اوقات تلخی بچه های بداخلاق!

دوئل دولت و شهرداری در ایستگاه متروجنگ مترو ادامه داردگام اول احمدی‌نژاد در دوئل با شهرداری- مترو؛ قربانی جدید سیاست – اظهارات احمدی نژاد در باره مترو ، ادامه جدالهای انتخاباتی – هدف احمدی‌نژاد از طرح تغییر مدیریت مترو، بدست آوردن بودجه «یک‌میلیارد دلاری» است – خط و نشان احمدی نژاد برای مدیران شهرداری و مترو – واگذاری مترو به دولت کاملا مغایر با قانون است دولت درک درستی از مترو ندارد – عدم امکان واگذاری مترو به دولت - مخالفت مجلس با دولتی شدن مترو – واگذاری مترو به دولت مغایر اهداف نظام است – تصدی دولت در مدیریت مترو غیرقانونی است – اظهارات احمدی نژاد درباره مترو عملیاتی نیست.

مطالب فوق تنها بخش کوچکی از صدها تیتری است که رسانه های مخالف دولت و بعضا تحت نفوذ و انقیاد شهردار تهران طی سه روز پس از اظهارات آقای احمدی نژاد رئیس جمهور محترم در بیان ضدیت و مخالفت با تصمیم دولت برای حل مشکل متروی تهران مورد استفاده قرار دادند.

خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی ، سردمدار این موج سازی رسانه ای بود که آفند تبلیغاتی خود را با انجام مصاحبه های مدیریت شده علیه تصمیم رئیس جمهور در روز جمعه به انجام رساند و حتی به این نیز بسنده نکرد و اطلاعات مندرج در برخی از مصاحبه ها را با خبرسازی و در قالبهای جدید تنظیم و به فضای رسانه ای کشور تزریق کرد تا روزنامه های اصلاح طلب و برخی مدعیان اصولگرایی ، نظیر همشهری ، جام جم ، خبر و تهران امروز ، بازتاب دهنده صدای واحدی از ستیز با دولت و مخالفت با تصمیم رئیس جمهور برای حل مشکل میلیونها شهروند تهرانی استفاده کننده از مترو باشند.

صدای واحدی که از بوقهای تبلیغاتی اصلاح طلبان و مدعیان اصولگرایی ، به گوش می رسد ، حامل هیچ پیام خوشایندی برای دلسوزان انقلاب نیست ، بویژه هنگامی که این همصدایی ، بازتابی از تلاش غیردوستانه تبلیغاتی علیه یک دولت مردمی و سخت کوش و رئیس جمهور منتخب ملت باشد.

اکنون مدتی است که صبر و حوصله مردم ، اگر نگوییم دستمایه بازیهای سیاسی مدیریت شهری قرار گرفته ، با جرات بیشتری باید گفت دستخوش رفتار و تصمیمات سوء مدیران سیاسی مترو شده و میلیونها تن از مردم شهر تهران در واگنهای قطار و در تونلهای تاریک زیر زمین ، برای سبز شدن چراغ عبور ، به انتظاری طاقت فرسا نگه داشته می شوند.

مروری بر سخنان رئیس جمهور نشان می دهد که برخلاف جریان مسموم تبلیغاتی علیه دولت ، رئیس جمهور برای برعهده گرفتن مدیریت متروی تهران ، با هیچکس دوئل و جنگ ندارد، به دنبال مباحث انتخاباتی نیست ، قصد دارد مشکل مردم را حل کند ، درک درستی از مترو دارد و انتقال مدیریت ساخت مترو به دولت نیز یک امر کاملا قانونی است . قانون مسوولیت حمل و نقل بار و مسافر در محدوده شهری را برعهده مدیریت شهری گذاشته است اما دولت می تواند همانطور که اتوبوس می سازد و آن را برای بهره برداری در اختیار شهرداری قرار می دهد ، مترو را نیز بسازد و آن را برای بهره برداری ، به مدیریت شهری بسپارد.

بچه های بداخلاق ، گاهی اوقات به جای تشکر از زحمات پدر و مادر ، اوقات تلخی و ستیزه جویی را در پیش می گیرند. رئیس جمهور به عنوان یک مسوول دلسوز مردم ، برای حل مشکل مترو وارد عمل شده است . باید به او دست یاری داد و به سبب اهتمام صادقانه اش در انجام این کار بزرگ ، او را شایسته تقدیر دانست . هم صدا شدن برخی رقبای سیاسی در پرخاشگری به رئیس جمهور ، هیچ شاخصه ای از ادب ، نزاکت ، اخلاق و منزلت سیاسی را به دست نمی دهد.

گزیده هایی از سخنان رئیس جمهور، سند گویایی از رویکرد دولت در حل مشکلات مردم در حمل و نقل عمومی است .

* دولت به تهران توجه جدی دارد. مجموعه اتوبوس هایی که از سال ۸۰ تا ۸۳ به تهران اختصاص داده شد، ۹۱۵ دستگاه بود در حالی که از سال ۸۴ تا ۸۷، ۳۹۰۰ دستگاه اتوبوس با یارانه ۸۲ و نیم درصد به تهران اختصاص یافته و این امر ، نشان دهنده توجه دولت به تهران است.

* مدیریت باید طوری برنامه‌های خود را تنظیم کند که هر مقدار که تونل آماده شد قطار آن نیز آماده باشد تا بتواند از آن بهره برداری کند و این بهتر از آن است که صد کیلومتر تونل بزنیم اما قطار نداشته باشیم؛ چرا که اگر همین امروز قطار سفارش بدهیم حداقل دو سال دیگر آماده می‌شود در حالی که ما پول خود را در تونل صرف می‌کنیم. به نظر می‌رسد بهتر از این می‌توان از منابع در تهران استفاده کرد.

* همین امسال تا الان به کلانشهرها ۵۹ درصد از بودجه را اختصاص داده ایم اما به تهران ۷۰ درصد داده ایم و این مهم حاکی از توجه دولت به مسائل شهر تهران است .

* من خیلی متاسفم در حالی که بحث‌ها باید علمی مطرح شود به بحث‌های در سطح خیلی پایین کشیده می‌شود و اعلام می‌کنند که ما طلبکار هستیم و دولت نداده است در حالی که اگر کسی از دولت طلب داشته باشد مگر دولت می‌تواند آن را نپردازد؟ یک معوقه داریم و آن اینکه مترو و شهرداری تهران اقساط بانکها را به آنها برنگردانده اند.

* بالاخره ما برای تهران راه حل دادیم و من فکر می‌کنم که بزودی باید در مسائل تهران دخالت کنم چون می‌بینم با بگو مگوهای بی جهت مردم در ترافیک عذاب می‌کشند.

* بنده به عنوان یک کارشناس ترافیک معتقدم که مترو قطعاً برای تهران لازم است اما در کنارش معتقدم باید در زمینه مترو سرمایه گذاری کنیم. ساخت مترو در زمین تهران بتدریج انجام می‌شود و این، زمان طولانی می‌برد مگر اینکه با سرعت انجام بدهند. دولت ، مدیریت مترو را بر عهده می‌گیرد، بودجه اش را می‌گذارد و می‌سازد و قیمت آن را نیز تا ده، پانزده سال بالا نخواهد برد و به سرعت هم آن را تمام خواهد کرد.

* من این تصمیم را گرفته ام و حتماً مدیر تعیین می‌کنم و قطار هوایی را هم خواهیم کشید.

* از شورای شهر و شهرداری خواهش می کنم که همکاری کنند، ما یک ریال هم نمی‌خواهیم. بالاخره چهار سال است که دولت پول می‌دهد و از آن طرف با یک سری حرف‌هایی که واقعیت ندارد مواجه است. دولت باید سؤال کند و بپرسد این پولی که داده است چطور خرج کرده اید.

* بیش از ۸۵۰ میلیارد تومان هم اقساطی است که باید به بانک‌ها می‌دادند و بانک‌ها پرداخت کرده اند ولی برنگشته است. به بانک‌ها گفته ایم مراعات کنید و این جدا از وام‌هایی است که شهرداری تهران در این سال‌ها گرفته است و ما هیچ محدودیتی ایجاد نکردیم.

* اینها بحث‌های فنی است و بحث‌های دعوایی نیست که یکی بیاید این را متهم کند و دیگری ، او را متهم کند.
ما چه دعوایی داریم. من خودم، فرزندم، همسرم و خانواده ام در این شهر زندگی می‌کنیم و در ترافیک هستیم، واقعاً ترافیک تهران مشکل است اما آدم دلش می‌سوزد که راه حل دارد ولی به محض اینکه راه حلی ارائه می‌کنیم آن را در حرف‌های بسیار سطح پایین می‌اندازند.

* ما نمی‌خواهیم از پول مردم تهران برای مترو گذاشته شود چون مردم تهران گران ترین هزینه زندگی را می‌دهند. بخشی از مشکلات تهران مشکلات کشور است و چون مرکز سیاسی کشور اینجاست مردم تهران هزینه آن را می‌دهند به همین دلیل در دولت تصمیم گرفتیم که این هزینه حمل و نقل را از دوش مردم تهران برداریم.

* هر کاری که هر کسی می تواند باید برای تهران انجام دهد. به همین دلیل من تصمیم گرفتم مدیریت مترو را به دولت برگردانم؛ بودجه آنرا هم خواهیم گذاشت و با همین بودجه خواهید دید که انشاء الله کارهای مترو انجام می شود و به سرعت جلو خواهد رفت.

* مترو یک موضوع ویژه است، ما داریم پول می دهیم و از طرفی هم تحت فشار و متهم هستیم؛ چرا این کار را کنیم؟ خودمان با سرعت می‌سازیم، انشاء الله در اختیار مردم هم قرار می‌دهیم. ما می سازیم و آنرا به مدیریت شهری می دهیم؛ ما نمی خواهیم آنرا مدیریت کنیم. این بحث ها در بخش های دیگری چون اتوبوسرانی هم هست؛ بالاخره در اتوبوسرانی الان باید ببینیم چند دستگاه اتوبوس داریم و چند نفر جابجا می کنند؟

۹۶ نظر »

  1. خلجی گفت :

    آبان ۲۴م, ۱۳۸۸ در ۱۹:۰۲

    با سلام؛
    متاسفانه در این مورد و در بسیاری دیگر از مواردی که علیه دولت جوسازی می شود، کوتاهی از جانب همکاران دولت است. چراکه در هنگام لازم اقدام به اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی نمی کنند، نتیجه اینکه دولت مظلومانه مورد هجوم قرار می گیرد تا جایی که شخص رئیس جمهور محترم مجبور به ورود در موضوع شده و در پی آن آماج هجمه ها قرار می گیرند. الان مترو ۴ سال است که بودجه دریافت می کند و علیه دولت جوسازی می کند اما کمتر پاسخی از جانب دولت داده شده است. و بدتر از آن اینکه طوری وانمود می کنند که دولت به همه ی کشور توجه دارد به جز تهران! نتیجه آنرا هم در موقع لازم برداشت می کنند. لازم است به این روند ناسالم پایان داده شود.

  2. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    آبان ۲۴م, ۱۳۸۸ در ۱۹:۱۸

    آقای خلجی
    با سلام
    با شما کمی تا قسمتی موافقم. شما دیدید که رئیس جمهور محترم در همین برنامه تلویزیونی ، اطلاع رسانی قابل توجهی کردند و اطلاعات خوبی هم در اختیار گذاشتند اما همین رسانه های مورد بحث ، به جای انعکاس سخنان رئیس جمهور ، هجوم علیه وی را در دستور کار خود قرار دادند. بنابراین بحث بسیاری از این رسانه ها اطلاع رسانی از طرف دولت یا ضعف در امر اطلاع رسانی نیست. موضوع چیز دیگری است.
    موفق باشید

  3. رضا گفت :

    آبان ۲۴م, ۱۳۸۸ در ۱۹:۴۸

    به نام خدا
    سلام و خسته نباشید
    من خودم در انتخابات به احمدی نژاد رای دادم ولی از کارهاش راضی نیستم
    چرا یک طرفه می رید به قاضی ؟
    خوب شما بیاید بگین توی تلویزیون آبروی فردی رو ببرید در صورتیکه جایی اثبات نشده . مگه آقای احمدی نژاد در مقام قوه قضاییه نشسته که داره واسه خودش حکم می بره نسبت به دیگران
    واسه شونه خالی کردن دیگران رو متهم کردن کار خوبی نیست
    خوبه من بیام تو رسانه عمومی و مردمی از آقای جوانفکر و خانوادش بد و بیراه بگم و توهین کنم .
    اون موقع که شما داشتی دیب دمینی می خوردی ، آبت الله هاشمی رفسنجانی برای این نظام و مردم تلاش می کرد
    خجالت بکشین . اون دنیا من یقه همتون رو می گیرم . به والله

  4. آیدین گفت :

    آبان ۲۴م, ۱۳۸۸ در ۲۳:۰۱

    با سلام و خسته نباشید،

    جناب آقای جوانفکر،

    با نگاهی به مطالب سایتهایی که جناب عالی به تیترهای آنها اشاره کردید، می توان متوجه شد که آنها نیز دولت را متهم می کنند که از مترو به عنوان یک ابزار رقابت سیاسی با شهردارتهران و محسن هاشمی استفاده می کند، و همچنین این کار دولت را غیر قانونی می دانند. البته در تحلیل و استدلال آنها هیچ نشانه ای از بی طرف بودن و دیدگاه کارشناسی به مسئله، دیده نمی شود.
    مطالب بسیاری برای خوانندۀ این سایتها همواره مبهم است، و پوشش خبری این تصمیم ریاست جمهوری را زیر سؤال می برد:
    ۱) تحلیل کارشناسی بیلان کاری شرکت مترو تهران با ارقام دقیق. بودجۀ این شرکت با پول ملت تأمین می شود لذا باید شفافانه تمام ارقام بیلان کاری خود را برای عموم منتشر کند و زیر کنترل دقیق نهادهای نظارتی باشد.
    ۲) چند سال است که آقای محسن هاشمی مدیرعامل شرکت تهران است؟ و کارنامۀ دوران مدیریت وی چیست؟
    ۳) دولتی شدن مدیریت مترو چه ایرادات و چه امتیازاتی می تواند داشته باشد؟ آیا گزینه های بهتری هم وجود دارد؟
    ۴) واقعیت این است که تا امروز برای شهروندان تهرانی روند پیشرفت ساخت و راه اندازی مترو بسیار کند، گران و ناکارآمد بوده، و توجیهی برای ادامۀ مدیریت کنونی وجود ندارد. آقای احمدی نژاد مدعی هستند که سریع تر و ارزانتر این کار را به انجام خواهند رساند. چرا و تا چه اندازه ای این ادعای آقای احمدی نژاد شدنی است؟
    متأسفانه سالهاست که مدیریت بسیاری از رسانه ها و شرکتهایی که در سازندگی و عمران کشور دست دارند و با بودجۀ ملی گردانده می شوند، آلوده به موضع گیری های سیاسی هستند و جایگاه و مشروعیت خود را از وابستگی به برخی جریانهای سیاسی تأمین می کنند. طبیعی است که کارنامه و بیلان کاری این شرکت ها باید مورد نظارت قرار گیرد و در مدیریت آنها بازنگری شود.
    بنده به کارشناسی و صداقت ریاست جمهوری اعتماد دارم.
    سلامت و پیروز باشید

  5. سید وحید امیدوار گفت :

    آبان ۲۴م, ۱۳۸۸ در ۲۳:۰۶

    سلام

    و بسیار متاسف هستم که مسائل سیاسی تا این قدر ورود به مباحث کارشناسی کرده است

    و متاسفم که رعایت حرمت رئیس جمهور و تصمیمات قانونی وی اینگونه مورد هجوم قرار می گیرد

    و با شناختی که از جناب رئیس جمهور دارم می دانم که تسلیم شانتاژ و فشار های سیاسی نخواهد شد

    فکر می کنم با عنایت به مشکلاتی که اخیراً در حمل و نقل مسافران مترو تهران پدید آمد و بوی مسائل

    سیاسی آن بر همگان آشکار هست شایسته است در یکی از جلسات شورای عالی امنیت ملی در این

    زمینه بررسی و مصوبه ای برای جلوگیری از زمینه سازی و بهره برداری جریان فتنه سبز از از بحث مترو

    داشته باشند و کار را به کاردان بسپارند.

    یا حق

  6. سارا گفت :

    آبان ۲۵م, ۱۳۸۸ در ۰۰:۱۰

    سلام و درود بر آقای جوانفکر
    کیا همیشه جوسازی می کنن!!؟؟ خب معلومه رسانه های باندهای قدرت و ثروت!
    مخصوصا در این زمینه که بدجوری حال آقازاده ی بزرگ!! گرفته شده!!!
    دکتر فقط به فکر آسایش مردمه ولی آدمای مفت خور و زورگو که یه عمر ژست اربابی گرفتن و مردم رو رعیت می دونستن تاب نمیارن دیگه…
    درود بر احمدی نژاد

    در پناه حق

  7. بنده خدا گفت :

    آبان ۲۵م, ۱۳۸۸ در ۰۱:۳۹

    متشکر از مقاله روشنگرانه تان آقای “ادب ، نزاکت ، اخلاق و منزلت سیاسی”. راستی آمارهای ارائه شده در این برنامه هم مثل آمار نرخ تورم بود؟

  8. Ventego گفت :

    آبان ۲۵م, ۱۳۸۸ در ۰۴:۳۲

    I liked it. So much useful material. I read with great interest.

  9. محمود حسینی گفت :

    آبان ۲۵م, ۱۳۸۸ در ۰۹:۲۲

    من واقعا تعجب می‌کنم چرا دولت محترم باید این همه پول به شهرداری بدهد تا به مردم و به مترو کمک شود؟ بودجه مترو می‌تواند خیلی بهتر از این خرج شود. مثلا دولت به خانواده‌های کم بضاعت کمک کند تا سوار تاکسی تلفنی شوند. یا اساسا برای هر کس در محدوده زندگی‌اش کار پیدا کند تا دیگر اصلا نیازی به رفت و آمد به محل کار نباشد.

  10. ساشا گفت :

    آبان ۲۵م, ۱۳۸۸ در ۰۹:۴۰

    سلام.
    من در این زمینه که ساخت پروژههای بزرگ نظیر مترو تهران تحت نظر و مدیریت دولت باشد موافقم ولی بهره برداری از آن باید توسط شهرداری باشد. مثال شما نیز در رابطه به ساخت مترو و اتوبوس اشتباه است. چرا که در این صورت دولت باید اقدام به ساخت لوکوموتیو و قطار مترو بکند نه ساخت مترو به معنی ساخت تونل و ایستگاهها و…. . پس دراین صورت وظیفه ساخت بزرگراهها، پلها و خیابانهایی که همان اتوبوسها از آن میگذرند نیز به عهده دولت است نه شهرداری.
    البته به نظر من شما در مواجهه به منتقدان و حتی مخالفان( یا به قول شما ستیزه جویان) بسیار بد اخلاق و به نوعی کاملاً با دید بسته و عریان نگاه میکنید که خود این نوعی تحجر و تمامیت خواهی است. چیزی که در رفتار و بدخوردهای عملی رییس جمهور هم دیده می شود اگر چه در گفتار ،نحوه بیان آن متفاوت است.

  11. عماد آبشناس گفت :

    آبان ۲۵م, ۱۳۸۸ در ۰۹:۵۸

    برادر عزیز جناب آقای جوانفکر
    سلام گرم بنده را بپذیرید
    در مورد اینکه شما فرموده اید آقای احمدی نژاد معتقد به استفاده از جوانان در سیستم مدیریتی کشور می باشد باید بگویم کار پسندیده ای می باشد اما مملکت در حال حاضر نیاز به تجربه و خطا ندارد. همه خطاهای افراد تازه کار و نا کار آمد متوجه آقای احمدی نژاد و مجموعه وی خواهد شد. مخصوصا در زمینه های اقتصادی که مستقیم با قوت مردم سروکار دارد. آقای احمدی نژاد اگر افق دید و فضای همکاری با مجموعه خود را بازتر کند قطعا می تواند مدیران با تجربه زیادی را پیدا کند که هم تجربه مدیریت کافی دارند و تجربه و خطاهای خود را پس داده اند و هم به نظام و خط و مشی و آرمان های آقای احمدی نژاد اعتقاد دارند و وفادار خواهند بود. همین جوانان نیز باید مدتی زیر دست این مدیران تجربه کسب کنند تا بتوانند بر کار مسلط گردند. جای تاسف دارد که برخی با چاپلوسی بدون هیچ اعتقاد به آرمان های آقای احمدی نژاد و یا نظام و … خود را به طرفندهای مختلف در چند سال اخیر به پست و مقام رسانده اند و همه خرابکاری آنها متوجه آقای احمدی نژاد و مجموعه ای که همچون شما واقعا به وی اعتقاد دارند شده.

  12. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    آبان ۲۵م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۳۶

    آقای آبشناس
    با سلام
    افق دید آقای احمدی نژاد در انتخاب همکاران خود بسته نیست. اگر به سوابق فکری و سیاسی اعضای هیات وزیران مراجعه شود ، به تفاوت دیدگاه و منش و ممشای سیاسی آنها پی خواهید برد. منظور این است که رئیس جمهور برای انتخاب همکارانش فقط به توانمندیهای مدیریتی و تجارب آنها و التزامشان به نظام و رهبری توجه داشته است و این یعنی یک افق باز به عرصه توانمندیهای کشور.
    این نظر شما کاملا درست است که جوانان نیازمند کسب تجربه هستند اما بالاخره در یک جاهایی لازم است عرصه های مدیریتی به روی جوانان مستعد و دارای تجارب نسبی نیز باز شود چه در غیر اینصورت جوانان هیچگاه راه به عرصه های مدیریتی نخواهند گشود و اداره کشور نیز کلا در دست مدیران پا به سن گذاشته محافظه کار و ملاحظه کار باقی خواهد ماند.
    موفق باشید

  13. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    آبان ۲۵م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۴۲

    با سلام
    نظر شما محترم است و بنده هم مصون از خطا و اشتباه و بداخلاقی نیستم . اصل بر این است که باید اشتباهاتمان را بپذیریم و برای جبران آن تلاش کنیم.
    ساخت بزرگراه و پل با ساخت اتوبوس و لکوموتیو متفاوت است. بزرگراه و پل در شهر به جهت آنکه به مسائل شهر سازی ارتباط پیدا می کند قطعا برعهده شهرداری است اما ساخت اتوبوس و لکوموتیو را می شود از دولت توقع کرد نه از شهرداری هر چند که اگر شهرداری بتواند هم مترو بسازد هم اتوبوس و هم لکوموتیو خیلی خوب است و باید کار را به او سپرد اما وقتی قادر به انجام اینگونه امور نباشد ، نمی توان تحمل مشکلات و سختی ها را از مردم انتظار داشت.
    موفق باشید

  14. عماد آبشناس گفت :

    آبان ۲۵م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۵۵

    با سلام مجدد
    از پاسخ شما ممنون هستم.
    البته که کار خیلی دشواری است. بعضی وقت ها فکر می کنم اگر روزی من مسئولیتی همچون مسئولیت آقای احمدی نژاد را به عهده داشتم چکار می کردم. قطعا آرزو می کردم می توانستم همین رفتار های احمدی نژادی رو می داشتم.

  15. هومن گفت :

    آبان ۲۵م, ۱۳۸۸ در ۱۱:۱۹

    ما هم منتظریم که چراغ عبور ما سبز شود اما یک سوال!‌ فرزندان چنگیز خان و اسکندر که خیلی قدر باباجونشونو می دونستند آیا الگوی خوبی هستند؟!! این چه مثالی بود که زدید! نه آقا دولت نباید زیاده خواهی کند بودجه مترو را برهد کافی است چرا این آقای احمدی نژاد اینقدر دنبال مدیریت کردن همه چیر است؟ در ایران هستند کسانی که بهتر از ایشان مترو را می فهمند و با مسائل اجرایی آن آشنا هستند نمونه اش همین مدیر فعلی

  16. علی گفت :

    آبان ۲۵م, ۱۳۸۸ در ۱۱:۵۵

    آقای جوانفکر!
    میگن آدم …. فراموشکار میشه. مثلا زود یادش میره که قراره یک کسی توی کابینه عوض بشه و کسانی رو که اون خبر رو اعلام میکنن، آدمای بد (با سه ستاره)، بی تربیت و … خطاب میکنه و خبر رو از بیخ تکذیب میکنه. بعدش هم که معلوم میشه که خبر راست بوده، اصلا به روی خودش نمیاره که یک خبری رو به دروغ تکذیب کرده. شاید هم لازم نمیدونه که خبری رو داره تکذیب میکنه از صحت و سقمش اطلاع پیدا کنه یعد در موردش نظر بده (البته این ویژگی که نماد دولت نهم و دهمه که اگه قراره اتفاقی بیفته اول به شدت تکذیب میکنن). به هر حال آقای جوانفکر به نظرم یک تضمین محکم از خدا گرفته که هر کاری خواست بکنه و اون دنیا بازخواست نشه.
    به هر حال به نظر این که رییس آقای جوانفکر میگه در زمان دولت نهم شش برابر دولت های قبلی به مترو کمک شده، اصلا نباید با این گزاره که “دولت نهم شش برابر دولت های قبلی به مترو کمک کرده” اشتباه بشه. در واقع ایشون جمع کمک های دولت و شهرداری رو که به مترو شده، میگن. منظور هم این نیست که دولت این قدر بیشتر داده. خب این بازی با کلمات هم لابد دروغ نیست. اصلا هر کی خلاف آقایون حرف بزنه دروغگو است و حرفاش ساختگیه.
    راستی آقای جوانفکر میگن حب الشیء یعمی و یصم. شاید حب زیاد شما به رییستون (که خودتون تاکید هم بر این امر دارید) باعث شده که خیلی چیزا رو نبینید.
    خدا همه رو به راه راست هدایت کنه. راستی به شیخ کبیرتون- بهایی بزرگ (جناب مشایی) سلام برسونید.

  17. رضا گفت :

    آبان ۲۵م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۰۴

    جناب آقای جوانفکر
    با سلام
    شاید در کشور های مثلا توسعه یافته با خصوصی سازی ها و واگذاری قسمت های مختلف به رشد و شکوفایی و بهره وری بیشتر دست یافته باشند ،این موضوع نباید در کشور ما نیز بعنوان سیاست و راهبردی مورد توجه واقع می شد .چرا که اولا هر کشور فرهنگ و مقتضیات خودش را دارد و لزوما موفقیت امری در کشوری را نمی توان به همه کشور های دیگر تعمیم داد.
    به عقیده بنده با توجه به فرهنگ ما و استقرار حکومت اسلامی در راس امور حکومت نباید دست خودش را در بسیاری از زمینه ها خالی کند ،تجربه های گرانقدری را بعد از جنگ در واگذاری ها بدست آوردیم که تبعات منفی بسیاری بر حکومت اسلامی به بار آورده،
    جناب آقای جوانفکر با این شرایط حساسی که حکومت اسلامی در جهان دارد چرا باید دست های خودش را ببندد و عنان اختیارش را در بسیاری از زمینه های حتی به خارجی ها واگذار کند و برای آنها در داخل حکومت اسلامی جا پا درست کند .نمونه اش همین شرکت ایرانسل ،آیا حکومت اسلامی از شرجاسوسی های این شرکت می تواند در امان باشد و مطمئن از ناهنجاری های بسیاری که هر فرد عادی می تواند بدان اندیشه کندوالی…

    همین مترو و الی صد ها موارد دیگر ،جناب آقای جوانفکر بنده به تمام اینگونه دغدغه ها نیز اندیشه کردم و طرح بالف را عرضه کردم ،همانطور که در طرح بدان اشاره کردم حکومت اسلامی قادر خواهد شد همه گونه مشکلات و ناهنجاری های ساختار فعلی را در همه حوزه ها اعم از سیاسی و اجتمایی و اقتصادی و… بسرعت حل کند.
    یک بروکراسی عظیمی درست کردیم و امروز در داخلش ماندیم،در هر کجا دولت واگذاری داشته اگر مشکلی پیش آمده مردم با صاحب آن شرکت کاری ندارند بلکه تماما دولت را مقصر خواهند شناخت کما اینکه در هر زمینه ای اینگونه بود همین مترو دودش متوجه حکومت شده و این وسط عامل فتنه مظلوم نمایی می کند.شورا های شهر و روستا درست کردم قوز بالا قوز شد خواستیم باری از دوش حکومت اسلامی بر داریم نه تنها نشد بلکه ده ها برابر بار اضافه شد.
    جناب آقای جوانفکر باز هم تاکید می کنم راهکار همان است که در طرح بالف بدان اشاره کردم تکلیف همه در آن روشن شده جای هیچگونه حرف اضافه ای برای هیچ بهانه گیری باقی نمی ماندو مشکلاتی که دامن حکومت و ملت را گرفته بسرعت حل خواهد شد.
    تا این بروکراسی اداری فعلی حاکم است آش همان و کاسه همان خواهد بود .متاسفانه در طرح تحول نیز این بروکراسی با تمام دبدبه و کبکبه اش باید حفظ شود و این مردم هستند که باید طرح بر روی آنها آزمایش شود آنهم توسط همین بروکراسی

    با احترام رضا

  18. فرشید گفت :

    آبان ۲۵م, ۱۳۸۸ در ۲۰:۰۳

    سلام
    بچه های بد نگو نی نی کوچولوهای نق نقو بگو!!!
    مُردم از بس جدی نظر دادم بابا من دل دارم خب بذارید یه کم قلقلک بدم این کوچولوموچولوهای نُنُرُ شوخی شوخی…!

  19. علی گفت :

    آبان ۲۶م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۵۵

    با سلام

    فقط یک سوال؟؟؟
    چرا ما فکر می کنیم همیشه بقیه اشتباه فکر می کنند وتصمیمات ونظارت تنها ملاک ومرجع صحیح است؟
    “خبرگزاری مهر، همشهری ، جام جم ، خبر و تهران امروز ، تابناک، صبح نیوز، فرارو و….” = شاهد:
    یادداشت‌های علی‌اکبر جوانفکر

  20. محمد گفت :

    آبان ۲۷م, ۱۳۸۸ در ۰۰:۲۷

    آقای جوانفکر چند سوال:
    ۱- این مدیریت مترو مشهد دست کیست؟آیا زیر نظر استاندار نیست؟اگر هست دولت زحمت بکشد این مترو مشهد را بعد از این همه وقت به سرانجام برسونه تا ما ببینیم مدیریت اگر دست دولت بیافتد بهتر است؟
    ۲- چرا دقیقا بعد از صحبت های جنجالی هاشمی مدیر مترو، رئیس جمهور یاد این افتاد که مدیریت مترو باید بیاید زیر نظر دولت؟بعدشم تا ما اومدیم حرف بزنیم گفتید:رئیس جمهور مردمی.با کمال تاسف بنده به ایشان رای ندادم وهرگز نخواهم داد. بنابراین مگر رئیس جمهور های آمریکا وفرانسه را فضائی ها انتخاب می کنند.آنها هم رئیس جمهور مردمی هستند ولی یه جوان ۲۰ ساله می توانه در امنیت کامل هرچی دلش می خواهد به این روسای جمهور بگوید.من هم می گویم جناب احمدی نژاد بحث ترافیک تهران که با وقت وجان وسلامت میلیونها نفر از مردم تهران سروکار داره را با اختلاف سیاسی خودتون با هاشمی قاطی نکنید؟دقیقا بعد از اینکه هاشمی در آن همایش سخنان جنجالی گفت رئیس جمهور گفت:می خواهیم مدیریت مترو را بگیریم.
    ۳- مگر دولت مشغله کم دارد؟مگر قرار نیست در اهداف کلی سند چشم انداز ما از حوزه اختیارات دولت کم کنیم؟مگر مدیریت کلان اقتصاد وسیاست وفرهنگ این کشور کار کمی هست که دولت از سر وقت آزاد به دنبال یک مشغله دیگر هست؟چه اشکالی داره مدیریت مترو زیر نظر شهرداری باشد؟آقای جوانفکر عزیز من یادم می آید پارسال بود فکر کنم یک صحبت از یکی از دولتی ها خواندم با این مضمون:اگر دوستان در شهرداری آن حرف ها را نمی زدند ما هم بودجه را زودتر می دادیم؟!آخر مگر جان وسلامت مردم بازیچه بازیهای زشت سیاسی شماهاست؟دولت می ترسد با اجرای مصوبه مجلس و گشایش اعتبار ارزی برای مترو از صندوق ذخیره ارزی شهرداری با حل مشکلات مردم تهران کارنامه موفقی پیدا کند وباعث محبوب شدن شهردار بشود.وگرنه اگر دولت یک ذره این وقت ما برایش ارزش داشت با دادن این اعتبار ارزی میلیارد دلاری بسیاری از مشکلات مترو حل شده بود.

  21. محمد گفت :

    آبان ۲۷م, ۱۳۸۸ در ۱۴:۰۱

    اگه احمدی نژاد شهردار بود، بازم همینا رو میگفتی؟؟

  22. سارا گفت :

    آبان ۲۸م, ۱۳۸۸ در ۰۱:۳۵

    سلام.
    این یه فیلم ۷ دقیقه ای تکان دهنده از آقای حمید روحانی درباره ی آقای هاشمی رفسنجانیه. (البته چندان دور از انتظار نیست!)
    اگر نخواستید منتشر کنید ولی خودتون حتما دانلود کنید و ببنید!

    http://sarband.ir/blog/wp-content/uploads/rohani-hashemi.wmv

  23. فریدون گفت :

    آبان ۲۸م, ۱۳۸۸ در ۱۳:۴۴

    از خبر بیماری اقای کردان متاسف شدم. نه تنها برای ایشان شفای اجل از خداوند ارزومندم. بلکه خاضرم در هر زمان و در هر مکان به کمک ایشان بشتابم. چنانجه خون یا مغز استخوان من می تواند مثمر ثمر باشد/خواهشمندم مرا در جریان بگذارید. باغث شادیم خواهد شد.
    مجددا برای ایشان از خداوند منان بهبودی کامل را تقاضامندم.

    لطفا به خانواده محترم ایشان سلام بنده را ابلاغ بفرمایید

    با احترام فریدون

  24. علی گفت :

    آبان ۲۹م, ۱۳۸۸ در ۱۴:۱۹

    با عرض سلام
    لطفا مطلبی در خصوص وضعیت گروه مشاوران جوان بنویسید . آیا درست است که میگویند قرار است آقای شیخ الاسلام با حفظ سمت این مسر را مجددا ادامه دهد ؟ و آقای پذرپاش با ادغام این دو مجموعه مخالفت کرده است ؟از پاسخ گویی شما ممنونم

  25. یک شهروند گفت :

    آبان ۲۹م, ۱۳۸۸ در ۲۰:۵۶

    جناب آقای جوانفکر
    سلام بر شما

    در خبرها آمده بود که آقای رییس‌جمهور به زودی به برزیل (و چند کشور دیگر در آمریکای لاتین) سفر می‌کنند. برای ایشان و کشورمان در این سفرها آرزوی سربلندی دارم.
    حتماً شما شنیده‌اید که کشور برزیل یکی از سه کشور بزرگ تولیدکننده‌ی هواپیماهای مسافربری است و امروز مدل هواپیماهای Embraer برزیل، همسطح و همسنگ بوئینگ و فوکر و… در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند و در fleet بزرگترین ایرلاین‌های دنیا به تعداد فراوان مورد استفاده قرار می‌گیرند، با این حال، علیرغم روابط تجاری نزدیک ما با برزیل، حتی یک فروند هواپیمای برزیل (که بسیار هم کیفیت و امنیت بالایی دارند) در ناوگان هوایی ما دیده نمی‌شود و ما هر سال، چندین فروند بویینگ و ایرباس دست دوم وارد می‌کنیم.
    یقیناً کارشناسان وزارت امور خارجه و وزارت راه، این اطلاعات را به صورت دقیقتر و تخصصی دارند، اما شاید حجم کاری و مشغله‌های گوناگون، اجازه نداده است که به این گزینه فکر کنند. به عنوان یک شهروند می‌خواستم از خدمتتان درخواست کنم که پیشنهاد وارد کردن هواپیماهای نو و تازه‌ساخت برزیل (بدون مواجه شدن با مشکل تحریمها) و با قیمت واقعی‌شان (به صورت مستقیم از این کشور) را به آقای رییس‌جمهور بفرمایید تا در صورت صلاحدید، در سفر به برزیل با همتای خود که از قضا شخصی منطقی و اهل تعامل هم هستند مطرح کنند. خدا آگاه است، شاید همین پیشنهاد ساده، مایه‌ی خیر شد و جان بسیاری از هموطنانمان در آینده، از خطر و ناامنی حفظ و حراست شد. حتی شاید آقای رییس‌جمهور از این پیشنهاد استقبال کردند و آن را در سیاستهای وزارت راه قرار دادند.
    خوشحال خواهم شد نظرتان را بشنوم.
    با تشکر
    پیروز باشید

  26. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    آبان ۳۰م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۲۵

    آقا محمد
    با سلام
    بله . همین را می گفتم. مدیریت ساخت مترو اگر با دولت باشد ، شهرداری تهران هم بهتر می تواند به کارهایش برسد و هزینه های مترو را صرف بهسازی شهر تهران کند.
    موفق باشید

  27. رئیسی گفت :

    آبان ۳۰م, ۱۳۸۸ در ۱۵:۲۸

    آقای جوانفکر سلام. احتراماً چند سوال مجملی را که یک هفته قبل برایتان ارسال کرده بودم و جواب ندادید مجدداً ارسال مینمایم و امیدوارم جنابعالی نیز با عنایت به انتظار مخاطبین وبلاگتان و با احترام به حقوق آنها، در پاسخگویی به این سوالات اهتمام ورزید. بدیهی است در صورت عدم مجدد پاسخگویی جنابعالی، این بار بنده بالاجبار برداشت دیگری از این عدم پاسخگویی خواهم داشت. و اما سوالهای حقیر:
    ۱- نظرتون راجع به این جمله آقای احمدی نژاد چیه؟: “شهرداری و شورای شهر تهران به عنوان مجموعه واحد مدیریت شهری،در انجام وظایف خود، هیچ قیمی ندارد” محمود احمدی نژاد ۱۷ آذرماه ۸۲
    ۲- نظرتون راجع به نامه آقای احمدی نژاد در زمانیکه شهردار وقت تهران بودند به آقای خاتمی (رئیس جمهور وقت) و ارائه درخواست منابع مالی، پول، اعتبار و اختیار بیشتر برای اداره بهتر شهر؟
    ۳- دولت در زمینه حمل و نقل ریلی در اکثر استانها از جمله خراسان، فارس و … کارنامه موفقی ارائه نکرده است. برای مثال متأسفانه راه آهن شیراز که طی یک کار تبلیغاتی برای اتنخابات ریاست جمهوری در نیمه خرداد ۸۸ افتتاح شد بعد از گذشت نزدیک به ۶ ماه هنوز در مرحله آزمایشی است و تقریباً هر دو هفته تنها یک قطار از این ایستگاه حرکت می کند! (از موضوع خروج همین قطار از ریل طی ماههای گذشته و تهدید جان صدها مسافر مظلوم به دلیل عجله در افتتاح نمایشی آن صرف نظر میکنم!). با توجه به این کارنامه ها و سوابق ضعیف به نظر جنابعالی با چه توجیهی باید دولت متولی بحث مترو نیز گردد؟!
    باتشکر

  28. محمد گفت :

    آبان ۳۰م, ۱۳۸۸ در ۱۸:۱۷

    سنریهم آیاتنا فی الآفاق و فی انفسهم حتی یتبین لهم انه الحق

    در تصویر ذیل اسم مبارک حضرت محمد (ص) به شکل برجسته و آشکارا مشاهده میگردد
    http://www.moslemnews.orq.ir/

  29. محمد گفت :

    آذر ۱م, ۱۳۸۸ در ۱۹:۵۴

    روایت حداد عادل از ازدواج دخترش با مجتبی خامنه ای
    http://www.moslemnews.orq.ir

  30. عبدالله رحیمی گفت :

    آذر ۱م, ۱۳۸۸ در ۲۰:۱۱

    به نام خدا آنهائی که در زمان اغتشاشات پس از انتخابات مترو را در اختیار آشوب گران قرار می دادند به هیچ عنوان لیاقت مدیریت بر مترو را ندارند بلکه باید برای این خیانت خود محاکمه گشته وپاسخگو باشند

  31. فربد گفت :

    آذر ۲م, ۱۳۸۸ در ۰۰:۰۴

    با سلام به آقای جوانفکر باید بگویم واگذاری مترو به دولت کاملا با اصل ۴۴ مغایرت دارد و ضمنا در زمان تصدی آقای احمدی نژاد در شهرداری عملکرد ایشان چندان رضایت بخش نبود حال آنکه آقای قالیباف تحولات بزرگی را در مترو بوجود آورده اند به نظر من دولت اگر بدهی خود را به مترو پرداخت کند مشکل حل می شود .
    در ضمن اگر امکان دارد درباره بدهی های زیاد دولت به مترو / شرکت اتوبوسرانی / سازمان تامین اجتماعی / شرکت های دارویی و بسیاری از دستگاههای دیگر اطلاع رسانی کنید (متشکرم )

  32. ابراهیم گفت :

    آذر ۲م, ۱۳۸۸ در ۰۱:۳۴

    اسلام هم برای خود استراتژی دارد .

    استراتژی معجزه فرهنگی : که مطابق با شرایط زمان و مکان خصوصیات و عملکرد خاص خود را دارد .

    حق طلبی و عدالت خواهی . ایثارگری و جانبازی . برادر و برابری . از خصوصیات سربازان این استراتژی است . منشا این استراتژی الهی است . که زمانی در دستان موسی و عیسی نمود پیدا میکند . و زمانی در کلام و کتاب محمد ظهور و بروز دارد . و زمانی در مکتب امام خمینی ( ره ) برای پیروزی انقلاب و دفاع مقدس مورد بهره برداری قرار میگیرد .

    این استراتژی فرهنگی میتواند استراتژی مارهای ساحران فرعونی را ببلعد . و فرعونیان قدر قدرت را مستاصل و ناتوان کند .

    موفقیت این استراتژی نیازمند شرایط و الزاماتی است . که اهداف مقدس . مدیریت وارسته و پاک . بسترهای سالم و کامل مشارکت عمومی از الزامات موفقیت این استراتژی است .

  33. رضا گفت :

    آذر ۲م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۵۱

    جناب آقای جوانفکر
    با سلام و عرض ادب
    هفته گذشته چند برنامه مختلف در طول یک شب مورد بحث کارشناسی قرار گرفت

    ۱-صنعتی سازی مسکن و مزایای مختلف آن در کشور و همخوانی اینگونه ساخت و ساز ها با اصلاح الگوی مصرف
    ۲-تشکیل جسله سران قوا و تصمیم این بزرگواران جهت جلو گیری از زمین خواری این بود که از تمام کشور نقشه های هوایی و زمینی تهیه شود و…..
    ۳-بحث کارشناسی سوم در مورد شرکت های هرمی و تا ثیر مخرب اینگونه شرکت حتی در بعضی از کشور ها باعث سقوط حکومت شده والی..

    جناب آقای جوانفکر موارد فوق گوشه ای از ناهنجاری های کشور در حوزه های مختلف است که در طول سی سال گذشته همه مسئولین ادعا کردن که دارند آنها را حل می کنند ولی وقتی حتی با یک نگاه سطحی به جامعه نظر کنیم متوجه می شویم نه تنها از ناهنجاری ها مختلف جاری کم نشده بلکه قوز بالا قوز شده و حجم ناهنجاری ها افزایش جهشی داشته
    جناب آقای جوانفکر امید بسیاری از دلسوزان حکومت به دکتر احمدی نژاد عزیز و بزگوارانی چون شما بود تا با یک حرکت انقلابی توام با تعقل و تدبر منتج از آموزه های قرآن مجید کشور را برای همیشه از این همه ناهنجاری های خانه مان سوز برهانید ،بنده خیلی امید داشتم ولی متاسفانه علی رغم همه تلاش های صورت گرفته نشد.
    این حقیر همانطور که در طرح بالف بدان اشاره کردم بزرگ ترین دلیل را بروکراسی بجای مانده از گذشته را در دست دکتر می دانم ،می شد این بروکراسی را با انتساب مدیران لایق تکانی داد ولی با دلایل بسیار عرض می کنم ،حتی در طول چهار سال هم نتوانستید اینگونه مدیران را به کار گمارید لذا همین بروکراسی که در طول چند ماه اول دولت نهم بشدتن از انتخاب دکتر احمدی نژاد عزیز جا خورده بود دوباره مثل اژدهای هفت سر قد اعلم کرد و چهار نعل بلا به جان ملت شد.
    جناب آقای جوانفکر دکتر خیلی به طرح تحول دل بسته ولی باز هم در اجراء خودش که نمی تواند همه جا باشد بلکه باید کار را به این بروکراسی بسپارد .
    جناب آقای جوانفکر باز هم عرض می کنم طرح بالف را نتوانستم برای دلسوزان حکومت اسلامی خوب تشریع کنم ،هنوز هم اعتقاد دارم می شود حتی بجای طرح تحول پلتیک زد طرح بالف را براحتی در کل کشور اجرا کرد و برای همیشه حکومت اسلامی را از شر همه مشکلاتش نجات داد.
    وقتی شنیدم سران سه قوا در مورد زمین خواری چنان تصمیمی گرفتن و یا در مورد مسکن صحبت از صنعتی سازی می شود و یا شرکت های هرمی در حال حاضر و شرکت های مضاربه ای در گذشته چه بر سر مردم آوردن و خواهند آورد می بینم طرح بالف براحتی تمام اینگونه ناهنجاری ها را حل خواهد کرد .حال چرا طرح بالف مورد توجه قرار نمی گیرد جای تعجب است.
    با احترام رضا

  34. فرشید گفت :

    آذر ۳م, ۱۳۸۸ در ۰۳:۱۶

    سلام
    درگذشت مرحوم کردان رو تسلیت می گم

  35. سارا گفت :

    آذر ۳م, ۱۳۸۸ در ۲۰:۱۱

    کردان! آسوده بخواب که تو را به اندازه ی تمام متخلفان مدرک مجازات کردن!…

    آسوده بخواب که دستگاه تولید مدرک جاسبی همچنان کار می کند…

    دکتر خاتمی، همچنان منتقد است، نه برانداز!!

    دکتر چیزحسین بیانیه نویس، همچنان از همه طلبکار است…

    دکتر زهرا رهنورد، همچنان روشنفکر ترین و Endترین زن ایران است…

    آسوده بخواب که امثال توکلی ها و مطهری ها بسیار عادل اند…

    جرم کردان این بود که وزیر دولت احمدی نژاد بود همین!
    کردان نمرد! کشتنش! با بی آبرو کردنش… طاقت نیاورد… واقعا متاسف شدم! :( بعضیا چه جوری می تونن با وجدانشون کنار بیان!!!!؟؟؟؟؟
    خدایش بیامرزد…

  36. محمد گفت :

    آذر ۵م, ۱۳۸۸ در ۱۶:۰۲

    طنز !!
    http://www.moslemnews.orq.ir

  37. دانشجو گفت :

    آذر ۶م, ۱۳۸۸ در ۰۱:۵۸

    سلام عید مبارک , به نظر من دعوا بر سر مدیر عامل مترو می باشد ,هر چند معتقد به فرمایش آقای خامنه ای مبنی بر ایجاد آرامش و حفظ وحدت و اجتناب از تهمت زنی هستم ,ولی حداقل امیدوارم از طریق مراجع قانونی و به پشتوانه مدارک کافی و قانونی دست متکبران و جاه طلبان کوتاه شود. باور دارم افراد شایسته تری بدون امیال سیاسی و سیاه نمایی با علم و عملکرد بهتر می تواند در این حوزه انجام وظیفه نماید.انشاء ا… ریشه همه آقازاده های زیاده خواه و قدرت طلب در کشور عزیزمان ایران خشک شود.

  38. فرشید گفت :

    آذر ۷م, ۱۳۸۸ در ۱۴:۳۳

    http://www.irpetro.com/newsdetail-7058-fa.html

  39. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    آذر ۸م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۵۵

    آقای فربد
    با سلام
    - دولت نماینده ملی برای حل مشکلات اجرایی کشور است . وظیفه ساخت مترو برعهده شهرداری گذاشته شده است و اگر کارها پیش نرود ، دولت نمی تواند دست روی دست بگذارد و شاهد انباشته شدن مشکلات مردم باشد. بدیهی است بازگرداندن مدیریت مترو به دولت با رعایت موازین قانونی انجام خواهد شد.
    - برخلاف تصور شما ، دوران خدمت آقای احمدی نژاد در شهرداری تهران ، دوران مشعشع مدیریت شهری در تهران بوده است و انتخاب ایشان به سمت ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۳ مهر تاییدی بر رضایت مردم از عملکرد شهرداری بود.
    - دولت به مترو بدهکاری ندارد و آنچه در باره بدهکاری دولت گفته شده ، بیش از انکه واقعیت داشته باشد ، دارای ابعاد سیاسی و تبلیغاتی است.
    موفق باشید

  40. محمد گفت :

    آذر ۸م, ۱۳۸۸ در ۱۵:۳۲

    گاف خبرگزاری مهر, اشتباه یا سوء نیت؟
    http://www.moslemnews.orq.ir/

  41. محمدصالح گفت :

    آذر ۹م, ۱۳۸۸ در ۱۵:۵۹

    با سلام و خدا قوت
    کسانی که خودشان و خانواده شان از رفاه بیش از حد مالی رنج می برند، ما موندیم چه جوری روشون میشه که از “مردم” حرف بزنن.
    ای کاش خیلی از چیزا رو پنهان می کردند و خیلی از حرفا رو می زدند.
    زدن مترو رو پکوندن،‌تا بندازن گردن دولت. حالا که دکتر بهشون رو دست زده، افتادن به کارشناسی کردن که نمی شود و نمی توانید. یکی بگه اگه می تونید چرا تا حالا نکردید اگه نمی تونید هم که بشینید عقب. ؛ اینها کناره گیری آیت الله جوادی آملی رو هم به نفع خودشون مصادره می کنند!! چه برسه خرابی مترو:
    http://www.etemaad.ir/Released/88-09-09/175.htm

    یکی از دلیل های ضعف مترو از زبان کارکنانش:
    http://tehran-metro.persianblog.ir/post/31/

    بقیه اخبارش هم جالب است:
    http://tehran-metro.persianblog.ir/

  42. سینا گفت :

    آذر ۹م, ۱۳۸۸ در ۱۷:۴۶

    بالاخره این جنگ با دولت وجود دارد علل الخصوص با محبوب ما جناب احمدی نژاد
    اما دولت نباید کوتاه بیاد هرچقدر جلوی دشمن کوتاه بیایید بیشتر پیشروی می کنه.
    باید با ابزارش با دشمنان این دولت که دشمنان واقعی ملت ایران هستند مقابله کرد.
    باید دولت با تمام توان قدرت رسانه های مسوم داخلی را بلوکه کنه.
    جنگ نرم رسانه ایی فقط از خارج کشور نیست ایادی داخلی هم داره.
    آخه رییس جمهوری که خودش یک زمانی شهردار تهران بوده مشکلات تهران را نمی داند؟
    نمی دونه درد کجاست درمانش چیه؟
    دولت نباید کوتاه بیادوالسلام.

  43. رضا گفت :

    آذر ۱۰م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۴۳

    جناب آقای جوانفکر
    با سلام
    همانطور که می دانید بعد از انتخابات دهم در چند مناسبت متوالی عده ای دانسته یا ندانسته شعار مرگ بر روسیه و چین را رسانه ای کردند،جدای از ابعاد مختلف اینگونه شعار ها عقیده بنده بر این است که مسئولین حکومت اسلامی می توانند از اینگونه شعار ها نیز بعنوان فرصت بهره ببرند فکر می کنم اگر در مناسبات آتی با این دو کشور این موضوع را بعنوان اهرمی برای فشار و چانه زنی بیشتر بکار ببریم موفق تر خواهیم بود.

    مورد دیگر آنکه سی سال بعد از حکومت اسلامی هنوز بعضی از مسئولین فکر می کنند مشکل ازدواج با نامگذاری روزی به نام روز ملی ازدواج حل خواهد شد(آقای بذر پاش دو هفته گذشته)و یا مشکل تعاون از صندوق تعاون نبوده که با تشکیل بانگ تعاون مشکل حل شود،بعد از تشکیل بانک تعاون چه تبلیغاتی که راه نینداخته بودن هزینه ای بر هزینه هایی دیگر بیت المال و یا مشکل اقتصاد و بانگ های ما با خصوصی سازی و با امثال بانک هایی چون تات و دی حل نخواهد شد جناب جوانفکر عزیز مشکل ما یک ریش سطحی نیست بلکه ریشه ای است و با اراده ای پولادین و راهکاری همه جانبه حل خواهد شد.
    جناب جوانفکر عزیز همکار بنده با خانمش هر کدام تقریبا ۲۵ سال حق بیمه پرداخت کردند چند روز پیش چهلم تنها پسرشان بوده تقریبا ۱۰ ماه درگیر بیماری سرطان کبد فرزندشان بودن فکر می کنید جمعا ۵۰ سال پرداخت حق بیمه چقدر بدر شان خورد تا به قول رهبر فرزانه حکومت اسلامی جز غم مریض داری غم دیگری نداشته باشند،جناب آقای جوانفکر به گفته خودش ۳۸ میلیون پول خشک خرج کرد و الی….

    جناب آقای جوانفکر تا این ساختار کم بازده متوقع تحت عنوان بروکراسی اداری حاکم است وضع خدمت رسانی به طبقات و دهک های پایین عوض نخواهد شد حتی با طرح تحول ،بنده وقتی ادعا می کنم تمام مشکلات و ناهنجاری های حوزه های مختلف سیاسی و اجتمایی و اقتصادی و.. با اجرای طرح بالف حل می شود نگاه من ناشی از نگاه صرف ستادی به حل مشکلات نیست بلکه نگاه بنده از دل صف بیرون آمده اغلب مشکلات را لمس کردم ،شاغل صنعت بخش خصوصی هستم بواسطه آن اکثر مشکلات صنعت و ورشکستگی و بیمه و بازنشتگی و اشتغال و بیکاری و …. فرزند کشاورز زاده ام و وقتی از مشکلات بانکی و این بروکراسی ناکار آمد می گویم هر روز آن را لمس می کنم .
    با احترام رضا

  44. فرزند شهید گفت :

    آذر ۱۱م, ۱۳۸۸ در ۱۶:۵۸

    ۱۶آذر روز دانشجو با مصاحبه جنجالی با سران فتنه
    دولت خاتمی و حامیان دروغین
    بعضی از خوانندگان راجع به اوضاع ایران و مشکلات فعلی پرسیده اند
    س _ نظرتان راجع به انقلاب ایران چیست ؟
    • تجدید باید گردد .
    س _ نظرتان در مورد جمهوری اسلامی ایران چیست ؟
    • نفی باید گردد .
    س _ طریقه این نفی چگونه باید باشد ؟
    • رفراندوم ، برگزار باید گردد .
    به روزم
    خیلی جالب است منتظر نظرات پر مهر شما هستیم
    سبز باشی از نوع عل

  45. آیدین گفت :

    آذر ۱۲م, ۱۳۸۸ در ۰۱:۴۳

    با سلام و خسته نباشید،

    جناب آقای جوانفکر،

    چرا تصویب ساخت ده کارخانۀ غنی سازی اورانیم و انتشار خبر آن، بعد از صدور قطعنامۀ اخیر آژانس بین الملی انرژی اتمی علیه ایران صورت گرفت؟ حال آن که تا قبل صدور قطعنامه خبری از برنامۀ ساخت ده کارخانۀ جدید وجود نداشت، و ساخت کارخانۀ نطنز و نیروگاه بوشهر هنوز تمام نشده است، و فوریت و توجیهی برای ساخت همزمان ۱۰ کارخانۀ جدید دیده نمی شود.

    آیا برای واکنش به آن قطعنامه، کاهش همکاری ها با آژانس و تولید اورانیم ۲۰% در داخل کشور کافی نبود؟

    از دیدگاه بنده، زمان بندی تصویب ساخت ۱۰ کارخانۀ جدید توسط دولت بعد از صدور قطعنامۀ آژانس و خبر رسانی که به همراه داشت، به صورت غیر مستقیم اهمیت و ارزش ناوارد و بیش از حد به قطعنامۀ آژانس می بخشد، و در افکار عمومی این شبه را می تواند ایجاد کند که، دولت در تصمیمگیری ها و برنامه ریزی های مهم و دراز مدتی مثل ساخت ۱۰ کارخانۀ غنی سازی اورانیم، شتاب زده و از روی احساسات عمل می کند، و یا به گفتۀ دیگر با غرب رو_کم_کنی می کند.

    البته توانایی ساخت ده کارخنانه و تولید راه اندازی صدها هزار سانتریفوژ، بسیار خوب است، ولی آیا فقط برای نشان دادن این توانایی تا دو ماه آینده ساخت همزمان ۱۰ کارخانۀ جدید آغاز می شود؟ مگر نمی شد طبق قوانین آژانس فقط شش ماه قبل راه اندازی آنها خبر رسانی کرد؟

    با تشکر

    سلامت و پیروز باشید

  46. مصطفی گفت :

    آذر ۱۴م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۰۳

    جناب آقای جوانفکر
    با سلام
    سوال من در مورد همراهی آقای مشایی با آقای احمدی نژاد علی رغم تذکرات رهبری در مورد ایشان است.
    بحث این نیست که آقای مشایی خوب است یا بد ، مسئله این است که بعد از صحبتهای آقا بهتر است آقای احمدی نژاد از ایشان استفاده نکند.
    فراموش نکنید بسیاری از کسانی که به آقای احمدی نژاد رای داده اند بواسطه تایید ایشان توسط مقام معظم رهبری است.
    پس بهتر است مراقب باشند که این احساس ایجاد نشود که رئیس جمهور می خواهد در برابر سخنان رهبر بایستد.
    با تشکر

  47. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    آذر ۱۷م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۱۱

    آقا مصطفی
    با سلام
    نظر شما محترم است اما نظر رهبر عزیز انقلاب این است که می توان از آقای مشایی در مسوولیت های دیگری به جز معاون اولی استفاده کرد.
    من و شما نباید جلوتر از رهبری حرکت کنیم.
    موفق باشید

  48. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    آذر ۱۷م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۲۰

    آقای آیدین
    با سلام
    ساخت ده کارخانه جدید از قبل در دستور کار دولت قرار داشته و کار مطالعاتی بر روی پنج مورد آن نیز به اتمام رسیده و مکان یابی پنج مورد دیگر نیز در دست انجام است.
    صدور قطعنامه سبب شد که ایران تصمیم خود را علنی کند.
    تصمیم به ساخت ده کارخانه با هدف غنی سازی اورانیوم به صورت پراکنده شده در جای جای کشور ، یک اقدام لازم و پیشگیرانه در برابر تهدیدهای دشمنان ملت ایران است.
    موفق باشید

  49. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    آذر ۱۷م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۴۵

    آقای رئیسی
    با سلام و پوزش از تاخیر در پاسخگویی
    ۱- آقای احمدی نژاد در دوره ریاست جمهوری تصریح کرده است که مقامات و مسوولین کشور هیچ شان و منزلتی جز خدمت گذاری ندارند. فکر می کنم با این جمله پاسخ سووال اول شما را داده باشم.
    ۲- نامه آقای احمدی نژاد در دوره شهرداری به رئیس جمهور وقت ، مبتنی بر واقعیاتی است که هنوز هم ادامه دارد. کلان شهر تهران دارای مسائل خاصی است که حل آنها مستلزم همکاری و کمک دولت است. برعهده گرفتن مسوولیت ساخت متروی تهران از سوی دولت در واقع کمک بزرگ دولت به شهرداری تهران است. دولت می سازد و برای بهره برداری تحویل شهرداری می دهد. این کار قابل تمجید است نه سرزنش!
    ۳- به این گزارش خبرگزاری مهر توجه کنید: به گزارش خبرنگار مهر در شیراز، امروز شایع شده بود که یک دستگاه قطار باری روز گذشته در منطقه ای به نام دشت بال مرودشت در ۶۰ کیلومتری شیراز از ریل خارج و واژگون شده است. این شایعات همچنین از تخریب ریل قطار در مسافتی حدود دو کیلومتر خبر داده بود که معاون استاندار فارس خروج هر گونه قطاری از ریل شیراز – اصفهان را به شدت تکذیب کرد.
    افتتاح خط راه آهن شیراز یک کار نمایشی نبود. تلاش دولت بر این است که با انجام کارهای زیر سازی و مبنایی ، بهره برداریها هرچه زودتر صورت بگیرد تا مردم ازآن منتفع شوند. برخی کارهای جانبی را در حین بهره برداری می توان دنبال کرد . از جمله خط آهن تهران شیراز است که برخی کارهای حاشیه ای مانند پرداخت دیواره های تونل های مسیر در دست انجام است و البته خط قطار نیز هفته ای یک بار تردد دارد تا به مرور سایرکارها نیز به اتمام برسد.
    علاوه بر این بنده منکر این نیستم که برخی اشکالات هم در روند کارها وجود داشته باشد. حتی افتتاح زودهنگام . اما همه اینها مانع برعهده گرفتن مسوولیت ساخت متروی تهران از سوی دولت نمی شود.
    موفق باشید

  50. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    آذر ۱۷م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۵۵

    علی آقا
    با سلام
    - ادبیاتی که شما به کار برده اید ، هیچ سنخیتی با ادبیات بنده و همفکران بنده ندارد.
    - ما اهل دروغ نیستیم و آن را گناهی بزرگ می شماریم. اما شما توجه داشته باشید که دروغ بستن به دیگران فرقی با دروغ گفتن ندارد.
    - بنده به آقای احمدی نژاد ارادت دارم و دلیل آن هم چیزی جز خدمتگزاری صادقانه ایشان به مردم نیست.
    - شما پس از طلب راه راست از خدا ، به راحتی به آقای مشایی تهمت بهایی بودن زده اید. اینگونه رفتارها ، در هر مخاطبی احساس تنفر ایجاد می کند.
    - بنده فرض را براین می گذارم که شما مسلمانید و دچار غفلت هستید. اگر خواستید کامنت بگذارید رسم مسلمانی به جای آورید و سلام را با سلام پاسخ دهید. مطمئن باشید اگر به دین و ایمان شما اضافه نشود، چیزی از آن کم نخواهدشد.
    موفق باشید

  51. آیدین گفت :

    آذر ۱۸م, ۱۳۸۸ در ۰۰:۵۲

    با سلام و تبریک با تأخیر عید سعید غدیر خم،

    جناب آقای جوانفکر،

    فرمایش شما درست است. منظور بنده اثر این خبر رسانی در افکار عمومی است و برداشتی که افکار عمومی از انتشار این خبر بعد صدور از قطعنامۀ آژانس می تواند داشته باشد. در غرب فضای خبر رسانی در مورد ایران سالم نیست و در مورد برنامۀ هسته ای ایران که دیگر بدتر. در این ۱۷ سالی که در فرانسه زندگی می کنم، در ۱۱ سال اول خبر محسوسی از ایران در فضای مطبوعاتی وجود نداشت، بشکلی که بنده این احساس را داشتم که انگار کشوری به نام ایران وجود ندارد تا این که متأسفنه خبر زلزلۀ بم موجب شد که در مورد ایران و تاریخ ایران کمی صحبت شود.

    بر عکس در شش سال اخیر شاهد یک انفجار خبری_مطبوعاتی بر سر برنامۀ هسته ای ایران بودیم، که ایران را به عنوان یک تهدید اتمی به بخش قابل توجهی از افکار عمومی جهان معرفی کرد.

    بنده یا برخی از دوستانم که در فرانسه زندگی می کنیم بارها با افرادی برخوردیم که حتی ایران را نمی شناسند ولی وقتی می گوییم “ایران را نمی شناسی؟!!! بابا ایران، تهران، اصفهان، پرسپولیس، … پرزیدنت احمدی نژاد… نمی شناسی!!!” تا نام رئیس جمهور محترم را می گوییم می گویند “آآآآ بله احمدی نژاد، بمب اتم، چرا ایران را می شناسم…” این مثال اثر نوع تبلیغات و خبر رسانی که در غرب در مورد ایران می شود را نشان می دهد. هم وطنانی که در آمریکا زندگی می کنند هم با مسائل مشابهی مواجه بودند.

    از دیدگاه بنده، مسؤلین باید توجه داشته باشند که همان طور که کار خود را انجام می دهند، به وجهۀ ایران در این فضای ناسالم مطبوعاتی در غرب توجه کنند، و طوری خبر رسانی کنند که خدای ناکرده تبلیغات ضد ایرانی را تغذیه نکند. با وجود قطعنامۀ اخیر و تصمیم کاهش همکاری با آژانس، بنده دلیلی نمی بینم که دنیا بداند در ایران دولت برنامه دارد چند تا کارخانۀ غنی سازی داشته باشد. اخبار برنامۀ هسته ای ایران و زمان بندی انتشار آن می بایستی جنبۀ اعتدال را حفظ کنند. غربی ها طوری رفتار می کنند که به آن یک وجهۀ بحرانی بدهند و از آن بهره برداری سیاسی تبلیغاتی کنند، و از دیدگاه بنده صدور قطعنامۀ اخیر آژانس هدفی جز این ندارد، چرا که از قبل می دانستند که اثری بر تصمیمات ایران نخواهد داشت. خبر ساخت ۱۰ کارخانۀ جدید، در حالی که اولین نیروگاه تکمیل نشده می تواند این تبلیغات را تغذیه کند. حتی اگر تصمیم بر ساخت ۱۰ کارخانۀ دیگر یا بیشتر از آن بود شاید خبر آن می توانست یکی یکی، شش ماه قبل از راه اندازی آنها منتشر شود. و کاهش همکاری با آژانس و تولید داخلی اورانیم ۲۰%، از دیدگاه بنده، پاسخ متعادلی به این قطعنامه می توانست باشد.

    به عنوان یک ایرانی اخبار پیشرفتهای علمی و صنعتی کشورمان خوشنود می شوم، ولی در غرب طوری خبر رسانی می شود که افکار عمومی به آن به عنوان یک تهدید و یک رقیب سرسخت به آن نگاه کنند و از پیشرفت آن تصویر رشد سریع و خارج از کنترل یک غدۀ سرطانی که به ضرر آنها می باشد، را داشته باشند.

    این مسئله باید تغییر کند. نباید دنیا ایران را فقط به برنامۀ هسته ای بشناسد. این فقط بخش کوچکی از دستاوردهای علم و فرهنگ ایرانی است. دولت آقای احمدی نژاد هم پیام های بسیار مهم تری برای جهان دارند، و باید توجه داشت که انبوه تبلیغات و اخبار برنامۀ هسته ای ایران، ظرفیت بسیار محدود افکار عمومی جهان را اشباع نکند.

    چرا کشورهای غربی در مورد تحقیقات و پیشرفتهای خود این گونه خبر رسانی نمی کنند؟

    سلامت و پیروز باشید.

  52. سارا گفت :

    آذر ۱۹م, ۱۳۸۸ در ۲۳:۳۴

    سلام آقای جوانفکر
    من تا حدودی با این آقا مصطفی موافقم.
    جان مطلب رهبری سرخوردگی حامیان دکتر از وجود آقای مشایی در کنار رئیس جمهوره. خب آقای مشایی تو دولت باشه ولی نه اینکه همه جا حتی از معاون اولش بیشتر در کنار دکتر دیده شه!! مگه رئیس دفتر و مسئول نهاد و مشاور بودن از معاون هم بالاتره!!!!؟؟؟؟
    نمی دونم این بده یا خوب! ولی حامیان دکتر بدجوری به آقای مشایی حساسیت پیدا کردن! خب دکتر یا باید در یک برنامه ی تلویزیونی درمورد این حساسیت ها توضیح بده و حل کنه یا کمتر از آقای مشایی استفاده کنه.
    راستی! در مورد عدم حضور دکتر در مجمع تشخیص مصلحت، از لبخند خاص! و جواب جالبی که تو مصاحبه ی تلویزیونیش داد همه تا ته قضیه رو خوندن!!! :)

  53. cheapest generic cialis گفت :

    آذر ۲۱م, ۱۳۸۸ در ۰۴:۴۵

    Very interesting and amusing subject. I read with great pleasure.

  54. ابراهیم گفت :

    آذر ۲۱م, ۱۳۸۸ در ۱۳:۵۱

    سکولاریسم حاکمیت شیطان بر سرنوشت انسان است .
    شاید بپرسید . مگر ممکن است . در مکتب فکری و مدیریتی جامعه که بیش از دیگر مکتب ها دم از آزادی میزند . واختیار تام وتمام زندگی و آزادی عمل را به انسانها میدهد . و…
    اما واقعیت شوم شیطان در سایه این تفکر نشسته است . به دو دلیل در بلند مدت اختیار مدیریت انسان بر خود از او سلب میشود . و انسان تبدیل به ماشین کنترلی و کوک شده ایی میشود . که بر اساس مدیریتی شیطانی نفس خود هدایت میشود . و آنچنان با غل و زنجرهای مرئی و نامرئی میبندد . و راههای بازگشت را موانع و مین گذاری میکند . که کمتر کسی توان عبور از این موانع را پیدا کند . مگر به معجزه یا کیفرالهی .
    سکولاریسم و لیبرالیسم . بظاهر با شعار آب نبات ها و شهر های بازی پینوکیو گول زن انسان را دعوت به جامعه باز و آزاد فرامیخواند . اما بمرور دواتفاق مهم را سازماندهی میکند .
    ۱- اتحاد و وحدت فکری جامعه را میشکند . و انسانها را از همبستگی بر اعتقادات مشترک که ریشه الهی دارند جدا میکند . لنگر و لنگرگاههای زندگی جمعی انسانها را دارای سازوکار و قوانین . مبدا و مقصد مشخصی دارد . اعمال و رفتار انسان ها دارای ارزشگذاری و عقوبت است . و… همه اینها را خط بطلان میکشد . و سرمایه اجتماعی و پکپارچه جامعه انسانی را میشکند . و آنها را دچار کثرت در همه زمینه ها میکند . کثرتی که همه تواناییهای جمعی انسانها را خرد وتجزیه میکند . همه انسانها به افراد با تضادها و تفاوتها تبدیل میشوند . مانند سلولهای بدن انسان که در حال حاضر بنا از اعتقادات و عملکردهای مشترک مکمل هم و نسبت به هم کشش و جاذبه های گوناگونی دارند . تا پیکره واحد و منسجمی از انسان بوجود آید . و خود این انسان سوای خصوصیات و خصلتهای هر کدام از سلولها . به موجود بزرگتر و کاملتر . با دانایی و توانایی بوجود آید . که بغیر از زندگی سلولی به کشف و تکامل دنیای بزرگتری نائل آید . در حالی که در تفکر سکولاریسم انسانها را تبلیغ به سلول گرایی و دلمشغول پرورش و برآوردن نیازها و خودخواهیها و گسستن و کاهش گرایشها و جاذبه های اجتماعی میکند .
    ۲- دومین ثمره مکتب سکولاریسم و لیبرالیسم . از بین بردن توازن و هماهنگی رشد و توسعه جامعه است . بخشی از سلولهای دلبسته به نیازها و غرائز سیری ناپذیر مادی بسرعت رشد میکنند . و گلوگاههای ثروت و قدرت و تزویر جامعه را به دست میگیرند . و بعلت وجود آزادی های گسترده بعلت داشتن تواناییهای مادی و زرنگیهای خودخواهانه فکری امکان رشد وتوسعه بیش از همه را بدست می آورند . و طی سالیان طولانی شبکه های در هم تنیده از قدرت و ثروت و تزویر( رسانه ها ) جامعه را بدست می گیرند . و بمرور جامعه ایی بوجود می آید . که انسانها بنا بر نیازها و غرائز تحریک شده تنها بر مدار سیستمی حرکت خواهند کرد . که صاحبان فکری سیستمها طراحی کرده اند . به معنای دیگر غرائز مادی و دنیایی انسانها را بیش از حد نیاز پرورش میدهند . و وجدان وانسانیت و خدا خواهی انسانها را بطور ناخواسته تحت حاکمیت غرائز انسانها قرار میدهند . چه بصورت فردی . چه بصورت سیستم وشبکه ایی . حتی مدیران این شبکه ها و سیستمها خودشان هم بنا بر غرائز شان ماشینهای مادیگرا هستند . به معنای کلی نفسانیت انسان را حاکم بر انسانیت او میکنند . قلعه ایی شیک و زجر آور برای اسارت نامرئی انسانها . که هر چقدر زجر و درد میکشی . نمیدانی منشع و علت دردها چیست .
    در چنین جوامعی که غربیها بنا بر تفکرو سیستمی که آنها بصورت نامرئی به اسارت گرفته وهدایت میکند . بدنبال گسترش این تفکر و زدن ریشه های مکتب های الهی هستند . با حاکمیت این تفکر اهریمنی بعلت از بین رفتن مبانی و جاذبه ها اتحاد فکری و اعتقادی ملتها نمیتوانند برای آرمان مقدس و مشترکی به پا خیزند . چرا که نافعی آزادیهای بی حد فردی آنها خواهد بود . و هر گروهی مخالف و دشمنی خواهد داشت .و به مقابله با تفکر و گروه دیگر وجود دارد . گروههای کوچک مخالف و سرکوبگر گروه دیگر خواهد بود . وهمدیگر را خنثی خواهند نمود . و این دور باطل ادامه خواهد داشت . مگر اینکه با معجزه الهی و بعثت پیامبری با خستگی و شکنجه و هزینه های جانی این انحراف اصلاح شود . یا اینکه مانند قوم لوط و ثمود عذاب وکیفر الهی چاره کار شود . و این مدار بسته انحطاط شکسته شود .
    همان شرایطی که در آمریکا در جریان است . در جنگ های عراق و افغانستان . در گرسنگی آفریقا و آسیا و آمریکای لاتین در جران است . و از عقلای ملتها و انسانیت انسانها هیچ اقدام موثر و مستمری ساخته نیست . و همه در لاک ناتوانیهای فردی ود فرو رفته اند . و مشکلات روز به روز پیچیده تر وگسترده تر میشوند . و با وجود افزایش تواناییهای شگرف بشری جوامع انسانی در مسیر اصلاحات بنیادنی اسیر ناتوانیها هستند . و منشع و سیستم این ناتوانی سازیها بینش و تفکر مسموم نهادینه شده در مدیریت جوامع است . و در چنین جهان بحران زده ایی اهمیت تفکر مدیریتی اسلام ناب محمدی (ص ) معلوم میشود . که تبلیغ به اتحاد و وحدت کلمه دارد . و بدنبال استقرار اعتقادت الهی و انسانی دارد . تا پیکره واحدی از جوامع بوجود آید . تا بنی آدم اعضای یک پیکرند . و…. جامه عمل بپوشد . و اهمیت ولایت فقیه در همین نکته نهفته است . وجود مرکز مدیریتی و فرماندهی که اصول فکریش متمرکز با فرامین الهی باشد . و از تشتت ها در مقابله با ای شبکه و سیستم اهریمنی جلوگیری کند .

  55. سحریار گفت :

    آذر ۲۲م, ۱۳۸۸ در ۱۵:۵۰

    احتمال حضور «نویسنده مطبوعاتی» به جای «خبرنگار» در سفرهای رئیس‌جمهور

    خواندن این خبر باعث خوشحالی ام شد

    این یک سال که وبلاگ می نویسم
    به ضعف نهادهای رسمی دولتی در این زمینه پی برده ام
    و خوشحالم که این نقص شناخته شده و در تلاش برای رفع این کمبود هستید.
    هرچند هنوز بیشترین کم کاری را در حوزه سیما می بینم.
    می خواستم به عنوان یک نویسنده بگویم
    اگر قلم من می تواند کاری در جهت اطلاع رسانی انجام دهد
    در خدمتم.

  56. buy generic levitra گفت :

    آذر ۲۳م, ۱۳۸۸ در ۰۶:۱۹

    In truth, immediately i didn’t understand the essence. But after re-reading all at once became clear.

  57. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    آذر ۲۳م, ۱۳۸۸ در ۱۶:۰۷

    سحریار
    با سلام و احترام
    از شما متشکرم.
    حضور خبرنگاران رسانه ها در سفرهای استانی یا خارجی رئیس جمهور ، خروجی واحد و شبیه به هم دارد. فکر می کنم حضور نویسنده های مطبوعاتی یا گزارشگرانی که بتوانند به توصیف صحنه های پیش رویشان بپردازند و از جنبه های مختلف مسائل و رویدادهای خبری را مورد توجه قرار دهند ، به امر اطلاع رسانی از عملکرد دولت کمک بیشتری خواهد کرد.
    موفق باشید

  58. فرشید گفت :

    آذر ۲۳م, ۱۳۸۸ در ۱۶:۴۰

    سلام
    جناب جوانفکر
    من هم مثل سحریار خوشحال شدم از طرح موضوع “نویسنده مطبوعاتی”، خدا مشاوران کاردانی مثل شما رو از آقای دکتر نگیره.

  59. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    آذر ۲۴م, ۱۳۸۸ در ۱۱:۵۲

    آقا فرشید
    با سلام
    ضمن تشکر از محبت شما ،
    اصل بر این است که مشاوران باید کاردان و خبره باشند و قطعا افراد کاردان و خبره ای وجود دارند که شایستگی شان برای تصدی پست مشاورت رئیس جمهور در امور مطبوعاتی خیلی بیشتر از بنده است . تقدیر و دست روزگار بنده را در این جایگاه نشانده است و آنچه انجام می دهم در حد بضاعتی ناچیز است و مایه مباهات نیست.
    موفق باشید

  60. فرهاد گفت :

    آذر ۲۴م, ۱۳۸۸ در ۲۳:۳۸

    علی آقا سلام /

    دیگر تنها اسکیموها نمی دانند که تیم ا.ن از ” قالیباف ” می هراسند / بله قالیباف کاندید بعدی ریاست جمهوری است و شما از رضایت مردم از اقدامات شهرداری در هراسید / می ترسید که ببازید / آن هم باخت به یک میانه رو اصول گرایی که بعدش نمی یاید ژست های اصلاح طلبی بگیرد / آری قالیباف سکان دار قوه ء مجریه در ۴ سال بعد است / !!!!

  61. آیدین گفت :

    آذر ۲۵م, ۱۳۸۸ در ۰۴:۲۹

    با سلام و خسته نباشید،

    جناب آقای جوانفکر،

    در سایت “امروز” مطلبی را با عنوان “تصمیم مشترک مهدی کروبی و میرحسین موسوی؛ درخواست مجوز برای راهپیمایی” می خواندم. با خواندن این متن چند سؤال برای بنده پیش آمد.

    ( متن این خبر http://www.emruznews.com/ShowItem.aspx?ID=26417&p=1 )

    مگر برای اغتشاشات و راهپیمایی های اخیر در طرفداری از این حضرات، که خسارات بسیاری به همراه داشت، این آقایان درخواست مجوزم نکرده بودند، که هم اکنون به فکر آن افتاده اند؟ آیا این آقایان به طرفداران خود گفته اند که بدون مجوز نباید راهپیمایی کرد؟

    از قول آقای کروبی نوشته شده: “گرچه برای راه پیمایی مسالمت آمیز، طبق اصل ۲۷ قانون اساسی نباید درخواست مجوز داد اما با توجه به شرایط امروز ما و عدم خواست ما برای آسیبی پذیری مردم ،مجوز خود را به وزارت کشور ارایه می کنیم. امیدواریم که این حسن نیت ما پاسخ درخور مناسب بگیرد اما در صورت مخالفت، ما نمی توانیم عواقب حضور خودجوش مردم را بر عهده بگیریم و هرگونه اتفاقی که برای مردم انقلابی ایران بیفتاد مسئولیتش متوجه آقایان است.”

    این برای من خیلی عجیب است. آیا واقعا در ایران “برای راه پیمایی مسالمت آمیز” نیازی به مجوز نیست؟ چگونه از قبل می توان تعیین کرد که کدام راهپیمایی مسالمت آمیز است و کدام نیست، چگونه در تجمعات بدون مجوز، امنیت مردم تأمین می شود؟ تا آنجا که بنده خبر دارم در همۀ کشورهای بزرگ دنیا برای هر تجمعی نیاز به مجوز است. در فرانسه که حتی برای تجمعات فرهنگی، تفریحی یا ورشی، هم نیاز به مجوز است، و با تعیین دقیق چهارچوب و محل تجمع و با حضور نیروهای انتظامی و پلیس صورت می گیرد، و اگر تجمع اندکی از چهارچوب مجوز خارج شود با برخورد قاطع نیروهای انتظامی ماوجه می شود. در این روزها در شهر کوپنهاگ برخورد خشن نیروهای پلیس با راه پیمایی “مسالمت آمیز” ولی بدون مجوز طرفداران محیط زیست قابل توجه است. در اینجا کسی از خفقان و دیکتاتوری حرف نمی زند. قانون، قانون است با کسی هم شوخی ندارد.

    این آقایان مدعی هستند که خواستار “راه پیمایی مسالمت آمیز” هستند. ولی آیا برای رأی مردم احترام قائل هستند؟ آیا انتخابات اخیر و دولت منتخب مردم را به رسمیت می شناسند؟ آیا به قانون پایبند هستند؟ و یا برعکس می خواهند با نمایش و ایجاد اغتشاشات، به خود وجهۀ مردمی بدهند، کشور را دچشار مشکل کنند تا حال که در انتخابات شکست خوردند، با مشکل سازی برای دولت روزنه ای برای دست یابی غیر قانونی به قدرت پیداکنند.

    این نمایش ها یک شگرد شناخته شده است. این آقایان در انتخابات رأی نیاوردند، و با این تجمعات و راهپیمایی ها می خواهند وجهۀ مردمی تر و بزرگتر از آنچه هستند به خود بدهند. مثلا در فرانسه حزب لیگ کمونیستی انقلابی در انتخابات، معمولا ۵% تا ۷% رأی می آورد. ولی در راهپیمایی هایی که هر از چندی در شهر پاریس و شهرهای دیگر برگزار می کند ده ها هزار نفر را به خیابان ها می کشد که بزرگترین خیابان های شهر را پر از جمعیت می کند. تصاویر بسیار باشکوهی از این راهپیمایی ها موجود است. ولی با این تصاویر بیشتر دنبال جلب توجه افکار عمومی به پیامشان و انتقاد به سیاست های دولت هستند، و هیچ وقت به دروغ ادعا نمی کنند که چون جمعیت زیادی را به خیابان کشیده اند، اکثریت را تشکیل می دهند و خواستار واژگون کردن دولت هستند.

    راهپیمایی، در یک جامعۀ قانون مند و مردم سالار مثل ایران، یک ابزار اظهار پیام و یا انتقادات از عمکرد دولت می باشد، که در اختیار فعالان سیاسی پایبند به قانون و مردمسالاری قرار می گیرد. این حقی است که البته تکالیفی به همراه دارد. نمی شود از این ابزار و از این حق برای دور زدن رأی مردم، ایجاد اغتشاش و کودتا علیه دولت منتخب مردم استفاده کرد.

    همچنین از قول آقای کروبی نوشته شده: “امیدواریم که این حسن نیت ما پاسخ درخور مناسب بگیرد اما در صورت مخالفت، ما نمی توانیم عواقب حضور خودجوش مردم را بر عهده بگیریم و هرگونه اتفاقی که برای مردم انقلابی ایران بیفتاد مسئولیتش متوجه آقایان است.” معنی این چیست؟ در خواست مجوز نشانگر حسن نیت است، ولطفی است که در حق ملت و دولت می کنند و در غیر این صورت تهدید به اغتشاش است؟ اغتشاشی که مسؤولیتش را هم نمی پذیرند؟

    درخواست مجوز برای هر تجمعی باید الازمی باشد، و باید هر راپیمایی با حضور نیروهای انتظامی و مدیرت مسؤلانۀ برگزار کنندگان صورت بگیرد. و البته در صورت مخالفت با صدور مجوز وزارت کشور باید دلایل آن را به اطلاع افکار عمومی برساند.

    اگر این آقایان راست می گویند، ابتدا شرط اول مردم سالاری که احترام به رأی مردم است را بپذیرند، و دولت منتخب مردم را به رسمیت بشناسند. بعد از آن درخواست مجوز برای راه پیمایی کنند و چهارچوب آن را مشخص کنند، با توجه به شرایط اجتماعی و امکانات نیروهای انتظامی برای حفظ امنیت مردم، به فکر مدیریت هرچه بهتر برگزاری آن باشند، و تذکرات لازم را به شرکت کنندگان بدهند. بعد از آن در صورت اخذ مجوز راهپیمایی کنند، و انتقاداتشان را مطرح کنند.

    مشکل اینجاست که این حضرات انتقادی جز زیر سؤال بردن رأی مردم، و هدفی جز متزلزل کردن دولت با ایجاد اغتشاشات در راهپیماییها، جهت به دست آوردن آتویی برای دست یابی غیر قانونی به قدرت، ندارند. این حضرات بارها عدم شایستگی و صلاحیت خود را برای فعالیت سیاسی و نمایندگی بخشی از ملت بزرگ ایران را نشان دادند.

    ولی با این حال، تکاپوی پوچ و خسته کنندۀ آنها، برای دانشجویان و متفکران علوم سیاسی جنبه های آموزندۀ زیادی می تواند داشته باشد و به گفتۀ سعدی، ادب را از بی ادبان هم می توان آموخت.

    از دیدگاه بنده عنوان این یادداشت شما، ” اوقات تلخی بچه های بداخلاق! ” برای آقایان موسوی و کروبی هم مصداق پیدا می کند.

    سلامت و پیروز باشید.

  62. buy generic propecia گفت :

    آذر ۲۷م, ۱۳۸۸ در ۱۸:۰۸

    Thank you! You often write very interesting articles. You improved my mood.

  63. سارا گفت :

    آذر ۲۷م, ۱۳۸۸ در ۲۱:۰۵

    سلام آقای جوانفکر.
    واقعا از این انتصابات عجیب و غریب دکتر تو دولت در حیرتیم!!!
    چرا یکی نیست ما طرفداران بیچاره! رو قانع کنه!!؟؟
    اون از مشایی اون از رحیمی این هم از سعید مرتضوی!!! که گفته می خوام بیام تو دولت!!!!
    مگه این قاضی مرتضوی تو ماجرای کهریزک دخیل نبود؟ میگن همین آقا مانع اجرای عدالت و برخورد با دانه درشتها بوده سالها…!!!
    چرا چرا چرااااااااااااا؟؟؟؟؟؟!!!!!!
    به خدا ما دکتر رو خیلی خیلی دوست داریم و نمی خوایم پشت سرش حرف باشه…
    تو رو خدا شما واسه ما توضیح بدید؟؟؟

  64. حسین گفت :

    آذر ۲۹م, ۱۳۸۸ در ۰۰:۳۴

    سلام آقای جوانفکر
    من به عنوان یک جوان دانشجو، که البته به لطف خدا در مطالعه و بررسی و تلاش برای کسب اشراف در حوزه ی جریانات روز جامعه ی اسلامی خود بسیار اهتمام دارم، در مورد چند مسئله ی خاص سوالاتی دارم که فکر می کنم شما به عنوان انسانی آزادفکر و نزدیک به دیدگاه دولت می توانید به آنها پاسخ بگویید. چون احساس می کنم پاسخ به این سوالات نقش مهمی در جهت گیری دیدگاه هایم خواهد داشت تلاش می کنم پاسخ رسا و قانع کننده ای در مورد آنها بیابم. از طرفی چون طرح سوالات مذکور را در این فضای عمومی صلاح نمی دانم خواهش می کنم آدرس ایمیلی در اختیار من قرار بدهید تا بتوانم از آن طریق با شما مکاتبه ای داشته باشم. امیدوارم این لطف را بفرمایید. سعی می کنم با توجه به مشغله ی جنابعالی وقت چندانی از شما نگیرم. منتظر پاسخ شما هستم. حتی اگر پاسختان به دلایلی منفی باشد.

  65. furosemide lasix گفت :

    آذر ۳۰م, ۱۳۸۸ در ۰۲:۵۵

    Hmm… I read blogs on a similar topic, but i never visited your blog. I added it to favorites and i’ll be your constant reader.

  66. آیدین گفت :

    آذر ۳۰م, ۱۳۸۸ در ۰۴:۴۷

    با سلام و خسته نباشید،

    جناب آقای جوانفکر،
    محرم امسال ، آقای موسوی ، کروبی ، … و برخی طرفدارانشان ممکن است به فکر بهره برداری سیاسی، از مراسم عزاداری عاشورای حسینی بی افتند. به قول آقای موسوی “چیز” تازه ای هم نیست. این آقایان تا امروز برای خود، از رنگ سبز سادات، مراسم روز قدس، مراسم روز دانشجو، … استفاده ابزاری کرده اند، بعد از ناکامی از بهره برداری از قیام سبز عاشورا هم شاید در بهار از سبزۀ هفت سین استفاده کنند.
    درست قبل از ماه محرم درخواست مجوز برای تظاهرات هم کرده اند و می گویند که منتظر جواب هستند. در تفکرشان بهانۀ کافی برای استفاده از یادبود قیام عاشورای حسینی دارند. برخی هم دچار انحراف بر عکس می شوند، و از این مسئله ابراز ناراحتی و حتی نگرانی می کنند و درخواست بازداشت و محاکمۀ موسوی و کروبی را دارند. آقای کروبی هم پیشاپیش آمادگی خود را برای زندان رفتن ابراز داشتند.
    آیا با این همه سروصدا، گوش شنوای برای پیام مسلم می تواند وجود داشته باشد؟
    عاشورای حسینی، در درجۀ اول، یادبود قیام امام حسین (ع) و برگزاری مراسم سوگواری برای بزرگوارانی که در این روزها به شهادت رسیدند نیست. عاشورا یک میعاد است. مشخصۀ هر میعادی یک زمان و یک مکان مشخص است و لازمۀ به وقوع پیوستنش، فعل حضور یافتن می باشد.
    برای سالار شهیدان، زمان و مکان میعاد عاشورا از قبل مشخص بود، و پدر بزرگوارشان خبرش را قول رسول الله (ص) داده بودند. آن حضرت با خانواده و نزدیکترین یارانشان، با “اخلاص” در این معیاد حضور یافتند، و هم چنان حاضرند. به برکت این حضور، همۀ شیعیان میتوانند در میعاد عاشورا با خانواده و نزدیکانشان، در حد توانشان حضور پیدا کنند.
    در درگاه حق تعالی، مکان میعاد عاشورا، نه صحرای کربلا، بلکه ارواح و قلوب پاک امام حسین (ع) و شهداء می باشد، و همچنین قلوب همۀ مؤمنانی که در این میعاد حضور می یابند. برای ما عرصۀ همت، تعالی دادن درجۀ اخلاص حضورمان در این میعاد بزرگ است. همان طور که صحرای کربلا مکان اصلی میعاد عاشورا نیست، ارزش سوگواری، سینه زنی، نذری دادن و خوردن و نوشیدن ما در این روزها تنها به خلوص قلب ما بستگی دارد.
    بنده در این روزها تلاش می کنم، آرزوها، کار و زندگی، مشغله های فکری، اجاره خانه، بدهی ها، … را از فکرم کنار بگذارم، و خود را برای این میعاد بزرگ خالصتر از سالهای پیش آماده کنم. برای بنده کار آسانی نیست، ولی به خدا توکل می کنم. امیدوارم وطنانم همچنین موسوی چی ها توجه کنند، که در آخرت برای ما، تمام زندگی این دنیا مثل گذرای یک ساعت یا کمتر جلوه می کند، و هیچ چیز ارزش این را ندارد که آدم در این روزها فرصت خلوت کردن با امام حسین (ع) را از دست بدهد. این روزهای پر نور هم می گذرند و برخی از برکت آن استفادۀ ابدی می برند و برخی راه پوچی را میروند … تحریکهایی که در این روزها می تواند باشد، امتحانی بیش نیست، که نیاز به تفکر، تعقل، صبر و توکل دارد.
    از درگاه خداوند، برای شما و همۀ دوستداران امام حسین (ع)، آرزوی توفیق نماز شهادت و حضور در میعاد عاشورا، امسال و سال به سال خالصتر از سالهای پیش، را دارم.
    التماس دعا.

  67. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    آذر ۳۰م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۵۲

    حسین آقا
    با سلام
    سووالاتتان را در همین وبلاگ مطرح کنید پاسخ آنها را برایتان ایمیل خواهم کرد.
    موفق باشید

  68. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    آذر ۳۰م, ۱۳۸۸ در ۱۷:۰۲

    آقا فرهاد
    با سلام
    برادر ، اشتباه می کنید. شما اگر تحلیل درستی از مسائل می داشتید یک اسکیمو می شدید. قصد مهاجه و مجادله با شما را ندارم و فقط اشتباهتان را متذکر می شوم زیرا آقای قالیباف مرد این میدان نیست.
    موفق باشید

  69. فربد گفت :

    آذر ۳۰م, ۱۳۸۸ در ۲۳:۴۵

    با سلام به آقای جوانفکر بنده یکی از جدی ترین مخالفان آقای احمدی نژاد بودم اما بعد خطبه های تاریخی مقام معظم رهبری که واجب کردند همگان به دولت کمک کنند و از اختلافات پرهیز کنند اوامر معظم له را که حتی حاضرم جانم را نیز فدایش کنم اطاعت کردم و اکنون با تمام وجودم به دولت احمدی نژاد برای پیشرفت جامعه خدمت خواهم کرد .
    واقعیت اینست بسیاری از خبرنگاران متاسفانه در انعکاس خبرهای ریاست جمهوری بسیار ضعیف عمل می کنند و این باعث می شود مردم اطلاع کافی از خدمات دولت نداشته باشند .
    به نظر من لازم است سفرهای رییس جمهور به استانهای کشور در غالب یک مسابقه خبرنویسی مطرح شود و در سایتی مشخص درج شود تا هم انعکاس خوبی داشته باشد و هم بهترین ها مشخص شوند و از این افراد در سفرهای بعدی و حتی خارجی رییس جمهور استفاده شود .
    در این سایت همچنین بهترین عکسهای خبری نیز می تواند جای داشته باشد و بهترین عکاسان هر چند برای روزنامه ها کار نمی کنند برای سفرهای آینده رییس جمهور بکار گرفته شوند .
    اگر تا قبل از ایام مبارک دهه فجر این پیشنهاد عملی شود بهتر است .
    افرادیکه اقدام به انعکاس رویدادهای خبری رییس جمهور می کنند می توان بعنوان ستاد خبری ویژه ریاست جمهوری در بخش های مختلف دیگری نیز از آن بهره براری کرد مثلا می توان از این افراد در بحث مسکن مهر فعالیت کنند تا این اقدام مهم دولت را به خوبی اطلاع رسانی کنند .
    برای این ستاد حتی می توان نشریه مستقلی تعریف کرد و به غیر از سایت به طور مکتوب نیز استفاده شود .
    افراد فعال باید از استانهای مختلف باشند تا بلافاصله بتوانند کارهای بزرگ دولت را انعکاس دهند در سایت خبری .
    این افراد هر ماه یکبار با رییس جمهور دیدار صمیمی داشته باشند تا فعالیت و آمار گزارش های خود را به رئیس جمهور بدهند و بهترین ها تقدیر شوند .
    این افراد می توانند بعنوان مشاوران رسانه ای در سراسر کشور مشکلات مردم را دریافت کنند و از طریق شما به اطلاع دولت برسانند .
    می توان نام این تشکل را بنام مهرورزان جوان نامید و یا هر اسم پیشنهادی دیگر که کارشناسان درباره آن نظر دهند .
    مقالات افراد عضو تشکل در تمام حوزه ها اعم از صنعتی / کشاورزی /فرهنگی / اجتماعی / اقتصادی / سیاسی می تواند منبع خوبی برای تصمیم گیران باشد .
    خواهش می کنم به صرف اینکه تعدادی محدودی خبرنگار که بعضا ضعیف هستند و خروجی های یکسانی دارند که این نشان می دهد در نوشتار خبر هم از یکدیگر تقلب می کنند بسنده نکنید چرا که مردم تشنه اطلاع رسانی دقیق هستند و یکی از دلایلی که رسانه های بیگانه در بد نشان دادن دولت موفق بودند عملکرد ضعیف ما در اطلاع رسانی است .
    با گذشت مدتی و زیاد شدن اعضا می توان سالانه جشنواره ای بزرگ از بهترین ها برگزار کرد و این جشنواره را بطر زنده از سیما پخش کرد .
    البته پیشنهادهای زیادی مطرح است نظرتان درباره این پیشنهاد را خواستم بدانم منتظرم
    موفق باشید

  70. رضا گفت :

    دی ۱م, ۱۳۸۸ در ۰۲:۵۵

    آقای جوانفکر
    آقای هاشمی رفسنجانی آنروز که برای بنی صدر و بازرگان پیش امام پرونده سازی میکرد فکر نمیکرد که روزی سر و کله احمدی نژاد و دور و بریهایش پیدا شوند و بساط خودش را برچینند. باورش نمیشد که بعد از آبرو گذاشتن در مسئله صلح (قبول فرماندهی کل قوا بجای امام مدتی قبل از اعلام قبول ۵۹۸) و فداکاریهای بسیار دیگر ستاره اقبالش این چنین تاریک شود. این اما رسم قدرت است. قدرت حرامزاده است و پدر و مادر نمیشناسد.
    همینطور دوستان دفتر امام از آقای توسلی و انصاریان و صانعی و نوه های امام باورشان نمیشد که روزی آنها را از خط ولایت بیرون بدانند و برایشان نقشه ها بچینند. اما این رسم قدرت است.
    کروبی، موسوی اردبیلی، محقق داماد و بسیاری دیگر از نامهای پر طمطراق دهه اول انقلاب بر همین سرنوشتند.
    بعید میدانم که در شلوغی اینروزها و برو بیاهای دفتر اندکی وقت پیدا کنید که عاقبت خود را حدس بزنید. این قطار تصفیه و تسویه به راه افتاده و دار و دسته شما هم در چند سال قبل سوخت رسانش بوده اید. خود را مثل درباریان قدیم فدایی قدرت جا زده اید و از کنار سفره لقمه ای برای بچه ها میبرید.
    خدا به فریاد چند سال دیگرتان و عاقبتتان برسد. نوشته ات را در مورد هاشمی و شرکت نکردن احمدی در جلسه تشخیص مصلحت خواندم و گفتم یادآور سرنوشت محتومت باشم.
    حالا احمدی و شما که از لحاظ سایز و اثر یکصدم هاشمی

  71. ندا گفت :

    دی ۱م, ۱۳۸۸ در ۱۸:۴۷

    باعرض سلام خدمت برادر بزرگوار و عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت فرارسیدن ماه پیروزی خون بر شمشیر.
    متاسفانه باید به استحضارتان برسانم که سایت خبری فردا در مقاله ای سراسر توهین آمیز صحبت های شما را در مورد جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام به سخره گرفته است و باعث ناراحتی جمع کثیری از علاقه مندان به دولت خدمتگزار شده است.
    از آنجائیکه حضرتعالی به دلیل بینش و منش بالائی که دارید هیچگاه از این دست نشریات و سایت ها دروغ پراکن و تشویش کننده اذهان شکایتی نمیکنید خواهشمندم در این مورد خاص به خاطر مردم هم که شده شکایتی را به دادگاه ارسال فرمائید.
    جهت اطلاعتان مقاله مذکور را در لینک زیر ملاحظه فرمائید.
    با تشکر و آرزوی قبولی عزاداریهایتان در این ایام.
    http://fardanews.com/fa/pages/?cid=98714
    این مقاله توهین آمیز در سایت fardanews.com منتشر شده است.

  72. منتظری زنده است گفت :

    دی ۱م, ۱۳۸۸ در ۱۸:۵۱

    بیش از ۴۸ ساعت از اعلام ارتحال آیت الله منتظری دارد می گذرد اماهنوز از سوی آقای احمدی نژاد هیچ عکس العملی در این زمینه ندیده ایم .اگرخدای ناکرده!! اقای هوگوچاوز از دنیا می رفت ایشان در اولین ساعات بیانیه می داد با خانواده متوفی تلفنی اظهار همدردی می کرد واگر خودش به کشور دوست وبرادر ونزوئلا نمی رفت حتما هیئتی را می فرستاد .می بینید چقدر دینمان عین سیاستمان شده است؟! ودیگران از ستادنماز جمعه کشور که آن مرحوم از اولین کسانی بود که امام به اوحکم امامت جمعه تهران وقم رادادند .

    بزرگش نخوانند اهل خرد که نام بزرگان به خردی برد!وتاریخ منتظر است تا…!

  73. رضا گفت :

    دی ۲م, ۱۳۸۸ در ۲۲:۰۸

    جناب آقای جوانفکر
    با سلام و عرض ادب

    می گویند اگر نمیری خیلی چیز های خواهی دید،نگاه مقایسه ای داشتم به پیام های تسلیت فوت آقای منتظری،از پیام تسلیت رهبر فرزانه که بسیار بجا بود بگذریم آدم می ماند از پیام بعضی ها که ظاهرا ملت را هالو فرض کردند،برای نمونه علی مطهری بعد از مقایسه ای که از دوران حیات پدر شان داشتند آوردند که فوت آقای منتظری ثلمه ای در جهان اسلام و یا حوزه علمیه ایجاد کرده ،خواستم به این جوان عرض کنم که با فکر ناپخته خویش مقطع های مختلف زندگی آقای منتظری تفاوت فاحشی با همدیگر داشته لذا هر انسان عاقلی در گفته های خودش باید به این نکته بسیار مهم توجه وافر داشته باشد ،بله آقای منتظری زحمات زیادی برای انقلاب کشیدن ولی عمل ایشان بعد از شهادت آیت الله مطهری بکلی عوض شده بود تا اینکه حضرت امام با آن درایت هوشمندانه خویش ایشان را عزل کردند و انقلاب را در این ۲۰ سالی که ما داریم لمس می کنیم بیمه کردند انشاء الله عمر رهبر فرزانه به حدی باشد که صد امثال اینگونه خواص ساده لو زیر خاک شوند و ایشام همچنان سایه پر برکتشان بالا سر حکومت اسلامی باشد .
    آقای علی مطهری،آقای منتظری با ساده لوحی خویش امام را خون به دل کرده بودن و در طول این ۲۰ سال نیز حرف امام را که گفته بود در سیاست وارد نشود گوش نکرد و هزینه هایی بسیار بر حکومت اسلامی وارد کرد حتی مرگش نیز در زمانی رخ داد که باز هزینه داشت و متاسفانه در شبی زیر خاک رفت که دراز ترین شب سال بود امید آنکه فشار قبرش به درازی شب یلدا نبود باشد چرا که واقعا حکومت اسلامی را بسان لایه اوزن سوراخ کرده بود،حال چه شده که بعضی ها اینگونه پیام های تسلیت سیاسی صادر کردن ،باید به ملت فهیم و انقلابی جواب پس بدهند،بهره برداری دشمنان و اذناب آنها در داخل از ساده لوحی آقای منتظری بسیار برای حکومت اسلامی گران تمام شده ،انشاء الله همانطور که رهبر فرزانه حکومت در پیام هوشمندانه خویش عنوان نمودند مصائب دنیوی آقای منتظری باعث بخشش گنا هان کبیره اش نسبت به حکومت اسلامی شود .
    با احترام رضا

  74. هادی گفت :

    دی ۴م, ۱۳۸۸ در ۲۰:۵۲

    با سلام
    ابتدا ایام شهادت مظلومانه سید الشهدا را به شما تسلیت عرض می کنم
    آدرس سایت شما را از لینک یکی از دوستان پیدا کردم و بد ندیدم مطالبی را با شما در میان بگذارم.
    این را بگویم که بنده یکی از ۵/۲۴ میلیون نفری هستم که به حاج محمود رای دادم و هیچ ادعایی هم ندارم و فقط از سر سوز دل و احساس مسئولیتی که هر شیعه ای در قبال مسئولانش داره به بعضی نکات اشاره می کنم.
    جناب روشنفکر صراحت لهجه مرا حمل بر بی ادبی نکنید.
    ما از آقای احمدی نژاد انتظاری بیش از این داشتیم! ما انتظار داشتیم که مسئولانی هم چون خود ایشان ، که ساده زیست و مردمی و بی ریا و باصفا باشند بر مسئولیت های کلانی همچون استاندارای و فرماندارای و مدیریت کلی ادارات تکیه بزنند ولی در عمل حداقل در استان خودمان آذربایجان غربی خلاف این را مشاهده می کنیم.
    نمی دانم خبر دارید یا نه؟ کاش می دانستید که در ادارات دولتی نظیر آموزش و پرورش و سایر ادارات چه به روز قشر حزب اللهی می آورند ! جه برخورد های زننده ای میکنند، آیا خبر دارید که در دوران استاندار قبلی که از دوستان آقای احمدی نژاد بود بیش از ۱۲ مدیر کل بر علیه شخص رئیس جمهور فعالیت می کردند؟ آیا خبر دارید که از صندوق ۱۰۰ تایی استانداری آذربایجان غربی ۹۰ رای به رقیب رئیس جمهور داده شد؟ آیا خبر دارید عناصر لیبرال و بی دین که بسیاریشان از عوامل دولت اصلاحات بودند با حکم جناب استاندار سابق در اتاق فکر! استانداری مشغول توطئه چینی بر ضد دولت شما بودند؟چرا کسی از آقای قربانی جوابی نمی خواهد؟
    مطلب بعدی راجع به فرمانداران استان است. آیا این فرمانداران را دولت انتخاب می کند؟ جواب منفی است، اغلب قریب به اتفاق فرمانداران این استان ، گماشته نمایندگان مجلس هستند و از آنها حرف شنوی دارند تا دولت! متاسفانه این نمایندگان با استفاده از رانت قدرت ، در شهرستانها نعوذه بالله خدایی می کنند و هرکدامشان تبدیل به فئودالهایی شده اند که همه گونه قدرتی دارند، با یک اشاره شان ، سرمایه داران میلیارد ها پول بادآورده به پایشان میریزند، عواملشان از هیچ کس ابایی ندارند، خوشبخت کسی است که در انتخابات مجلس برای این خان های مدرن(نمایندگان در ظاهر اصولگرا و در باطن طاغوتی) هزینه کرده باشد! فرزندانشان با یک اشاره جناب نماینده استخدام میشوند و وام های کلان در اختیارشان گذارده می شود.
    چرا در این مملکت کسی از نمایندگان نمی پرسد که این میلیاردها پول که خرج می کنی از کجا آورده ای؟
    حرف بسیار است و مجال اندک، سلام مرا به حاج محمود برسانید و به ایشان بگویید که آذربایجانی ها طاقتشان دارد تمام میشود اگر تهرانی ها از پس چندتا بچه پولدار بالا شهر نشین بر نمی آیند، خودمان می آییم و آنها را از صحنه روزگار حذف می کنیم
    یاشاسین احمدی نژاد
    هادی از دیار باکری
    والسلام

  75. هادی گفت :

    دی ۵م, ۱۳۸۸ در ۲۲:۵۹

    با سلام مجدد
    با عرض پوزش به خاطر اشتباهی که در ذکر نامتان پیش آمده ، خواهش می شود که در کامنت پیشینم اسم شریفتان را از کلمه روشنفکر به جوانفکر تغییر دهید.
    به علت عجله در تایپ متوجه قصور صورت گرفته نشدم.

    والسلام

  76. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    دی ۶م, ۱۳۸۸ در ۲۲:۳۹

    خواهرمحترم سرکار خانم ندا
    سلام برشما
    از ابراز محبت شما متشکرم. این مقاله سایت فردا در بسیاری از سایت های مخالف دولت مورد استفاده قرار گرفت.
    توهین و بداخلاقی مورد قبول هیچکس نیست و نه تنها تاثیری مثبتی درپی ندارد بلکه در مخاطب احساسی مشابه همان ناراحتی و نگرانی شما ایجاد می کند. شکایت بنده از این سایت هیچ مشکلی را حل نمی کند و ممکن است این شکایت به دستاویزی برای توجیه اقدام نادرست این سایت تبدیل شود.
    باردیگر از ابراز لطف شما تشکر می کنم
    موفق و مویدباشید

  77. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    دی ۶م, ۱۳۸۸ در ۲۲:۵۰

    اقا رضا
    با سلام
    از اظهار نظر شما متشکرم. خدا آخر و عاقبت همه از جمله این حقیر را به خیر کند. بنده قدرت راابزاری برای خدمت می دانم و برای آن فی نفسه اصالت قائل نیستم و به قدرت هم دلبستگی ندارم. اگر به قدرت تعلق خاطر می داشتم مسوولیت های مختلف اجرایی را می توانستم برعهده بگیرم اما فکر می کنم که برای همین پست مشاورت مطبوعاتی هم بهتر از بنده افرادی وجود دارند که ای کاش می شد آنها را به جای خود قرار دهم و به عنوان یک فرد عادی به خدمت می پرداختم. به هر حال از اینکه توجه بنده را به سرنوشت محتوم جلب کرده اید متشکرم و قبل از هر چیز از شر شیطان نفس و پس از آن از تحریکات شیطان صفتان به خدا پناه می برم.
    موفق باشید

  78. رضا گفت :

    دی ۷م, ۱۳۸۸ در ۱۹:۴۰

    جناب جوانفکر
    با سلام و عرض ادب

    با اند وه ای تمام نشدنی و چشمانی گریان دیدیم که در مرگز کشور امام زمان حرمت روز عاشورا را با سوت و کف و.. شکستند،اگر از غم و اندوه این جسارت های وارده بمیریم رواست دیگر زندگی برای عاشقان واقعی امام حسین چه معنی دارد،متاسفانه این جسارت ها به پشتوانه مادی و معنوی خواصی انجام شد که در سال های جنگ تحمیلی دستور حضرت امام خمینی را مبنی بر اینکه همه امکانات دولت در اختیار جنگ قرار گیرد را سخره گرفتند و سرانجام جنگ آن شد که اگر به گفته های آن پیر سفر کرده گوش می دادند آنگونه نمی شد ،در مقابل اینگونه خواص ها در جناح مقابل خواص رژیم صدام چشم و گوش بسته مطیع محض صدام بودند،اگر واقع بین باشیم آنزمان حرمت عاشورا شکسته شد.
    باز هم اگر واقع بین باشیم حرمت عاشورا توسط خواص در دوران دولت های هاشمی و خاتمی شکسته شد ،در آن زمان هایی که عامدانه بر خلاف دستورات حکیمانه مقام عظمای ولایت عمل می کردند و وضع طوری شد که از قبال عملکرد های ناصواب آنها مشکلات و ناهنجاری های سیاسی و اجتمایی و اقتصادی و… به حد انفجار رسید .
    جناب جوانفکر عزیز باز هم عرض می کنم برای لجام زدن بر این همه مشکلات و ناهنجاری ها صرفا طرح بالف چاره ساز است و بس.
    با احترام و اندوه رضا

  79. علیرضا جاوید عربشاهی گفت :

    دی ۷م, ۱۳۸۸ در ۲۳:۵۰

    فتنه را از این جهت فتنه گویند که چیزی است که
    انسان را به خود مشغول می کند و امتحان بودنش
    به همین است . نکته ی مهمی که هنگام فتنه باید
    بسیار به آن توجه داشت لزوم تشخیص خودی از غیر
    خودیست زیرا فضای غبار آلود،رواج اخبار کذب و
    شایعه پراکنی های ناشی از فضای فتنه، تشخیص را
    دچار مشکل می نماید .برای شناخت افراد و گروه
    ها ابتدا باید گروه های مرجع را شناخت و سپس
    مخاطبین را با توجه به مشخصات و علایم طبقه
    بندی کرد . در فضای سیاسی پس از انقلاب دسته
    بندی های گوناگونی از طرف اشخاص و احزاب صورت
    گرفته است که اکثرا دارای نواقصی بوده
    اند.تقسیم بندی افراد بر اساس تز اقتصادی ،
    نظریه سیاسی و … هر چند که تا اندازه ای
    زوایای شخصیتی افراد و گروه ها را روشن می
    نماید اما نمی تواند مبنای صحیحی برای قضاوت
    باشد. تقسیم بندی افراد و جناح ها به چپ و راست
    ، اصلاح طلب و اصول گرا و … نمی تواند معیار
    مناسبی برای تشخیص خودی از غیر خودی باشد.
    تاریخ نیز بر صدق این گفتار گواهی می دهد.با
    مراجعه به متون دینی و آیات و روایات متوجه می
    شویم خداوند متعال احزاب و گروه ها را به دو
    دسته حزب الشیطان و حزب الله تقسیم نموده و
    برای هر گروه نشانه هایی را تبیین نموده است
    که با شناخت نشانه ها و آثار این گروه ها می
    توان قضاوت صحیحی در قبال تقسیم بندی افراد
    داشت.مهمترین شاخصه ی حزب الشیطان دشمنی با
    خداوند و رسول است. شیطان بر چنین اشخاصی مسلط
    شده و ایشان از صراط مستقیم دور می نماید.این
    گروه از دستور امام زمان خویش سرباز می زنند و
    همین امر آن ها را در زمره ی ذلیل ترین افراد
    قرار می دهد و شکست این دسته حتمیست .و اما حزب
    الله، همانان که خدا ایمان را بر صفحه ی
    دلهایشان نوشته و با روحی از ناحیه خودش آن ها
    را تقویت فرموده است این دسته به هیچ وجه از
    خدا و رسولانش رویگردان نمی شوند و با دشمنان
    خدا و رسولش دوستی نمی کنند هر چند از پدران یا
    فرزندان یا خویشاوندانشان باشند. و در این بین
    تنها معیار تشخیص حزب الله از حزب الشیطان ،
    نسبت آنان با مفهومی به نام ولایت است. هر که
    ولایت شیطان را پذیرفت هرچند در لباس دین باشد
    و دم از دین بزند حزب الشیطان است و هر که
    ولایت خدا و رسول و امام زمانش را قبول داشته
    باشد در زمره رستگاران و حزب الله است. حال ما
    جزو کدامین دسته ایم و در تقسیم بندی ها چه
    معیاری را رعایت می کنیم؟اختلاف سلیقه های
    اقتصادی و سیاسی برایمان تعین کننده است یا
    ولایت پذیری؟ این که فلان کس در ستاد آقای
    ایکس بوده و یا بهمان کس دید اقتصادیش با ما
    نمی خورد ملاک ما برای تشخیص است و یا همراهی
    با ولایت ! که اگر معیار دوم را مد نظر قرار
    دادیم به آسانی می توانیم غیر خودی ها را
    تشخیص دهیم و لاغیر.

  80. امانویل گفت :

    دی ۹م, ۱۳۸۸ در ۱۴:۱۷

    جناب آقای جوانفکر با سلام و عرض ادب،
    بسیار مایل هستم که نظر شما را درباره ی له کردن منافقین و ضد انقلاب با خودروی نیروی انتظامی در بعد از ظهر عاشورا در میدان ولیعصر بدانم.
    امیدوارم که پاسخ این حقیر فریب خورده را بدهید و بنده را از گمراهی نجات دهید.

  81. جنگ نرم گفت :

    دی ۱۰م, ۱۳۸۸ در ۰۱:۴۱

    مقام معظم رهبری : «امروز جمهورى اسلامى و نظام اسلامى با یک جنگ عظیمى مواجه است، لیکن جنگ نرم .»(۴/۶/۸۸)
    آیا می دانید جنگ نرم چیست و چگونه انجام می گیرد؟
    آیا مایلید با دیدگاه های امام (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص جنگ نرم آشنا شوید؟
    آیا می دانید برای مواجهه با جنگ نرم چه باید کرد؟
    آیا می دانید قدرت نرم چکونه تعریف می گردد؟
    آیا می دانید براندازی نرم چگونه طراحی و اجرا می گردد؟
    آیا می دانید کاربد عملیات روانی چیست؟
    آیا می دانید جنگ اطلاعات و رسانه شامل چه حوزه هایی است؟
    آیا می دانید دغدغه های امام و رهبری نسبت به ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی چه بوده است؟
    آیا از پروژه ایران هراسی و اسلام هراسی اطلاع دارید؟
    آیا مایلید با آخرین کتابهای به چاپ رسیده در حوزه جنگ نرم و موضوعات مربوط آشنا شوید؟
    برای یافتن پاسخ سوالات فوق و نیز مطالعه صدها مقاله مرتبط با موضوع جنگ نرم به سایت «نبرد خاموش؛ جنگ نرم» مراجعه کنید.
    http://amniatenarm.blogfa.com/

  82. فرشید گفت :

    دی ۱۰م, ۱۳۸۸ در ۰۱:۵۴

    سلام
    جناب جوانفکر در زمان حاضر که شاهد موج خروشان عاشوراییان در محکومیت هتک حرمت عاشورا بوده ایم می دونید چی دلم می خواد؟ دلم می خواد جناب موسوی می زد و از همین حالا خودشو و طرفداراشو برای انتخابات یازدهم آماده می کرد آخه می دونید آقای موسوی و چند میلیونی که بهش رای دادن مال همین آب و خاک هستن و آدم دلش می گیره از این همه تفرقه که بینمون ایجاد شده، ای کاش می شد یک جوری با یک حربه ای با یک چه می دونم جرقه ای، جرقه ای اتحاد بخش، اونها با احمدی نژاد و طرفدارای احمدی نژاد آشتی می کردند. راستی فکر می کنم در این جا این لازم باشه که بهش اشاره کنم، کسی داره بروز این اتفاق میمون رو از خدا می خواد که توی انتخابات دهم بارها و در جاهای مختلف از هوادارای آقای موسوی کتک خورده به طوری که یک بار به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در گوشه ای از محوطه دانشگاه تهران بیهوش افتاده بوده… ای کاش می شد…

  83. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    دی ۱۰م, ۱۳۸۸ در ۰۹:۵۶

    آقا فرشید
    با سلام
    کسانی که به موسوی رای دادند جزو ملت و متعلق به همین سرزمین هستند. همه تلاش رهبر فرزانه انقلاب نیز بر این امر متمرکز بوده است تا همه کسانی که دل به شعارهای بی اساس موسوی را بستند و توسط او به بازی گرفته شدند ، متوجه عمق توطئه دشمنان انقلاب بشوند و مسیر خود را به راه راست اصلاح کنند. به هر حال عوامل حوادث روز عاشورا و پیش از آن در روز قدس ، افراد معلوم الحالی هستند که با منافقین ، سلطنت طلبها و دشمنان قسم خورده ملت ایران گره خورده اند و امروز حجت بر همه تمام شده است .
    موفق باشید

  84. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    دی ۱۰م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۰۸

    آقای امانویل
    با سلام و احترام
    بنده هم تصاویر را دیدم. صحنه غم انگیزی است. بنده در موقعیتی نیستم که بتوانم به قضاوت صحیحی در این زمینه بپردازم و نیروی انتظامی نیز گزارش دیگری از ماجرا مبنی بر سرقتی بودن پاترول حادثه ساز دارد. به هر حال توجه داشته باشید که وقتی عوامل اغتشاش پاسگاه پلیس را به آتش می کشند و نیروهای پلیس از همه طرف مورد حمله اغتشاشگران قرار گرفته اند، بدیهی است آنها برای جان به در بردن از این حملات ، تلاش می کنند و واضح به نظر می رسد که راننده هیجان زده پشت فرمان به دنبال راه فرار می گردد و در این عقب و جلو کردنها یک نفر را زیر گرفته است. این حادثه را باید در وضعیت آشفته ناشی از حمله اغتشاشگران ، مورد بررسی قرار داد. تفسیر صحنه به این ترتیب که راننده عمدا از روی این فرد رد شده است ، قابل قبول نیست و فکر می کنم که راننده خودرو کاملا هیجان زده بوده و قدرت تصمیم گیری نداشته و فقط به دنبال راه فرار از صحنه می گشته است که در این حین حادثه تلخ نیز بوقوع پیوسته است.
    موفق باشید

  85. رضا گفت :

    دی ۱۰م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۵۴

    جناب آقای جوانفکر
    با سلام و عرض ادب
    ملت هوشمند و عاشورای ایران اسلامی با ۲۵ میلیون رای به دکتر احمدی نژاد عزیز رفته بود تیر خلاص را بر تمام رشته های دول استکباری وارد آورد ،در واقع با اعلام این پیروزی بزرگ آنها تمام پاپوش های سیاسی درست کرده خود را از جمله هسته ای را بر باد رفته دیده بودن و آماده شده بودن این پیروزی بزرگ را ناچارا بپذیرند ،متاسفانه بی بصیرتی عده ای مثلاخواص که حکومت اسلامی آنها را خواص کرده بود ،بعبارت بهتر خون پاک هزاران هزارجوان و پیر عاشورای به زمین ریخته شد تاکروبی و موسوی و خاتمی و…. بزرگ شدن وگرنه اگر رژیم طاغوت تا الان ادامه می داشت این آقایان شاید به اندازه یک شهر وند عادی هم بزرگی نمی داشتند ،جناب آقای جوانفکر مسئولین و خواص ایران اسلامی اگر چند برابر عمرشان شبانه روز به این ملت نجیب خدمت کنند باز هم به این ملت بدهگارند،این مفهوم را امام خمینی آن پیر سفر کرده و مقام معظم رهبری و شخص دکتر احمدی نژاد عزیز به عالی ترین شکل جواب دادن و دارند می دهند اما بعضی خواص الخصوص بعد از انتخابات دهم الی حال دارند به بدترین شکل عمل می کنند .
    جناب آقای جوانفکر ملت نجیب ایران اسلامی بار دیگر و برای آخرین بار دیروز با اینگونه خواص و مسئولین اتمام حجت کرد ،باشد که همه اینگونه خواصی که عشق قدرت و ثروت دیده آنها را کور کرده تا اعدام انقلابی نشدن راه خود را با دل عاشورای ملت همنوا کنند و بیشتر از این از قافله ملت عقب نماند.
    با احترام رضا

  86. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    دی ۱۰م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۴۴

    آقای فربد
    با سلام
    پیشنهاد شما خوب است و می شود روی ابعاد آن کار کرد. البته پیشنهادهای مشابهی نیز پیشتر دریافت شده است. حضور مسوولان کشور در استانها با هدف تماس نزدیک با مردم و دریافت مشکلات ازسوی آنان ، کار بسیار مهمی است که باید ادامه پیدا کند. اهمیت این امر از آن جهت است که در تصمیم گیریهای آنها و اجرای تصمیمات تاثیر ویژه دارد.
    اکنون ما بیش از هر چیز نیازمند پیگیری اجرای مصوبات هستیم و این کار را باید با رسانه های ارتباط جمعی دنبال کنیم. این مساله کمک ویژه ای به امر اطلاع رسانی خواهد کرد.
    موفق باشید

  87. فرشید گفت :

    دی ۱۰م, ۱۳۸۸ در ۱۵:۳۴

    سلام

    ۱ – ابتدا مایلم از پاسخ های عالمانه ای که به نظرهای مخاطبان وبلاگ تون می دید تشکر کنم.

    ۲ – درباره پاسخی که به کامنت قبلی ام داده اید کاملا با شما موافقم اما از آن جا که وقتی توسط عوامل خارجی یک اختلافی در کشوری به وجود می آید به طور حتم رمینه بروز آن در کشور وجود داشته که خارجی ها فرصت تحرک و سپس اختلاف افکنی پیدا می کنند، بر همین اساس فکر می کنم ما قبل از هر چیز باید به دنبال یافتن و رفع این عامل تفرقه افکن درونی باشیم….

  88. محمد گفت :

    دی ۱۳م, ۱۳۸۸ در ۱۴:۵۵

    با سلام
    جناب آقای جوانفکر
    چطور می‌شود که دولت ادعا می‌کند که در مترو بهتر کار می‌کند؟
    پول بیشتر دارد؟ یا مدیران بهتری دارد؟
    اگر مدیران بهتری دارد ، از کجا آورده ؟ از بطن ملت ؟
    چطور به این نتیجه رسیدیم که مدیران شهرداری و مدیران مترو بهتر کار نمی‌کنند؟
    فرض بر اینکه دولت بر مترو مستقر شد و تمام مسائل حل شد.بقیه امورات مملکتی که مشکل دار است و دولت محترم هنوز در آنجا نیرو مستقر نکرده چه خواهد شد؟
    اگر آقای قالیباف از سرداران جنگی نبودند تا الآن دخلش اومده بود و مترو هم به جولانگاه و موضوع ماجراجویی برای نمایش‌های دولت تبدیل می‌شد.

  89. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    دی ۱۵م, ۱۳۸۸ در ۱۳:۰۷

    آقا محمد
    با سلام
    - دولت وظیفه دارد مشکل مردم را حل کند. اگر شهرداری قدرت حل مشکل را نداشته باشد ، قانونا دولت باید وارد عمل شود و به حل مشکل بپردازد. مساله مترو نیز از این دست است. اگر شهرداری بتواند مشکل مردم را حل کند بسیار خوب اشکالی ندارد اما اگر نتوانست به طور طبیعی دولت باید به وظایف خود عمل کند.
    - مشکل مترو به مدیران میانی یا اجرایی و کارکنان آن مربوط نمی شود بلکه به اراده های دیگری مربوط می شود که با سنگ اندازی و مانع تراشی نمی خواهند کار را به انجام برسانند.
    - مسائل کشور به دستان با تدبیر مدیران متدین ، دلسوز و متعهد کشور حل می شود. لازم نیست حتما سردار باشد. مهم آن است که مدیر سربار نباشد.
    - این حقیقت را همه قبول دارند که دستگاه تبلیغاتی دولت قدرت نمایش کارهای بزرگ انجام شده توسط خودش را هم ندارد. با ذهنیت منفی و پیش داوری نمی شود قضاوت عادلانه ای انجام داد.
    موفق باشید

  90. عبدا... گفت :

    بهمن ۱۹م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۱۵

    با سلام و احترام جناب آقای جوانفکر با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر این حقیر یکی از کارکنان خبرگزاری ایرنا می باشم که حدودا مدت ۹ماه هست که به این خبرگزاری امده ام خواهشمند است با عنایت به موارد ی که در این ایام که به خبر گزاری آمده ام فقط برای رضای خدا و حمایت از ولایت فقیه و دولت خدمت گزار به سمع و نظر حضرتعالی برسانم بسیار خوشحال می شوم که یک ایمیل به این جانب معرفی نموده تا نواردی که از لحاظ کارو سیاست نظام مهم و مفید می باشد به سمع و نظرتان برسانم با عرض احترام فراوان

  91. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    بهمن ۲۳م, ۱۳۸۸ در ۲۳:۳۶

    آقا عبدالله
    با سلام
    می توانید نظراتتان را از طریق وبلاگ منعکس کنید.
    متشکرم

  92. Soccer Shop گفت :

    شهریور ۸م, ۱۳۸۹ در ۱۵:۱۵

    I like this website, sharp design! is it a template?

  93. Bushnell Range Finder گفت :

    شهریور ۹م, ۱۳۸۹ در ۰۹:۴۶

    I wanted to tell you thanks for this great read!! I added to my bookmarks, take care

  94. ฟีโรโมน گفت :

    شهریور ۱۴م, ۱۳۸۹ در ۰۵:۳۲

    I similar to this info given and that has given myself a few sort of inspiration to have success for some factor, so thanks.

  95. truth about abs گفت :

    شهریور ۱۸م, ۱۳۸۹ در ۰۴:۴۸

    Thanks so much for this wonderful article; this is the kind of thing that continues me though out the day. I’ve been searching around for your blog after I heard about them from a friend and was pleased when I was able to find it after searching for some time. Being a avid blogger, I’m happy to see others taking initiative and contributing to the community. I just wanted to comment to show my appreciation for your work as it’s very encouraging, and many writers do not get the credit they deserve. I am sure I’ll be back and will send some of my friends.

  96. مهدوی گفت :

    شهریور ۱۹م, ۱۳۹۰ در ۰۰:۵۶

    آقای توکلی ، ساعتتان کوک نیست؟!

    بسم الله الرّحمن الرّحیم و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین و عجّل فرجهم

    ” تعداد معدودی از نمایندگان نیز شاید دلشان بخواهد تا زمانی که نماینده هستند، آزادانه بتوانند در تمام عرصه ها حرکت کنند، به عنوان مثال فردی نماینده است و دلش می خواهد رئیس یک دانشکده و یا دانشگاه باشد و یا بخواهد عضو هیئت مدیره فلان شرکت هم باشد و یا در فلان فدراسیون هم حضور داشته باشد که این افراد کلاً با ذات طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان مخالفند چرا که خودشان از لحاظ شخصی محدود می شوند . ”

    ” … تعداد اندک هم دلشان می خواهد هم نماینده باشند و هم دلشان می خواهد عضو فلان شرکت باشند و یا عضو هیئت مدیره شرکت های تجاری باشند و یا در هیئت های ورزشی دارای مسئولیت باشند و اشتغالات تجاری آنها ممنوع نباشد؛ تعدادی از این نمایندگان از این جهت با طرح مذکور مخالفت می کنند و دلشان نمی خواهد که هیچ شفافیتی بر آنان اعمال شود و نظارت بر آنان وجود داشته باشد و یا وضعیت مالی آنان شفاف شود . ”

    نکات فوق الذکر که آقای محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس در خصوص ” طرح نظارت بر مجلس ” و علل مخالفت برخی نمایندگان و تأخیر طرح و تصویب آن در مجلس بدان اشاره نمود ؛ موضوع بسیار مهمی بود که نگارنده در دو یادداشت قبلی خود بنا بر ملاحظاتی سعی در ” عدم بیان صریح ” آنها داشت لکن اکنون اظهار این امر از سوی یک نماینده و عضو هیئت رئیسه مجلس ، بسیار قابل تأمل و البته در فهم و دریافت سبب این تأخیر و عدم توجه لازم به آن علیرغم تأکیدات سه باره ولی امر مسلمین بدان موضوع و گذشت بیش از سه سال از اولین فرمایشات معظم له در این خصوص ، بسیار لازم و ضروری است .

    جای تأسف است که به لحاظ عملکرد مجلس که آن را جز ” تقصیری واضح و عامدانه ” نمی توان نامید و صراحت لهجه آقای دهقان در بیان برخی علل ، عامدانه بودن آن را فریاد می کند !! و علیرغم تاکیدات ولی امر مسلمین در سالهای ۸۷ و ۸۹ به مجلس در این خصوص ، مجلس اقدام به این امر را به سال آخر عمر خود بکشاند ، مجلسی که با ادعای اصولگرایی برآمده از ولایتمداری تشکیل شد و با همین ادعای خود نیز در مقابل برخی کجرفتاری های غیرولایی برخی دولتمردان ، ” ادا و اطوار تبلیغاتی ولایتمدارانه ” به خود میگرفت اما خود نه تنها در خصوص این امر مقام عظمای ولایت کوتاهی نموده و داغ مردودی بر پیشانی و ننگ روسیاهی تاکنونش را بر چهره خود نشانده است ؛ بلکه با برخی اقدامات دیگرش ، کار را بدانجا کشاند که عملکردش با عنوان ” مجلس رذالت نشان داد ” از سوی ولی امر مسلمین مورد خطاب و عتاب قرار گرفت ، عنوانی که نشان از نارضایتی شدید معظم له از برخی اقدامات مجلس هشتم و بعضی از نمایندگان آن داشته است.

    البته این نوع عتاب در خصوص همین طرح نظارت اما با واژگانی دیگر از معظم له در دیدار هشتم خرداد سال جاری با نمایندگان مجلس بیان گشته بود ، جایی که ایشان فرموده بودند : ” من پارسال در این خصوص سفارش کردم. البته اخیراً در مجلس نسبت به این قضیه ” کارکى ” انجام گرفت، اما اهمیت این قضیه درست به دست نیامد .” این نوع فرمایش حضرتشان و بیان تعبیر ” کارکی ” بواقع اوج نارضایتی معظم له و دونیت عملکرد ناشایست مجلس در این موضوع پس از سه سال از آن می باشد .

    نگارنده در این فرصت در صدد نتایج بیان صریح آقای دهقان در علل مخالفت با طرح نیست اما نمی توان از حداقل نتایج و به قول علمای اصولی ” مفهوم موافق ” این اظهارات یعنی مواردی همچون ” استفاده از رانت نمایندگی برای به دست آوردن مسئولیت های دیگر ” ، ” استفاده از همان مسئولیت های بعدی همزمان با نمایندگی برای ایجاد فرصت های رأی آوری در انتخابات بعدی ” ، ” ایجاد فرصت های شغلی در صورت عدم کسب آرا در انتخابات بعدی مجلس ” ، ” مزایای مالی و نزدیکی به باندهای ثروت و بهره بری از آنها در هزینه های تبلیغاتی ” ، ” بده بستان و معاملات سیاسی و .. ” و غیره و غیره چشم پوشید که یقیناً بر قبح این مخالفت می افزاید و جالب آنکه این نمایندگان همان کسانی هستند که در عین اینکه برای خود ، داشتن مسئولیت های همزمان را صحیح می دانند در خصوص آقای دکتر الهام و مسئولیت همزمانش در شورای نگهبان و دولت علیرغم وجود مصادیق قبلی و عدم ایراد بدان در گذشته مانند آقای دکتر حسن حبیبی – نگارنده در صحت و یا عدم صحت آن اظهار نظر نمی نماید – ؛ اقدام به مخالفت با این امر و تصویب قانون ممنوعیت آن را نمودند .

    در عین حال مطلب جالب دوم به اظهار مخالفت های کسانی بر میگردد که در مخالفت با دولت و برخی انحرافات و برداشتن علم اصولگرایی انحصاری و نصب العین داشتن افاضات خود ، سینه ها چاک کرده و یقه ها دریده اند از جمله آقازاده ای که اگر خود نیز به مانند دیگر آقازادگان از زیر سایه آقای بزرگوار و شهیدش به در آید دیگر هیچ چیز از خود ندارد و بی هنر مانده و معطل و حیران خواهد بود و به یقین دیگر نخواهد توانست دیگران را به کوچک و کوچک زاده بودن تحقیر کند .

    آری جناب دکتر علی مطهری نماینده مردم تهران که از قرار معلوم در صدر مخالفین طرح مزبور قرار گرفته ضمن آنکه اجرای طرح نظارت را ” سند بردگی ” دانسته ؛ افاضه فرموده که دلیل دوم مخالفت بنده با این طرح‌ این است که طرح مذکور در مغایرت و مخالفت با حریت و آزادگی مجلس است و شبیه آئین‌نامه انضباطی یک مدرسه راهنمایی یا دبیرستان است .

    از سوی دیگر آنچنان که نویسنده در یادداشت خردادماه خود ” آخرین فرصت در آزمون ولایتمداری مجلس ” بدان اشاره داشته بود : ” با این وصف ، با تصویب کلیات طرح مزبور در اردیبهشت ماه سال جاری پس از تغییرات بسیار در طرح اولیه و سپس ارجاع کلیات مذکور به یک کمیسیون تخصصی و همچنین انتخابات آخرین هیئت رئیسه مجلس هشتم شورای اسلامی ، شایسته آنست که تا قبل از تعطیلات تابستانی امسال مجلس ، این طرح تصویب و پس از تأیید شورای نگهبان ، در ماههای آخر عمر این مجلس به مرحله اجرا درآید .” ؛ امیدوار بود که مجلس حداقل به احترام اشاره سه باره اولی امرشان و در پاک نمودن خجالت ناشی از واژه ” کارکی ” حداقل تا قبل از تعطیلات اول تابستانی اش به این مهم می پرداخت اما نه تنها این امر میسر نگردید بلکه تعطیلات دوم تابستانی حضرات نیز آغاز شد و طرح به قانون مبدل نشد .

    هر چند علیرغم اخبار جدید مبنی بر ارسال طرح به هیئت رئیسه و در دستور کار قرار گرفتن آن بعد از لایحه امور گمرکی – که در هفته گذشته و قبل از آغاز تعطیلات دوم رسیدگی گردید – به گوش می رسد اما اخباراظهار نظر اخیر برخی نمایندگان در این خصوص همچون :

    - چندی پیش «سیدجواد ابطحی» نماینده مردم نائین با اشاره به نزدیک بودن پایان دوره مجلس هشتم گفته بود: «اجرای طرح نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس دیگر سودی به حال نمایندگان این دوره نداشته و از دوره بعد اجرا خواهدشد!» خبرگزاری فارس، ۱۹ مرداد ۱۳۹۰

    و

    - نمایندگان مجلس عزم خود را برای تصویب نهایی طرح نظارت مجلس بر نمایندگان جزم کرده‌اند که امیدواریم این طرح تا پایان مجلس هشتم نهایی شود. این جمله‌ای بود که روز چهارشنبه هفته گذشته، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، نماینده قزوین و نایب رئیس سابق مجلس در گفت‌وگو با فارس بیان کرد…

    از یک سو موجب دل نگرانی های صاحبنظران در نوع برخورد مجلس با طرح گردیده و هم از سوی دیگر بر بعضی پیش بینی ها از جمله پیش بینی نویسنده در یادداشت دوم خود در اول مرداد ماه : (آنچه باعث تأسف بیشتر گردیده گذشت حدوداً دو ماه از هشتم خرداد ماه و عدم اقدام جدی مجلس در این خصوص می باشد به گونه ای که به ذهن چنین خطور می کند که اگر که مجلس به هر علت هم اقدام به تصویب این قانون بنماید ، به گونه ای عمل خواهد نمود که قانونی شدن این مسئله را به زمانی بکشاند که اولاً قابلیت اجرا در خصوص مجلس هشتم را نداشته باشد و ثانیاً یک پز تبلیغاتی جدید ولایتمدارانه در آستانه انتخابات برای خود شکل بدهد ،) صحه گذارده است.امری که در صورت وقوع آن مجلس هشتم و نمایندگانش می بایست تبعات ناخوشایند آن را در انتخابات آتی مجلس در اسفند ماه برای خود حتمی بدانند . بگذریم …

    اما سخن آخر :

    یقیناً بسیاری از خوانندگان گرامی اتفاقات یک هفته ای روزهای نخستین دولت دهم و انتصاب آقای مشایی به عنوان معاون اول رئیس جمهور ، امر مقام عظمای ولایت به آقای دکتر احمدی نژاد در ملغی نمودن آن حکم و .. را به یاد دارند و به یقین ذهن این عزیزان یاری می نماید که برخی از پایگاههای خبری از جمله ” پایگاه خبری الف ” متعلق به آقای دکتر توکلی ساعت و زمان سنجی را در پایگاه خود طراحی و مدت زمان عدم اجرای امر ولایی صادره را ثانیه شماری نمود که البته این مسئله امری درخور ستایش و تقدیر بوده و هست . اما ؛ اکنون که سه سال از نخستین فرمایش ولی امر مسلمین در خصوص طرح نظارت به مجلس در سال ۸۷ و سه ماه از آخرین فرمایش معظم له در ۸ خرداد گذشته ، تاکنون نه تنها حداقل نگارنده فرمایش و اقدامی از جناب توکلی در حمایت از طرح ندیده بلکه پایگاه خبری الف ایشان نیز نه تنها این امر و تقصیر عامدانه سه ساله را به چالش نکشانده – بر خلاف تقصیرات دولت – بلکه تقریبا موضع له یا علیه در مورد آن نداشته است که این موضوع علامت سوال بزرگی برای ” الف ” و ” دکتر توکلی ” به همراه دارد . !! شاید ساعت ” الف ” دیگر ” کوک ” نیست !!؟؟

    حال هدف از نگارش این مطلب و درخواست نگارنده از ایشان و دیگر پایگاه های خبری متعلق به نمایندگان همچون جهان و سایر پایگاههای خبری مدعی اطاعت از امر ولایت ؛ این است که این بار و در اعتراض به برزمین ماندن این مسئله با طراحی همان ساعت معروف اما این بار در سه دستگاه ، مدت زمان عدم اجرای امر مقام عظمای ولایت را در این خصوص از سوی مجلس در سالهای ۲۱ خرداد ۸۷ ، ۱۸ خرداد ۸۹ و ۸ خرداد ۹۰ به شمارش ثانیه ای بگذارند تا دوستان نماینده مدعی ولایتمداری یقین نمایند که : “” تأخیر در انجام این تکلیف مجلس ،کاملا” مردود ، بلاوجه و در ردیف عملکرد غیر ولایی دولت قرار خواهد گرفت . بی شک امت ولایتمدار ایران اسلامی که رفتار اشتباه و غیر ولایی رئیس جمهور را تاب نیاورد ، چنین رفتار غیر ولایی و تأخیری را نیز از مجلس هشتم و نمایندگانش نپذیرفته و نخواهد پذیرفت و یقیتا” در انتخابات آتی مجلس لحاظ خواهد کرد . آقایان بدانند ؛ گفتار ولایی در مقابل رفتار غیر ولایی دیگران ، بسیار ساده و آسان است ، سرباز ولایت را جایی باید شناخت که خود مورد خطاب ولایت باشد و رفتارش ولایی .””

    بد نیست پایگاههای خبری استان مازندران نیز ، خود را مخاطب این درخواست بدانند .

    والسلام علی من اتبع الهدی

    ابراهیم بوداغی – مدرس دانشگاه

    http://www.razmandeshomal.com/showpost.asp?id=1160
    http://shomalonline.com/index.php?option=com_content&view=article&id=282
    http://www.shomalnews.com/index.php?view&sid=49898
    http://www.vatanamera.ir/index.php?option=com_content&task=view&id=1116&Itemid=88

    واکنش توکلی به یادداشت استاد بوداغی :
    مشرق نیوز : رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی گفت: برخی در مجلس هستند که نمی خواهند بر آن ها نظارت شود و من اسناد فساد اداری و مالی شان را دارم که حتما آن ها را تحویل شورای نگهبان می دهم تا صلاحیت شرکت این‌ها در انتخابات را شورای نگهبان بررسی کند.

    رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در خصوص سرنوشت طرح نظارت بر نمایندگان گفت: موضوع نظارت بر نمایندگان در مجلس هفتم مطرح شد و می‌گفتند که علنی نکنید چراکه رای نمی آورد و بی آبرو می شویم! اما در مجلس هشتم من از حدود ۱۵۰ نفر امضا گرفتم برای این طرح و من به آقای رئیس مجلس گفتم که امروز رای‌بگیر و او گفت که رای نمی آورد و من هم گفتم اگر الان رای نیاورد بعدا هم رای نخواهد آورد، هرچه فاصله از بیانات آقا بیشتر شود بدتر است و اینها فراموش می‌کنند، زودتر رای گیری کنید.

RSS نظرات این نوشته · آدرس دنبالک

ارسال نظر