آقای کردان لطفا عدالت را در مورد خودتان اجرا کنید!

  • اجرای عدالت باید دقیق ، قاطع و سریع باشد تا مردم آن را در زندگی خود لمس کنند . اگر اجرای عدالت درجامعه حاکم شود خود به خود زمینه فساد از بین خواهد رفت.
  •  دولت به هیچ‌ عنوان حاضر نیست از پیگیری آرمان‌‌ها صرف نظر کنددر اراده من نسبت به پافشاری بر روی اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی نه تنها سر سوزنی تزلزل ایجاد نشده، بلکه اراده ام برای مقابله با ضدارزش‌ها چندین برابر قبل شده است.
  • همه ما وکیل‌الرعایا، وکیل ارزش‌ها و آرمانهای بلند مردم ایران هستیم و نمی‌توانیم و نباید از حقوق و آرمانهای موکلان خود بگذریم.
  • ملت‌ها از بی‌عدالتی‌ها، فریب و نیرنگ، دوری کرده و در مقابل آن موضع‌گیری می‌کنند. آرام آرام همه متوجه شده‌اند که رسیدن به یک جامعه آرمانی و سعادتمند و زندگی آرام ‌بخش، نیازمند پاکی و صداقت و دوست داشتن است لذا گسترده‌تر از همیشه تاریخ، از حاکمان خود، صداقت و راستی و عدالت، مطالبه می‌کنند و این نشانه آغاز یک تحول بزرگ در جامعه بشری است و ما این تحول را به فال نیک می‌گیریم. 
  • پایبندی به ارزشها و آرمانها با هیچ چیزی نباید عوض شود و به خاطر رضایت افراد و گروهها ، آرمانها را زیر پا گذاشت.

مطالب فوق گزیده ای از انبوه سخنان جناب آقای احمدی نژاد رئیس جمهور محترم در باب اهمیت و ضرورت آرمانخواهی ، اجرای عدالت و پایبندی به ارزشهاست .

بیش از یک ماه از مطرح شدن موضوع مدرک تحصیلی آقای کردان وزیر کشور سپری شده و طی این مدت انتظار می رفت که ایشان مستندات لازم را برای اثبات صحت و درستی مدرک دکترای خود به وزارت علوم ارائه کند اما متاسفانه ، تاکنون چنین اقدامی صورت نگرفته است.

در شرایطی که رهبر عزیز و بزرگوار انقلاب ، دولت نهم را به سبب ویژگیها و خصوصیات بارزی چون عدالت گستری و آرمانخواهی مورد حمایت قاطع خویش قرار داده اند ، انصاف آن است که همه دولتمردان و مسوولان دستگاه اجرایی کشور ، مساعی خود را برای حراست از اعتماد رهبر فرزانه ، به کار بندند و با درایت و مدیریت صحیح امور ، مانع از وارد آمدن هرگونه خدشه ای حتی کوچک و ناچیز ، به سیمای این دولت شوند.

در خصوص مدرک دکترای آقای کردان چند موضوع باید روشن می شد. اول آنکه آیا این مدرک به درستی و با رعایت شاخص های علمی دانشگاهی اخذ شده است؟ اگر چنین باشد حتما پرونده ای در باره آن در دانشگاه محل صدور مدرک وجود دارد که صحت آن را به اثبات می رساند و وزارت علوم می توانست در این زمینه از دانشگاه مزبور سووال و تحقیق نماید و سپس به اظهار نظر رسمی در این زمینه بپردازد اما به نظر می رسد که تاکنون مدرک قابل پیگیری به وزارت علوم ارائه نشده است.

مساله دیگری که باید از آن ابهام زدایی می شد، افتخاری بودن مدرک تحصیلی است که باید تبیین شود دانشگاه مزبور با چه هدف و انگیزه ای اقدام به صدور چنین مدرکی کرده و تاکنون از این نوع مدارک برای چه کسانی ، با چه اهدافی و در چه زمانهایی صادر و از آنها در کجا و چگونه استفاده شده است؟ در این زمینه رئیس جمهور محترم با صدور حکمی ، به وزیر علوم دستور داده است تا بررسی جامعی از چگونگی ادامه تحصیل، اخذ مدرک، استفاده از بورس های تحصیلی در داخل و خارج و چگونگی ارزیابی آن به ویژه از سال های ۱۳۶۴ به بعد توسط مدیران انجام شود .

مساله سوم نیز آن است که بر فرض اصالت داشتن مدرک دکترای افتخاری ، هیچ مرجعی نمی توانسته است آن را به عنوان یک دستاویز علمی یا رسمی برای ایجاد فرصت تدریس یا ارتقاء مراتب اداری مورد استناد قرار دهد و باید روشن شود که آیا چنین استفاده سوئی از مدرک مزبور صورت گرفته است یا خیر. البته این بررسی فقط به مدرک تحصیلی آقای کردان محدود نمی شود و همه مدارک تحصیلی مشابه باید مورد ارزیابی و بررسی کارشناسان وزارت علوم و همچنین امور اداری و استخدامی کشور قرارگیرد. 

به هر ترتیب ابهامات همچنان باقی است و آقای کردان تنها کسی است که باید پاسخگوی سووالات باشد. زمان در حال سپری شدن است و اجرای عدالت در این زمینه بر هر چیز دیگری رجحان دارد.

از ابتدا بر این نکته تاکید کردیم که گذشت زمان، مساله مدرک تحصیلی آقای کردان را به فراموشی نخواهد سپرد. چهره این دولت پاک و سالم است و باید همچنان مطهر باقی بماند.

اجرای عدالت ، یک خواست و مطالبه عمومی است و رئیس جمهور نیز همواره بر این مهم تاکید و پافشاری کرده است. اینک زمان آن فرا رسیده است که از آقای کردان ، خواسته شود تا عدالت را در مورد خود اجرا کند و صد البته عدالت اجرا نیز خواهد شد اما شاید بهتر و نیکوتر آن باشد که قبل از آنکه دیگران در باره این موضوع تصمیم عادلانه ای را اتخاذ کنند ، خود ایشان به این امر مهم و ضروری اهتمام ورزد و تصمیم شجاعانه و عادلانه ای را که جامعه انتظار آن را دارد ، به اجرا بگذارد.

 

 

۷۱ نظر »

  1. نام گفت :

    شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۱۲:۲۰

    احسنت. منطقی و کاملا دلسوزانه برای کشور و دین و دولت

  2. سعید گفت :

    شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۱۲:۳۱

    این شهامت و جسارت شما را تحسین می‌کنم. قطعا جناب کردان خودشان، بهترین گویای حقایق خواهند بود. البته،فکر می‌کنم ماجرای عضویت جناب کردان به عنوان هیئت علمی دانشگاه آزاد و تکذیبیه
    اقای جاسبی مبنی بر اعطای مدرک کارشناسی ارشد به ایشان را از قلم انداختید. به هر حال، نوشتن این مطالب، آنهم با قلم مشاور رئیس‌جمهور واقعا جای تشکر دارد.

  3. محمد گفت :

    شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۱۲:۵۶

    جای جاعل زندان است نه مسند وزارت. این نشانه کوچکی از عدالت پروری و مهر ورزی شما است……
    یک خط از مطالب شما به دلیل تهمت و توهین حذف شده است .
    آقای محمد
    با سلام
    قضاوت شما را قبول ندارم. به راحتی نمی توان به کسی نسبت جعل مدرک داد.
    موفق باشید

  4. siavash گفت :

    شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۱۳:۰۳

    اقدام انقلابی لازم است برادر.
    البته نه مثل اقدامهای قبلی …………..

  5. کیوان گفت :

    شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۱۳:۱۹

    جناب جوانفکر

    خرسندم که نوشته دوم شما در مورد مدرک آقای کردان انعکاسی است از چهار کامنت انتقادی بنده (هرچند عمدتا و عملا پرسش های آن کامنت ها در زمان خود بی پاسخ ماند!)‌ و بسیاری از کامنت های علاقمندان به نظام در پی نگارش مطلب اول شما . اما مایلم اضافه کنم که روشن شدن واقعیت و حقیقت کافی نیست بلکه اکنون زمان واکنش مناسب از سوی دولت اصولگرا به نمایندگی از سوی نظام اسلامی فرارسیده است. دولت باید یک بار و برای همیشه روشن نموده و در تاریخ انقلاب ثبت نماید که پاسخی متناسب ، عملی و قاطع به هرگونه عمل خلاف غیر ارزشی (مانند جعل یا ادعای بی اساس و …) صاحب منصبان خود می دهد و از این راه به افکار عمومی که در فرهنگ انقلاب و ادبیات امام راحل “ولی نعمتان” مسئولین هستند، احترام می گذارد. چنین باد!

  6. محمد آل حبیب گفت :

    شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۱۳:۳۶

    سلام آقای دکتر کو گوش شنوا …

    با دستور رئیس جمهور دکترای وزیر کشور تایید شد!

    *آقای محمد
    با سلام
    اشتباه می فرمایید. رئیس جمهور به هیچ وجه چنین دستوری را صادر نکرده اند . ضمنا قرار شد دیگر از عنوان دکتر استفاده نشود.
    موفق باشید

  7. حامد گفت :

    شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۱۳:۵۵

    تکبیر!!

  8. مختاری گفت :

    شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۱۳:۵۷

    پاسخگوئی نعمت بزرگی است . معمولا وقتی اتهامی مطرح می شود اگر طرف مقابل سکوت کند مردم برداشت می کنند که پس این اتهام درست است و متهم پاسخی ندارد . با پاسخگوئی خیلی مشکلات حل می شود . در موضوع پالیزدار هم همین صدق می کند اگر این اتهامات زده شده است که اتهامات گزافی است بهتر است پاسخ داده شود بلکه به حد اعلای آن اطلاع رسانی شود و گرنه دل چرکین مردم براحتی ترمیم نخواهد شد . مخصوصا مردم مستضعفی که این روزها زندگی سختی را می گذرانند .
    * آقای مختاری
    با سلام
    کاملا درست می فرمایید. پاسخگویی با هدف تنویر افکار عمومی بهترین و لازم ترین اقدام در برابر ابهام آفرینی ها و شبهه افکنی هاست.
    موفق باشید

  9. علی کبودرآهنگی گفت :

    شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۱۴:۱۵

    کردان به جای مدرک رو کردن به بازی با استخاره روی آورده است :
    او به دیدار مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی آقای بهجت رفته و چنین افاضه فرموده است :
    وقتی پیشنهاد پذیرش مسئولیت وزارت کشور به من شد بنده قبول آن را مشروط به مثبت بودن استخاره قرآن از سوی حضرتعالی کردم و پاسخ شما به درخواست استخاره برای قبول مسئولیت این بود که قبول مسئولیت از سوی بنده به نفع کشور می‌باشد
    ای کاش وقتی کسی به وی پیشنهاد دکتری افتخاری داده بود آن موقع هم استخاره !!!! و بلکه استشاره می کرد
    برادر :دوره این کارها گذشته به جای خرج کردن مراجع برای اهداف سیاسی و دین را به بازار حراج گذاشتن ، بهتر است مدرک خود را رو کنند و از این بازیها با آبرو و حیثیت دین و خدا و مراجع و رهبری و آقای احمدی نژاد و دیگر سرمایه های ملی دست بردارند
    به جان شما هرکس به راحتی می فهمد این دیدار یک بازی سیاسی است

  10. صلحایی گفت :

    شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۱۴:۱۷

    مطلب به حقی نوشتید ولی یک سوال:
    منظورتون از “اجرای عدالت در مورد خود” چیست؟
    موفق باشید
    * آقای صلحایی
    با سلام
    اگر قبول دارید که مطلب به حقی است ، اجازه دهید مخاطبان محترم خودشان درباره جمله مورد نظر شما قضاوت کنند. فکر کنم موضوع روشن است.
    موفق باشید

  11. مظلومی کیاپی گفت :

    شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۱۴:۵۰

    سلام اقای دکتر خیلی خوشحالم که اینگونه صریح و جالب موضع گرفته اید و هیچگونه در کار خود منافع شخصی را در نظر نگرفته اید خدا را شاکریم که چنین دولت عدالت خواهی را به مردم ایران هدیه داده است خسته نباشید به شما و تمامی دولت مردان عزیز

  12. رضا گفت :

    شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۱۵:۱۰

    جناب جوانفکر
    سلام بر شما
    لطفا در مورد مسکن مهر در استان قم و تعللهای شبه ناک فراوانی که در این خصوص از سوی ادارات کل تعاون و خصوصا مسکن و شهرسازی میشود تحقیق خاص انجام گیرد .
    متاسفانه تا کنون در قم هنوز زمین حتی برای آماده سازی تحویل نشده است و فقط یک تابلوی صوری در منطقه پردیسان نصب کرده اند .
    اخیرا هم در اقدامی کاملا شبه ناک دستور داده اند که باتوجه به عدم جذب ۱ میلیون دولت ، مردم یک میلیون هایشان را به حساب اتحادیه واریز نمایند .
    مدیر کل تعاون هم آقای رمضانی حمایتی شبه ناک از این روند کرده و این درحالیست که معاونین اش با این روند کاملا مخالفند .
    انشاالله دستور پیگیری صادر فرمایید .
    با تشکر
    **آقا رضا
    با سلام
    با وزیر محترم تعاون صحبت کردم ایشان برخی از نکاتی که شما فرموده اید را تایید کردند اما در عین حال گفتند که وزارت مسکن و شهرسازی زمین واگذار کرده است اما بخشهایی از زمین های واگذار شده معارض دارد که در حال رتق و فتق امور هستند اما گفتند که کارها را با جدیت دنبال می کنند و انشاء الله با حل مشکل زمین کارها روال بهتری خواهد گرفت.
    موفق باشید.

  13. فرید وحدت گفت :

    شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۱۵:۱۱

    به نام خدا
    آقای جوانفکر گرامی
    داوری تاریخ داوری مردم است.ببینید در سخنان ریاست محترم جمهوری از کلمه وکیل الرعایا استفاده شده است.ترکیبی که کریم خان زند را به ذهن متبادر می کند.و ببینید چگونه تاریخ این مرد نیک را که به سهم خودش و در قالب زمان خودش کارهایی را برای تمشیت امور مملکت انجام داد ؛به نیکی یادآوری می کندو مقایسه کنیم با دیگرانی که چون نادر زمام نفس را در کف جنون قدرت نهادند.
    این ملک وکشور صاحبی صاحب منزلت دارد که رعیتی وی شان وجلال شیعیان است و خوشا آنکه که صداقت وپاکی نام را بر فرازوفرودهای گذرا ترجیح دهد.
    اگر فرصت مطالعه شما و دوستان دیگر دارید کتاب “کریم خان زند وزمان او”نوشته آقای دکتر پرویز رجبی را پیشنهاد می نمایم.کتاب تمامی مسائل عمده زمان زمامداری وی را با دقت ورعایت بی طرفی شرح داده است.خصوصا”اصلاحات اقتصادی و سیاسی وی به نسبت زمان خودش بسیار آموزنده است؛چرا که با ذکر قیمت و نحوه عرضه کالاها شرایط اقتصادی را شرح داده است.به زعم من زمانه ما در حال حاضر بسیار شبیه آن دوران است.اگر کتاب را خواندید شاید شما نیز به چنین نتیجه ای برسید.
    چند جلد از این کتاب طلب شما در نزد من خواهد بود که عندالمطابه تقدیم خواهد شد.
    چیز دیگری نیز به فکرم رسید؛می توانید کتابخانه ای درمحل مناسبی دایر کنید تا دوستان شما کتابهایی را ارسال کنند تا یادگار این دوره ریاست جمهوری باشد.
    با سپاس
    وحدت

  14. مصطفی گفت :

    شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۱۵:۳۵

    دیدن مطلب حضرتعالی در خبرگزاری ها و مشاهده اصل متن در سایتتان واقعا باعث دلگرمی و شادی دلسوزان نظام شد … امیدوارم تخلف یک مسول در دولت نهم و نظام ولایی ما دچار مرور زمان نگردد . جناب آقای جوانفکر مسیر عدالت محوری را که در پیش گرفته اید ان شاءالله مورد رضایت حضرت ولی عصر خواهد بود امید که در پناه ایشان تا حصول نتیجه ادامه دهید .

  15. سیر بی سلوک گفت :

    شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۱۶:۰۷

    آقای جوانفکر عزیز سلام. دوباره ما را امیدوار کردی. با نگاهی گذرا به اظهار نظرهای این پست، مشخص می شود که مخاطبان عدالتخواه شما که طیف وسیع دوستاران یکرنگ دکتر هستند، چه انتظاری از شما و مجموعه دولت نهم دارند. بی شک همین گونه و بلکه شدیدتر از آن به غائله مشایی می اندیشند و از شما انتظار دارند. جوانفکر عزیز، تنها عدالتخواهی شما در مسئله آقای کردان متوقف نشود تا خدایی ناکرده خواننده به این نتیجه نرسد که شما با شخص وزیر کشور مشکل دارید که اینگونه با او برخورد می کنید! (که البته بعضی از سایت ها و خبرگزاری ها اینگونه تحلیل کرده اند). سوتی دادنهای مکرر و پرگویی های غیر ضرور و ادعاها واهی و لجاجت های غیر منطقی و بی احترامیهای مداوم آقای مشایی، در شأن کارگزار دولت نهم نیست. و البته نیز در شأن این دولت مردمی و آرمانخواه نیست که اینگونه به انتظارات برحق دوستان، مراجع عظام و عموم مردم در مورد عضوی از اعضای خود، بی تفاوت باشد و تازه دوستان منتقد هر روز شاهد باشند که جایگاه و منزلت مشایی در نزد رئیس دولت ـ به گواهی دیدارهای مکرری که مشایی در کنار دکتر است ـ بیشتر و بیشتر می شود!
    آقای جوانفکر انتظار از شما به عنوان مشاور دولت عدالتخواه و اصولگرای نهم این است که نگذارید مسئله آقای مشایی به آنجا بکشد که هم دل دوستان دولت بیش از این بشکند و بلکه خون شود و هم امثال ما شرمنده روی کسانی شویم که در دفاع از دولت در مقابل آنها شاخ شانه می کشیدیم و هم برای اولین بار در تاریخ نظام اسلامی نمایندگان طیف اصولگرا مجلس، رئیس جمهور اصولگرا را برای ادای توضیحات و بازخواست به صحن مجلس بکشند!! آخر نمی دانیم در این سال آخر از عمر چهار ساله دولت، او را چه شده است که این چنین خبط می کند؟! خدا کند این نوشته شما آغازی بر پایان این سیر نزولی باشد.
    آقای جوانفکر به کسی که به گاه انتخاب، هم رأیش با این دولت بود و هم برای تحقق این دولت اصولگرا ـ به عنوان وظیفه ـ آراء بسیاری را به سوی آن هدایت کرد، حق بدهید این چنین دردمندانه دغدغه هایش را ابراز کند. امیدواریم بیش از این دولت را دریابید و بیش نیز دولت تدبیر کند. ایام دوام مستدام
    ** برادر یا خواهر عزیز
    سلام بر شما
    از حسن ظنی که نسبت به حقیر ابراز فرموده اید سپاسگزارم. بنده با آقای کردان هیچ مشکل شخصی ندارم و از روز اول آرزو می کردم که ایشان بتواند مشکل مدرک تحصیلی را حل کند.اگر به مرور مطالب قبلی بپردازید درخواهید یافت که در ابتدای امر خود را سپر دفاعی ایشان کردم و گفتم که باید به آقای کردان فرصت داد تا مستندات لازم را به وزارت علوم ارائه کند. به هر حال بنده بر اساس تشخیص و وظیفه خود عمل کرده ام. در مورد آقای مشایی هم قبلا تصریح کرده ام که همه مسئولان باید سنجیده و دقیق و حساب شده سخن بگویند و ایشان مستحق تذکر هستند.
    موفق باشید.

  16. کیومرث گفت :

    شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۱۶:۱۴

    آقای جوانفکر سلام
    برای من چند موضوع شبهه انگیز درباره این موضع گیری شما علیه کردان وجود دارد، لطفا پاسخ دهید:
    ۱-با توجه به حمایت ضمنی که شما قبلا از مشایی کردین و گفتین مساله اون با یه تذکر قابل حل است به نظر میرسد طرح مجدد مساله کردان توسط شما – که بعضی معتقدند بدون اجازه اقای احمدی نژاد اب نمی خورین- برای انحراف افکار از مساله مشایی که با حضور در سفر چین دوباره زنده شد ، صورت گرفته است.
    ۲- شما درحالی به کردان می تازید که میدونید یه پای جدی این قضیه اقای رحیمی است و اون گفت که تاییدیه مدرک کردان رو رفته از اکسفورد گرفته اورده و داده به زاهدی و اقای شیخ الاسلامی که شما دقیقا زیر سایه ایشون بسر میبرین هم بلافاصله به شهادت دادن برای رحیمی برخاست؛ چرا نوک تیز حمله شما متوجه آنها نیست و نمیشود؟
    ۳-شما که برای دسترسی به رییس جمهور عدالت طلب مشکلی ندارید چرا از ایشون نمیخواهین که زودتر مساله را حل کنند و از ادامه این وضع ابهام بر انگیز که همه رو به زحمت انداخته جلوگیری کنند؟ برای اقای احمدی نژاد که کاری نداره تکلیف رو تو ۴۸ ساعت مشخص کنند. چرا اینقدر دارین مساله رو کش میدین؟ چرا حداقل جلوی اقای شیخ الاسلامی و رحیمی رو نمیگیرین که تو اتش ماجرا ندمند؟
    چرا؟
    ** آقا کیومرث
    سلام بر شما
    آقای احمدی نژاد بسیار متواضع تر از آن است که شما می پندارید. ایشان به هیچکس اجازه آب خوردن را دیکته نکرده و نمی کند و اصولا شان رئیس جمهور اجل از آن است که سطح بحث را تا این حد تنزل دهیم. موضوع آقای رحیم مشایی هیچ ارتباطی با موضوع آقای کردان ندارد و هر کدام را باید در فایل خودش مورد بحث قرار دهیم. بنابراین حتما فرض اول شما نادرست است.
    فرض دومتان هم از نظر بنده موضوعیت ندارد چرا که مدرک تحصیلی مربوط به اقای کردان است و ایشان باید خودشان پاسخگوی شبهات و ابهامات مطرح شده باشند . ضمنا بنده زیر سایه هیچکسی جز خدا نیستم و هرکس مسوول اظهارات خودش است .
    در مورد سووال سوم هم اگر مطلب بنده را با دقت خوانده باشید ، اصل حرف همین است که زمان سپری شده و آقای کردان تا به حال باید مستندات لازم را برای اثبات درستی و صلاحیت مدرک تحصیلی خود ارائه می کرد.
    موفق باشید

  17. رضا گفت :

    شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۱۶:۴۹

    از این که فرصت آشنایی با سایت شما فراهم شد و این چنین سریع پاسخ گرفتم بسیار خوشحالم و از شما نهایت تشکر و سپاس را دارم .

    خدای متعال از شما راضی باشد .

  18. سیدمصطفی گفت :

    شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۱۶:۵۹

    سلام
    خسته نباشید
    امیدوارم این اتفاق (اجرای عدالت در خصوص آقای کردان) هر چه زودتر بیفته، تا حداقل خیال طرفداران آقای احمدی‏نژاد راحت بشه.
    این موضوع واقعاً خیلی‏ها (خیلی از حامیان آقای احمدی‏نژاد) رو ناراحت کرده.

  19. مجید گفت :

    شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۱۷:۲۱

    جناب آقای جوانفکر
    حضرتعالی در جواب یکی از عیزیزان خواننده فرموده بودید که قرار است از این به بعد از عنوان دکتر استفاده نشود. در این صورت چگونه است که خود شما در لیست لینکهای (پیوندهای) همین سایت نوشته اید “دکتر احمدی نژاد”؟ مضاف بر این بنده فکر میکنم این فرمایش شما و دیگرانی که معتقدند نباید از عناوین علمی افراد استفاده کرد صحیح نیست. مگر نه اینکه سالیان دراز در حوزه های علمیه عناوینی مانند حجه الاسلام، آیت الله و ثقه الاسلام مورد استفاده قرار گرفته است و هنوز هم این سنت ادامه دارد.
    مگر نه اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی در حکم مهندس بازرگان مرقوم فرمودند:
    “بسم الله الرحمن الرحیم
    جناب آقای مهندس مهدی بازرگان
    بنا به پیشنهاد شورای انقلاب، ….”
    در حکم وزرا که به امضای رییس جمهور رسیده است هم آقای احمدی نژاد دو وزیر دیگر را دکتر خطاب کرده اند و تنها برای آقای کردان از عنوان دکتر استفاده نکرده اند. حالا چطور شد که شما دوستان به این نتیجه رسیدید که دکتر گفتن بد است؟ آقای جوانفکر نه مدرک دکترای صحیح و درست دانشمندان ایرانی کاغذ پاره است و نه بدون علم و دانش میتوان خدمت ملت کرد. چه بسا آنان که خیال خدمت دارند و مصداق حدیث شریف “قصم ظهری اثنان عالم متهتک و جاهل متنسک” هستند. به قول مولوی:
    “خواجه پندارد که خدمت میکند
    بیخبر کز معصیت جان میکند”
    ** آقا مجید
    سلام بر شما
    با آرزوی قبولی طاعات و عبادات
    - درست می فرمایید در لیست لینک باید تغییر لازم را ایجاد کنم و عنوان دکتر را حذف نمایم. این موضوع مربوط به ابتدای کار است و بحث حذف عنوان دکتر را اخیرا مطرح کرده ام و به آن نیز اعتقاد دارم.
    - مدرک دکترا اگر به درستی اخذ شده باشد حتما یک مدرک معتبر علمی است و استفاده از عناوینی مانند دکتر و استاد هم در جای خودش بلااشکال است اما مبنا قرار دادن آن به عنوان تشخص اجتماعی افراد و تکرار این عنوان در هر کوی و برزن و در هر محفل و اجتماعی درست نیست. چه بسا افرادی هستند که دارای مدرک دکترا نیستند اما انسانهای تحصیل کرده ، فاضل ، فهیم و دارای بینش عمیق هستند یا حتی افرادی که دارای مدرک دکترا هستند اما از فضل و فهم و کمالات بی بهره اند.اگر مدرک دکترا مبنای ارزش و تشخص اجتماعی افراد قرار گیرد ، اولا جامعه به سمت مدرک گرایی سوق داده می شود که کار پسندیده ای نیست و این امر وقتی به سطح مسوولان کشیده شود ، آثار مخربی را برجای می گذارد . ثانیا شان و مرتبه بسیاری از افراد نیز که فاقد مدرک دکترا هستند تضییع می شود.
    - اگر به سوابق مراجعه شود ملاحظه خواهید فرمود که حضرت امام (رض) برخی از علمای بزرگ را ثقه الاسلام می نامیدند وحتی در مورد خودشان نیز می فرمودند که من طلبه ای بیش نیستم. ما در سطح جامعه به اخلاق و تواضع نیاز داریم نه به فخر فروشی و بزرگنمایی خویش و دیگران.
    موفق باشید

  20. اقبلی گفت :

    شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۱۷:۳۸

    با سلام
    من در دور اول انتخابات قبلی طرفدار کاندیدای دیگری بودم
    که در دور دوم به آقای احمدی نژاد به خاطر بحث عدالت رای دادم.
    اگر این مساله دکتر! کردان حل نشود، رایم را پس خواهم گرفت.
    امیدوارم ثبت کنید. در ضمن از مواضع شما بسیار خوشحال شدم.

  21. سعید امیری گفت :

    شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۱۸:۳۶

    با سلام و آرزوی قبولی طاعات
    جناب آقای جوانکر مشاور محترم رییس جمهور محبوب
    اگر اساعه نباشد می خواستم چند نکته را مطرح کنم:
    ۱- آقای کردان در جریان رأی اعتماد در رزومه خود اظهار داشته بود که دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق از دانشگاه آزاد بود (کارشناسی ارشد پیوسته) در حالیکه وزیر علوم و نیز دانشگاه آزاد این مسأله را رسماً تکذیب کرده اند.
    ۲- آقای کردان بدین ترتیب با مدرک دکترای افتخاری و بدون داشتن مدرک دکترای معتبر و کارشناسی ارشد و کارشناسی چگونه مدرس دانشگاه آزاد شده است.
    ۳- مساله حال داشتن مدرک معتبر و رسمی نیست ولی مشخص شد که آقای کردان علاوم بر دکترای خود در مورد مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود نیز مطلب خلاف حقیقت را بیان داشته است.
    ۴- مساله صداقت و درستی در گفتار و کردار استو امیدوارم آقای دکتر احمدی نژاد یک بار دیگر با اقدام شایسته و واقعاً انقلابی چهره عدالتخواه و راستین خود را به همه بدخواهان هویدا کند.

  22. ابوذر گفت :

    شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۲۱:۰۱

    آقای جوانفکر،
    چند سئوال
    ۱٫ آیا به راستی گمان میکنید آقای کردان حاضرند صندلی وزارت را رها کنند؟ یا اینکه آقای احمدی‌ نژاد باید ایشان را کنار بگذارند؟
    ۲٫ آیا با رفتن کردان کابینه باید یک بار دیگر رای اعتماد بگیرد؟
    ۳٫ آیا قبول دارید که آقای کردان درباره مدرک خود دروغ گفته‌اند؟ آیا نباید در این مورد از ملت فهیم ایران عذر بخواهند؟
    ۴٫ اینکه آقای مشایی بابت دوستی با مردم اسرائیل از ملت ایران عذر نخواست نباید مؤاخذه میشد؟
    ** آقای ابوذر
    سلام بر شما
    ۱- عدالت باید اجرا شود . عرض کردم که شاید بهتر باشد خودشان مجری عدالت باشند.
    ۲- این یک مساله قانونی است که تکلیف را قانون روشن می کند.
    ۳-در متن یادداشت ، نظرم به روشنی قابل فهم است .
    ۴- اظهارات آقای مشایی نیاز به تذکر داشت و ای کاش ایشان زبان به عذرخواهی هم می گشود.
    موفق باشید

  23. سید گفت :

    شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۲۱:۵۶

    آقای جوانفکر عزیز، فرمایش شما کاملا منطقی و به جاست. نکته مزید بر فرمایش شما و کامنتهای دیگر اینکه، ایشان علاوه بر پاسخگویی به افکار عمومی، می بایست به سیستم دانشگاهی کشور نیز به طور ویژه پاسخگو باشند: اخیرا صحبت هایی می شود که مرتبه دانشگاهی ایشان نیز «دانشیار» است. با وجود این همه ابهام حتی در مورد مدرک فوق لیسانس و دکتری ایشان، بسیار دردآور است اگر ایشان دانشیار نیز باشند. از زمان مرحوم محمود حسابی تا کنون، مردان و زنان فرهیخته و عالم فراوانی برای جا افتادن سیستم دانشگاهی کنونی و به وجود آمدن سیستم و آداب آموزش و تحقیق در این مملکت خون دل خورده اند و مظلومانه و گمنامانه عمر گرانمایه و عزیز خود را – که قطعا می توانستند صرف سیاست بازی و کسب و کار یا چیزهای دیگر کنند- وقف آموزش و پژوهش کرده اند. من به عنوان یک استاد دانشگاه که تمام وقت درگیر آموزش و پژوهش هستم عرض می کنم که این سیستم هنوز کوچک و ضربه پذیر است. این سیستم فرزند عزیز کشور ماست که تمام امید ما به آینده ای روشن و با عزت از طریق کودک نوپای دانش و پژوهش است. امیدوارم با حساسیت جامعه و به خصوص جامعه دانشگاهی و مجلس این قضایا پیگیری شود تا برای کسانی که به طمع مدرکی قلیل (اصالت مدرک در برابر اجتهاد علمی منجر به مدرک بسیار قلیل است)، اینگونه به ساحت علم و دانش و فرهیختگی و دانشگاه تعرض می کنند، هزینه ایجاد شود.

  24. مجتبی شکری گفت :

    شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۲۲:۳۵

    سلام
    سرور گرامی جناب جوانفکر
    ای کاش کمی شجاعت در بعضی ها وجود داشت که یکبار رک و راست بگویند اشتباه کردیم
    صریح بگویند چای ما اینجا نیست اینجا جای آزمون و خطا نیست و ..
    من بچه محل قدیمی شما و دوست جوانی شما هستم .
    خدا شهدای ما شهید مسعود معلمی نژاد . شهید سهیل زمانپور . شهید اقاجانی شهید
    جوانفکر . شهید طوفانی . شهید رضا حاتمی و…. را قرین رحمت خود قرار دهد .
    التماس دعا . یا علی
    ** آقا مجتبی
    با سلام
    از اظهار لطف شما متشکرم و با اجازه شما مطالب غیرمرتبط را حذف کردم
    موفق باشید

  25. Motareze Sepasgozar گفت :

    شهریور ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۲۳:۵۵

    Salam
    Avvalan khoshhalam ke dobaare dar in mored neveshtid. Inshallah bad az khabaraie ke Dr. Zahedi ham daade in aghaye kordan az vezarat …. Ya Ali
    ** آقای متعرض سپاسگزار
    با سلام
    از نقطه نظرات شما متشکرم و چون اجازه دادید مطالبتان را خصوصی تلقی کردم.
    موفق باشید

  26. حسین زمانی گفت :

    شهریور ۱۹م, ۱۳۸۷ در ۰۱:۰۴

    مشاور رئیس جمهور
    پر واضح است که مغرضانه این وزیر را زیر سوال می برید. آیا این واقعا این مطالبه مردم است یا مسائل اقتصادی و……..
    به خدا قسم که معتقدم باید در پیشگاه خداوند جواب گوی عدالتتان باشید ……..
    که در این مدت کم چنین مطالب تندی علیه یک نفر قلم زده اید
    ** آقای زمانی
    با سلام
    اجرای عدالت سخت است و یکی از سختی هایش هم همین است که برخی افراد آن را برنمی تابند و البته بنده هیچ مطلب تندی علیه آقای کردان ننوشته ام.
    موفق باشید

  27. سید مجتبی گفت :

    شهریور ۱۹م, ۱۳۸۷ در ۰۲:۱۵

    سلام دکتر

    احسنت – حرف دل بروبچه های ستاد دکترو زدی. افتخار می کنم زمانی زیردست کسی کار کردم که پست و مقام عوضش نکرده و انشاالله نمی کنه

  28. محمد طبرستانی گفت :

    شهریور ۱۹م, ۱۳۸۷ در ۰۳:۲۱

    حاج آقا سلام
    به قول حامد تکبیر
    آفرین به این غیرت شما وا قعا دلسوز مردم وانقلاب هستید

  29. امید گفت :

    شهریور ۱۹م, ۱۳۸۷ در ۰۷:۵۴

    واقعا خوشحالم که حداقل یک نفر در این دم و دستگاه در مورد کردان خودش رو به اون راه نمیزنه…
    ** آقا امید عزیز
    با سلام
    مطمئن باش که دولت نهم و رئیس جمهور عزیز به هیچوجه خودشان را به آن راه نمی زنند.
    موفق باشید.

  30. ali گفت :

    شهریور ۱۹م, ۱۳۸۷ در ۰۸:۱۵

    سلام
    چرا بعضی ها که وطن فروش نیستند این مملکت را ترک می کنند ؟؟
    ** علی آقا
    سلام بر شما
    ما یک ملت بزرگ و تاثیر گذار در روند زندگی بشر هستیم.این نه یک ادعای واهی بلکه مستند است به هزاران دلیل و شاهد. ترک وطن برای فراگیری علوم از سایرین یا انتقال علم و دانش به دیگران و ارتباط و همزیستی و همکاری با دیگر ملتها نه تنها هیچ اشکالی ندارد بلکه باید تشویق هم بشود. تاریخ نشان می دهد که هرجا ایرانی ها حضور پیدا کرده اند ، منشاء تحولات فرهنگی ، مذهبی و علمی بوده اند. نکته قابل توجه در این بحث آن است که در داخل کشور بتوانیم از نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه خودمان به نحو مناسبی استفاده کنیم که برنامه ریزیها در همین مسیر انجام می شود.
    موفق باشید

  31. محمد گفت :

    شهریور ۱۹م, ۱۳۸۷ در ۰۹:۳۱

    “کردان تنها کسی است که باید پاسخگوی سووالات باشد.” این چه استدلالی است برادر ؟! شاید او هرگز نخواهد توضیح دهد . مساله این است که این ابزار قدرت را – شما بخوانید ابزار خدمت – چه کسی در اختیار این شخص گذاشته است . پس اقدام دولت عدالتخواه چه می شود . سکوت و انفعال دولت در این موضوع معنای خوبی ندارد .بروید و نهج البلاغه علی را بخوانید و ببینید مولا علی چه می کرد در این موارد.

    ** آقای محمد
    با سلام
    با اندکی تامل و دقت ، درخواهید یافت که دولت در این زمینه نه منفعل بوده و نه سکوت کرده است.
    موفق باشید

  32. رضائی گفت :

    شهریور ۱۹م, ۱۳۸۷ در ۰۹:۴۹

    جناب آقای جوانفکر
    خوشحالم که با این نوشتار نظر من را نسبت به خودتان تغییر دادید. این موضوع از ابتدا میتوانست با همین ترتیب حل شود بدون آنکه بدلیل طولانی شدن دچار حاشیه های فراوان گردد.خسته نباشی

  33. سفیر صلح گفت :

    شهریور ۱۹م, ۱۳۸۷ در ۱۰:۵۶

    آقای جوانفکر عزیز
    سلام
    وب سایت شما رو خیلی اتفاقی پیدا کردم. از خبرنگارانی هستم که به کمک شما نیاز دارم. در واقع باید شما رو نسبت به یک سری مسایل آگاه کنم. مطمئنا شما بی اطلاع هستین.
    ** آقای سفیر صلح
    با سلام
    لطفا شماره تلفن بدهید تا با شما تماس بگیرم.

  34. محمد گفت :

    شهریور ۱۹م, ۱۳۸۷ در ۱۲:۱۶

    با عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای دکتر جوانفکر مشاور محترم ریاست جمهور
    در باب مطالبی که در رابطه با آقای کردان ذکر شده است موارد زیر به استحضار جنابعالی می رسد :
    ۱ – درج این موارد توسط جنابعالی بایستی از دو منظر قابل تحلیل است :
    الف – نظرات مشاور رئیس جمهور – اگر این مطالب از طرف مشاور رئیس جمهور باشد در اینصورت محل تامل دارد چرا که اگر شما به عنوان بخشی از دولت اظهار نظر می کنید یعنی جمع بندی مجموعه دولت نیز همین است پس بایستی دولت به عنوان مجموعه قوه حاکمه که مجری قوانین می باشد باید اعمال قانون کند.و طرح این مسائل در رسانه ها از سوی نماینده مجموعه دولت بحث برانگیز و جای سئوال دارد.
    ۲ – نظرات یه شهروند عادی – طرح این مسایل به عنوان یک شهروند عادی قابل قبول است منتهی با توجه جایگاه حقوقی دکتر جوانفکر و جو عمومی جامعه پذیرش این نظر تا حدودی سخت به نظر می رسد .
    * آقا محمد
    با سلام
    چند خط از مطلب شما را حذف کردم
    حتما مستحضر هستید که این وبلاگ شخصی است و بنده نظر شخصی ام را در اینجا منعکس می کنم. نظر دولت را سخنگوی دولت و شخص رئیس جمهور محترم اعلام می کنند.
    موفق باشید.

  35. رضا گفت :

    شهریور ۱۹م, ۱۳۸۷ در ۱۲:۴۵

    با سلام
    نمیشد تمامی این تحقیقات در مورد این کاغذپاره ها از قبل می شد
    در ثانی مسئله اصلا مدرک ایشان نیست که آقای رییس جمهور عنوان کردند
    بلکه مسئله استفاده از این مدرک جعلی در دریافت حقوق و عضو هیات علمی بودن است
    مسئله ای که متاسفانه هیچکس به عمد آنرا عنوان نمی کند

  36. مهدی گفت :

    شهریور ۱۹م, ۱۳۸۷ در ۱۳:۰۰

    یعنی آیا واقعا ما باید منتظر باشیم که ایشان خودشان اینکار را انجام دهند؟
    این همه ابزار عزل و سئوال در اختیار مسئولین هست آنوقت کسی جرات ندارد ایشان را کنار بگذارد؟
    مساله که شوخی نیست ما داریم آرای ملت را بدست یک فردی می سپاریم که صداقتش زیر سئوال است و این بسیار مساله سنگینی است که همه در قبال آن مسئولند.

  37. علی گفت :

    شهریور ۱۹م, ۱۳۸۷ در ۱۳:۴۸

    سلام
    آفرین به شجاعتتان کاش می شد ونظرتان را درخصوص صحبتهای حکیمانه آقای مشایی هم می فرمودید.
    یک سوال از شما دارم جناب آقای مشاور واین سوال همان سوال مراجع است:
    آیا حضور چنین نیروهایی در دولت جناب آقای احمدی نزاد با آن سمت وسوی مردمی لازم است؟؟؟؟؟
    خواهش می کنم پاسخ بدید.
    * علی آقا
    سلام بر شما
    از تعریف و تمجید های بی دلیل و بادلیل به خدا پناه می برم .
    در باره سخنان آقای مشایی که هیچ ارتباطی با حوزه مسوولیتی ایشان نداشته است ، قبلا و همینطور در کامنت های قبلی اظهار نظر کرده ام.
    موفق باشید

  38. عباس کریم پور گفت :

    شهریور ۱۹م, ۱۳۸۷ در ۲۲:۰۶

    برادر عزیز
    بهتر بود تیتر مطلب را خطاب به سرور ارجمند جناب آقای احمدی نژاد می نوشتید
    آقای رئیس جمهور لطفا عدالت را در مورد وزیر کشورتان اجرا کنید!
    اینکه ما از رئیس جمهور رفع مسئولیت کنیم را کسی نمی پذیرد
    رئیس جمهور مسئول تداوم هر لحظه کردان و رحیمی است که با دروغ و جعل ، مردم را بازی داده اند
    شما بهتر است به آقای احمدی نژاد بگوئید که در مورد هردو این افرادی که از جنس مردم نیستند سریعتر تصمیم بگیرد
    و الا هر ساعت جمعی از مومنان دلسرد تر می شوند و مسئول آن در روز قیامت شخص آقای احمدی نژاد است

  39. عباس کریم پور گفت :

    شهریور ۱۹م, ۱۳۸۷ در ۲۲:۰۹

    آقای احمدی نژاد بهتر است خوشان زودتر اقدام کنند

  40. محمد علی کمالیان گفت :

    شهریور ۱۹م, ۱۳۸۷ در ۲۲:۱۴

    اینکه ما مسئولیت را بر عهده آقای کردان بگذاریم و مسئولیت اصلی را از دوش آقای احمدی نژاد برداریم زیبنده نیست
    شلید ایشان نمی دانسته که این دو تن مدارکشان صحیح نیست (کردان رحیمی)
    ولی حالا که روشن شد چرا این دست و آن دست می کنند؟
    دیر می شود و هر روز خسارت می کنیم
    این افراد از جنس این دولت نیستند

  41. ناشناس گفت :

    شهریور ۱۹م, ۱۳۸۷ در ۲۲:۳۶

    از شجاعت شما در نوشتن این یادداشت خوشحال شدم .
    موفقیت شما را خواستارم

  42. رهگذر گفت :

    شهریور ۲۰م, ۱۳۸۷ در ۰۰:۰۰

    اصلاحیه
    جناب جوانفکر! جنابعالی که به خاطر رعایت عدالت قلم می زنید، چرا به بیانیه اظهر من الشمس دانشگاه آکسفورد پیرامون مدرک آقای کردان اشاره ای نفرموده اید؟! مگر آقای جاسبی علناً در سخنرانی خود در مشهد نگفت که اقای کردان هیچ مدرکی از دانشگاه ازاد دریافت نکرده است؟ مگر آقای کردان در مجلس نگفت که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه ازاد گرفته است؟! حالا آکسفورد به درک!
    آخر برادر عزیز! درست است که جنابعالی به خاطر حضور در دولت محافظه کار شده اید، اما خواهشاً دم از اجرای عدالت نزنید! برادر من! هر آدم بیسوادی می تواند همین چند جمله بالا را در کنار هم بچیند تا بداند که مدارک آقای کردان (اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) واقعیت ندارد و جعلی است! پس دیگر مسئله را با جملات قشنگ و شسته رفته کش ندهید برادر من! اگر راست می گویید، مستقیم بزنید به هدف تا همه بدانند که دولت برای اجرای عدالت با هیچ کسی شوخی ندارد.

  43. Masood گفت :

    شهریور ۲۰م, ۱۳۸۷ در ۰۰:۱۵

    Ba Salam,
    mamnoon az ezahare nazare shojaane shoma.
    ama noketye besyare mohemi hast ke moteasefane shoma va digaran be on tavajoh nemikonid
    shoma be sadegi sokhan az estefaye ishan mikonid, pas taklife mojazate ishan che mishavad?
    che kasi be aghaye Kordan masooniat dade ke be rahatai be mardom doroogh begooyad?
    shoma dar pasokh-haye ghabli zekr kardeid:
    “قضاوت شما را قبول ندارم. به راحتی نمی توان به کسی نسبت جعل مدرک داد.”
    bebekhahid!
    jaale madrak yani che?
    ishan az Oxford madrak nagerefte, in ra shoma midanid, hame midanand va Oxford ham elam karde
    (aya niaz hast linke site Oxford ra barayatan befrestam)?
    va ishan yek madrak jaali baraye rasaneh-ha ersal karde
    agar bekhahid in mozoo ra la-pooshani konid, bedanid ke mardom agah hastand va moteasefane faghat az abrooye dowlat kharj kardeid ke omidvaram intor nabashad
    movafagh bashid
    آقا مسعود
    با سلام
    اگر دقت کرده باشید ، برخی از مطالب آن کامنت حذف شده بود. درآنجا به افراد دیگری نسبت جعل داده شده بود که توضیحات بنده به آن بخش حذف شده از کامنت برمی گردد.
    موفق باشید

  44. درد آشنا گفت :

    شهریور ۲۰م, ۱۳۸۷ در ۰۱:۵۸

    با سلام و احترام
    در ابتدا از تمامی عزیزانی که عدالت دغدغه اصلی آنها در گفتار و کردار است تشکر می کنم و وقتی می بینم که مردم جامعه ما اینچنین نسبت به برخی از بی عدالتی ها هشیار هستند، خوشحال می شوم،
    یک نکته علاوه بر نکاتی که دوستان اشاره نمودند، ذهن مرا آزار می دهد،
    یک سوال از خدمتتان داشتم،
    اینکه در همان ابتدا که بحث مدرک آقای کردان باز شد، وزارت کشور در اطلاعیه ای (که البته الان هر چه در وب سایت های خبری گشتم، نتونستم لینک اونو پیدا کنم، اما مطمئنم که در سایت الف موجود می باشد) مدرک دکتری افتخاری ایشون رو تایید و سپس نام یک نفر را به عنوان امضا کننده آن مدرک اشاره نمودند (+ اینکه فرمده بودند که بنا به وضعیت خاص کشور بهتر است ….) اما جالب این بود که پس از انتشار مدرک از طرف خود آقای کردان نام این فرد جزو هیچیک از امضا کنندگان نبود،
    آقای جوانفکر، من خودم دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستم (یعنی اینکه بچه نیستم) ،
    لطفا صریحاً بیان کنید که از جایگاهی که بایستی بوی حقیقت، راستی، درستی و عدالت برخیزد، معنای این اطلاعیه چیست؟ بی خبری؟ جواب سر بالا؟ به شما ربطی ندارد؟ …
    ** با سلام
    شما در باره چیزی از بنده سووال کرده اید که خودتان هم نشانی از آن در دست ندارید. اگر آن را پیدا کردید ،برایم ارسال کنید تا بتوانم در باره آن اظهار نظر کنم.
    موفق باشید

  45. ناشناس گفت :

    شهریور ۲۰م, ۱۳۸۷ در ۱۲:۵۰

  46. محمد آل حبیب گفت :

    شهریور ۲۰م, ۱۳۸۷ در ۱۶:۴۴

    سلام بنده مطلبم رو به طنز نوشته بودم میدونم که آقای رئیس جمهور چنین کاری رو نکردن و خودشون از این قضیه بسیار در فشار بسر میبرند

  47. محمد گفت :

    شهریور ۲۱م, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۱

    با عرض ادب و احترام حضور جناب آقای دکتر جوانفکر

    ضمن قدردانی از جنابعالی بابت پاسخی که برای مطلب درج شده در کامنت قبلی مورخ ۱۸/۶ مرقوم فرموده بودید مطالبی چند را به اختصار در رابطه با جملات محذوف همان کامنت به استحضار می رساند.
    تصور میکنم بحث جناب کردان بیشتر از ظرفیت آن کش داده شده و بدان پرداخته گردیده است ، باورم این است در محلی که قانون وجود دارد لازم به این بحث های رسانه ای نیست ، که اگر این نداشتن مدرک صحت داشته باشد باز قانون فصل الخطاب خواهد بود و اگر نباشد باید به روز داوری جناب کردان مدعی حقوق از دست رفته خود از مدعیان گردد.درد و علت نگارش این کلمات بهانه این کش دادن است که اگر این بهانه ها نبود الان حرمت خیلی از مسائل حفظ می شد و رفتاری چنین از عموم مردم مشاهده نمی شد.چرا که آرزوی اجرای عدالت به دل دارند.البته همیشه در محاکمه خلاصه نمی شود .
    سالها قبل کارم نوشتن بود و برای جامعه و برای آنان می نگاتشم و قلم برایم چون توتم بود که حفظ حرمت آن را ضروری می دانستم ،لذا زمانی که پنداشتم حفظ این حرمت سخت به نظر می رسد ،روزه نوشتن در پیش گرفتم .و دلیل درج آن مطالب هم چیزی جز پندار وهم آلود در باره سیال آزاد پندار و اندیشه نبود .هر زمان واژه مصلحت طرح گردید به یقین به مسلخ بردن حقیقت را شاهد بودیم که این رسم و ظرف تاریخ در این وادی بوده است .و جائیکه مصلحت اندیشی رونق گرفت بازار ریا بس رونق فراوان یافت .میثاق بین آحاد جامعه بایستی قانون باشد که هر که در حریم این قرار گیرد باید حرمتش حفظ گردد . و هر کسی به این قاموس توجهی نکند ضروری است که تاوان پس دهد ، نه آنکه به بهانه مصلحت قانون قربانی گردد.

  48. آرش گفت :

    شهریور ۲۱م, ۱۳۸۷ در ۱۳:۳۰

    من این سوال را از شما داشتم:
    اگر آقای کردان به هر دلیلی نخواهد عدالت را در مورد خود اجرا کند چه؟ آیا به سایر شهروندانی که جعل مدرک می‌کنند هم به همین احترام می‌گویند: “آقا شما لطفاً عدالت را در مورد خودت اجرا کن و خودت را تحویل قانون بده!” ببینید، قضیه خیلی ساده‌ست. اگر ایشان کار اشتباه و خلافی کرده باید توسط قانون مورد بازخواست قرار گیرد نه توسط خودش و یا وجدان خودش. باید پرونده‌ی این آقا با تمام ادعاها و مدارک سریعاً تحویل مراجع قضایی شود تا درست مثل پرونده‌ی سایر شهروندان به آن رسیدگی شود. حالا این‌که تقصیر خودش بوده یا نبوده، خواسته بوده یا ناخواسته چیزی‌ست که باید در دادگاه مطرح و رویش صحبت شود. از شما می‌خواهم تعارف را کنار بگذارید و به کامنت من جواب شفاف و بی‌حاشیه‌روی بدهید. آیا این پرونده اگر برای شهروندان عادی جامعه‌مان بود الان در دادگاه نبود؟

  49. بهنام گفت :

    شهریور ۲۱م, ۱۳۸۷ در ۱۴:۲۰

    عجیب است که شما این همه سخن از مدرکی می کنید که وزیر برای تصدی وزارت از ناحیه قانون مکلف نیست ولی شما کاسه داغ تر از آش بوده و آن را از کردان خواهان هستید . بهتر است به جای طلب مدرک از اقای کردان ، مدیریت قوی ایشان در تمام نهادهای قبل از وزارت کشور را بررسی کنید تا در یابید که کسی به قوت مدیریت ایشان در اداره وزارت کشور نداشتید و ندارید .
    **آقای بهنام
    با سلام
    بهتر است منصف باشیم زیرا از خلط کردن مسائل به یکدیگر چیزی به دست نخواهد آمد.
    موفق باشید

  50. سلمان مهدیان گفت :

    شهریور ۲۱م, ۱۳۸۷ در ۱۷:۵۱

    موضوع کردان بنظر من یک سناریوی طراحی شده از سوی طیف رقیب احمدی نژاد است یا حداقل این طیف قصد بهره برداری سیاسی از آن دارد مجلسیان با علم به مشکل دار بودن مدرک کردان به وی رأی دادند تا بتوانند از این رهگذر به دولت فشار آورده و در جریان انتخابات نیز از وی بهره برداری کنند
    آیا بهتر نیست خود دولت او را کنار بگذارد.

    مشائی نیز می خواست سناریوئی علیه اسرائیلی ها را هدایت کند اما خود گرفتار سناریوی طیف رقیب دولت شد و بنظر می رسد باید تمام توان خود را صرف شفاف سازی کند.

  51. سقفغسا گفت :

    شهریور ۲۲م, ۱۳۸۷ در ۰۱:۳۰

    سوال را از شما داشتم:
    اگر آقای کردان به هر دلیلی نخواهد عدالت را در مورد خود اجرا کند چه؟ آیا به سایر شهروندانی که جعل مدرک می‌کنند هم به همین احترام می‌گویند: “آقا شما لطفاً عدالت را در مورد خودت اجرا کن و خودت را تحویل قانون بده!” ببینید، قضیه خیلی ساده‌ست. اگر ایشان کار اشتباه و خلافی کرده باید توسط قانون مورد بازخواست قرار

  52. منتظر گفت :

    شهریور ۲۲م, ۱۳۸۷ در ۱۳:۴۹

    یادمه اقای رئیس جمهور وقتی داشت گزارش سال اول فعالیت و کارکردهای دولت نهم رو می داد ، گفته بود سازمان فنی و حرفه ای در طول این یکسال اخیر اونقدر فعالیت داشت که مساوی با تمام فعالیت های این سازمان در ۲۴ سال گذشته است . آقای جوانفکر ! چه کسی به غیر از آقای کردان بر این سازمان در آن یکسال مدیریت کرد ؟ چرا شما فرسنگ ها از انصاف به دور شدید ؟ مگر تا حالا مدرک ها کشور رو اداره کرده که حالا طالب المدرک شدید ؟
    ** آقای منتظر
    با سلام
    بنده طالب مدرک نیستم. آنچه مهم است درستی و مخدوش نبودن مدرک است. اگر جناب آقای کردان مدعی داشتن مدرک دکترا و استفاده از آن نبودند ، این مسائل بروز نمی کرد.
    موفق باشید.

  53. علی گفت :

    شهریور ۲۲م, ۱۳۸۷ در ۱۴:۵۶

    سلام
    دوستان دیگر هر چه لازم بود را نوشته اند. نظر مردم مشخص است. (یک خط حذف شده است)
    امید که احمدی نژاد در عرصه عمل همچون مبارزه با مفاسد اقتصادی کوتاهی نکند و بنیانگذار بدعتی باشد که راه را برای مردم سالاری به معنای واقعی و پاسخگو بودن مسئولین(به قول طاغوتیان دولت مردان و مدیران ) در نظام اسلامی هموار کند تا دیگر کسی غربیها و شرقیها را الگوی مبارزه با فساد معرفی نکند.
    احمدی نژاد اگر فقط یک همین گام را بردارد، به اندازه تمام شعارهای مدعیان اصلاحات در دفاع از حقوق مردم تلاش کرده است.
    یا حق

  54. Motareze Sepasgozar گفت :

    شهریور ۲۲م, ۱۳۸۷ در ۲۰:۳۹

    Salame Mojaddad

    Inshallah taatetoon ghabool baashe. Labod in harfe mano kheileeha mizanan, vali chon hich ettefaaghi nemiofte dobaare daram arz mikonam khedmatetoon. Man aghaye ahmadinejad ro vaghean doost daram, vali alan nabayad ba in adam momashat kard. Belakhare har molahezie baashe balatar az hagh nist. In dard to hameye keshvarha hast vali nabayad to Iran bashe. harchi zaman bishtar begzare badtare. Begin bendazanesh biroon mardom hemayat mikonan. Khoda razi baashe, che ahammiati daare agar aberooye ye eddei bere.Harki azash hemayat mikarde agar mojrem nist, biad bege eshtebaah kardam, kasi entezaare masoom boodan az kasi ro nadaare, vali entezaar daare ke haghayegh pooshide nashe. Inro ham khastam begam ke khoshhalam hanooz weblogetoon kheilee sholoogh nashode o mishe nazar daad o shoma ham mikhoonin!
    eltemase doa
    movaffagh bashid
    با سلام
    ضمن عذرخواهی ، از مطلب شما چند خط را حذف کردم
    موفق باشید.

  55. هادی سلیمانی گفت :

    شهریور ۲۳م, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۸

    آقای جوانفکر واقعا وبلاگتان عالی است و برخوردتان با کامنتها عالی تر!
    من هم مطلبی در باره کردان نوشتم :
    از کردان… ولی از انتخابش به عنوان وزیر کشور خوشحالم!

  56. آرش گفت :

    شهریور ۲۳م, ۱۳۸۷ در ۱۰:۴۵

    چرا جواب کامنت مرا ندادین؟ فقط آن‌هایی را جواب می‌دهید که بتوانید ماست‌مالی کنید؟ من از شما یک جواب شفاف و بی‌حاشیه‌روی برای سؤالاتم خواستم. سکوت شما نشان می‌دهد برای این تبعیض شهروندی هیچ توجیهی ندارید. شهروندان درجه یک در مقابل قانون مصونیت دارند. متأسفم. هدف انقلاب همین بود دیگر، نه؟
    **آقای آرش
    با سلام
    شما یک سووالی کردید و خودتان هم به آن جواب داده اید. بنده هم بدون کم و کاست سوال و جواب خودتان را درردیف کامنت ها منتشر کرده ام. انتظار نداشته باشید که به همه کامنت ها پاسخ بدهم. در قضاوت کردن هم اینقدر عجول نباشید.
    موفق باشید

  57. علی رضائی گفت :

    مهر ۱۵م, ۱۳۸۷ در ۲۲:۱۳

    برادر عزیز جناب آقای جوانفکر سلام علیکم
    متاسفانه همانگونه که از ابتدا مشخص بود بالاخره جناب آقای کردان به تقلبی بودن مدرک تحصیلی خود اعتراف نمود و باز هم متاسفانه ایشان بر خلاف پیشنهاد شما حاضر نشد عدالت را خود در باره خودش اجرا کند. حال اگر شما رییس جمهور بودید با چنین وزیری چه میکردید؟

  58. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مهر ۱۶م, ۱۳۸۷ در ۲۱:۳۵

    آقای رضایی
    با سلام
    بنده تا وقتی مشاور رئیس جمهور هستم نمی توانم خودم را در جای رئیس جمهور قرار دهم و تصمیمی به جز آنچه رئیس جمهور می اندیشد و اتخاذ می کند ، مد نظر داشته باشم. بنده مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور هستم و هیچ شان و اعتبار مستقلی ندارم. هرچه هست متعلق به رئیس جمهور است و بنده هم در این سمت تابع محض نظر رئیس جمهور هستم.
    موفق باشید

  59. علی رضائی گفت :

    مهر ۱۷م, ۱۳۸۷ در ۱۵:۰۸

    برادر عزیز جناب آقای جوانفکر سلام علیکم
    مطالبی که جنابعالی در جواب سئوال کنندگان میفرمائید یا از منظر رئیس جمهور است که خود فرموده اید مشاور مطبوعاتی ایشان هستید و هیچ شان و اعتبار مستقلی ندارید و همچنین تابع محض رئیس جمهور میباشید و یا اینکه همانند آنکه قبلا در نوشته ای فرموده بودید که در اینجا نظرات شخصی خودتان را طرح میکنید.بهر حال :
    اگر تابع محض رئیس جمهور هستید پس میتوان برداشت کرد که جنابعالی وقتی از آقای کردان خواسته اید که خود عدالت را در مورد خودش اجرا کند این نظر رئیس جمهور است و نه یک نظر شخصی بنا بر این آقای کردان خلاف خواسته آقای رئیس جمهور حاضر به استعفا نمی باشد.
    و اما اگر بدلیل وابستگی کاری به رئیس جمهور مانند آنچه که در حال حاضر جنابعالی انجام وظیفه میفرمائید بایستی تابع محض نظر ایشان بود پی این چه ایراد و اشکالی است که به مسئولین قبلی مانند وزار و دیگر وابستگان دولت های قبلی گرفته میشود ؟ خوب آنها هم همانند جنابعالی تابع محض رئیسشان بوده اند. ضمن آنکه تنها باید تابع محض فرامین خدا و رسولش و ائمه معصو م بود و نه هیچ فرد دیگری .چرا که انسانها جایز الخطا بوده و تبعیت از خطای دیگران جایز نیست.و در نهایت تصور اینکه بجای فردی بودن دلیل عدم تبعیت از آن فرد نیست.ضمنا خاطره ای از حضرت امام خدمت شما هدیه کنم . فردی خدمت حضرت امام عرضه داشته بودند که فلانی با شما مخالفت میکند . حضرت امام فرموده بودند خوب بکند مگر من قرآن هستم که کسی با من مخالفت نکند .
    موفق باشید

  60. م-سینا گفت :

    مهر ۱۸م, ۱۳۸۷ در ۱۶:۳۸

    جناب آقای جوانفکر
    با سلام
    دوماه پیش برای شما از دغدغه ها در مورد قضیه آقای کردان نوشتم و شما دعوت به صبر کردید. حال که تمام ماجرا مشخص شده، شاهدیم عدالتی که اجرا نشد هیچ، این آقای عزیز علنا مردم ایران را سفیه و ابله فرض کرده و فضاحت و دروغگوئی را به نهایت رسانده.دلایل وی در مورد فریب خوردن در اخذ مدرک به توجیهات پسر بچه کلاس اولی می ماند که مشق شبش را پدرش نوشته و سعی دارد معلمش را بفریبد در حالی که خود بر کارش بیش از همه آگاه است!
    مثل اینکه قرار نیست رئیس جمهور محترم هم کاری انجام دهند. بعید می دانم نمایندگان مجلس هم قدرت برکناری وی را داشته باشند. همانطور که معلوم شد آقای کردان چنان دودستی به قدرت چسبیده که به زور هم نمیتوان وی را از آن جدا کرد.
    من نفر اول کنکور این کشور بودم و علی رغم تمام پیشنهادات خارجی برای ادامه تحصیل در این مملکت ماندم و با تمام مشکلات جنگیدم. اکنون نیز جایگاهی در خور سالها تلاش و زحمت به دست آورده ام. در انتخابات گذشته با هزاران امید ۲ بار به دکتر احمدی نژاد رای دادم ولی حال احساس می کنم در این مساله به شعور و فهم کل ملت ایران توهین شده. این موضوع چنان ذهن مرا مشغول کرده که اگر وی بر سر کار بماند نه تنها دیگر به دکتر رای نخوهم دادم بلکه نهایت تلاشم را خواهم کرد که دیگران نیز این کار رانکنند. مطمئن باشید مردم ما موضوع را فراموش نخواهند کرد و این مساله تاثیر غیر قابل جبرانی بر انتخابات آینده خواهد گذاشت.

  61. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مهر ۲۰م, ۱۳۸۷ در ۱۱:۱۳

    جناب آقای رضایی
    با سلام
    از تذکر و سخن خیرخواهانه شما تشکر می کنم. بنده عرض کرده ام که تا وقتی مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور هستم حق ندارم به صورت علنی با ایشان مخالفت کنم.البته در مسائلی ممکن است نظر مخالف داشته باشم که به عنوان مشاور امین به ایشان منتقل می کنم اما به طور علنی حق مخالفت با رئیس جمهور را نه برای خود و نه برای هیچیک از مشاوران رئیس جمهور قائل نیستم.
    اما تاکیدم این بود که نظرات منتشر شده در وبلاگ ، یک نظر شخصی است .
    مخالفت با رئیس جمهور از موضع مسوولیت و موقعیتی که اعتبار آن از وجود رئیس جمهور است ، به لحاظ عقلی ، شرعی و منطقی جایز نیست. بله بنده می توانم با رئیس جمهور مخالفت کنم اما نه در این مسوولیت. باید آن را رها کنم و بعد اگر نظر مخالفی داشتم ابراز کنم. فکر نمی کنم این دیدگاه محل اشکال باشد.
    موفق باشید.

  62. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مهر ۲۲م, ۱۳۸۷ در ۱۰:۵۱

    آقا سینا
    با سلام
    از توضیحات دلسوزانه شما که از سر نگرانی ابراز کرده اید ، متشکرم
    ازخدا بخواهیم که این موضوع را به نفع انقلاب و مردم ختم به خیر فرماید.
    موفق باشید

  63. یک دانشجو گفت :

    مهر ۲۹م, ۱۳۸۷ در ۱۳:۰۰

    آقای جوانفکر سلام
    در بین سخنان شما خواندم که :به سادگی نمیتوان به کسی نسبت جعل مدرک داد. اما برادر کسی به آقای کردان نسبت جعل مدرک نداده است جاعل بودن ایشان بنابر مدارک موثقی از دانشگاه آزاد به اثبات رسیده است.واین دروغی بزرگ وخیانتی است که به اعتماد مردم شده است اگر جعل مدرک نیست پس شمابگویید نامش چیست چطور یک نفر با مدرک دیپلم میتواند وزیر کشور شود ؟؟؟ آیا وقت آن نرسیده که آقای رئیس جمهور تصمیمی قاطع درباره وزیر خود بگیرد گویا آقای کردان در منسب خود بسیار راحتند و قصد استعفا نیز ندارند.

  64. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    مهر ۳۰م, ۱۳۸۷ در ۱۳:۴۵

    با سلام
    به راحتی نمی توان کسی را به داشتن سوء نیت متهم کرد. اینکه آقای کردان یک مدرک جعلی را به عنوان مدرک دکترا ارائه کرده اند ، چیزی است که مورد قبول خود ایشان هم واقع شده اما داشتن این مدرک جعلی اثبات کننده دخالت ایشان در جعل مدرک نیست. بنده در صدد بیگناه جلوه دادن یا نفی میزان تقصیر ایشان در این ماجرا نیستم و صلاحیت این کار را در خودم فراهم نمی بینم اما مطمئن هستم که اثبات سوء نیت آقای کردان ، در صلاحیت یک قاضی رسیدگی کننده به کل ماجراست . از خداوند همیشه حاضر و ناظر عاجزانه بخواهیم که عاقبت همه ما را ختم به خیر کند.
    والعاقبه للمتقین
    موفق باشید

  65. سعید گفت :

    آبان ۲م, ۱۳۸۷ در ۰۲:۱۹

    آقای جوانفکر!راستش به عنوان یک جوان ساده ایرانی فکر نمیکردم مطلب قبلی ام را منعکس کنید. ولی دیدم هم منعکس کردید هم پاسخ دادید. نوشته فعلی تان نشان میدهد که مایلید دیدی غیر متعصبانه نسبت به عقایدتان داشته باشید که به نوبه خود مغتنم است.کماکان معتقدم در دنیای امروز حتی آشپزی علم است چه برسد به کشورداری و مانند هر علمی نیازمند سابقه و مدرک و پژوهش و ممارست و صد البتّه تجربه در راستای مدرک علمی. به عنوان جوانی که در هر دو مرحله انتخابات از حامیان و مبلغان آقای احمدی نژاد بودم ،امّا باید اعتراف کنم از معرفی برخی اعضای کابینه دلسرد شدم.وقتی به راحتی در هر وزارتخانه ای میشد وزیر را از میان کارمندان آن وزارتخانه با تحصیلات عالی مرتبط با ساعات آموزش ضمن خدمت زیاد و ایده های پژوهشی پذیرفته شدۀ زیاد و سوابق انقلابی درخشان یافت چه نیازی به معرّفی همکاران قبلی در شهرداری یا دوستان مورد وثوق در دانشگاه علم و صنعت یا نظیر اینگونه افراد از خارج بود؟افرادی که معتقدم حسن نیت داشتند امّا غالباًبه حساست کار دانائی نداشتند. مثلاً اینکه ۳،۴ هزار نفر هرکدام وام بیش از یک میلیارد گرفته اند و پس نمی دهند این موضوع یعنی چه؟ چرا باید سیاست را طوری اصلاح نکرد تا این مفاسد امکان وقوع نیابند.به هر حال سؤال و سؤالاتی در ذهنم شکل میگیرند که جوابهای قانع کننده ای برایشان نمی یابم.

  66. علی‌اکبر جوانفکر گفت :

    آبان ۲م, ۱۳۸۷ در ۱۲:۱۳

    آقا سعید
    با سلام
    از حسن ظن شما که نسبت به بنده ابراز فرموده اید ، تشکر می کنم.
    اعضای کابینه نهم عموما دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی هستند. موضوع آقای کردان نباید دستاویزی برای زیر سووال بردن سطح علمی سایر اعضای کابینه شود.
    با شما در مورد توجه لازم به حساسیت کارها موافقم و شاید تا حدودی طبیعی باشد که در ابتدای کار برخی افراد به این مساله توجه کافی مبذول نداشتند اما این مساله مقطعی بود.
    افرادی که از نظام بانکی کشور تحت عنوان طرحهای زودبازده ، موفق به گرفتن وام شده اند ، غالبا این وامها را در کارهای تولیدی به کار گرفته اند. برخی از آنها نیازمند فرصت بیشتری هستند تا کارهایشان را سرو سامان بدهند و مشکلاتشان را برطرف کنند . بالاخره تولید در این کشور باید پا بگیرد . چطور است که برای ساخت مسکن وام می دهیم و در طول زمان ساخت با وام گیرنده کاری نداریم. باید اجازه دهیم که تولید کننده هم بتواند جای خود را پیدا کند و به تدریج به بازپرداخت وامهایشان بپردازند. البته اگر کسی هم وجود داشته باشد که برخلاف تعهداتش عمل کرده است ، باید با او قاطعانه برخورد شود و وام پرداخت شده به بیت المال بازگردانده شود که در این زمینه بانکها تضمین های لازم را از وام گیرندگان دریافت می کنند.
    البته بنده نه قصد پاسخگویی به همه سووالات شما را دارم نه توان چنین کاری را دارم .
    موفق باشید

  67. عرشیان گفت :

    آبان ۶م, ۱۳۸۷ در ۱۵:۳۹

    ماهم که ظاهرا هرچی گفتیم دیلیت کردید اندختید کنار مرسی

  68. داود طاهری گفت :

    آذر ۲۴م, ۱۳۸۸ در ۱۵:۰۵

    باسمه تعالی
    جناب آقای دکتر علی اکبر جوانفکر
    با سلام و خسته نباشید
    احتراما ، مطلب حضرتعالی را درخصوص احتمال عدم اعزام خبرنگار در سفرهای استانی رییس محترم جمهور و هیئت محترم دولت را خواندم .
    اگر انشاالله اجرایی شود خیلی خوب است . اتفاقا” حقیر نیز نظرم همین است چراکه ضمن جلوگیری از هزینه های اضافه ، انگیزه بزرگی در انجام وظیفه خبرنگاران و عکاسان خبر و هنرمندی که در مراکز استانها داریم ایجاد می شود .
    بطور مثال در دور سوم سفر ریاست محترم جمهوری و هیئت وزیران به تبریز که اخیرا” انجام گرفت ، ایرنا از تهران خبرنگار و عکاس به همراه اعزام کرده بود و این تبعاتی … در خبرنگاران و عکاسان مرکز تبریز بوجود آورده بود چراکه اولا” احساس می کردند همکاران اعزامی حتما” از ما برترند؟ دوما” برخود سؤال داشتند که ما مگر توانمان کمتر است؟ سوما” سه روزی که تمام وقت و یکسره در مرکز مشغول ارسال خبرهای سفر دولت محترم بودند حتی نهار نیز به آنها داده نشد چراکه حراست استانداری در اختیار حرایت نهاد ریاست جمهوری بود و هیچکس را از ما راه ندادندکه نهار بگیریم ایرنای تهران نیز گفت که ما خودمان خبرنگار و عکاس به همراه فرستادیم نمی توانیم به مرکز شما هزینه نهار بدهیم . در صورت اراده لطفا پاسخ خود را اعلام نمایید .
    با سپاس‌ _ داود طاهری (از کارکنان ایرنا مرکز تبریز)
    با سپاس _ داود طاهری کارمند از ایرنا تبریز

  69. Каталог статей گفت :

    بهمن ۸م, ۱۳۸۸ در ۰۳:۳۳

    Completely I share your opinion. In it something is and it is excellent idea. It is ready to support you.

  70. Fill Wocairm گفت :

    اردیبهشت ۱۸م, ۱۳۸۹ در ۰۰:۴۳

    I happened upon this site while following the links from another site. Your site is wondefrul and i bookmarked it. Thank your for the hard work you must have put in to create this wonderful facility. Keep up the excellent work

  71. Fill Wocairm گفت :

    اردیبهشت ۱۸م, ۱۳۸۹ در ۱۰:۵۱

    I came accross this webstie today searching for any informations. I did not find them, bt your site was very interesting.

RSS نظرات این نوشته · آدرس دنبالک

ارسال نظر