضوع از سوی دولت در نهایت با اعلام توافق ۱۵/۰ مالیات از رسانه ملی معلوم شد که تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیز ها،جنب آقای جوانفکر همانطور که بار ها گفتم باز هم مشکل از ساختار مالیاتی است نه اصناف بازاری،به این مورد توجه کنید.
    چند روز قبل یکی از همکار ها شیرینی آورد شرکت ،با شوخی گفتم مگر دوباره بابا شدی !!عنوان کرد نه یکی از همکار هایی که سال گذشته بازنشسته شده بود چند روز قبل تلفن کرد که فلانی برای ماشین یدک کشی که سال گذشته با پول بازنسشتگی خریدم الان ۳۲۰۰۰۰۰تومان مالیات آمده (البته اصل و جریمه آن با هم اینقدر شده بود)لطفا یک قراری بگذار پیش برادر زنت در اداره دارائی برویم تا تخفیفی بگیریم ،جناب آقای جوانفکر مالیات فوق الذکر را با ۱۰ برابر تخفیف به ۳۰۰۰۰۰ هزار تومان بند کرده بود ،چطور ممکن است کارمند نه چندان ارشد اداره مالیات شهرستانی متوسط ۱۰ برابر مالیاتی را کم کند ،دو سال است که دارم داد می زنم که تنها راه نجات کشور و حکومت اسلامی از این همه ناهنجاری های ریز و درشت طرح … است و بس ولی
    با احترام رضا

  52. بهمن زارعی گفت :

    مرداد ۵م, ۱۳۸۹ در ۱۵:۰۷

    جناب آقای جوانفکر
    با سلام
    اگه ممکنه از وبلاگ من که راجع به عکاسی خبری است دیدن کنید .
    خوشحال می شیم اگه دوباره کرمانشاه تشریف بیاورید.

    با احترام بهمن زارعی

  53. مصطفی نمازیان گفت :

    مرداد ۱۸م, ۱۳۸۹ در ۱۷:۵۵

    بنام خدا. با مطلبی تحت عنوان” نامه واقعی فرزند سید حسن مصطفوی” به روزم. بخوانید و نظر دهید. یا علی

  54. سحر گفت :

    مرداد ۲۰م, ۱۳۸۹ در ۱۰:۰۴

    در ۲۴ خرداد ماه نوشته اید : …. اگر نیروی انتظامی تحت فرمان وزیر کشور یا رئیس جمهور قرار می داشت جای گله و نگرانی نبود.

    تا جایی که من میدونم نیروی انتظامی تحت فرمان مقام معظم رهبریست و رهبری هم آنرا به وزیر کشور تفویض نموده .
    حالا شما بفرمائید که فرمان رهبری در برخورد با مسئله حجاب غلطه یا جنابعالی نمیدونید یا خودتونو به اون راه میزنید که نمیدونید که مسئول اجرای دستورات رهبری توسط نیروی انتظامی با وزیر کشور است که تحت فرمان رئیس جمهور است میباشد . ؟؟

  55. کامبیز شبانکاره گفت :

    مرداد ۲۲م, ۱۳۸۹ در ۲۲:۱۷

    خدمت جناب آقای جوانفکر
    مطلبتان را خواندم. آچه که بنظرم رسید مملو از زبان معمول آقای احمدی نژاد بود که چندان هم بی ربط نیست.
    اما چند سوال و امیدوارم بی پاسخ نمانند.
    ۱- درصورت اطمینان از سلامت انتخابات چرا با حضور یک هیئت بی طرف بین المللی برای بررسی صحت انتخابات موافقت نشد؟
    ۲- اگر دولت حاضر خود را برحق میداند چگونه است که هیچ گاه شهامت نشستن در مناظره ای بی طرف را نپذیرفت
    ۳-اگر شما خود را کاملاً بر حق و واجد ۲۵ میلیون رای میدانید چطور است که طاقت شنیدن صدای مخالف آن ۱۵ میلیون را ندارید؟
    و چگونه است که کشور بر طبق آماری کاملاً واضح و روشن بسوی ورشکستگی مطلق گام بر داشته است؟
    چگونه است که تصور می کنید دنیا را میشود با دروغ و پرو پاگاند اداره کرد؟
    منتظر پاسخ شما هستم

  56. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مرداد ۲۳م, ۱۳۸۹ در ۰۰:۳۴

    بسمه تعالی
    آقا کامبیز
    با سلام
    ۱- ساز و کارهای تعیین شده در قانون اساسی برای تایید صحت انتخابات کفایت می کند و در کشوری که ملت انقلابی آن یک حکومت مستقر را بر سر کار آورده است ، دلیلی ندارد که یک هیات بین المللی بخواهد صحت انتخابات را تایید کند. چنین کاری حاکمیت ملت را زیر سووال میبرد.
    ۲- دولت در چه چیزی خود را برحق می داند؟ منظور شما روشن نیست. مناظره تا قبل از انتخابات به اندازه کافی برگزار شد و مناظره های بعدی فاقد هرگونه منطقی است. البته مناظره بین افراد هیچ منعی ندارد اما نباید از دولت منتخب ملت توقع کرد که در مورد انتخابات با افراد شکست خورده مناظره برگزار کند.
    ۳- ۲۵ میلیون نفر به یک نامزد رای داده اند و او را به ریاست جمهوری برگزیده اند آن ۱۵ میلیون هم به افراد دیگر رای داده اند. رای همه محترم است . اما یک عده خاص و محدود از این ۱۵ میلیون با آشوبگری و بلوا و به آتش کشیدن کشور می خواستند دیکتاتوری را در کشور حاکم کنند که به لطف خدا نتوانستند.
    ۴- من نمی دانم این آمارها را شما از کجا آورده اید اما بیش از ۳۰ سال است که دشمنان ملت ایران دائما همین حرف را تکرار می کنند و البته هرروز ملت ایران به سوی شرایط بهتر زندگی حرکت کرده است و وضع امروز ملت ایران یقینا با وضع ده سال پیش قابل مقایسه نیست.
    به سووالات شما پاسخ دادم که احترام کرده باشم اما برای بار بعد اگر سووال داشتید سعی کنید بدون جهت گیری سووال کنید تا انگیزه طرف مقابل برای پاسخگویی از دست نرود.
    موفق باشید

  57. منصف گفت :

    مرداد ۲۷م, ۱۳۸۹ در ۰۰:۴۵

    سلام
    سه شنبه شب آخرین میخ را به تابو ت مشایی زدی !!!!!!
    فکر نمیکردیم اینقدر کوته فکر باشید.بیش از این علما را با دولت درگیر نکنید .همه را مقصر دانستید جز آقلی مشایی که هر روز رئیس جمهور را به نحوی مشغول بازسازی چهره ی او میکند.مطمئن بدانید که اگر مشایی از سمت خود برکنار شود هیچ کس جز دوستان رهبر ونظام و ریاست جمهور خوشحال نمیشوند .چرا دوست دارید مردم را از خود برانید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
    نگران روزی هستیم که دشمن شاد شویم.
    ترس روزی را داریم که رئیس جمهور محبوب به قم بیاید و مورد استقبال مردم و علما قرار نگیرد !!!!!!!!!
    و آنوقت ست که هلهله سران فتنه از داخل و دشمنان قسم خورده از خارج بلند شود.
    آنوقت است که دل رهبر به درد آمده و این کاملا متناقض صحبت احمدی نژاد است که گفت”دولت باید بار را از روی دوش رهبری بردارد نه اینکه باری به دوش او بیافزاید.آنوقت چه فرقی بین احمدی نژاد و هاشمی و… است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

RSS نظرات این نوشته · آدرس دنبالک

ارسال نظر