آقای باهنر کجا را نشانه رفته است؟

آقای باهنر نایب رئیس محترم مجلس شورای اسلامی ادعا کرده است که اگر توصیه رهبری نبود احتمال داشت هشت یا نه نفر از وزرا رای نیاورند و این آغاز خوبی برای دولت نبود.

این اظهارات از جنبه های مختلف قابل بررسی است اما به نظر می رسد بیش از هر چیز بیانگر آن است که آقای باهنر کوشیده است تا تلاشهای نافرجام خود را برای عدم رای اعتماد حداقل هشت تن از وزرای پیشنهادی توجیه کند.

مستند این ارزیابی و عقیده ، اظهارات روز چهارشنبه آقای حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی است که گفته بود فضای خوبی از تعامل و همکاری میان مجلس و دولت بوجود آمده و فقط آقای باهنر در تلاش است تا مجلس به هفت تن از وزرای پیشنهادی رای اعتماد ندهد.

پس از رویکرد بسیار مثبت و سازنده رئیس جمهور محترم برای آغاز فصل جدیدی از همکاری نزدیک میان دولت و مجلس شورای اسلامی ، انتظار می رفت نایب رئیس محترم مجلس ، موضعی همسو با جو حاکم بر مجلس شورای اسلامی اتخاذ کند و از منظر تفاهم ، دوستی و همکاری با دولت سخن بگوید اما اظهارات وی علاوه بر آنکه هیچ سنخیتی با تبعیت از رهبری ندارد ، توهین به نمایندگانی است که با رای مستقل ، آگاهانه و هوشمندانه خود ، یک دولت قوی و کارامد را تشکیل دادند و از رئیس جمهور برای آغاز دور تازه ای از فعالیت های گسترده و متنوع در جهت پیشرفت همراه با عدالت ، حمایت به عمل آوردند.

اگر آقای باهنر به واقع ، نظر رهبر فرزانه انقلاب را مبنای تصمیم گیری مجلس می دانست ، جاداشت زمانی که آقای علی مطهری یک نماینده محترم همسو و هماهنگ با ایشان ، صحت و درستی نظر رهبری را زیر سووال برد ، به ایراد سخن می پرداخت ، رفع شبهه می کرد و اقدام به توجیه همکاران خود در این زمینه می نمود.

موجب تعجب است که چرا آقای باهنر در صدد برآمده است تا رای قوی مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور را زیر سووال ببرد و برای این کار نیز به بدترین روش ممکن روی آورده است.

این روش از آن جهت قابل سرزنش و نکوهش است که باعث تضعیف جایگاه رهبری و شان و منزلت مجلس شورای اسلامی نیز می شود. مجلس هشتم در نوبت های مختلف و با جهت گیریهای هوشمندانه و آگاهانه خود نشان داده است که از ولایت مطلقه فقیه تبعیت کامل دارد ، بنابراین اگر قرار بر این بود که نمایندگان محترم مجلس به نظر نسبت داده شده به رهبری عزیز عمل کنند، قطعا تمامی وزرای پیشنهادی رئیس جمهور بالاترین رای اعتماد را از مجلس به دست می آوردند.

به نظر می رسد که آقای باهنر به صورتی عجولانه تلاش کرده است تا به قیمت زیر سووال بردن رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی ، محملی برای توجیه ناکامی خود در برانگیختن نمایندگان مجلس به عدم رای اعتماد به تعداد بیشتری از وزرا پیدا کند.

استناد نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی به نظر رهبر فرزانه انقلاب در خصوص رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، در حالی صورت می گیرد که چنین نظری از مجاری رسمی مانند دفتر معظم له مورد تایید قرار نگرفته است . این موضوع یادآورد خطای مشابهی است که چندی پیش جناب آقای ابوترابی نایب رئیس اول محترم مجلس شورای اسلامی مرتکب شد و طی آن نامه خصوصی رهبر معزز انقلاب به رئیس جمهور محترم در باره معاون اولی آقای رحیم مشایی را منتشر کرد.

نگارنده از صحت و سقم نظر نسبت داده شده به رهبر معظم انقلاب بی اطلاع است اما به نظر می رسد که این نظر به صورت علنی و از مجاری معمول ابلاغ نشده و احتمالا به صورت غیر رسمی و خصوصی به رئیس محترم یا هیات رئیسه محترم مجلس منعکس شده است ، که در این حالت ، آقای باهنر باید روشن سازد با کدام منطق و عقلانیتی اقدام به انتشار نظرات رهبری کرده است؟ آیا چنین رویکردی را باید به حساب تبعیت از ولایت گذاشت یا آنکه خدای ناکرده ایشان برای توجیه برخی اقدامات بی نتیجه خویش ، حاضر است  به راحتی از رهبری به عنوان اساسی ترین و مهمترین منبع اعتماد عمومی هزینه نماید؟

آقای باهنر باید به این نکته توجه نماید که او نایب رئیس مجلس است و از چنین جایگاهی لازم است بیشترین همسویی و هماهنگی را با روح و جو حاکم بر فضای مجلس ، بروز دهد. امروز مجلس شورای اسلامی و دولت دهم در مسیر همکاری و همدلی هرچه بیشتر گام بر می دارند و انتظار می رود کسانی که خود را در موضع ارشدیت و برادر بزرگتر نسبت به سایر نمایندگان فرض می کنند ، در مسیر خلاف جریان آب شنا نکنند و به جای اختلال و سنگ اندازی ، راه این همکاری و همدلی را تسهیل نمایند.

۷۹ نظر »

  1. وحید امیدوار گفت :

    شهریور ۱۴م, ۱۳۸۸ در ۰۱:۰۰

    سلام و خسته نباشید

    برادران اصولگرا بایستی همواره زمان برای خدمت کردن به خلق خدا را غنیمت بدانند

    و آگاه باشند اگر از فرصتی که به آنان داده شده است به درستی استفاده نکرده و کفران نعمت کنند

    با تلنگری بدتر از دوران استقرار دوم خردادی ها مواجه خواهند شد و آنگاه فقط بایستی خود را ملامت کنند

    و فراموش نکنند کسی که از ولی خود پیش بیفتد نابود می شود و کسی که که عقب بماند گمراه خواهد شد

    و تنها کسی رستگار است که همراه و تابع ولی جامعه خود باشد.

    نیمه ماه مبارک رمضان و ولادت امام حن مجتبی (ع) بر شما و سایر دوستان مبارک

    التماس دعا

  2. صنایع نیوز گفت :

    شهریور ۱۴م, ۱۳۸۸ در ۰۴:۵۲

    http://www.sanayenews.com/content/view/18954/1/

  3. عباس گفت :

    شهریور ۱۴م, ۱۳۸۸ در ۰۸:۲۵

    با سلام جای بسیار خوشحالی است که علی رغم خواست برخی از اصول گرایان مجلس که خود را صاحب نفوذ نیز می دانند بدنه مجلس به حمایت از رییس جمهور مردمی برخاسته و با رای قاطع به وزراء اعتماد کرده اند . یا علی

  4. احمدیان گفت :

    شهریور ۱۴م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۵۹

    در رابطه با رای اعتماد حرفهای زیادی هست مهمترین آن این بود که اولا آقای باهنر با جناح چپ مجلس یک مسیر را دنبال می کردند و آن شکست کابینه احمدی نژاد بود که برای چندمین بار خودشان شکست خوردند رسوایی ماند برای آقای باهنر و من تبع او ثانیا همه می دانند که این نقشه باهنر بود که تلاش کند تعدادد بیشتری بیفتند.و جناح چپ هم تقریبا به هیج کس رای ندادند فقط بعضا تظاهر به رای دادن می کردند که هم جوری طلبکاری از وزرا داشته باشند و هم اصولگرایان خودشان به جان هم بیفتند.

  5. مظلومی کیاپی گفت :

    شهریور ۱۴م, ۱۳۸۸ در ۱۴:۲۵

    باسلام
    در اصولگرا بودن اقای باهنر باید شک کرد این روزها این اقای اب به اسیاب دشمن ریز تمام برنامه های خودش را ول کرده و افتاده تا ببیند چه سوژه ای می تواند از دولت دکتر احمدی نژاد پیدا کند
    اقای باهنر شما زحمت نکش و دنبال ضعفهای دولت مردمی احمدی نژاد نباش چون خود اقای رئیس جمهور در تلویزیون مقابل هفتاد میلیون ادم نقاط ضعف و قوت دولتش را با کمال شجاعت عنوان کرده و حتی در مناظره با اقای موسوی هم گفته بود که ما در بحث فرهنگی کمی ضعف داشتیم این نشان شجاعت رئیس جمهور بود که فقط به نقاز قوت دولتش اشاره نکرد بلکه به ضعفهایش هم اشاره کردو قول داد در دلوت دهم تکرار نمی شود
    اقای باهنر شما جای سخنگوی اقای خاتمی را گرفتید و جای ایشان شما به انتقاد بی اساس و بی مدرک مشغول شده اید عوض اینکه این همه وقت بگذارید دنبال سوژه برای ناکارامدی دولت بروید به حوزه انتخاباتی خودتان تا مردمشان بدانند که شما به فکرشان هستید بروید برای توسعه حوزه انتخاباتی تان از دکتر احمدی نژاد کمک بخواهید تا شاید دیگر پدری که با اخلاص و نیت پاک به اقای باهنر رای داد به خاطر ازدواج دخترش دست به ……… نزند
    اقای باهنر بدانید نظام ما نظامی نیست که شماها بخواهید به ان لطمه بنزنید اگر امروز باهنر اینهمه شهرت در کشور دارد بخاطر شهید باهنر می باشد نه چیز دیگر احترام مردم به شما بخاطر شهید باهنر می باشد نه بخاطر خودتان چون تا این لحظه هنوز هیچگونه نشانی از مردمداریث خودتان به مردمتان نشان نداده اید
    خدا انشالله هم عاقبت شما و هم عاقبت ما را ختم به خیر کند

  6. حسین ابرارجو گفت :

    شهریور ۱۴م, ۱۳۸۸ در ۱۵:۳۶

    چرا فکر می‌کنید که اگر رهبر انقلاب به مجلس توصیه‌ای کرده است، مردم نباید بدانند. مگر این نظام متعلق به همین مردم نیست، شاید شما گمان می‌کنید رهبری از توصیه خود و یا مجلس از پذیرفتن آن شرمنده هستند! دارید از اصولگرایی بدور می‌افتید مواظب خودتان باشید…

  7. عبدالله روستا نشین گفت :

    شهریور ۱۴م, ۱۳۸۸ در ۱۸:۰۲

    با سلام
    در جریان آقای مشایی هم ابتدا نامه رهبری معظم انقلاب تکذیب شد و سپس رازها از پرده برون افتاد . آقای جوانفکر نکنه که خبرایی هست و ما خبر نداریم و شما هم مجبور به کتمان هستین …….
    ضمنا رهبری هیچ ترسی در بیان نظرات خود نداشته و ندارند و این که مثل پست ( انتشار غیر اخلاقی یک نامه ، چرا ؟) به آقای ابوترابی حمله کردین ، به نظر میرسد که اندکی از روی احساس نوشته اید و نه منطق . کاش حداقل این یک نکته را قبول می کردین .

  8. ر-م گفت :

    شهریور ۱۴م, ۱۳۸۸ در ۱۸:۰۸

    جناب آقای جوانفکر
    با سلام
    بعضی ها می توانند خودشان را ژنرال گروهی خطاب کنند و خود را قیم دیگران بدانند و از طرف دیگران توهم دل خود را به آنها نسبت دهند ،بعضی ها می توانند خود را بزرگ دیگران فرض کنند ،عرض بنده به این دوستان بزرگ! اینه تا زمانی بزرگی در نزد دیگران بزرگ شمرده خواهد شد که طرف خود یزرگی کندو با دست خودش بزرگی اش را لکد کوب نکند.وقتی حرمت خانه را صاحب خانه ندارد دیگر چه انتظار از …. با این حال علی رغم تمام بی مهری های بعضی از مثلا ژنرال ها ،سایر اصولگرایان اصیل حرمت شان را هنوز محفوظ داشتند ،امید آنکه هر چه زود تر شرایط را درک کنند و در گستره اصولگرایی از خود بزرگی حقیقی بروز دهند.

  9. ahmadak گفت :

    شهریور ۱۴م, ۱۳۸۸ در ۱۹:۱۹

    سلام
    میلاد کریم ابن کریم مبارک.
    با “وبلاگ نویسی از دیار باقی” به روزم… داغ داغ
    منتظرم
    یا علی

  10. فیض اله امامی گفت :

    شهریور ۱۴م, ۱۳۸۸ در ۲۰:۵۴

    سلام
    مطلب بسیار خوبی است موفق باشید

  11. علی گفت :

    شهریور ۱۴م, ۱۳۸۸ در ۲۰:۵۷

    بنده با این مطب موافق نیستم
    یک اصول گرا

  12. احمد گفت :

    شهریور ۱۴م, ۱۳۸۸ در ۲۱:۰۵

    تنها کسی رستگار است که همراه و تابع ولی جامعه خود باشد.

  13. یک هموطن گفت :

    شهریور ۱۴م, ۱۳۸۸ در ۲۲:۰۰

    سلام و وقت به خیر جناب آقای دکتر جوانفکر
    با آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای شما

    یک نکته‌یی که مدتی است ذهنم را مشغول کرده، دلایل اصرارهای رسانه‌یی مبنی بر استفاده از ارقام و تقسیم‌بندی‌ها برای معرفی دولتی است که جناب آقای احمدی‌نژاد مسوولیت آن را بر عهده دارند. از چهار سال پیش، این اصرارها به شکل گسترده دیده شد و ما شاهد باب شدن عبارت “دولت نهم” شدیم. از قرار معلوم قرار است این تلاش ادامه پیدا کند و دولت جدید هم مدام با عنوان “دولت دهم” مورد معرفی قرار بگیرد. با احترام فراوان، تصور نمی‌کنید که آیا این نوع فرهنگ واژگانی سیاسی، ممکن است وجود فاصله و شکافهای سیاسی را بیشتر القا کند، در حالی که سالهای متمادی همه‌ی دولتهای کشورمان با عنوان دولت جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌شدند؟
    الان توجه بفرمایید که در یک موتور جست‌وجو همانند گوگل، بیشتر از ۲ میلیون و ۳۰ هزار نتیجه برای عبارت دولت نهم وجود دارد: http://www.google.com/search?rlz=1C1GGLD_enIR329&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=“دولت+نهم”
    و پس از حدود دو هفته از آغاز به کار رسمی دولت جدید، عبارت دولت دهم حدوداً هفتصد هزار نتیجه را بر می‌گرداند
    http://www.google.com/search?hl=en&rlz=1C1GGLD_enIR329&q=“دولت+دهم”&aq=f&oq=&aqi=
    این در حالی است که عبارت “دولت هشتم” تنها حدوداً ۲۲ هزار نتیجه را نمایش می‌دهد
    http://www.google.com/search?hl=en&rlz=1C1GGLD_enIR329&q=“دولت+هشتم”&aq=f&oq=&aqi=
    می‌خواستم از شما بپرسم که آیا این امر دلیل خاصی دارد، یا مسایلی هست که ما به عنوان عموم مردم از آن بی‌خبریم که این اصرار ویژه برای عدم استفاده از عنوان دولت جمهوری اسلامی ایران و به جای آن استفاده از عددها و رقم‌ها، همچنان ادامه خواهد داشت؟
    با تشکر و سپاس

  14. مجید گفت :

    شهریور ۱۴م, ۱۳۸۸ در ۲۲:۲۲

    جناب جوانفکر! شما که مشاور در امور رسانه ای و اطلاع رسانی رییس جمهور هستید چرا این همه در نوشته هایتان از اطلاع رسانی و رسانه ای شدن امور هراسناک و غضب آلود هستید. شما چطور از اوضاع سیاسی و واکنش مردم و نمایندگان مجلس راضی خواهید شد؟ اگر همه مردم یک باره خفه شوند و نمایندگان مجلس هم خفقان بگیرند مشکل حل است؟ یا آن موقع هم می گویید نخیر همه باید یکصدا وضع موجود را تایید کنند و احسنت گفته و تایید کنند والا خائنند و مستوجب ملامت و مجازات. زیاده خواهی هم حدی دارد آقا.

  15. جواد گفت :

    شهریور ۱۵م, ۱۳۸۸ در ۰۱:۱۵

    جناب آقای جوانفکر آیا آن روزی که آقای رئیس جمهور عدالت پرور برای انتخاب آقای کردان از رهبری هزینه کرد و بعد هم دفتر رهبری ادعای آقای احمدی نژاد را درمورد آقای کردان تکذیب کرد همین قدر نگران هزینه کرد از رهبری بودید؟مجلس وزیری را استیضاح کرد که رهبری نظر مثبت (به ادعای آقای احمدی نژاد) به آن داشت؟ لطف کنید صادقانه با مسائل روبرو بشوید.اگر آن موقع نگران هزینه کردن بیجا از رهبری برای رای آوردن یک وزیر نبودید امروز هم نیاز نیست ریاکارانه ژست نگران بودن نسبته به هزینه کردن از سوی رهبری بشوید.

  16. تسلی گفت :

    شهریور ۱۵م, ۱۳۸۸ در ۰۷:۴۶

    آقای مطهری حرف رهبر را زیر سوال برد؟! یا گفت به این حرفها و شایعاتی که درباره سفارش رهبری میشود اعتنا نکنیم؟ بعلاوه اگر حرف مطهری غلط بود چرا شما رای دادن به وزرا بر اساس نظر رهبر را مانع استقلال مجلس میشمارید؟

  17. رامین گفت :

    شهریور ۱۵م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۲۰

    با سلام
    باید بگم آقای با هنر واقعیتی را گفته ، در واقع مجلس در دادن رای اعتماد هیچ کاره است.
    و نمایش هفته قبل کاری برای این بود که بگیید این جمهوری اسلامی است نه حکومت اسلامی
    اگه راست میگید این رو هم نمایش دهید!

  18. بنده خدا گفت :

    شهریور ۱۵م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۴۲

    شما که الحمدالله به اندازه کافی از رهبری هزینه کرده اید دیگر چرا این دل نگرانی ها را دارید

  19. وحید گفت :

    شهریور ۱۵م, ۱۳۸۸ در ۱۳:۳۱

    جناب آقای جوانفکر

    اون دنیا منتظرتون هستیم!
    این دنیا باشید تا بیشتر بکنید، اون طرف بیشتر در خدمت باشیم،
    هیچ هم از خدا نترسید، خدا هم مگر هست؟؟؟؟
    اگر بود که خوب حتما از ترسش هم که شده این کارها رو نمیکردید!
    شما فقط به ۷۵ میلیون نفر آدم ناقابل بدهکارید! چیزی نیست که! نه؟!!!

    یکی از ۷۵ میلیون ایرانی طلبکار شما

  20. علی گفت :

    شهریور ۱۵م, ۱۳۸۸ در ۱۴:۰۴

    باسلام
    فقط به حال برخی از سران مدعی اصولگرایی مثل اقای باهنر و .. باید افسوس خورد که چرا بخاطر منافع شخصی از نظام و رهبری هزینه میکنند!!!!!!!

  21. آرمان گفت :

    شهریور ۱۵م, ۱۳۸۸ در ۱۴:۴۸

    برادر دینی من
    عزیز من
    با این تفکرات و اندیشه ها چه چیزی را نشانه رفته اید . اصلاح طلبان و خاتمی که برادر ناتنی و نامشروع شدن،این اصولگرا ها هم که تا دیروز فرزندان زن عقدیتان بودن ،پس چه شد.
    چه شد که تا چند وقت پیش باهنر ،مطهری،…………. دوستان ویار غار بودن الان…
    مرد بزرگوار یک بار دیگر در مورد تنگ کردن حلقه دوستان برای شما هشدار نوشته بودم.
    مگر شما پیرو آن پیامبر نیستید که بر دشمنان خود دل میسوزاند؟ چه میشود که با همکیشانتان ، برادرانتان ،هم وطنانتان این گونه سخن میرانید؟
    ببندین این کارخانه خوارج سازی را.ببندین.
    اسلام چه شانسی آورد که مکه به دست شما ها فتح نشد. گویی که با این تفکرات دینی ما اگرآان موقع زندگی میکردیم شاید به جرم بی دینی گردن زده میشدیم.

  22. هادی خباززاده گفت :

    شهریور ۱۵م, ۱۳۸۸ در ۱۶:۱۰

    باسلام وادب
    جناب آقای جوانفکر قرار بر این شد با هم بیشتر در تماس باشیم
    من منتظر تماستان هستم.
    با تشکر.

  23. متین گفت :

    شهریور ۱۵م, ۱۳۸۸ در ۱۶:۵۲

    سلام
    استاد ارجمند ضمن عرض تبریک به مناسبت تشکیل دولت دهم به حضور حضرتعالی در مورد نوشته فوق باید عرض کنم ایشان که خود یک اصولگرا است امروز حرف های را میزند که بیشتر از اقلیت انتظار می رفت باید به ایشان متذکر شویم که به مطالب حضرت آقا در خصوص گفتن ها و نگفتن ها توجه نمایند که هر حرفی را نباید زد و اگر میگویید قصدتان را شفاف اعلام کنید که در این مورد خاص به نظر میرسد افراد مورد نظر ایشان در کابینه حضور نداشتند که اینگونه در مخالفت با کابینه سخن می گویند؟
    باید دوباره متذکر شوم که ایشان رییس جمهور مملکت نیستند که بگویند کی معرفی شود و به جای مقاومت با لیست و پیش بینی های غلط در مورد رای نمایندگان محترم به کابینه تکلیف خود را با جریان اصولگرای مشخص کنند و بگویند با این سخنان زیر علم چه کسی سینه میزنند؟

  24. حمید گفت :

    شهریور ۱۵م, ۱۳۸۸ در ۱۷:۲۱

    دوست عزیز
    توصیه رهبر برای رای اعتماد , یا قانونی و صحیح است و باید چنین توصیه ای انجام میشد , یا صحیح نیست و ایشان اشتباه کرده اند و نباید چنین توصیه ای میکردند.. اگر صحیح است که افشای آن نبایدا موجب نگرانی باشد. شما از چه نگران هستید؟ نکند منظورتان این است که توصیه ایشان نباید انجام میگرفت؟

  25. حمید گفت :

    شهریور ۱۵م, ۱۳۸۸ در ۱۷:۴۸

    من با این مقاله شما موافق نیستم. چون توصیه رهبر در مقام نصیحت انجام گرفته است و ایشان صلاح دیده اند با هدف تقویت دولت در این موقعیت از طریق نصیحت نمایندگان را ارشاد کنند. مقاله شما این شبهه را ایجاد میکند که چنین توصیه ای باید مخفی میمانده و باهنر نباید آن را منتشر میکرده…که این درست نیست. دلیلی برای مخفی داشتن نصیحت مقام رهبری نمیبینم چون مسئولیت ایشان همین است که راه را از چاه نشان دهند و با نصایح خود امور را در مجاری صحیح جاری سازند.

  26. غلامعلی گفت :

    شهریور ۱۵م, ۱۳۸۸ در ۲۲:۴۶

    آقای دکتر احمدی نژاد با انتساب سرپرست استانداری اصفهان بکلی ما را ناامید کرد.
    مگر قحط الرجال بود که این شخص کم سواد را برای این پست حساس برگزیدند.

  27. شاید گفت :

    شهریور ۱۵م, ۱۳۸۸ در ۲۲:۵۱

    باسلام
    به هر حال برادر گرمی اقا جوانفکر
    منظریم که اقا ریس جمهور به وعده داده شده خودش در کوران انتخابات با این رای اعتماد مجلس به وزرا وفدار باشه به عنوان مثال منتظر یک رقمی شدن تورم محسوس بودنش در زندگی مردم هستیم
    هوالمیزان

  28. شفق گفت :

    شهریور ۱۶م, ۱۳۸۸ در ۰۰:۰۶

    سلام
    اظهارات آقایان اگر ناشی از حسادت نباشد، به قصد سهم خواهی است.

  29. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۱۶م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۳۰

    حمید آقا
    با سلام
    بنده با شما در هدفی که رهبری عزیز داشتند هم عقیده ام. اما بحث بنده این بود که اگر رهبری مطلبی را به صورت خصوصی به رئیس مجلس گفته باشند ، آقای باهنر به چه حقی باید آن را منتشر کند؟ هدف او از انتشار چیست؟ با انتشار نا به هنگام و سوء برداشت از آن چه هدفی دنبال می شود. البته شما می دانید که در مجلس شورای اسلامی بسیاری از نمایندگان با اظهارات آقای باهنر مخالفت کرده اند.
    موفق باشید.

  30. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۱۶م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۳۲

    حمید اقا
    با سلام
    بنده از چیزی نگران نیستم. توصیه رهبری به جا و حتما هم لازم بوده است و ایشان نیز در این زمینه اشتباه نکرده اند. اگر فرصت کردید یک بار دیگر یادداشت بنده را با دقت بخوانید .
    موفق باشید

  31. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۱۶م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۳۳

    آقای متین
    با سلام
    سخنان شما مانند نامتان کاملا متین و درست است.
    موفق باشید

  32. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۱۶م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۳۵

    جناب آقای خباززاده
    با سلام و احترام
    بنده هم در خدمت هستم. اگر شماره تلفن بدهید تماس می گیرم.
    موفق باشید

  33. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۱۶م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۳۷

    آقای آرمان
    با سلام
    حلقه دوستان دولت و رئیس جمهور یک حلقه محدود یا بسته نیست. رئیس جمهور ۲۵ میلیون رای آورده است. این آراء نتیجه محدود بودن دوستان رئیس جمهور به یک حلقه بسته نیست. ضمن آنکه انتقاد از آقای باهنر به معنای خارج کردن ایشان از حلقه دوستان نیست. ایشان همچنان در زمره دوستان و دلسوزان انقلاب و نظام هستند اما از انتقاد اگر درست و دلسوزانه باشد نباید برآشفته شویم.
    موفق باشید

  34. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۱۶م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۳۸

    علی آقا
    با سلام
    فکر می کنم دوستانی مانند آقای باهنر باید در ارتباط با مسائلی که به نحوی به رهبری عزیز مربوط می شود با تامل بیشتری عمل کنند.
    موفق باشید

  35. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۱۶م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۴۰

    آقا وحید
    با سلام
    درست می فرمایید وقتی در مناصب امور قرار میگیریم ، به همه ملت بدهکار می شویم و باید وظیفه مان را درست بشناسیم و به آن عمل کنیم.
    موفق باشید

  36. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۱۶م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۴۱

    بنده خدا
    با سلام
    ما هیچگاه به خودمان اجازه نمی دهیم که از رهبری هزینه کنیم والبته دل نگرانی هم نداریم. کسی که دل به لطف خدا بسته است نگران نیست؟
    موفق باشید

  37. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۱۶م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۴۳

    آقا رامین
    با سلام
    دیدید که مطلب شما را هم نمایش دادیم و نه آسمان به زمین آمد و نه زمین به آسمان رفت. شاید لازم باشد که در باورهایتان بیشتر تامل کنید.
    موفق باشید

  38. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۱۶م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۴۴

    آقا یا خانم تسلی
    با سلام
    بنده معتقد نیستم که مجلس محترم بر اساس نظر رهبری عمل کرده باشد. نظر خودش را داده است. اگر قرار بود مجلس بر اساس نظر رهبری عمل کند حتما به همه وزرا رای اعتماد می داد.
    موفق باشید

  39. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۱۶م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۴۷

    آقا جواد
    با سلام
    از توصیه های شما متشکرم
    اگر به نظری که دفتر رهبری در آن زمان منتشر کرد مراجعه شود ، متوجه خواهید شد که نظر ابراز شده از سوی آقای احمدی نژاد در مورد آقای کردان رد نشد. آقای احمدی نژاد از قول رهبری عزیز نقل کرد که بروید تلاش کنید و از مجلس برای ایشان رای بگیرید. این مطلب تکذیب نشد.
    موفق باشید

  40. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۱۶م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۴۸

    آقا مجید
    با سلام
    بنده هیچوقت چنین ادعاهایی که شما مطرح کرده اید را نداشته و ندارم. انصاف در قضاوت خیلی مهم است.
    موفق باشید.

  41. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۱۶م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۵۱

    هموطن عزیز
    با سلام
    شاید یکی از دلایلش این باشد که برخی از دوستان رسانه ای ما با گرایش های مختلف به طور عمد یا غیرعمد بیشتر از واژه دولت نهم استفاده کرده اند تا دولت آقای احمدی نژاد
    موفق باشید

  42. کاوسی گفت :

    شهریور ۱۶م, ۱۳۸۸ در ۱۴:۲۰

    به نام خداوبا سلام آقای باهنر وهمفکرانش بدانند که با این خرده فرمایشات وموضع گیری های نابخردانه کم کم دارند راه خود را به طور کامل از مسیر اصولگرایان واقعی که همان حامیان اصیل ولایت ورهبری هستند جدا می کنند خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر نماید

  43. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۱۶م, ۱۳۸۸ در ۱۶:۲۳

    آقای کاووسی
    با سلام
    انشاء الله پیشگویی شما درست نخواهد بود و آقای باهنر و همفکرانشان در رفتار خود تجدید نظر کرده و به جای کارشکنی در راه دولتی که هیچ دغدغه ای جز خدمت به مردم و پیشرفت کشور ندارد ، دست دوستی و همکاری دراز خواهند کرد. امید که چنین باشد.
    موفق باشید

  44. یک خبرنگار گفت :

    شهریور ۱۶م, ۱۳۸۸ در ۱۸:۰۱

    جناب آقای جوانفکر
    سلام و وقت شما به خیر

    حتماً با بنده هم‌عقیده هستید که یکی از دلایل اصلی انتقاد به سیاست خارجی جناب آقای احمدی نژاد از طرف منتقدان دلسوز و خیرخواه ایشان، مسامحه‌کاری بیش از اندازه در قبال ادعاهای واهی کشورهای عربی است. البته پیشاپیش ذکر می‌کنم که با رعایت حسن همجواری و در نظر گرفتن مسایل منطقه‌یی و صلح پایدار موافقم و باید از حرکات تنش زا جلوگیری شود. با این حال متاسفم که به اطلاعتان برسانم که مجدداً وزیران شورای همکاری خلیج فارس در یک بیانیه‌ی مشترک بر حق امارات متحده‌ی عربی بر حاکمیت جزایر سه‌گانه‌ی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک تاکید کرده‌اند و گفته‌اند که آمادگی حل موضوع با میانجیگری را دارند.
    http://www.mfa.gov.ir/cms/cms/Tehran/fa/NEW/156884.html
    به عنوان یک خبرنگار حوزه‌ی سیاست خارجی از شما که در جایگاه مشاور مطبوعاتی رییس محترم جمهور خدمت می‌کنید درخواست دارم با منعکس کردن این موضوع به جناب آقای احمدی‌نژاد که قول ایستادگی کامل در برابر زیاده خواهان و عقب نشینی نکردن از مواضع مردم ایران در عرصه‌ی جهانی را در دوره‌ی دهم داده‌اند، موجبات اظهار نظر ایشان در پاسخ به تکرار بی‌پایان ادعاهای واعی، خشنودی دل دوستان و ناامیدی دشمنان جمهوری اسلامی ایران را فراهم بفرمایید.
    متشکر و سپاسگزارم

  45. یک خبرنگار گفت :

    شهریور ۱۶م, ۱۳۸۸ در ۱۸:۰۳

    http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=942760

    “گوردون هال” وزیر امور خارجه وقت ایالات متحده در زمان روزولت دوم در نامه ای به وی می نویسد ما نباید بگذاریم هیچ گاه در ایران دولت مقتدر و مستقلی بر سرکار باشد چرا که یک دولت قدرتمند در ایران می تواند در منطقه سرآمد و به تبع آن در معادلات بین المللی تاثیر گذار باشد. براین اساس جغرافیای ایران از پیامی ژئواستراتژیک برخوردار است.

  46. وحید امیدوار گفت :

    شهریور ۱۶م, ۱۳۸۸ در ۱۹:۳۸

    سلام و خسته نباشید

    ۱- همه روزه منتظر شنیدن خبر تکمیل کادر همکاران دولت

    از جمله انتصاب مشاوران رئیس جمهور و معاونین و … هستیم

    ۲- ای کاش در برنامه کنفرانس مطبوعاتی رئیس جمهور عزیز و سایر برنامه های ایشان

    با ورود به وقت شرعی ، برنامه را خاتمه و با اقامه نماز اول وقت در این زمینه هم اصولگرا باشند

  47. صادق گفت :

    شهریور ۱۷م, ۱۳۸۸ در ۰۰:۱۶

    خوب بود

  48. ایمان گفت :

    شهریور ۱۷م, ۱۳۸۸ در ۰۱:۱۵

    آقای جوانفکر سه سوال دارم
    ۱٫ طبق چه استدلالی فرمودید که “اگر قرار بود مجلس بر اساس نظر رهبری عمل کند حتما به همه وزرا رای اعتماد می داد”
    ۲٫ بر فرض که استدلال شما در مورد جمله بالا درست بود، آیا شما هم نا خواسته به راه آقای باهنر و ابوترابی نرفتید و نظر رهبری را بدون اذن ایشان منتشر نکردید؟!
    ۳٫ می شود به طور شفاف برای بنده و امثال بنده توضیح دهید که آقای مطهری چگونه صحت و درستی صحبتهای رهبری را زیر سوال برد؟

  49. شاکر گفت :

    شهریور ۱۷م, ۱۳۸۸ در ۰۱:۳۴

    یکی باید به قیم مابی آقای باهنر پاسخ می داد

  50. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۱۷م, ۱۳۸۸ در ۰۹:۱۹

    آقا ایمان
    با سلام
    ۱- اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان محترم مجلس کسانی هستند که در ولایت پذیری و تبعیت آنها از نظر رهبری تردیدی وجود ندارد و اگر به این نتیجه برسند که رهبری نظر مشخصی را در موضوعی مطرح کرده اند حتما از آن تبعیت می کنند.
    ۲- بنده نظر رهبری را منتشر نکرده ام و چیزی از جزئیات آن نگفته ام. اصل و جزئیات را آقای باهنر اعلام کرده است.
    ۳- در جریان مباحث مربوط به رای اعتماد آقای مطهری در سخنانشان صحت نظر نسبت داده شده به رهبری را مورد سووال قرار داد و گفت که اگر نظر رهبری به صورت مکتوب به دست ما برسد یا از مجاری رسمی اعلام شود عمل می کنیم. به این ترتیب ایشان تردید خود را نسبت به صحت نظرنسبت داده به رهبری به نمایندگان گوشزد کرد.
    موفق باشید

  51. رئیسی گفت :

    شهریور ۱۷م, ۱۳۸۸ در ۱۳:۱۵

    آقای جوانفکر سلام. قبول دارم که برخی رفتارهای آقای باهنر اصولی و صحیح نیست. اما یک سوال شفاف: دیشب وقتی گریستن لنکرانی بر پرچم سرخ سیدالشهداء را دیدم و مظلومیت او را تصور نمودم خود نیز گریستم. بفرمائید که جرم ایشان و مدیران پاک و کارآمدی همچون فتاح (غیر از دفاع از حکم آقا در مورد مشایی ! ) چه بود که رئیس دولت آنها را هم برنتابید؟! قبلاً هم از شما پرسیده بودم اما در پاسخ گفته بودید که دلیل دیگری غیر از انتقاد به مشایی در کار بوده و بنده هم کاملاً قانع شدم!!!
    آقای جوانفکر، دیشب وقتی صحبتهای آقا در دیدار با دولت از سیما پخش شد و سفارشات ایشان مبنی بر عدم نقض قانون، قدر دانستن نظرات علما و مراجع، استقبال از نقد دلسوزان و … بیان شد شما مشغول نت برداری بودید. لطفاً نتهایتان را چک کنید. انصافاً چه توجیهی برای بی توجهی مکرر احمدی نژاد به نظر مراجع عظام در موارد متعدد نظیر عزل مشایی، عدم معرفی وزیر زن و … دارید؟ معنی قدر دانستن نظر مراجع اینه؟! متأسفانه شما و همفکرانتان تعبیر بسیار بدی از اصولگرایی به جامعه تحویل دادید. چرا در مقابل این اشتباهات فاحش رئیس جمهور سکوت کرده اید؟! خود و شما را در این ماه مبارک به آزادگی و تبعیت از سیره امیر مومنان علی (ع) متذکر میشوم. یا علی

  52. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۱۷م, ۱۳۸۸ در ۱۶:۱۸

    آقای رئیسی
    با سلام
    - آقای رئیس جمهور قبلا توضیح داده اند که اقتضائات جدید و شرایط جدیدی در کشور ایجاد شده است که باعث شده است تا در کابینه دهم ترکیب تازه ای از نیروهای خدوم و موثر تجربه شود.
    - استفاده از نیروهای جدید در کابینه به معنای رد صلاحیت ها و توانمندیهای وزرای دولت نهم نیست. این نگاهی که شما نسبت به رئیس جمهور دارید آقایان لنکرانی و فتاح که از دوستان نزدیک آقای احمدی نژاد هستند ندارند. شاید لازم باشد در نگاهتان به این موضوع تجدید نظر کنید.
    -در یادداشت هایم از دیدار با مقام معظم رهبری نوشته ام که رعایت قانون بر همه بخشها و دستگاههای نظام لازم و واجب است . در عین حال تاکید فرمودند که دستگاه اجرایی به طور موکد باید به اجرای قانون اهتمام کند. برداشت بنده از اظهارات معظم این نبود که دولت در مظان تخطی از قانون قرار گرفته است. بلکه ایشان تصریح کردند که اگر دولت قانون را رعایت نکند ، راهی برای نقض قانون از سوی سایر بخشها باز خواهد شد. البته دولت دهم در ابتدای راه قرار دارد و هنوز نقض قانونی از طرف دولت صورت نگرفته است.
    - اشاره رهبری عزیز به اهتمام دولت برای استماع نظرات و انتقادات دلسوزانه علما ، نخبگان و حتی مراجع محترم بود. فکر می کنم که مساله عزل آقای مشایی یا عدم معرفی زن در نگاه آقا قرار نداشت. در مورد وزرای زن پیشنهادی ، شاهد بودیم که رهبری عزیز موضوع را به عهده مجلس محترم گذاشتند و صلاحیت آقای مشایی را فقط برای پست معاون اولی به مصلحت رئیس جمهور ندانستند.
    شما می دانید که هیچ دولتی نمی تواند به نظرات مراجع عمل کند. اصولا ولایت فقیه برای همین است که همه دستگاهها از جمله دولت به نظر ولی فقیه عمل کنند. نظرات مراجع محترم را باید شنید و از آن استفاده کرد اما الزامی در عمل به آنها وجود ندارد زیرا به دلیل تفاوت در آراء و نظرات آنان اصولا امکان عمل به همه نظرات وجود ندارد.
    بنده هیچ تفسیری زا اصولگرایی به جامعه ارائه نکرده ام. به جای ایراد یک اتهام کلی وبدون اساس ، بهتر است بگویید که چه اشکالی به دیدگاههای دولت دهم دارید. اینطوری امکان دفاع برای دولت نیز فراهم می شود.
    بنده برای خودم و شما از خداوند منان ، فهم صحیح و عمیق از مسائل مختلف را مسالت می کنم.
    موفق باشید

  53. محمد گفت :

    شهریور ۱۹م, ۱۳۸۸ در ۲۱:۰۳

    هرجا عدالت باشد خدا هم هست

  54. پیر علی گفت :

    شهریور ۲۱م, ۱۳۸۸ در ۰۴:۱۹

    سلام
    طاعات و عبادات قبول جالب مینویسید استاد
    به روزم با مطلبی به عنوان””وقایع و رهنمودهای آقا””

  55. احمدی گفت :

    شهریور ۲۳م, ۱۳۸۸ در ۱۵:۴۸

    با سلام آرزوی قبولی طاعات

    جناب آقای جوانفکر نامه ای به ایمیلتان در خصوص تخلفات دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کرده ام-خواهش می کنم اگر جنابعالی ذره ای به سرنوشت جوانان پاک ایران احترام می گذارید نسبت به پیگیری نامه ارسالی اقدام فرمائید

    با سپاس فراوان

  56. جواد گفت :

    شهریور ۲۴م, ۱۳۸۸ در ۰۸:۵۲

    اصلا همه این حرفهای آقای باهنر درست
    مگر ایشان سخنگوی مقام معظم رهبری هستند که آمدن و در بوق کردن این مسئله را؟
    آقای جوانفکر مرجع قانونی در این مورد وجود ندارد که هرکس هرچی دلش مبخوهد بگوید و هیچ؟

  57. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۲۴م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۰۰

    آقا جواد
    با سلام
    بنده هم همین نظر شما را مطرح کرده ام. مرجع بیان نظرات رهبری دفتر ایشان یا شخص ایشان هستند نه آقای باهنر و دیگران. به هر حال این نوع مسائل شائبه خرج کردن از رهبری را ایجاد می کند که باید از آن پرهیز شود.
    موفق باشید

  58. مصطفی حسامی گفت :

    شهریور ۲۴م, ۱۳۸۸ در ۱۰:۴۵

    سلام
    آقای جوانفکر بنده می خواهم مطالبی را در مورد سایت خبری پرس تی وی به استحضار برسانم
    از چه طریق می توانم با شما تماس داشته باشم.

    این دومین کامنت من هست

    با تشکر

  59. خون بها گفت :

    شهریور ۲۴م, ۱۳۸۸ در ۱۳:۰۵

    سلام
    با مطلبی با عنوان «روز «قدس» اشتباه نمی کنیم!» به روز هستم.
    http://bloodmoney.mihanblog.com/post/29
    یا علی

  60. یک ایرنایی گفت :

    شهریور ۲۴م, ۱۳۸۸ در ۱۳:۰۹

    سلام اقای جوانفکر متاسفانه ایرنای امروز به دلیل ناابلدی ها و ناشی بازی ها نه تنها ضد تبلیغ علیه نظام و دولت است بلکه بعضا چیزهایی می بینیم که خطر را هشدار می دهد.
    ایرنا دیروز در مطلبی نوه امام (ر ّه) را نیز هدف قرار گرفت و تنها به دلیل اینکه او در انتخابات به موسوی رای داده است مستحق نابودی قرار گرفته شده است. با این تفکر آن ۱۰ میلیونی هم که به موسوی رای دادند باید بی هیثیت شودند اما چرا ایرنا به نوه امام توهین می کند و ایای این توهین به امام و هدف گرفتن اصل انقلاب نیست. به این افرادی که در ایرنا سوار هستند باید درس تبلیغات داد . متاسفانه ناواردی آنها مستقیم دولت و نظام را هدف قرار داده و این خطر ناک است.ارادتمند شما ایرنایی

  61. یک هموطن گفت :

    شهریور ۲۵م, ۱۳۸۸ در ۰۲:۳۹

    سلام جناب آقای جوانفکر
    وقت شما به خیر

    من به آقای دکتر احمدی نژاد علاقه دارم. البته نه از آن نوع علاقه ها که ایشان در مناظره‌های انتخاباتی به مهندس موسوی و آقای کروبی ابراز می‌کردند. آقای رییس جمهور یک لطفی در حق من کردند که من همیشه خودم را از این بابت ممنون و دعاگوی ایشان می‌دانم. اما یک موضوعی برایم عجیب است. برای من عجیب است که دولت آقای احمدی‌نژاد، جدیداً علاقه پیدا کرده کارهای محیرالعقول و شگفت‌انگیز انجام بدهد که تا حالا کسی انجام نداده، و یک عده بنده‌ی خدا هم جمع شده اند و ایشان را تشویق و ترغیب می‌کنند که همینطور ادامه بدهد و جلو برود… آقای جوانفکر، درست است که شما مشاور ایشان هستید و باید دفاع کنید، ولی دیگر حق را که نمی‌شود در روز روشن دید و گفت که نیست.
    شما فرمودید تامین نظر مراجع عظام تقلید ممکن نیست چون تعدادشان زیاد است، بسیار خوب. حالا بگذریم از اینکه وقتی همه‌ی مراجع متفق‌القول یک موضوع را مطرح می‌کنند، دیگر اینجا تعدد آنها مطرح نیست، بلکه توافق آنهاست… ولی دیگر شکایت کردن از مراجع تقلید چه صیغه‌یی است که قرار است باب بشود؟ باور کنید اگر این رسوم باب شود، دیگر برای هیچ کس نمی‌شود مصونیتی قائل بود آقای جوانفکر. اسم بردن از افرادی که جرمشان ثابت نشده و نمایش دادن مدارک خصوصی شهروندان در صدا و سیما (توسط شخص آقای رییس جمهور) و درگیر شدن با مراجع تقلید…
    آقای جوانفکر، آیا با این وضعیتی که دارد ایجاد می‌شود، آیا من به عنوان یک شهروند معمولی، می‌توانم این انتظار را داشته باشم که حقوقم مورد صیانت قرار بگیرد و اگر از دولت اقدام غیرقانونی مشاهده کردم، به محاکم عدالت بروم و انتظار داشته باشم که صدایم شنیده شود؟

    متشکرم

  62. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۲۵م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۳۳

    هموطن عزیز
    سلام علیکم
    ۱- بنده در نوشته های قبلی ام توضیح داده ام که آنچه برای دولت در مسائل شرعی و حکومتی الزام آور است نظر ولایت فقیه است و در ادامه هم گفتم که نظرات مراجع محترم در مسائل مختلف ، متعدد و متفاوت است و هیچ دولتی نمی تواند به نظرات آنها عمل کند. حتی اگر شماری از انها نسبت به یک موضوع اجماع نظر داشته باشند.
    ۲- اعتراض شما به شکایت دولت از آقای صانعی است که اشتباها آن را به شکایت از مراجع تقلید عنوان فرموده اید. اگر منطق شما در این زمینه درست باشد ، معنی آن این است هر فردی در لباس مرجعیت می تواند به رئیس جمهور به عنوان نماینده منتخب یک ملت ، بدترین توهین ها را روا دارد و چون این لباس را برتن کرده است ، هیچکس حق ندارد او را مورد سووال قرار دهد! به راستی در پیشگاه عدل الهی این لباس ها و عناوین ، محلی از اعتبار و مصونیت دارد؟ شکایت از آقای صانعی شکایت از یک فرد است نه شکایت از مرجعیت. شکایت از مرجعیت ایشان را به خدا باید ببریم.
    ۳- اتفاقا منطقی که شما از آن دفاع کرده اید یعنی مصونیت برخی عناوین از شکایت ، سووال آخرتان را در مورد حقوق شهروندی زیرا سووال می برد. اصل ۱۹ قانون اساسی : مردم‏ ایران‏ از هر قوم‏ و قبیله‏ که‏ باشند از حقوق‏ مساوی‏ برخوردارند و رنگ‏، نژاد، زبان‏ و مانند اینها سبب‏ امتیاز نخواهد بود.
    موفق باشید

  63. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۲۵م, ۱۳۸۸ در ۱۳:۰۱

    ایرنایی محترم
    با سلام و احترام
    - از احساس مسوولیتتان در باره ایرنا متشکرم
    - اگر در بخش خبری کار می کنید دقت بیشتری فرمایید تا اغلاط املایی در خبرهایتان وجود نداشته باشد.
    - ایرنا یک رسانه ملی ارتباط جمعی است و نباید در موضع مدعی نسبت طرفهای مختلف قرار داشته باشد. باید جانب بی طرفی را در اطلاع رسانی رعایت کند. البته در برابر دشمن و معاندان بی طرفی معنی ندارد.
    موفق باشید

  64. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۲۵م, ۱۳۸۸ در ۱۳:۰۵

    آقا مصطفی
    با سلام
    در صورت تمایل از همین طریق مطالبتان را ارسال کنید .
    موفق باشید

  65. یک خبرنگار گفت :

    شهریور ۲۵م, ۱۳۸۸ در ۲۲:۰۳

    سلام جناب آقای دکتر جوانفکر
    وقتتان به خیر

    برای من با توجه به شناختی که از شما داشتم، عجیب بود که چرا پیامم در مورد دفاع از حقوق ملت ایران در برابر دولت امارات را بی پاسخ گذاشتید. یقیناً دولتی که تمام عزم و اراده‌ی خود را برای مقابله با دولتهای اروپایی و آمریکا جزم کرده، ستاندن حق ملت از دولتی همچون امارات، دشوار نیست. علت سکوتهای مکرر در برابر گستاخی‌های این رژیم چیست آقای دکتر؟

    متشکر و سپاسگزارم

  66. یک هموطن گفت :

    شهریور ۲۶م, ۱۳۸۸ در ۰۰:۱۹

    جناب آقای دکتر جوانفکر
    سلام و عرض ادب مجدد

    بسیار عالی است اگر در کشور ما، عناوین و القاب، مصونیت آور نباشند. اما متاسفانه همیشه اینگونه نیست. من معتقدم حالا که شما چنین ایده‌یی دارید، به عنوان دولت مردم ایران (و نه فقط دولت آنانی که به شما رای داده‌اند)، آن مداح محترم که در خطابه‌های خودشان، آرزوی مرگ سه نفر از سران سابق نظام را کرده‌اند، مورد شکایت و پیگرد قرار دهید. اگر بخواهیم وارد محتواشناسی ایدئولوژیک بشویم، آن وقت شاید شما صدها دلیل داشته باشید که اصلاً حرف ایشان درست بوده و من هم ممکن است موافق باشم، اما اگر بر اساس نظریه‌ی مهرورزی و عدالت پیش برویم، آن وقت دیگر درست به نظر نمی‌رسد که کسی برای سه نفر از شهروندان یک کشور، آن هم در یک مراسم مذهبی که با روح و اعتقادات مردم سر و کار دارد، آرزوی نیستی و نابودی کند. حداقل می‌توان یک واکنش ساده به این حرکت نشان داد. اینطور نیست؟
    امیدوارم کلام حقیر را منطقی بیابید آقای دکتر.

    متشکرم

  67. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۲۶م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۳۹

    هموطن عزیز
    با سلام
    بنده دادستان یا وکیل مدافع عمومی نیستم که از کسی شکایت بکنم. راه برای شکایت بسته نیست و هرکس می تواند طبق قانون از فردی یا دستگاهی یا مقامی شکایت کند. البته نه آن مداحی که شما می گویید را می شناسم و نه می دانم که چه چیزی در باره چه کسی گفته است. اگر آن افراد علیه او شکایتی دارند می توانند به دادگاه شکایت کنند.
    موفق باشید

  68. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۲۶م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۴۶

    خبرنگار محترم
    با سلام
    اگر به پیام شما پاسخی ندادم معنایش این نیست که در قبال آن کاری انجام نشده است. موضوع را به مسوولان ذیربط منعکس کردم و البته ایران نیز از اهرمهای در اختیار خود استفاده می کند. ضمنا شما تصور نکنید که امارات در مقابل ایران قرار دارد. نقش انگلیس و آمریکا را در اینگونه رفتارهای امارات نباید نادیده گرفت هرچند که مسوول اصلی از نظر ما دولت امارات است.
    موفق باشید

  69. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۲۶م, ۱۳۸۸ در ۱۲:۵۰

    آقای احمدی
    با سلام
    سرنوشت جوانان ایران برای بنده مهم است چون دو تن از همین جوانان که امروز سر وکارشان با دانشگاه آزاد است ، فرزندان بنده هستند. اما بپذیرید که بنده نمی توانم کار خود را رها کرده و پی جوی اینگونه نامه ها باشم . نامه شما را به مقصد تحویل دادم.
    موفق باشید

  70. یک ایرانی گفت :

    شهریور ۲۶م, ۱۳۸۸ در ۲۳:۴۹

    با سلام
    بر شما
    یک پیشنهاد (خیلی گشتم گیر نیاوردم)(چون مشاور مطبوعاتی هستین بهتون میگم)
    در سایت ریاست جمهوری یا خبرگزاری های دیگر تعداد کشورها با ذکر نامشان که به دکتر احمدی نژاد تبریک گفته اند را منتشر کنید تا همه سایتها و روزنامه ها بزنند تا افرادی که میگویند این دولت رابطه خوبی با هیچ کجا ندارد ساکت شوند
    فکر کنم تعداد زیادی باشد
    با آرزوی موفقیت برای شما

  71. ایمان گفت :

    شهریور ۲۷م, ۱۳۸۸ در ۰۸:۱۲

    سلام بر شما آقای جوانفکر عزیز

    تنها جهت اطلاع می‌خواستم خدمتتان عرض کنم:
    مادران سه جوان آمریکایی دستگیر شده در ایران، نامه‌یی به آقای رییس جمهور نوشته‌اند و در آن خواهش کرده‌اند که ایشان در سفر به نیویورک، خبری از سلامتی فرزندانشان هم بیاورند. این مادران نوشته‌اند که: ” ما متوجه شدیم که ماه رمضان در دین اسلام، زمانی برای اندیشه‌ی معنوی، محبت و بخشندگی است… ما از شما خواهش می‌کنیم تا شین، سارا و جاش را هفته‌ی بعد هنگامی که برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به کشور ما می‌آیید، همراه خود بیاورید… هیچ چیز نمی‌تواند ما را بیشتر از این خوشحال کند که فرزندانمان را در آغوش بگیریم و شخصاً عمیقترین تشکرهای خود از محبت مردم ایران را به شما ابراز کنیم.”
    http://www.reuters.com/article/domesticNews/idUSTRE58G2RD20090917

    پیروز و پایدار باشید

  72. عماد آبشناس گفت :

    شهریور ۲۸م, ۱۳۸۸ در ۰۸:۲۰

    برادر گرامی جناب دکتر جوانفکر
    با عرض سلام
    خبری را در سایت تابناک خواندم که جنابعالی به سمت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد انتخاب شده اید.
    خواستم از این تریبون به شما تبریک عرض کنم و آرزوی موفقیت نمایم.
    با توانمدنی و شایستگی ای که از شما می شناسم قطعا نیاز به ارتقای این معاونت بوده تا شخصیتی همچون شما برای آن انتخاب شده . مطمئن هستم شما این معاونت را به بالاترین جایگاه خود در تاریخ خود ارتقا خواهید داد. خوشا به حال مجموعه معاونت مطبوعاتی.
    عماد آبشناس

  73. مهدی یزدان پناه گفت :

    شهریور ۲۸م, ۱۳۸۸ در ۱۴:۲۷

    بسمه تعالی
    مطمئن باشید عده ای بیش از آنکه از دست دکتر احمدی نژاد و دولتش ناراحت باشند، از دست مقام معظم رهبری و حمایت های ایشان از دولت ناراحتند؛ چرا که خود را در حدی نمی بینند که مقابل رهبری نظام بایستند.
    این مورد نیز در همین راستا تعبیر می شود

  74. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۲۸م, ۱۳۸۸ در ۱۴:۴۹

    جناب آقای آبشناس
    با سلام
    ضمن تشکر از ابراز لطف و محبت حضرت عالی ، بنده هم این خبر را شنیده ام و البته خودم را کاندید هیچ پست و مسوولیتی نکرده ام .
    عزیز و سربلند باشید.

  75. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۲۸م, ۱۳۸۸ در ۱۴:۵۵

    علی آقا
    با سلام
    پیشنهاد شما را به مسوولین ذیربط منعکس کردم وامیدوارم هرچه زودتر این امر به صورت یک خبر منتشر شود.
    موفق باشید

  76. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۲۸م, ۱۳۸۸ در ۱۴:۵۶

    ایرانی محترم
    با سلام
    پیشنهاد شما را به مسوول ذیربط منعکس کردم و امیدوارم به زودی این امر به صورت یک خبر منتشر شود.
    موفق باشید

  77. وحید امیدوار گفت :

    شهریور ۲۹م, ۱۳۸۸ در ۲۳:۴۱

    سلام

    طاعات و عبادات قبول باشه

    عید سعید فطر و جشن بندگی بر شما مبارک

    همچنان لینک هستید و بهتون سر میزنم

    هر چند که بعلت عدم همراهی مخاطبین وبلاگ رو به روز نکردم

    به امید دیدار

  78. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    شهریور ۳۰م, ۱۳۸۸ در ۰۸:۱۶

    آقا وحید
    با سلام متقابل
    عبادات شما برادر گرامی در ماه مبارک رمضان قبول و برکات الهی بر شما به وفور باد.
    موفق باشید

  79. میلاد فرزانه گفت :

    شهریور ۳۰م, ۱۳۸۸ در ۱۶:۳۸

    سلام خسته نباشید

RSS نظرات این نوشته · آدرس دنبالک

ارسال نظر